mans vecais labais gudereits palēnām izbeidzies, meklēju jaunu velo, ar kuru braukāt pa Rīgu, divas reizes gada :D uz kādu asfalta velopasākumu tautas klasē, reizēm pa parka takām ar suni :D
primārais ir pilsēta, uz gudereita stāv 700x32c riepas, kas mani pilnībā apmierina.
nav tai meridai nekādi īpaši trūkumi?
ir vērts pārvarēt skopumu un ņemt ko tādu, vai arī es to nenovērtēšu un savus ikdienas 12-20 km varu tikpat labi ripināt arī ar 300 eur velo? :D
Un kopumā cyclokros velo izmantošana pilsētā ir “podā norauta nauda” vai puslīdz prātīga doma?
Kādreiz man pilsētai bija xvz sputnik ar līko stūri - rikrīgi patika, bet kad pret taksi to iznīcināju, vietā paņēmu “tūrisma” velo, jo tālajā 1998. rietumu šosejveidīgie maksāja kosmosu un modē nāca “kalnu” velo.
nu es 2 sezonas nobraukāju ar hibrīdu , un pēc tava velo vajadzību apraksta izskatās, ka tāds tev arī derētu :) Hibrīda + : viegls, ātri ripo ( 28`` rati ) , riepas var ielikt līdz 38-42 mm , salīdzinoši lēts - nav jāmaksā par dārgajām amortizatoru dakšām. Pats tagad tomēr vēl sezonas beigās iepirku lietotu cyclocross velo - tomēr sportinieka stūrei cita aršana , bet rāmī tāpat vēl var ielikt līdz 35-40 mm riepu ar pumpām, ja grib bezceļus .
Ratu ar disku bremzēm vēl vieglāk noņemt. Uzlikt, tur vajag bik notēmēt, bet, šķiet arī vieglāk. Nav kā v-bemzēm, ka jākabina nost, un pēc tam jākabina ciet. Ja nu vēl piemirstas kaut kur ātrumā …
Man tik hidrauliskajām (nezinu kā mehāniskajām) nav vēlams nospiest bremžu rokturi. Ja tas gadās, pēc tam vajag kaut ko, ar ko klučus atspiest vaļā. Vai nu es kaut ko ne tā daru.
Škiet, ka cyclocross nenāk ar amartiņiem.
Plus vēl v-bremžu dēļ reizēm nedaudz jānolaiž gaiss kamerām. Bet ar db mēdz būt, ka kluči strīķējas pēc rata ielikšanas atpakaļ. Bet tas varbūt tikai man tā gadās.
Pag, pag, ja gribas ar amortiņu, tad tas noteikti nebūs ciklokrosa velo, tie visi ir ar cietām dakšām. Ja ar mīksto, tad jāpaliek pie tā paša hibrīda, vēl saukta dažviet par cross bikes vai izturīgākā izpildījumā par trekking vai tūristu velo.
Izturīgāki - noteikti. Par ģeometrijas piemērotību tūrismam - droši vien, bet te gan atkarīgs, ko kurš uzskata par tūrismu. Ir arī šosejnieki ar ļoti relaksētu ģeometriju. Ja grib nokārt visu ričuku ar somām, tad arī ciklokrosa ritenis nebūs tam īsti piemērots. Un arī ciklokrosa ričuki pēc ģeometrijas un paredzētās lietošanas ir ļoti dažādi. Ir sacīkstēm paredzēti tīrasiņu ciklokrosa ričuki un tad ir kaut kas tāds,ko pēdējā laikā mēdz dēvēt par cyclocross commuter vai utility cyclocross. Šais divās bildēs ģeometrijas atšķirība ir ļoti acīmredzama.
Ridley x-ride
Ridley X-bow
BTW - Ciklokrosa piemērotība ikdienas braukšanai nav tikai dēļ geometrijas, galvenais ir iespēja uzmontēt daudz resnākas riepas.
Ja tomēr paliek izvēle par labu ciklokrosa ritenim ikdienas lietošanai, manuprāt, būtu svarīgi paskatīties uz šādām lietām.
vai ir caurumi priekšā un pakaļā dubļubleķu uzmontēšanai
vai pakaļā ir paredzēti caurumi bagāžnieka uzmontēšanai. Šis nav tik svarīgi pašu caurumu dēļ ( ar zināmu piepūli bagāžnieku var uzmontēt arī ričukam, kuram tādu caurumu nav , izmantojot pārējas u.t.t), bet gan tādēl,ka visticamākas, šāds rāmis ar bagāžnieku caurumiem ir PAREDZĒTS kaut kādai svara slodzei. Bet jebkurā gadījumā derētu mēģināt noskaidrot, kāds ir maksimālais ieļaujamais bagāžnieka un kravas svars.
ja (finansiāli) iespējams, izvēlēties ar karbona dakšu - komfortam.
ņemt ar ar disku vai mini v-bremzēm, nevis ar canti. Canti ir ideālas patiesajam ciklokrosa pielietojumam, jo tā neaizķep ar dubļiem, bet ikdienas braukšanas apstākļos, kur var gadīties nepieciešama zibenīga apstāšanās, kanti bremzes attiecīgi noregulēt būs grūtāk, diski vai mini v-brake ir vienkāršāks un drošāks risinājums.
Ja paliek pie ciklokrosa, tad Rīgā tādus var nopirkt Burusportā - viņiem ir Ridley, Gandrā ir Meridas un Elkorā un Hawaii droši vien, ka var pasūtīt Scott, Provelo iespējams,ka var pasūtīt Focus. Veloprofā stāv viens BMC. Nekur citur neesmu manījis.
Skaidrs, paldies! Motocikliem ir disku bremzes un tur ielikšana reizēm ir mazliet ķepīgāka, bieži pirms rata noņemšanas ir jānoņem bremžu suporti.
Paskatīju lietotu detaļu cenas - būs vien veco jāsaremontē un jātur birojā gadījumiem, kad neesmu ar velo, bet vajag pa centru pablandīties vai arī lai atstātu ārā ilgstoši aizdomīgās vietās, izmest misenē velo, kas tik ilgi un labi kalpojis, sirdsapziņa neļauj :D
Dārgākais, šķiet, ir 28-nieces aploces maiņa.
Tā kā neviens nebļauj par manas idejas “cyclocross velo kā ikdienas braucamrīks” absurdumu, būs ziemā jāskata sludinājumi cerībā ieraudzīt ko interesantu vai arī pavasarī jāmeklē draugus-velotirgoņus :D
Štrunts ar to amortiņu, gribās, bet ja nav, tad nāksies iztikt.
tagad, kad parādās reāli varianti, radušies pāris jautājumi:
oglekļa rāmis, cik saprotu, nav īsti piemērots bezrūpīgai ikdienas lietošanai? mēdzu velosipēdu pārvadāt ievietojot to daļēji automašīnas bagāžniekā vai, piemēram, šogad, aizskatījos un iebraucu uz trutuāra esošā betona miskastē :D Dakšu nomainīt varētu būt daudz mazsāpīgāk kā risināt rāmja problēmas.
pārslēdzēji (šifteri) - kuri ir ok un kuri galīgi nav ērti? biedri iesaka neņemt sora slēdžus - neesot ērti, ja ar bremžu hēbeli jāpārslēdz ātrumi. nav kaut kādi pavisam lētie pārslēdzēji, no kuriem būtu jāizvairās?
aizmugurējie pārslēdzēji un kasete - cyclocross veļukiem redzu gan MTB pārslēdzējus/kasetes, gan šosejas. es savam vecam velo lielos aizmugurējos zobratus, šķiet, vispār neesmu izmantojis, mazo priekšējo laikam lietoju 2x gadā - lai uzbrauktu Siguldas kalnā, tāpēc man labāk gribētos šosejas kaseti, lai ripinot pa taisnu šoseju var saglabāt mīļāko kadenci un mīļāko slodi :D
karbons nederēs, ja ceļosi ar aizm bagāžnieku vai priekšā somu liksi.
ja negonko, tad pilnīgi vienalga kāda grupa, jo pārsvarā ātrumu slēgšana ir sekundāra, ja ne pēdējā vietā. Galvenais lai ērti, ir bremzes un atbilstošs zobrats priekšā.
PS: es vispār izmestu pr. slēdzi un ar to saistītās detaļas
Šo es kaut kā nesapratu. Ko tad SOras vietā viņi iesaka ņemt :-) Varbūt viņi runā par ‘veco’ Soru. Cik man zināms, tad kopš 2013. gada Soras slēdži un bremžu hēbeļi strādā tieši tāpat kā visas citas šimano augstākās grupas, un arī zemākā līmeņa Claris, starp citu - tā saucamais Dual Control… Vecajai Sorai bija mazliet cita sistēma, kur uz mazāku zobratu pārslēdzās ar īkšķa slēdzi, ,bet uz lielāku zoratu ar bremžu hēbeli. Neesmu lietojis, bet daudziem šitā slēgšanās nepatika, gājiens ar bremžu hēbeli laikam bija par lielu, citiem nepatika tas īkša slēdzis. Kā jau rakstīju neesmu lietojis, bet laikam no vecās Soras tad vajadzētu izvairīties.
Bet kā jau rakstīja, ‘ikdienai un svētku dienai’ par slēdžiem nevajag tik daudz cepties, pat Claris ir pilnīgi OK ikdienas lietošanai.
Par oglekli jau vitamīns uzrakstīja, toč neko nevajag karināt virsū.
Par tām kasetēm - jāskatās, cik a’trumu ir kasetei, un kas ir priekšā. BTW tam Crossripam var redzēt,ka modelim ar 8 ātrumu šosejas kaseti 11-28 viņi priekšā liek trijnieku, bet citiem modeļime, sākot no 9 ātrumiem , viņi lieka 11-32 kaseti, bet priekšā divus zobratus. Tādējādi mēģinot nosegt vairāk vai mazķ to pašu kopējoa pārnesumu aplitūdu. Bet par lēcieniem starp kasetes zobratiem bez priekšējā slēdzā slēgšanas, vēl rūpīgi jāpaskatās. Jā - 8 ātrumu kasete ir kā ir vairāk šosejas- 11-28, bet tur ir par vienu zobratu mazāk nekā 9 ātrumu 11-32.
Jā, tā kā šobrīd skatos vairāk uz lietotiem (man nerūp, ka modelis ir pāris gadus vecs, ka tik nav baisi nobraukts), tā bija vecā sora.
par slēdžiem jautāju tāpēc, ka MTB paši lētākie shimano pārslēdzēji, uz kuriem nav rakstīts nekas vai “megarange” tomēr ir draņķīgāki arī vienkāršam braucējam. pārslēgties var, bet reizēm jāpaspiež mazliet vairāk un jāpalaiž atpakaļ utt, arī jauniem, arī pēc regulēšanas. Skaidrs, paldies, ja Claris ir ok, tad nav ko satraukties :)