Kura ir briesmīgākā vieta velosipēdistiem?
Mēra amata kandidāti gandrīz vienprātīgi kā bīstamāko vietu Rīgā velosipēdistiem nosauca Krišjāņa Barona ielu. Uz jautājumu, “kā šo ielu sakārtot” gan viņiem tik raiti atbildēt neizdevās…
Pilnas intervijas ar Rīgas mēra kandidātiem skaties: https://www.pilsetacilvekiem.lv/rigas-velesanas-2020-par-ko-balsot/
šo paskatoties radās pārdomas, ka Rīgā varētu būt 2.kategoriju riteņbraucēji un katrai šai grupai, varētu būt atšķirīgs redzējums Rīgas veloinfrastruktūras nākotnei.
1.grupas profils: Tu piederi šai grupai, ja tev ir vairāk velošortu nekā apakšbikšu, tu atšķir Kontadoru no Šrūtera un 105grupu no Xt. Tu pa pilsētu brauc pa brauktuvi ar vidējo ātrumu 27 km/h un vairāk. Tev ir klipšu pedāļi un mīļākā aplikācija Strava. Velo ir tavs dzīvesveids, bet tavi lielākie ienaidnieki ir Rīgas SAtiksmes autobusu šoferi, gājēji bez perifērās redzes un neadekvāti autobraucēji. Tu gribētu, lai maina CSN kā likumu un veloceliņam būtu prioritāte satiksmē, lai autovadītājiem būtu jādod ceļš ikreiz, kad velojosla šķeŗso brauktuvi. Tu esi par to, lai uz praktiski visām magistrālajam ielām un it sevišķi tiltiem būtu velojosla abos virzienos. Lai gaismiņas būtu kaut kas pats par sevi saprotams un Rīga kļūtu par otro Kopenhāgenu un tu varētu gonkot pa pilsētu, nokļūt visur ātri un ērti un justies droši.
2.grupas profils: tu piederi šai grupai, ja tev ir 26 collas un 27 ātrumi, Wolta soma vai holandietis, kuru tu pats atdzini no Vācijas. Tu brauc pārsvarā tikai vasarā, tev ir bērnu sēdeklītis, groziņš un bagāzņieks. Tu sapņo aizbraukt uz darbu ātrāk nekā ar sabiedrisko vai mašīnu un neiesvīst, bet ātrāk par 22km/h tev īsti neiet. Šobrīd tu ienīsti apmales, gājējus, kas iet blakus, suņus pavadā, uz ietvēm nomestos skuuterus, bedres un to, ka kaut kas mūžīgi skan tam ritenim. Uz brauktuves tu nejūties omulīgi, bet ietves ir pilnas ar cilvēkiem. Lietus laikā visur ir peļķes, un vadītāji nekad nepalaiž, Barona ielu jāpadara par gājēju/velo ielu ar tramvaju un veloceliņi ir jābūvē uz daudzām mazajām ielām, bet tiek novāktas RS stāvvietas. Tu gribi aizbraukt no TEikas uz Kalnciema kvartālu caur centru un Āgenskalnu bez stresa un satiksmes un iedzert alu pa mierīgo .
Domas??? Kādu redzat velo nākotni Rīgā. Viena velo maģistrāle (teiksim Barona+ Akmens tilts) +tīkls ar mazām velojoslām (tipa Skolas iela) vai arī CSN likuma grozījumi un velo kā pilntiesīgs satiskmes dalībnieks ar joslām uz lielajām ielām abos virzienos.