Problēmas ar ķēdi/priekšējo zobratu...
Tātad - Trek kausa laikā piedzīvoju nepatīkamu vilšanos attiecībā uz sava velosipēda uzvedību ekstrēmos braukšanas apstākļos (dublis). kaut arī SEB Krimuldas gonkā biju patīkami pārsteigts par to, ka patīkami labi slēdzās šādos pašos apstākļos...
tātad jautājums zinātājiem: kas varētu būt pie vainas, ja pārslēdzot priekšējos zobratus, ķēde ieķeras (it kā aizķeras aiz zobrata). tas pats tika novērots arī pēc 2 apļiem jau vienkārši minot - kad bija uz mazākā zobrata un bija jāmin augšā kalnā, uzminot stiprāk, ķēde bloķējās (acīmredzot, ķerās pie zoba un to ierāva iekšā.
man pašām radās trīs varianti:
1. ķēde ir beigta (kaut arī kaut kā neticas - nav tik daudz braukts)
2. priekšējais zobrats ir nepiemērots ķēdei vai vispār ir kaut kāds kreisais
3. aizmugurējam pārslēdzējam ir pārāk vāja atspere un tas nepietiekami nospriego ķēdi.
vēl informācijai: priekšā man ir SRAM X-gen pārslēdzējs, bet aizmugurē - SRAM X9.
By Baltais 28.08.2006 13:25:37
Local.Auth · 5,425 commentsLOOK pamodiisies un uzrakstiis, ko jaadara
stresa nav
Es nepārdodu, es palīdzu nopirkt!
By anlens 28.08.2006 13:49:34
Local.Auth · 1,172 commentspie dubļiem tā ir normāla parādība. Manam iepriekšājam Skotam patstāvīgi tāda vaina piemeklēja( laigan tiku mainījis centrus,zobratus u.tt.),bišķin jāpiešaujas pie braukšanas un jājūt momenst, kad ķēde grib rāpties augšā.,laicīgāk jāpārslēdzas. Var provēt 'pievīlēt priekšējo zobratu ,bet tiešām lai LOOK mostās,viņš izskaidros tehniskāk.
By egils13 28.08.2006 14:00:39
Member+ · 1,204 commentspie dubļiem tā ir normāla parādība. bišķin jāpiešaujas pie braukšanas un jājūt momenst, kad ķēde grib rāpties augšā.,laicīgāk jāpārslēdzas.
laicīgāk pārslēgties vairs nebija iespējams. tieši šī iemesla dēļ priekšējā zobrata slēgalēšanu pielietoju ļoti reti un ja zināju, ka drīz atkal kalnā jābrauc, turpināju mīties uz mazākā zobrata. par to, ka ir "jājūt" - ko tas dot? es jau jutu, kad tā ķēde gribēja "rāpties augšā", bet tas jau bija vietās, kur nevar "atlaist", jo "atlaišana" nozīmēja nokāpšanu no riteņa...
gaidām LOOKu
By Biker 28.08.2006 15:40:07
Member+ · 954 commentsšī parādība saucās "chainsuck" un te forumā laiku atpakaļ ir diskutēta, ja nemaldos var jautāt arī Fubar zināja atbildi
ps. agrāk man tā ir gadījies slēdzot priekšā vismazāko zobratu, taču tā kā Riekstukalnā iztiku pārsvarā ar 2.un 3.zobratiem, pāris reizes bija kad šāds "chainsuck" iestājās uz otrā zobrata uzreiz pēc pārslēgšanās no 3., mans izskaidrojums - ķēdi pirms gonkas netiku ieeļlojis ar pareizo ekstrēmi-ūdensnoturīgo eļļu, līdz ar to ķēde bija sausi-dubļaina un rāvās iekšā jeb līdzi zobratam= rezultāts "uz sejas"...
Galvenais ir motivācija.
By LOOK 28.08.2006 16:07:57
Member# · 2,703 commentsLielākā kļūda ir pirms dubļu gonkas kārtīgi saeļļot ķēdi ar jebkuru eļļu. Sausa ķēde daudz mazāk celsies augšā. Trakākā situācija ir tad ja ķēde ir jauna (risinājums izmazgāt to ar petroleju vai dīzeli). Var lietot ICE WAX tas draudzējas ar jebkuriem laika apstākļiem. Tik tāl par ķēdi, bet "chainsuck" problēma apslēpta ir zobratos (90% gadījumā tas ir vidējais). Zobrata zoba velkošā puse laika gaitā iegūst stāvu sieniņu un ķēdes rullītis vienkārši nevar pārvelties šim zobam pāri (eļļa, pielipušās smiltis u.c. s**i to tikai stimulē). Šāda situācija var izveidoties pat salīdzinoši jaunam zobratam. Ko darīt?
Noņemam zobratu, rūpīgi to apskatam un salīdzinam ar priekšējo mazāko 22t zobratu (tieši zobu formu, vēlams mazlietotu vai jaunu). Ņemam vidēja rupjuma plakano vīli un novīlējam zoba virsotni ~30-45 grādu lenķī (iegūstam līdzīgu zobu formu kā jau minētajam 22t zobratam). Pēc operācijas visu saliekam atpakaļ un priecājamies par rezultātu. Šādu preventīvu darbiņu būtu vēlams veikt pie katras ķēdes maiņas. Man sanāk to veikt 2-3 reizes sezonā, tādejādi uzturot zobratus labā kondīcijā.
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By andris 29.08.2006 13:44:56
Member++ · 403 commentsMan šodien "zem slodzes" sāka sāpēt paša zobs, kā rezultātā steidzami jāpiesakās pie zobārsta. Izlasot LOOKa ieteikumu,
Ņemam vidēja rupjuma plakano vīli un novīlējam zoba virsotni ~30-45 grādu lenķī (iegūstam līdzīgu zobu formu kā jau minētajam 22t zobratam). Pēc operācijas visu saliekam atpakaļ un priecājamies par rezultātu.
noskurinājos, iedomājoties kā TAS varētu izskatīties dentista kabinetā. Obligāti vajadzētu palūgt pretsāpju špricīti.
Cienijamā auditorija, lūdzu neņemt augstāk rakstīto pārāk nopietni. Katrs domā, par to, kas sasāpējies.
By fubar 29.08.2006 16:27:58
Member · 1,811 commentsprobleema saucaas Chainsuck, kaa jau Biker mineeja.
pirmais rezultaats Googlee arii ir iistais, kam linku biju nozaudeejis. te ir pateikts VISS, varbuut drusku gruuti iebraukt, bet ljoti punktuaali.
http://www.fagan.co.za/Bikes/Csuck/
iisumaa: to izraisa vairaaku faktoru summa.
1. nesaderiiba starp detalju nodiluma pakaapi (jauna kjeede uz veciem zobratiem piemeeram)
2. berzi pastiprinoshi apstaaklji (dublji, puteklji, elljas truukums
3. pastiprinaatas slodzes (mazais paarnesums, miishanaas kalnaa augshaa.
p.s. luudzu neklausiet Look un nemazgaajiet jaunu kjeedi ar petroleju
taas meere kas tur ir iekshaa ir vienkarshi perfekta, greeks taadu nahrenizeet.
vaina ir zobratos, nevajag ciiniities ar sekaam bet ar ceelonjiem.
kjeedei vienmeer un visur iekshaa jaabuut skjidrai elljai un aarpusee Ice Wax analogam. tieshi shis aareejais ziekjis ir lielisks pret chainsuck.
taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222
By fubar 29.08.2006 16:35:43
Member · 1,811 commentsshii nepatiikamaa probleema ir iemesls kapeec es jau sen braucu ar cr-mo mazo un tagad arii ar videejo zobratu. p--uj svars,labaak mazaak stresa. nav peec katras gonkas jaadarbojas ar viili, zobrati kalpo ljoti ilgi.
mazajam zobratam suck iestaajaas ljoti driiz, jo alumiinija zobi pie taadaam slodzeem (kaa mazajam zobratam) nodilst ljoti aatri. cik kapieni agraak gonkaas netika izcuukoti un cik maates vaardi pateikti
veel savlaiciigi jaamaina kjeedes, jo peec 0.5 % nodiluma zobrats saak dilt kaa ledus pavasara saulee.
taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222
By LOOK 29.08.2006 17:31:55
Member# · 2,703 commentsKatra paša izvēlē ir ko klausīt un ko darīt. Vienmēr saku ka tas ir mans subjektīvais viedoklis. Shimano ķēdes tiek piedāvātas ar konservācijas smēri, un šai smērei nav nekā kopīga ar braukšanu sacīkšu režīmā pa dubļiem. Sausā laikā to visu var ignorēt un regulāri lietojot ice wax ķēde paliek sausāka un problēmas izzūd pat neparādijušās. Vairāki braucēji Riekstukalnā pirms brauciena labu gribēdami, saeļļoja kārtīgi ķēdes ar eļļu un protams noķēra "chainsuck" jau 3 aplī (dažiem problēmas bija jau pirmajā).
Fubara ieliktais links pilnīgi precīzi apraksta problēmas sakni, savukārt mans komentārs bija par to kā šo lietu novērst. Mūsu komandā ir pietiekami daudz riteņu, lai saprastu ka daudz efektīgāk ir 20-30 min pastrādāt ar vīli, nekā pirkt jaunus zobratus un ķēdi. Vēlreiz gribu uzsvērt ka, lai novērstu "chainsuck" neko nemainot ir jāpievīlē zobu augšas un viss funkcionēs perfekti. Vienmēr pastāv arī alternatīva pa dārgo visu mainīt utt., tas nav aizliegts.
p.s. jau kuro gadu visiem vīlēju tos zobratus un tiek ietaupīta kaudze naudas, sevišķi XTR gadījumā.
par nepārbaudītām lietām cenšos diskusijās neielaisties.
Pie manis jau ir rinda!!! 8)
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By egils13 29.08.2006 18:25:23
Member+ · 1,204 commentses pirms Riekstukalna gonkas tieši ar ICE WAX apstrādāju ķēdi - nepalīdzēja.
vakar papētīju pakaļējo slēdzi un konstatēju, ka viens no rullīšiem ļoti smagi griežas (ar pirkstu faktiski nevarēja pagriezt, tikai griežot pedāļus). pieļauju, ka arī tas savu lomu nospēlēja... redzēs - ritenis tagad remontējas (mainu rullīšus, ķēdi, kaut kas tiek darīts mazajam zobratam, tiek regulēts priekšējais pārslēdzējs), varbūt problēma tiks atrisināta.
bet paldies visiem, kas atsaucās ar labu padomu, savādāk es jau domāju, ka ritenis man ir galīgi slikts (uj, kā es to lamāju, kamēr mocījos Riekstukalnā...)
By anlens 29.08.2006 18:34:28
Local.Auth · 1,172 commentstapēc jau arī neklausīja, ka lamāj i;)
By fubar 29.08.2006 19:04:20
Member · 1,811 commentspar konservaacijas smeeri- ar ko tev LOOK taa nepatiik? manupraat tuvu ideaalam, nomazgaat (ar uudeni) nereaali, slapjaa laikaa turaas fantastski ilgi, biezaa konsistences deelj ilgi neizstraadaajaas. rauj klaat netiirumus aarpusee? to noveersiis Ice Wax pa virsu. es gribeetu tikt pie iespeejas taadu regulaari iedabuut iekshaa kjeedee.
par viileeshanu- pilniigi piekriitu, kam tam ir laiks, vai gatavi maksaat citiem- tas ir otrs labakais variants aiz zobratu nomainjas. runa vispaar iet par cilveekiem, kas brauc ar alumiinija zobratiem.
tie, kas lieto CR-Mo, ar "chainsuck" saskaraas aarkaartiigi reti un veel retaak kaut ko viilee, ja vien maina savlaiciigi kjeedes.
teorija saka taa: berze ir papildus faktors, kas piedalaas kjeedes iespruushanaa.
vairaak berzes- gruutaak kjeedei atstaat zobus.
ellja samazina berzi- samazinaas chainsuck. tas ir kaa 2x2, neredzu racionaalus argumentus kaapeec lai elljoshana pasliktinaatu situaaciju.
savukaart mana prakse apstiprina teoriju. kaapeec brauceejiem probleemas saakaas 3 aplii, nevis uzreiz?
1. versija- tika lietota ellja kas kjer klaat netiirumus, taadeejaadi pastiprinot berzi.
2. un reaalaakaa versija- smilshu un dublju maisiijums aarkaartiigi efektiivi nonjeema ellju un pats uzklaajaas taas vietaa.
par tiem kas lietoja Ice wax- aciimredzot citi faktori bija paaraak speeciigi lai Ice wax speetu atjaunot liidzsvaru.
taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222
By Biker 30.08.2006 03:37:27
Member+ · 954 commentsTe nu ir tas gadījums kad 50 grami "laiku netaisa" ...
īstenībā baigā šaize ka tas chainsuck izlien, kad vismazāk vajag, tobiš gonkā.
Galvenais ir motivācija.
By Labais 30.08.2006 16:48:51
Member+ · 250 commentsMan ar tāds bija un nekādi nesapratu, kas par desām. Tagad klārs mazliet. Paldies zinātājiem par padalīšanos ar citiem nezināmajiem jautājumiem.
By Skotu amerikānis 21.10.2006 03:31:31
Member+ · 662 commentsVaru padalīties ar savu pavisam svaigo pieredzi "ķēdes iesūkšanas" risināšanā:
Šonedēļ nomainīju ķēdi un kaseti. Tātad jauna ķēde CN-HG93, kasete Deore LX M580. Priekšā zobrati arī Deore LX, nobraukti nepilni 5000 km.
Pēc detaļu nomaiņas riteni pa taisno uzliku uz tā trenažiera, kur stiprinās pakaļējais ritenis. Sāku mīties ar vidējo zobratu pie lielākas slodzes, skatos - zobrata apakšējie zobi ķēdi nelaiž vaļā, attiecīgi vai nu aizmugurē spriegotājs neganti raustās, vai vispār viss nobloķējas.
Atcerējos par šo diskusiju, izlasīju un secināju, ka atliek vai nu mainīt pret jaunu vai vīlēt, kā Look ieteica. Izlasīju arī
http://www.fagan.co.za/Bikes/Csuck/FILETEETH.htm
Tā nu paņēmu vīli, kādu brīdi padarbojos un reku šeku no "chainsuck" vismaz šobrīd vairs nav ne miņas. (ļoti apmierināts smaidiņš)
Protams, paliek jautājums, cik liela būs starpība ietekmē, ko uz ķēdi atstātu jauns zobrats salīdzinājumā ar šādu "saremontētu", jo pat pēc pievīlēšanas tie zobi īpaši perfekti un vienādi neizskatās.
Last edited by Skotu amerikānis (21.10.2006 03:50:05)
By egils13 28.08.2006 13:15:41
Member+ · 1,204 comments