Vienības brauciens 2023 Tautas distance

Avatar

By mrlobber 22.09.2023 17:03:43

Member · 826 comments
Nau_MTB1 wrote

Esmu daudz pa kalniem ripinājis lejā uz 60+, bet barā man nepatīk, jo te reti kurš ievēro trajektoriju. Šai video pirms kritiena var redzēt kādus cundurus taisa priekšējais sarkanā kreklā.

Jā, tas ir tas, ko es nesaprotu, trajektorijas stabilitātei, braucot barā, taču vajadzētu būt jebkura braucēja pašsaglabāšanās pamatizpratnei tīri instinktīvi. Izrādās, ka ne, tiek grieztas iekšmalas līkumos kā F1, nobraucienos vispār mētāšanās - kādēļ? Vai tiešām tik daudzi nebrauc ar galvu vai arī prāts atstāts kaut kur mašīnā, ar ko atripināts uz starta vietu?

Avatar

By artis-l 22.09.2023 18:02:30

Member · 176 comments
mrlobber wrote
Nau_MTB1 wrote

Esmu daudz pa kalniem ripinājis lejā uz 60+, bet barā man nepatīk, jo te reti kurš ievēro trajektoriju. Šai video pirms kritiena var redzēt kādus cundurus taisa priekšējais sarkanā kreklā.

Jā, tas ir tas, ko es nesaprotu, trajektorijas stabilitātei, braucot barā, taču vajadzētu būt jebkura braucēja pašsaglabāšanās pamatizpratnei tīri instinktīvi. Izrādās, ka ne, tiek grieztas iekšmalas līkumos kā F1, nobraucienos vispār mētāšanās - kādēļ? Vai tiešām tik daudzi nebrauc ar galvu vai arī prāts atstāts kaut kur mašīnā, ar ko atripināts uz starta vietu?

EGO

Avatar

By Red 22.09.2023 21:17:00

Member · 7 comments
Tourist wrote

Paldies, Kp, par video. Lai kas arī būtu konkrētā gadījuma iemesli, Tavs video fragments pēc kritiena ir jārāda visiem, orgiem, dalībniekiem, policijai, mediķiem, likumdevējiem, dalībniekiem. Lai ir ko pārdomāt un katrs izdara secinājumus un rīkojas, lai šādu gadījumu būtu mazāk.
Un pirmkārt: ar likumdošanu noteikts, ka mediķu skaitam jābūt proporcionālam dalībnieku skaitam; mediķiem un policijai ar megafonu jābūt bīstamākajās vietās

Ha... proporcionāli skaitam pat WC nevar salikt (kaut gan normatīvos ir skaidri rakstīts) un kā vienmēr ar noberztām zīmēm...stāvi un zīlē dalībniek...

Avatar

By DZ 23.09.2023 14:08:48

Member · 3,501 comments
jt wrote

tas kungs škodas šortos ir vecs/pieredzējis šosejas braucējs no PSRS laikiem, tas iespējams palīdzējis nenokrauties, jo tas priekšējais kuilis tur plivinās nepārliecinoši un tirinās kā puņķis pa visu ceļu un acīmredzami izčakarē škodas šortu braucēja drošo trajektoriju

Aha, nobraucienā braukt pa līkuma ārmalu...psrs pieredze...
Nobraucienus tādās tautas gonkās jāsāk divos veidos - vai nu pašā priekšā, vai pašā aizmugurē. Piekam tur jau ātruma nav. 75Km/h. Gadā, kad uzvarēju, man nobraucienā bija 94Km/h uz tolaik bedrainā asfalta.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Inars 24.09.2023 11:19:30

Member+ · 1,303 comments
Kp wrote

Tas, kuram šis vīrs uztriecās virsū no labās puses, acīmredzot bije es sad
Man kritiens:   https://youtu.be/CjrTmbPGRqM?si=PLn5aHYUckioaKlP&t=2891

Izskatās, ka tā krusteniskā riba tai notekgrāvī liktenīgi apturēja sad
Tie domāti, lai ūdens tecētu kā pa slūžām un uzreiz negāžas lejā vai kā. Kurš zin? Pirmais, ko uzreiz ieraudzīju. Ziemā varētu noķert atpakaļslīdošos autiņus, kuriem plikas riepas.

Iemesli, kāpēc VB izvērtās ar upuriem, ir katram savs un tai pat laikā visai sabiedrībai kopējs.
Ja mēģinās atrast nelikumības LRF, tad būs maršruts Sigulda-Sēnīte un turpat atpakaļ. Lai nezaudētu burvīgo uzbraucienu Siguldas kalnā, no Krimuldas kalna iesaku ātruma ierobežojumu 30km/h. Tie asprāši, kuri nobraucienā vēlējas kādu apsteigt, droši varēs to darīt uzbraucienā

Avatar

By Nau_MTB1 24.09.2023 17:08:41

Member · 121 comments
Inars wrote

Lai nezaudētu burvīgo uzbraucienu Siguldas kalnā, no Krimuldas kalna iesaku ātruma ierobežojumu 30km/h.

Nebūtu kas nokontrolē to ātrumu, daudziem tautā pat ātruma sensors nav, tāpat arī sodīšanas process būtu sarežģīts tiem kas pārsniegtu ātrumu.

Kā opcija varētu būt, kalna augšā katrā pusē tiesnesi ar dzeltenu karogu, kā pabrauc garām pirmā grupa (kas tiešām cīnās par pjedestālu), tā tiesneši vicina karogus un liek samazināt tempu. Doma tāda, ka tiek jau pašā sākumā atņemta iespēja ieņemt aerodinamisko stāju, bet liek turēt bremzes un pastiprināti pievērst uzmanību potenciālai problēmai. Pēc 200-300m, pirms līkuma, uzliek vēl 2 karogu vicinātājus, lai braucēji neatslābtu un nesāk atkal mīt ja neredz problēmu. Dzeltenie karogi un norādes samazināt tempu, noteikti palēninātu kopējo tempu jau no paša kalna sākuma (varbūt vēl 2 karogu vicinātājus pēc 200-300m uzlikt, to jau vajadzētu realitātē skatīties). Pēc tam jau var braukt atkal pilnā ātrumā (cik nu tur izdotos dabūt), bet galvenais vismaz ar mazāku ātrumu tiem līkumiem iet cauri, kur lielai daļai ir problēmas ar trajektorijas noturēšanu. Organizatoru izdevumi... 4-6 karogu vicinātāji, kas 2h bļautu samazināt tempu!

Vēl vienu lietu, ko vajadzētu tai drošības komplektā ielikt, tas ir starts apakšā, finiš augšā (jā, 2x kalns). Tas jau laicīgi izveidotu pareizas grupiņas. Tai pirmajā grupā bija vismaz 2/3 lieki, kuri tur turējās aizvējā, bet palielina riskus novilkt uz acīm. Tas kalns ir pietiekošs, lai saliktu visu pa plauktiņiem jau pašā sākumā.

Avatar

By KasparsAA 24.09.2023 18:27:17

Member · 375 comments

Starts pret kalnu ir laba opcija. Ierobežot ātrumu ir slikta opcija

Avatar

By Ritenis33 24.09.2023 19:04:04

Member · 821 comments

Ja starts tautas klasei būs lejā, un līdz ar to jāveic divas reizes braukšana kalnā, tad var pārtraukt šīs sacensības, jo braucēju nebūs


Giant
Scott

Avatar

By artis-l 24.09.2023 19:29:42

Member · 176 comments

Risinājums ir tikai viens - nākt pie prāta.
Nākošā gada pasākums būs lielisks rādītājs vai tautas klases braucēji būs ko mācījušies no šī gada skumjā gadījuma, par ko es ļoti šaubos, jo daudzi joprojām nav sapratuši, ka viņu "sporta sasniegumi" ir svarīgi tikai viņam un nevienam citam.

Avatar

By mrlobber 24.09.2023 19:50:15

Member · 826 comments
Ritenis33 wrote

Ja starts tautas klasei būs lejā, un līdz ar to jāveic divas reizes braukšana kalnā, tad var pārtraukt šīs sacensības, jo braucēju nebūs

Ievieš 2 tautas: pirmo ar laika kontroli un vietām, kas startē no Gaujas tilta vai tml, otro - bez laika kontroles, kas startē kalna augšā pēc 5 min, kad aizbraukusi pirmā. Šosejas tāpat slēgtas uz to brīdi, toties grupas krietni izretinātākas un visiem ir opcijas. Win-win.

Last edited by mrlobber (24.09.2023 20:41:52)

Avatar

By ksp 24.09.2023 21:03:19

Member · 499 comments

Kur problēma - salmu ķīpas un slalomiņš uz 20 km/h no Turaidas krustojuma līdz pat lejai, ja jau nemāk uzvesties. Ja kāds paķers ķīpu vai izbeigsies bremzes, vismaz nenositīsies tādā ātrumā. Un bildes smukas tai čūskai big_smile Tik skaidrs, ka Japiņam par dārgu to saorganizēt.

Avatar

By subgrade 24.09.2023 21:10:41

Member · 162 comments
Inars wrote

Izskatās, ka tā krusteniskā riba tai notekgrāvī liktenīgi apturēja sad
Tie domāti, lai ūdens tecētu kā pa slūžām un uzreiz negāžas lejā vai kā. Kurš zin?

Tā arī ir, tas paredzēts straumes ātruma samazināšanai, citādi pie lielām lietavām vai straujas sniega kušanas skalos ārā arī tos betona gultnes nostiprinājumus. Zemes nogruvumi tur jau ir bijuši.

Avatar

By novērotājs 24.09.2023 21:28:13

Member+ · 1,908 comments

Tās bezmaksas vai lētākās dalības sponsoru uzņēmumiem piešķirt tikai retro braucienā, lai tur vizinās un netaisa ziepes tautā.

Avatar

By edgarsbaltins 25.09.2023 13:47:53

Member · 310 comments

cilvēki , jūs te dikutējat par vienu mazu posmiņu, aizmirsāt, ka bija kritieni arī uz līdzenās daļas , aizmirstat , ka kritieni ir katru gadu, varbūt ne letāli, bet ar ātrajiem viemnēr kādu aizved, braucieni čupā ir bīstami pēc definīcijas, un ja regulāri gāžas Skujiņa līmeņa braucēji, tad jo zemākas raudzes minējs ar mazāku bagāžu pieredzes un mācēšanas braukt grupā, jo riski aug ekspotencionāli, uz simta pietiek ar vienu nervozo, lai sačakrētu pasākumu, arī Skujiņa piemērs no tikko notikušā Eiropas čempionāta, vai vajag kaut ko darīt? Sacensības nevajag padarīt par absurdu, pirmkārt, otrkārt,  labākais veids ir laist pa mazākām čupiņām un tad mērīt trasē pavadīto laiku, bet tas ir atkal pretrunā ar grupas brauciena definīciju, treškārt , varbūt vajag kā maratonos tempa turētājus palaist uzraugus kas brauc līdzās un visu laiku atgādina par braukšanas kultūru un briesmām (dārga utopija)

Avatar

By Nau_MTB1 25.09.2023 14:12:32

Member · 121 comments
edgarsbaltins wrote

cilvēki , jūs te dikutējat par vienu mazu posmiņu, aizmirsāt, ka bija kritieni arī uz līdzenās daļas...

viens ir krist uz līdzenas vietas, bet pavisam kas cits ir neprofesionāliem braucējiem iet cauri līkumiem uz 70km/h ar lielu iespēju piezemēties betona grāvī ar šķēršļiem...

Avatar

By Pekse 25.09.2023 14:28:40

Member · 328 comments

Mana pieckapeika - es neesmu ātrs un drosmīgs braucējs nobraucienos tapēc cenšos turēties pie trases labās malas vai vidus. Šeit video autors ir kreisajā pašā malā ar ātrumu 67 km/h un viņam ieliek aizmugurē? Tas ir beztbildīgs neprāts kaut kāds. Nu nevar te grupā braukt pa trajektoriju, tādā barā tas tā nestrādā.
Šogad bija lielāks haoss nekā citus gadus, es nezinu ar ko tas saistīts, man nav izskaidrojuma. Es arī nevarēju atrast stabilu grupu un visu laiku mētājos kamēr atmetu ar roku un vnk turpināju braukt līdz beigām. Nobraucienā kvadras vadītājs reāli skrēja virsū un es domāju ka zavals ir trases vidū, sabremzejos riktīgi. Kritienu nobraucienā neredzēju, skatījos uz ceļa, pēc apraksta saprotu ka biju pa vidu abiem kritieniem.  Mirušā braucēja žēl, lai vieglas!

Avatar

By novērotājs 25.09.2023 15:05:03

Member+ · 1,908 comments
Papuass wrote

https://www.lsm.lv/raksts/sports/ritenb … a.a525167/

Khmm.... Japiņš neatceroties, ka uz Turaidnieka iepriekš būtu notikuši nopietni kritieni.... Nu ko tad uzskatīt par nopietnu? Letāli laikam tiešām nav bijuši. Citādi varbūt jāuzlabo atmiņa, jo kritieni tur IR bijuši un nekas jauks tas noteikti nav bijis.

Avatar

By Nau_MTB1 25.09.2023 15:07:11

Member · 121 comments
Pekse wrote

Mana pieckapeika - es neesmu ātrs un drosmīgs braucējs nobraucienos tapēc cenšos turēties pie trases labās malas vai vidus. Šeit video autors ir kreisajā pašā malā ar ātrumu 67 km/h...

Video autors turas kreisajā joslā pa vidu, pēc manām domām ļoti korekti un stabili. Kad video parādās, čirkstoša skaņa, tad tikai tiek iestumts kreisajā malā/grāvī. Bet priekšējais sarkanajā kreklā, gan bija dažus centimetrus no kritiena grāvī.

Last edited by Nau_MTB1 (25.09.2023 15:08:43)

Avatar

By Pekse 25.09.2023 15:33:40

Member · 328 comments

Nu es to arī rakstu ka video autors brauc korekti, es patiešām nesaprotu kā var bezatbildīgi ienesties viņam pakaļā tādā ātrumā kurš ir pietiekošs. Es braucu pa lielam biku lēnāk tapēc turos labajā pusē.
Tas priekšējais sarkanajā kreklā vispār nesaprot kas viņš ir un kur atrodas un no tādiem labāk pa gabalu.

Avatar

By edgarsbaltins 26.09.2023 16:46:09

Member · 310 comments

neatceros precīzi 2005.-2007. gados biju neuzmanīgs un nedzirdēju ka Siguldas kalnu drīkstēs izmantot sabiedriskais transports sacensību laikā, pirms pēdējā līkuma man ātrums bija 72 km/h un mirkli vēlāk es ieraugu pretīm braucošu satiksmes autobusu, man paveicās ka spēju apbraukt pa nomali, neizsmērēties pa vējstiklu vai citādi
ko es ar to gribēju teikt , neko
bet krist nav labi nekādā veidā , nevienā disciplīnā, lai visiem veselība laba un pašsaglabāšanās saprāts sacīkšu grūtākajos brīžos

Avatar

By ktn 01.10.2023 10:44:28

Member+ · 1,643 comments
KasparsAA wrote

Starts pret kalnu ir laba opcija. Ierobežot ātrumu ir slikta opcija

Man žēl, ka tas jāsaka, bet tajā pašā Turaidniekā ir bijis letāls gadījums arī konfigurācijā, kad tas ir starts pret kalnu. Pirms apmēram 10 gadiem, SEB Siguldas posms. Protams, tad tas bija nevis kritiens, bet sirds.

Sportā nāves gadījumi diemžēl ir realitāte. Cik sanācis parunāt, pat novusa turnīrā gadās, ka kāds nomirst. Droši vien nebūs grūti arī atrast, ka arī no šaha turnīriem ne visi atgriežas mājās.

Cik noprotams, cilvēks dzīvē nopietnu vietu bija atvēlējis riteņbraukšanai. Kaut kā ne visai smuki izskatās, ka paliek bez līdzjūtības un cienījamiem atvadu vārdiem, lai tas viss neizvērstos par tādu kā baumošanu.


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By arturs.liel 30.12.2023 11:06:41

Member · 11 comments

Šā gada 3. septembrī Siguldas novadā, Krimuldas pagastā, Turaidā, Turaidas kalnā, velobrauciena laikā (distance: tautas brauciens) nobraucienā no Turaidas kalna vienlaicīgi krita divi velobrauciena dalībnieki.

Valsts policija aicina atsaukties velobrauciena dalībnieku, kurš nokrita reizē ar otru dalībnieku, kā arī aculieciniekus, kuri redzēja notikušo, zvanot pa tālruņa numuru 67086683, 29606623 vai 110.

Ja nu kādam ir ko policijai pateikt.

Last edited by arturs.liel (30.12.2023 11:07:35)

Avatar

By MakeMeGoAway 30.12.2023 18:15:04

Member · 367 comments

Jā, tas formulējums policijai rullē.

Faktiskti aicina abus kritušos atsaukties.

Avatar

By Ritenis33 06.01.2024 22:08:09

Member · 821 comments

Pirmie uzlabojumi tiek jau veikti, tagad Tautas klasē varēs piedalīties no 15 gadiem. Iepriekš varēja no 10 gadiem.


Giant
Scott

Avatar

By KasparsAA 07.01.2024 10:53:46

Member · 375 comments

Ko tas maina))))  nojājās tak pieauguši buki

Avatar

By Eduards 07.01.2024 21:49:27

Member# · 2,686 comments

Nolikuma projektā tautas brauciens kļuvis 45-55 km. Klasiskais 36km Murjāņu aplis paliek garāks  (vai arī tāds pats, jo nolikuma projekts jau ir tikai projekts).