Ko darīt,kad policija neliek mieru?

Avatar

By ktn 30.06.2021 13:31:14

Member+ · 1,638 comments
mm1492 wrote

Šis te viss lieliski parāda vienu lietu - mūsu CSN ir ļoti nekvalitatīvi, ja jau rodas tik daudz strīdu un katrs interpretē savādāk. CSN ir jābūt noformulētiem tā lai nerastos jautājumi vai liekas interpretācijas. Bet diemžēl mūsu likumdevēju "profesionalitātes", nevērības un diemžēl arī savtīgo interešu dēļ likumi ir tādi kādi viņi ir...lai vajadzības gadījumā katrs varētu pavilkt deķīti uz savu pusi. Protams ne jau CSN ir bijis tas galvenais mērķis, ir citi, daudz "interesantāki" likumi (pimēram par privatizāciju), bet šāda pieeja ir tikusi arī citiem likumiem.

CSN ir kvalitatīvi un likumus izstrādā profesionāli. Cilvēki nespēj novērtēt to, kas viņiem ir, un ir tāds kā nievāšanas kults. Princesēm visi precinieki izbrāķējami, vnk principa pēc. wink

Piemēram, pēdējos grozījumus, kur iekļauti skūteri, gan izstrādāja, gan veikts liels skaidrojošais darbs. Ja cilvēks galvu iebāzis maisā, un principā nevēlas uztvrt informāciju, tad vismaz varētu neteikt, ka tās nav.


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By kaska 30.06.2021 13:44:44

Member · 865 comments

Principā ne tikai kvalitatīvi ir jāraksta, bet ir jāprot arī kvalitatīvi lasīt.
Joprojām gan amatpersonām, gan civilaijiem ir problēmas saskatīt atšķirību, piemēram, starp:
- apbraukšana : apsteigšana : apdzīšana,
- apturēšana : apstāšanās : stāvēšana,
- apturēt tr/l pirms stoplīnijas : apturēt tr/l tieši pirms stoplīnijas,
- gājēju un velosipēdu ceļš : kopējs gājēju un velosipēdu ceļš
utt

P.s. Grēkoju gan ar kājām ejot, gan uz velo, gan pie auto stūres, bet velo ir vienīgais pārvietošanās veids, kuru izmantojot, mani ne reizi nav aiztikusi policija big_smile .


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By Devil_Inside 30.06.2021 13:47:42

Member · 407 comments

CSN ir nekvalitatīvi, jo visilgāk un visskaļāk to tapšanā piedalās aiz stūres sēdošie. Ir daži entuziasti, kas cīnās par velo, bet pat tie reizēm piedāvā ļoti šaurus un tik specifiskus grozījumus, ka ieguvums no tā ir minimāls.

Mana attieksme pret šīm veloietvēm - pēc iespējas izvairos no maršrutiem, kur tādas ir (arī dalītās). Ir reizes, kad savādāk nevar un braucu. Jā, ir jābrauc lēnāk un jā, ir dažādi traucēkļi (gājēju un citu velo izskatā). Pāris reizes esmu arī ignorējis un braucis pa brauktuvi. Vienīgais nosacītais starpgadījums (20+ gadu aktīvas ikdienas braukšanas laikā) bija pirms mēneša uz Lubānas ielas virzienā no Juglas. Nepaspēju pārkārtoties uz veloietvi un gabaliņu nobraucu pa brauktuvi. Smagā šoferis sagribēja mani pārmācīt un spieda nost no ceļa līdz kamēr apstājās pavisam. Pārējie auto uz viņu dusmojās vairāk kā mani.

Avatar

By averza 30.06.2021 13:49:27

Member++ · 5,042 comments

Es tā sapratu, ka jēdziens "šoseja" šajā kontekstā tika lietots kā brauktuve, pa kuru lielā ātrumā - vismaz 90km/h - brauc automašīnas. Jā - ārpus apdzīvotām vietām. Kur tad mums Rīgā ir kāda šoseja? Vai tad ir Brīvības šoseja? smile Vienīgi nāk prātā Jūrmalas šoseja jeb Ulmaņa gatve, kur ātrums 70km/h. Igaunijā gar šosejām ir diezgan daudz veloietvju, salīdzinot ar Latviju, bet tāpat kopumā maz. Kur mums Latvijā tādas ir? Liepāja-Grobiņa, Plācis-Stalbe, Jaunolaine-Olaine, kur vēl? Parasti veloietves ir apdzīvotajās vietās un varbūt labākajā gadījumā 1-2 km aiz tām.

Last edited by averza (30.06.2021 13:50:41)


Latvijas valsts granteņu MTB maratons

Avatar

By averza 30.06.2021 13:54:31

Member++ · 5,042 comments
Devil_Inside wrote

Mana attieksme pret šīm veloietvēm - pēc iespējas izvairos no maršrutiem, kur tādas ir (arī dalītās).

Lūk, un vai tad pēc šī teikuma Tu nepiekrīti, ka pats fakts, ka velosipēdistam ir speciāli jāmaina un jāplāno savs maršruts tā, lai nedod Dievs tas neietu gar kādu veloietvi, nav absurds un nejēdzība? Ja jau veloietves un veloceļi ir tik brīnišķīga padarīšana, tad velosipēdisti tieši censtos iekļaut pēc iespējas tos savā maršrutā, nevis pilnīgi otrādi.

Nu lol vienkārši.


Latvijas valsts granteņu MTB maratons

Avatar

By ktn 30.06.2021 14:04:47

Member+ · 1,638 comments

Skaidrs. Nu, ārpus apdzīvotām vietām tiešām ir pamaz, bet ne tā, ka vispār nav. Piem, līdz Ragaciemam var pa celiņu aizbraukt jau tagad. Manīti daudzi citi, katrā ziņā, ne tā, ka "praktiski nav". Jaunus veloceļus aktīvi būvē.

Arī sabiedrība mainās lēnām. Man šķiet, ka Igaunijā cita kultūra, tāpēc tur tādu celiņu vairāk jau kopš sākuma. Tauta sportiskāka. Un nav jau tā, ka arī tur viņi ir visur. Un nav jau no marsa tie, kuri Latvijā glorificē bembjus, motociklus un televīzijā izsaka paziņojumus, ka ar velosipēdiem brauc tikai nabagi. Bet tas jau tāds antropoloģijas temats, kas meklē skaidrojumus, kāpēc cilvēki ir tādi, kādi viņi ir.


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By Devil_Inside 30.06.2021 14:13:46

Member · 407 comments

@averza, Tu mani pārprati. Es izvairos no veloietvēm, kad braucu just for fun izbraucienos. Ja man ir noteikti jānokļūst no punkta A līdz B, tad braucu pa tām ietvēm.
Tas tāpat kā ar auto braucot, izvairies no ielām, kur zini, ka būs sastrēgums vai ir milzīgas bedres.

Avatar

By kaadss 30.06.2021 14:15:22

Member · 351 comments

Ogre-Ogresgals nesen pabeigts velo ceļš

Avatar

By averza 30.06.2021 14:54:41

Member++ · 5,042 comments

Jā, viss ir labi smile Jaunus veloceļus būvē un vidēji kvalitatīvākus nekā agrāk (izņemot Valmieru, kur hroniski iebliež velodaļas vidū nekam nevajadzīgu barjeru, vai svaigākais veikums - ir atdalītais divvirzienu gājējveloceļš ar velo daļu šaurāku par 1m). Ja kāds pamanīja, es sākotnēji aicināju vienkārši uz mazāk naida, respektīvi, nedusmoties uz velosipēdistiem, kuri viena vai otra iemesla dēļ nebrauc pa veloceļu (kurš visbiežāk, kā izrādās, ir veloietve, pa kuru nemaz nav obligāti jābrauc, ko vairums nemaz nezina, jo CSN zināšanas gūst no Timrotiem, DELFIem un tanteteica.lv). Bet diskusija attīstījās tieši pretējā virzienā - ka visi tagad visus ienīst big_smile

Last edited by averza (30.06.2021 14:55:16)


Latvijas valsts granteņu MTB maratons

Avatar

By peepers 30.06.2021 16:15:05

Member · 67 comments
kaadss wrote

Ogre-Ogresgals nesen pabeigts velo ceļš

kurs pec pirma lietus gaziena jau sacis brukt vietam.

Avatar

By kašķis 30.06.2021 16:34:30

Member · 1,184 comments

Ir jāsaprot vien vienkārša lieta,  pie noteiktas satiksmes intensitātes un satiksmes dalībnieku blīvuma, būs jāievēro ierobežojumi. Visi saprot ka braucot ar auto pa pilsētu ir –
-jāievēro maks ātrums
-ir jālaiž gājēji uz pārejām (un ne tikai uz pārejām)
-ir jāstājas pie  sarkanā
-ir jālaiž no pieturas izbraucošs sabiedriskais
-utt.
Velo nav nekāds izņēmums un arī braucot ar velo ir jāievēro noteiktie ierobežojumi. Kāpēc sēžot pie auto stūres to var saprast, bet paņemot rokā velo stūri tas viss kļūst mazsvarīgi. Tikai tāpēc ka sodi mazāki?

Last edited by kašķis (30.06.2021 16:54:37)

Avatar

By suugoi 30.06.2021 19:40:24

Member+ · 1,468 comments
kašķis wrote

Visi saprot ka braucot ar auto pa pilsētu ir –
-jāievēro maks ātrums
-ir jālaiž gājēji uz pārejām (un ne tikai uz pārejām)
-ir jāstājas pie  sarkanā
-ir jālaiž no pieturas izbraucošs sabiedriskais
-utt.

big_smile

saprast noteikti saprot, tikai žēl ka ir ļoti liela daļa, kurai iztrūkst svarīgs solis no saprašanas, līdz realizēšanai praksē

velo jau noteikti nav izņēmums, bet posts ko var nodarīt auto noteikumu neievērošanas gadījumā, ir nesalīdzināmi augstāks


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By smgd 01.07.2021 08:08:15

Member · 571 comments

Latvijā ir divas-trīs ielas, kur formāli drīkst braukt ar velo, bet vismaz noteiktos laikos es to nedarītu- ulmaņa gatve līdz spicei, krasta iela un d tilta labais krasts. Visur citur šosejas braucējs ar adekvātu cisku vispār neko netraucē, atceramies, ka pa VISIEM LV ceļiem drīkst braukt pajūgi - vnk ventspilī menti ar lielākiem tarakāniem galvā kā citur.

Avatar

By averza 01.07.2021 09:54:30

Member++ · 5,042 comments

Baumo, ka Carnikavā policisti pat aizliedz ar velo braukt pa ietvēm, jo esot tāds CSN punkts. Jēdzienu "bīstami" katrs var interpretēt pa savam un man var likties bīstami braukt pa jebkuru brauktuvi jebkuros apstākļos...

(atļauts) 200.3. braukt pa ietvi, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama.


Latvijas valsts granteņu MTB maratons

Avatar

By KasparsAA 01.07.2021 13:45:19

Member · 168 comments

ir cilveki kas pievelk problēmas sev, kā ar magnētu))  lai poliči sietos klāt, ir acīmredzami dīvaini jāuzvedas/jābrauc/jāizskatās. citu iemeslu neredzu. ja ir velocelinš, tas kurš nedalītais, tad tur ir jāmin. ja nav, vai dalītais, tad brauktuve. viss. nesen redzēju kā poliči piesējās bomzim kurš stuma bērnu ratus ar savu iedzīvi pa jūrmaleni. paskaloja smadzenes jamam, un notinās. jo nav ko īsti inkriminēt big_smile

Avatar

By qwe 01.07.2021 14:59:51

Member · 153 comments
KasparsAA wrote

ja ir velocelinš, tas kurš nedalītais, tad tur ir jāmin. ja nav, vai dalītais, tad brauktuve.

Pag, ko nozīmē dalītais? Tāds kurš gan gājējiem un velobraucējiem? Vai tad sanāk, ka pa veloceliņu obligāti jābrauc TIKAI tad, ja tas nav kopā ar gājēju ceļu? Bet liekas kāds pasen rakstīja, ka Jūrmalā aiz Lielupes tilta poliči esot piesējušies, kur tas bruģis. Bet tur tak vnk ietve dalīta ar velobraucējiem. Ir kautkur CSN atsauce uz šo?

Avatar

By ktn 01.07.2021 15:36:28

Member+ · 1,638 comments

Trīs lapas ar CSN, tāpat uzrodas jaunas versijas big_smile


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By Eduards 01.07.2021 15:46:37

Member# · 2,628 comments

Ielieciet zīmju bildītes, nevis atsaucaties uz zīmju numuriem.

Avatar

By KasparsAA 01.07.2021 15:57:09

Member · 168 comments
qwe wrote
KasparsAA wrote

ja ir velocelinš, tas kurš nedalītais, tad tur ir jāmin. ja nav, vai dalītais, tad brauktuve.

Pag, ko nozīmē dalītais? Tāds kurš gan gājējiem un velobraucējiem? Vai tad sanāk, ka pa veloceliņu obligāti jābrauc TIKAI tad, ja tas nav kopā ar gājēju ceļu? Bet liekas kāds pasen rakstīja, ka Jūrmalā aiz Lielupes tilta poliči esot piesējušies, kur tas bruģis. Bet tur tak vnk ietve dalīta ar velobraucējiem. Ir kautkur CSN atsauce uz šo?

nav atsauču. tās ir veselā saprāta rekomendācijas)))

Avatar

By kaska 01.07.2021 22:22:22

Member · 865 comments

Moš labāk nelietot terminu "dalītais"? big_smile

Last edited by kaska (01.07.2021 22:22:41)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By subgrade 02.07.2021 11:22:38

Member · 137 comments

Neliels apkopojums skaidrībai:

Ar velosipēdu OBLIGĀTI JĀBRAUC (t.i., aizliegts braukt pa brauktuvi, ja blakus tai ir...) pa ceļu , kas apzīmēts ar:

1) velosipēdu ceļš - c/z Nr. 413
IMAGE149.JPG

*Fiziski atdalīts no brauktuves un/vai ietves (atdaloša zaļā zona, grāvis, barjera, augstā apmale utt.)

2) velojosla - nepārtrauktā līnija, velosipēda piktogramma; var būt (bet var arī nebūt) c/z Nr. 413 vai papildzīme Nr. 824
IMAGE391.JPG
IMAGE415.JPG

var būt (bet var arī nebūt) c/z Nr. 413 vai papildzīme Nr. 824
IMAGE149.JPG
IMAGE336.JPG

*Daļa no brauktuves, var būt no braukšanas joslas nodalīta tikai ar nepārtraukto līniju, un var būt arī fiziski šķēršļi (stabiņi, atdures, puķu podi u.c.)

3) gājēju un velosipēdu ceļš - c/z Nr.419, 421:
IMAGE155.JPG
IMAGE157.JPG

*Kopā ar ietvi, bet nodalīts ar līniju vai citas krāsas segumu. Ideālā variantā būtu arī kāda zema apmalīte vai kas tamlīdzīgs.

DRĪKST BRAUKT, BET DRĪKST ARĪ NEBRAUKT:

4) Kopīgais gājēju un velosipēdu ceļš - c/z Nr. 417
IMAGE153.JPG

*Principā ietve, pa kuru paredzēts arī pārvietoties velosipēdiem. Parasti nekā papildus netiek apzīmēta.

5) Sabiedriskā transporta josla, kas apzīmēta ar papildzīmi nr. 824. (CSN gan nav konkrēti pateikts, ka drīkst arī nebraukt, bet vismaz man tas tā liktos loģiski)
IMAGE168.JPG
IMAGE336.JPG

Rīgā vēl ir arī Bauskas ielas variants, kur nav izdalīta pretējā virziena sabiedriskā josla (kā, piemēram Avotu vai Stabu ielā), bet sabiedriskajam, un arī velosipēdiem ir atļauts braukt zem "ķieģeļa" pretējā virzienā - bet tas principā vienkārši nozīmē to, ka atļauts izmantot brauktuvi autotransportam pretējā virzienā.

Avatar

By Peeteris 02.07.2021 11:37:02

Member · 11 comments

Un ko darīt, ja ir kopīgā gājēju un velosipēdu ceļa ceļazīme un ietves velosipēda piktogramma?

Avatar

By ktn 02.07.2021 13:31:05

Member+ · 1,638 comments
Peeteris wrote

Un ko darīt, ja ir kopīgā gājēju un velosipēdu ceļa ceļazīme un ietves velosipēda piktogramma?

Ja tev ir tiesības, tad zini, ka zīmei ir augstāka prioritāte.


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By egils13 02.07.2021 13:59:10

Member+ · 1,194 comments

Un te arī sākas jautrība, jo 3.punktā norādītās zīmes tiek saliktas arī uz pēc būtības trotuāriem, pa kuriem ar velo pārvietoties ir neērti, piemēram, Jūrmalā Rīgas ielas posms starp Lielupes un dzelzceļa tiltiem: ļoti šaura velojosla, kas pie tam ir paredzēta braukšanai abos virzienos. Nemaz nerunājot par to, ka tas trotuārs ir "pielāgots" ielām, kas pieslēdzas Rīgas ielai, proti, pieslēgumu vietās ir izveidoti līkumi. Nesteidzīgam braucienam ar bērnu šāds risinājums ir ļoti labs, bet brauicienam ar šosejnieku - galīgi nepiemērots. Es tajā posmā vienmēr braucu pa braucamo daļu. Ja sāks kasīties klāt, būs jāmaina maršruts, lai izvairītos no šī posma.
Un jāsaka godīgi - veloceliņš nekad nebūs īsti labs treniņam. Es pat teiktu, ka veloceliņu nevajadzētu izmantot treniņam, it sevišķi, ja ir plānoti intervāli - tas ir nedroši un tādas aktivitātes uz veloceliņa apdraud citu satiksmes dalībnieku drošību...

Avatar

By subgrade 02.07.2021 15:01:46

Member · 137 comments

Tam tā kā vajadzētu būt pašsaprotamam, ka veloceļš apdzīvotā nav paredzēts treniņiem, tāpat kā ielas nav paredzētas auto- un motosporta treniņiem.

Piekrītu, ka ar gājēju un velo ceļa zīmi (419, 421) diemžēl nereti tiek apzīmētas pēc platuma un būtības neatbilstošas ietves. Tas būtībā ir pašvaldību paņēmiens, kā, neveicot adekvātus ieguldījumus, "uz papīra" uzrakstīt, ka "mums ir tik un tik km veloinfrastruktūras".

Avatar

By ktn 02.07.2021 15:14:54

Member+ · 1,638 comments
egils13 wrote

Un jāsaka godīgi - veloceliņš nekad nebūs īsti labs treniņam. Es pat teiktu, ka veloceliņu nevajadzētu izmantot treniņam, it sevišķi, ja ir plānoti intervāli - tas ir nedroši un tādas aktivitātes uz veloceliņa apdraud citu satiksmes dalībnieku drošību...

Nu tas tā kā pašsaprotami. Veloceliņš treniņā var kalpot priekš transportēšanās uz treniņa vietu. Pamatā tas ir paredzēts cilvēkiem, kas vēlas mierīgi pārvietoties, nevis tikt pārbiedētiem, kad kāds treniņā nesas garām. smile


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By 436 02.07.2021 15:54:25

Member · 802 comments

Nevajag velo treniņu ar braukšanas ātrumu 30-40kmh salīdzināt ar auto vai moto treniņu, kur ātrums sniedzas pāri 100 - 200kmh.
Velo sportista ātrums uz brauktuves pilsētā ir tuvāks auto ātrumam (starpība ~2x), nekā uz veloietves tas ir gājēju ātrumam, kur ātrumu starpība var būt 5-6x un visu dalībnieku kustība ir diezgan haotiska.
Uz brauktuves tomēr ir kārtība - brauc pa ceļa labo pusi, apsteidz vai apdzen pa kreiso pusi utml.