Ko darīt,kad policija neliek mieru?

Avatar

By averza 30.06.2021 13:54:31

Member++ · 5,040 comments
Devil_Inside wrote

Mana attieksme pret šīm veloietvēm - pēc iespējas izvairos no maršrutiem, kur tādas ir (arī dalītās).

Lūk, un vai tad pēc šī teikuma Tu nepiekrīti, ka pats fakts, ka velosipēdistam ir speciāli jāmaina un jāplāno savs maršruts tā, lai nedod Dievs tas neietu gar kādu veloietvi, nav absurds un nejēdzība? Ja jau veloietves un veloceļi ir tik brīnišķīga padarīšana, tad velosipēdisti tieši censtos iekļaut pēc iespējas tos savā maršrutā, nevis pilnīgi otrādi.

Nu lol vienkārši.

Avatar

By ktn 30.06.2021 14:04:47

Member+ · 1,642 comments

Skaidrs. Nu, ārpus apdzīvotām vietām tiešām ir pamaz, bet ne tā, ka vispār nav. Piem, līdz Ragaciemam var pa celiņu aizbraukt jau tagad. Manīti daudzi citi, katrā ziņā, ne tā, ka "praktiski nav". Jaunus veloceļus aktīvi būvē.

Arī sabiedrība mainās lēnām. Man šķiet, ka Igaunijā cita kultūra, tāpēc tur tādu celiņu vairāk jau kopš sākuma. Tauta sportiskāka. Un nav jau tā, ka arī tur viņi ir visur. Un nav jau no marsa tie, kuri Latvijā glorificē bembjus, motociklus un televīzijā izsaka paziņojumus, ka ar velosipēdiem brauc tikai nabagi. Bet tas jau tāds antropoloģijas temats, kas meklē skaidrojumus, kāpēc cilvēki ir tādi, kādi viņi ir.


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By Devil_Inside 30.06.2021 14:13:46

Member · 423 comments

@averza, Tu mani pārprati. Es izvairos no veloietvēm, kad braucu just for fun izbraucienos. Ja man ir noteikti jānokļūst no punkta A līdz B, tad braucu pa tām ietvēm.
Tas tāpat kā ar auto braucot, izvairies no ielām, kur zini, ka būs sastrēgums vai ir milzīgas bedres.

Avatar

By kaadss 30.06.2021 14:15:22

Member · 410 comments

Ogre-Ogresgals nesen pabeigts velo ceļš

Avatar

By averza 30.06.2021 14:54:41

Member++ · 5,040 comments

Jā, viss ir labi smile Jaunus veloceļus būvē un vidēji kvalitatīvākus nekā agrāk (izņemot Valmieru, kur hroniski iebliež velodaļas vidū nekam nevajadzīgu barjeru, vai svaigākais veikums - ir atdalītais divvirzienu gājējveloceļš ar velo daļu šaurāku par 1m). Ja kāds pamanīja, es sākotnēji aicināju vienkārši uz mazāk naida, respektīvi, nedusmoties uz velosipēdistiem, kuri viena vai otra iemesla dēļ nebrauc pa veloceļu (kurš visbiežāk, kā izrādās, ir veloietve, pa kuru nemaz nav obligāti jābrauc, ko vairums nemaz nezina, jo CSN zināšanas gūst no Timrotiem, DELFIem un tanteteica.lv). Bet diskusija attīstījās tieši pretējā virzienā - ka visi tagad visus ienīst big_smile

Last edited by averza (30.06.2021 14:55:16)

Avatar

By kašķis 30.06.2021 16:34:30

Member · 1,189 comments

Ir jāsaprot vien vienkārša lieta,  pie noteiktas satiksmes intensitātes un satiksmes dalībnieku blīvuma, būs jāievēro ierobežojumi. Visi saprot ka braucot ar auto pa pilsētu ir –
-jāievēro maks ātrums
-ir jālaiž gājēji uz pārejām (un ne tikai uz pārejām)
-ir jāstājas pie  sarkanā
-ir jālaiž no pieturas izbraucošs sabiedriskais
-utt.
Velo nav nekāds izņēmums un arī braucot ar velo ir jāievēro noteiktie ierobežojumi. Kāpēc sēžot pie auto stūres to var saprast, bet paņemot rokā velo stūri tas viss kļūst mazsvarīgi. Tikai tāpēc ka sodi mazāki?

Last edited by kašķis (30.06.2021 16:54:37)

Avatar

By suugoi 30.06.2021 19:40:24

Member+ · 1,469 comments
kašķis wrote

Visi saprot ka braucot ar auto pa pilsētu ir –
-jāievēro maks ātrums
-ir jālaiž gājēji uz pārejām (un ne tikai uz pārejām)
-ir jāstājas pie  sarkanā
-ir jālaiž no pieturas izbraucošs sabiedriskais
-utt.

big_smile

saprast noteikti saprot, tikai žēl ka ir ļoti liela daļa, kurai iztrūkst svarīgs solis no saprašanas, līdz realizēšanai praksē

velo jau noteikti nav izņēmums, bet posts ko var nodarīt auto noteikumu neievērošanas gadījumā, ir nesalīdzināmi augstāks


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By smgd 01.07.2021 08:08:15

Member · 623 comments

Latvijā ir divas-trīs ielas, kur formāli drīkst braukt ar velo, bet vismaz noteiktos laikos es to nedarītu- ulmaņa gatve līdz spicei, krasta iela un d tilta labais krasts. Visur citur šosejas braucējs ar adekvātu cisku vispār neko netraucē, atceramies, ka pa VISIEM LV ceļiem drīkst braukt pajūgi - vnk ventspilī menti ar lielākiem tarakāniem galvā kā citur.

Avatar

By averza 01.07.2021 09:54:30

Member++ · 5,040 comments

Baumo, ka Carnikavā policisti pat aizliedz ar velo braukt pa ietvēm, jo esot tāds CSN punkts. Jēdzienu "bīstami" katrs var interpretēt pa savam un man var likties bīstami braukt pa jebkuru brauktuvi jebkuros apstākļos...

(atļauts) 200.3. braukt pa ietvi, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama.

Avatar

By KasparsAA 01.07.2021 13:45:19

Member · 263 comments

ir cilveki kas pievelk problēmas sev, kā ar magnētu))  lai poliči sietos klāt, ir acīmredzami dīvaini jāuzvedas/jābrauc/jāizskatās. citu iemeslu neredzu. ja ir velocelinš, tas kurš nedalītais, tad tur ir jāmin. ja nav, vai dalītais, tad brauktuve. viss. nesen redzēju kā poliči piesējās bomzim kurš stuma bērnu ratus ar savu iedzīvi pa jūrmaleni. paskaloja smadzenes jamam, un notinās. jo nav ko īsti inkriminēt big_smile

Avatar

By qwe 01.07.2021 14:59:51

Member · 152 comments
KasparsAA wrote

ja ir velocelinš, tas kurš nedalītais, tad tur ir jāmin. ja nav, vai dalītais, tad brauktuve.

Pag, ko nozīmē dalītais? Tāds kurš gan gājējiem un velobraucējiem? Vai tad sanāk, ka pa veloceliņu obligāti jābrauc TIKAI tad, ja tas nav kopā ar gājēju ceļu? Bet liekas kāds pasen rakstīja, ka Jūrmalā aiz Lielupes tilta poliči esot piesējušies, kur tas bruģis. Bet tur tak vnk ietve dalīta ar velobraucējiem. Ir kautkur CSN atsauce uz šo?

Avatar

By ktn 01.07.2021 15:36:28

Member+ · 1,642 comments

Trīs lapas ar CSN, tāpat uzrodas jaunas versijas big_smile


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By Eduards 01.07.2021 15:46:37

Member# · 2,646 comments

Ielieciet zīmju bildītes, nevis atsaucaties uz zīmju numuriem.

Avatar

By KasparsAA 01.07.2021 15:57:09

Member · 263 comments
qwe wrote
KasparsAA wrote

ja ir velocelinš, tas kurš nedalītais, tad tur ir jāmin. ja nav, vai dalītais, tad brauktuve.

Pag, ko nozīmē dalītais? Tāds kurš gan gājējiem un velobraucējiem? Vai tad sanāk, ka pa veloceliņu obligāti jābrauc TIKAI tad, ja tas nav kopā ar gājēju ceļu? Bet liekas kāds pasen rakstīja, ka Jūrmalā aiz Lielupes tilta poliči esot piesējušies, kur tas bruģis. Bet tur tak vnk ietve dalīta ar velobraucējiem. Ir kautkur CSN atsauce uz šo?

nav atsauču. tās ir veselā saprāta rekomendācijas)))

Avatar

By kaska 01.07.2021 22:22:22

Member · 869 comments

Moš labāk nelietot terminu "dalītais"? big_smile

Last edited by kaska (01.07.2021 22:22:41)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By subgrade 02.07.2021 11:22:38

Member · 147 comments

Neliels apkopojums skaidrībai:

Ar velosipēdu OBLIGĀTI JĀBRAUC (t.i., aizliegts braukt pa brauktuvi, ja blakus tai ir...) pa ceļu , kas apzīmēts ar:

1) velosipēdu ceļš - c/z Nr. 413
IMAGE149.JPG

*Fiziski atdalīts no brauktuves un/vai ietves (atdaloša zaļā zona, grāvis, barjera, augstā apmale utt.)

2) velojosla - nepārtrauktā līnija, velosipēda piktogramma; var būt (bet var arī nebūt) c/z Nr. 413 vai papildzīme Nr. 824
IMAGE391.JPG
IMAGE415.JPG

var būt (bet var arī nebūt) c/z Nr. 413 vai papildzīme Nr. 824
IMAGE149.JPG
IMAGE336.JPG

*Daļa no brauktuves, var būt no braukšanas joslas nodalīta tikai ar nepārtraukto līniju, un var būt arī fiziski šķēršļi (stabiņi, atdures, puķu podi u.c.)

3) gājēju un velosipēdu ceļš - c/z Nr.419, 421:
IMAGE155.JPG
IMAGE157.JPG

*Kopā ar ietvi, bet nodalīts ar līniju vai citas krāsas segumu. Ideālā variantā būtu arī kāda zema apmalīte vai kas tamlīdzīgs.

DRĪKST BRAUKT, BET DRĪKST ARĪ NEBRAUKT:

4) Kopīgais gājēju un velosipēdu ceļš - c/z Nr. 417
IMAGE153.JPG

*Principā ietve, pa kuru paredzēts arī pārvietoties velosipēdiem. Parasti nekā papildus netiek apzīmēta.

5) Sabiedriskā transporta josla, kas apzīmēta ar papildzīmi nr. 824. (CSN gan nav konkrēti pateikts, ka drīkst arī nebraukt, bet vismaz man tas tā liktos loģiski)
IMAGE168.JPG
IMAGE336.JPG

Rīgā vēl ir arī Bauskas ielas variants, kur nav izdalīta pretējā virziena sabiedriskā josla (kā, piemēram Avotu vai Stabu ielā), bet sabiedriskajam, un arī velosipēdiem ir atļauts braukt zem "ķieģeļa" pretējā virzienā - bet tas principā vienkārši nozīmē to, ka atļauts izmantot brauktuvi autotransportam pretējā virzienā.

Avatar

By Peeteris 02.07.2021 11:37:02

Member · 13 comments

Un ko darīt, ja ir kopīgā gājēju un velosipēdu ceļa ceļazīme un ietves velosipēda piktogramma?

Avatar

By ktn 02.07.2021 13:31:05

Member+ · 1,642 comments
Peeteris wrote

Un ko darīt, ja ir kopīgā gājēju un velosipēdu ceļa ceļazīme un ietves velosipēda piktogramma?

Ja tev ir tiesības, tad zini, ka zīmei ir augstāka prioritāte.


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By egils13 02.07.2021 13:59:10

Member+ · 1,196 comments

Un te arī sākas jautrība, jo 3.punktā norādītās zīmes tiek saliktas arī uz pēc būtības trotuāriem, pa kuriem ar velo pārvietoties ir neērti, piemēram, Jūrmalā Rīgas ielas posms starp Lielupes un dzelzceļa tiltiem: ļoti šaura velojosla, kas pie tam ir paredzēta braukšanai abos virzienos. Nemaz nerunājot par to, ka tas trotuārs ir "pielāgots" ielām, kas pieslēdzas Rīgas ielai, proti, pieslēgumu vietās ir izveidoti līkumi. Nesteidzīgam braucienam ar bērnu šāds risinājums ir ļoti labs, bet brauicienam ar šosejnieku - galīgi nepiemērots. Es tajā posmā vienmēr braucu pa braucamo daļu. Ja sāks kasīties klāt, būs jāmaina maršruts, lai izvairītos no šī posma.
Un jāsaka godīgi - veloceliņš nekad nebūs īsti labs treniņam. Es pat teiktu, ka veloceliņu nevajadzētu izmantot treniņam, it sevišķi, ja ir plānoti intervāli - tas ir nedroši un tādas aktivitātes uz veloceliņa apdraud citu satiksmes dalībnieku drošību...

Avatar

By subgrade 02.07.2021 15:01:46

Member · 147 comments

Tam tā kā vajadzētu būt pašsaprotamam, ka veloceļš apdzīvotā nav paredzēts treniņiem, tāpat kā ielas nav paredzētas auto- un motosporta treniņiem.

Piekrītu, ka ar gājēju un velo ceļa zīmi (419, 421) diemžēl nereti tiek apzīmētas pēc platuma un būtības neatbilstošas ietves. Tas būtībā ir pašvaldību paņēmiens, kā, neveicot adekvātus ieguldījumus, "uz papīra" uzrakstīt, ka "mums ir tik un tik km veloinfrastruktūras".

Avatar

By ktn 02.07.2021 15:14:54

Member+ · 1,642 comments
egils13 wrote

Un jāsaka godīgi - veloceliņš nekad nebūs īsti labs treniņam. Es pat teiktu, ka veloceliņu nevajadzētu izmantot treniņam, it sevišķi, ja ir plānoti intervāli - tas ir nedroši un tādas aktivitātes uz veloceliņa apdraud citu satiksmes dalībnieku drošību...

Nu tas tā kā pašsaprotami. Veloceliņš treniņā var kalpot priekš transportēšanās uz treniņa vietu. Pamatā tas ir paredzēts cilvēkiem, kas vēlas mierīgi pārvietoties, nevis tikt pārbiedētiem, kad kāds treniņā nesas garām. smile


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By 436 02.07.2021 15:54:25

Member · 807 comments

Nevajag velo treniņu ar braukšanas ātrumu 30-40kmh salīdzināt ar auto vai moto treniņu, kur ātrums sniedzas pāri 100 - 200kmh.
Velo sportista ātrums uz brauktuves pilsētā ir tuvāks auto ātrumam (starpība ~2x), nekā uz veloietves tas ir gājēju ātrumam, kur ātrumu starpība var būt 5-6x un visu dalībnieku kustība ir diezgan haotiska.
Uz brauktuves tomēr ir kārtība - brauc pa ceļa labo pusi, apsteidz vai apdzen pa kreiso pusi utml.

Avatar

By subgrade 02.07.2021 18:18:19

Member · 147 comments

^ Tieši par to arī runa. Velosportists ar 36 km/h ir 6x ātrāks par gājēju ar 6 km/h. Uz brauktuves tas būtu kā auto/moto ar 216 km/h pret velo ar 36 km/h.

Avatar

By Tamburins 02.07.2021 18:35:59

Member · 265 comments

Trīs teikumos par kopējo situāciju big_smile
1)Tas zellis, kuŗš ierāpies pie auto stūres, tāpēc arī tur atrodas ar stūri un pedāļiem rokās, lai prastu tos lietot- bremzēt, pagriezt, pieņemt lēmumus- nevis ķērkt, ka velosipēdists cirvis (vai vecmāmiņa ne uz gājēju pārejas, vai bērns uz veloceliņa) ; Ja to nespējat- pieņemt lēmumus, kontrolēt transporta līdzekli (arī ričuku) - kāp nost/ārā no kabīnes un ej kājām;
2) veloceliņi pie mums ir loģistikas katastrofa,
3) "Kritiskā masa" velobraucēju, manā izpratnē ir diezgan cirvji savā attieksmē un ceļu satikmses noteikumu izzināšanā vai ievērošanā
4) Avotu iela- Divvirzienu kustība arī tieši velo, nevis nākt frontālajā virsū un vēl apvainoties, ka tiek izlamāts iespējamajās valodās (velo, skuuteristi, skrituļdēlisti un citi "tapari"
5) nogriežoties pa labi vai pa kreisi,ar transporta līdzekli, priekšroka ir gājējiem un citiem zvēriem , kuri pirms tam paralēli Tev dodas savās gaitās pa trotuāru, nomali, pāreju krustojumā- to māca autoskolā, uzreiz , un atkal, ja aizmirsts, skatamies 1.punktu un kāpj ārā no stūres- nekas nav mainijies pamatnostādnēs
Pamatā cepiens dēl bildes nedēļu atpakaļ, kur aŗi mani paziņas sāka centīgi lādēt velosipēdistu, kurš nebrauca pa glumi sarkano veloceliņu;  Jā, man ir viedoklis, jo esmu/ braucu ar dajebko kam motors ir/vai nav, rati 2 , 3 vai 4 , un pieredzes netrūkst
Pamatā cienam viens otru un viss būs stīgā
P.S> man patika, ka angļiem , parasti mototusiņos ierodas arī Poliči ar savu telti un dienas garumos čalo ar braucējiem par dzīvi, noteikumiem un drošību- šo vajadzētu ieviest kā obligātu piedevu velomačos (Japiņš un co), kā aŗi dajebkādu velomīļu dzērstiņu lielmēroga , būtu dikti derīgi veikt izskaidrojošos darbus


nogi, krilja... samoje glavnoje-LRF! :D

Avatar

By novērotājs 02.07.2021 21:04:49

Member+ · 1,888 comments
averza wrote

Velobraukšana pa ietvi, veloietvi vai gājēju un velosipēdu ceļu faktiski pēc definīcijas nevar būt droša tās pamatizmantotājiem - gājējiem.

Tas nu būtu drusku pārspīlēts. Ja pa minētajām vietām nerīko ātrumtreniņus, ar gājējiem var sadzīvot gluži mierīgi un viņu drošība nekādi netiek apdraudēta. Protams, ātrajiem velobraucējiem tas var radīt problēmas. Un protams, man labāk patiktu tīri veloceļi vai vismaz dalītais veloceļa/ietves variants.

Avatar

By Tourist 03.07.2021 15:52:06

Member · 400 comments

Likumu neievērošanu nevar attaisnot ar to, ka citi neievēro citus likumus vai ar to, ka kaut kas nav labi izdarīts, vai ka likums ir grūti izprotams vai nekvalitatīvs vai nepiemērots. Jārisina cēloņi, nevis sekas.
Esmu gan autobraucējs, gan aktīvs riteņbraucējs, gan gājējs un labi izprotu katras lomas problēmas. Un cenšos ievērot likumus visās lomās. Bet, kad pārkāpju, nemeklēju attaisnojumus citur.
Treniņiem meklēju vietas un laikus, kad netraucēju citiem un, lai nav jāpārkāpj noteikumi. Respektīvi, pēc piena braucot vai ikdienas/tūrisma braucienos un nokļūšanai uz treniņa vietu, izmantoju veloinfrastruktūru.

Last edited by Tourist (03.07.2021 16:03:20)

Avatar

By Ivars27 05.07.2021 11:25:36

Member · 357 comments

Atbildot uz pirmo jautājumu un pārdomām par muļķībām veloinfrastruktūras iekārtojumā, likumīga iespēja ierosināt izmaiņas ir  ceļa zīmes un satiksmes iekārtojumu kopumā uzskatīt par attiecīgās valsts vai pašvadības iestādes administratīvo aktu vai faktisko rīcību un to apstrīdēt likumā noteiktajā kārtībā.

Piemēram - par muļķīgu ceļa zīmi var (caur latvija.lv) rakstīt iesniegumu Satiksmes ministrijai, samērā brīvā formā uzskaitot argumentus un lūdzot veikt izmaiņas.

Tā teikt, pilsoniskās sabiedrības līdzdalība valsts pārvaldē.