Veloinfrastruktūras nākotne Rīgā

Kura ir briesmīgākā vieta velosipēdistiem?
Mēra amata kandidāti gandrīz vienprātīgi kā bīstamāko vietu Rīgā velosipēdistiem nosauca Krišjāņa Barona ielu. Uz jautājumu, “kā šo ielu sakārtot” gan viņiem tik raiti atbildēt neizdevās…
Pilnas intervijas ar Rīgas mēra kandidātiem skaties: https://www.pilsetacilvekiem.lv/rigas-velesanas-2020-par-ko-balsot/

šo paskatoties radās pārdomas, ka Rīgā varētu būt 2.kategoriju riteņbraucēji un katrai šai grupai, varētu būt atšķirīgs redzējums Rīgas veloinfrastruktūras nākotnei.

1.grupas profils: Tu piederi šai grupai, ja tev ir vairāk velošortu nekā apakšbikšu, tu atšķir Kontadoru no Šrūtera un 105grupu no Xt. Tu pa pilsētu brauc pa brauktuvi ar vidējo ātrumu 27 km/h un vairāk. Tev ir klipšu pedāļi un mīļākā aplikācija Strava. Velo ir tavs dzīvesveids, bet tavi lielākie ienaidnieki ir Rīgas SAtiksmes autobusu šoferi, gājēji bez perifērās redzes un neadekvāti autobraucēji. Tu gribētu, lai maina CSN kā likumu un veloceliņam būtu prioritāte satiksmē, lai autovadītājiem būtu jādod ceļš ikreiz, kad velojosla šķeŗso brauktuvi. Tu esi par to, lai uz praktiski visām magistrālajam ielām un it sevišķi tiltiem būtu velojosla abos virzienos. Lai gaismiņas būtu kaut kas pats par sevi saprotams un Rīga kļūtu par otro Kopenhāgenu un tu varētu gonkot pa pilsētu, nokļūt visur ātri un ērti un justies droši.

2.grupas profils: tu piederi šai grupai, ja tev ir 26 collas un 27 ātrumi, Wolta soma vai holandietis, kuru tu pats atdzini no Vācijas. Tu brauc pārsvarā tikai vasarā, tev ir bērnu sēdeklītis, groziņš un bagāzņieks. Tu sapņo aizbraukt uz darbu ātrāk nekā ar sabiedrisko vai mašīnu un neiesvīst, bet ātrāk par 22km/h tev īsti neiet. Šobrīd tu ienīsti apmales, gājējus, kas iet blakus, suņus pavadā, uz ietvēm nomestos skuuterus, bedres un to, ka kaut kas mūžīgi skan tam ritenim. Uz brauktuves tu nejūties omulīgi, bet ietves ir pilnas ar cilvēkiem. Lietus laikā visur ir peļķes, un vadītāji nekad nepalaiž, Barona ielu jāpadara par gājēju/velo ielu ar tramvaju un veloceliņi ir jābūvē uz daudzām mazajām ielām, bet tiek novāktas RS stāvvietas. Tu gribi aizbraukt no TEikas uz Kalnciema kvartālu caur centru un Āgenskalnu bez stresa un satiksmes un iedzert alu pa mierīgo .

Domas??? Kādu redzat velo nākotni Rīgā. Viena velo maģistrāle (teiksim Barona+ Akmens tilts) +tīkls ar mazām velojoslām (tipa Skolas iela) vai arī CSN likuma grozījumi un velo kā pilntiesīgs satiskmes dalībnieks ar joslām uz lielajām ielām abos virzienos.

Ir vēl 3.profils un tiem laikam jau tagad viss ir kārtībā: https://twitter.com/armandsuks/status/1299241423825403904

Kur jūs tās problēmas atrodat mūždien???

Laikam ir 4 profils, kam riteņbraukšana ir hobijs, nevis dzīvesveids/reliģija un viņi nesaskata visos ne-velosipēdistos ienaidniekus un necenšas uzspiest sevis izdomātu svarīgumu.

Tizlākā vieta ir Gaisa tilts. Nebūtu tur mašīnu stojaks, bet kustība, kaut vai lēna, tad varētu dragāt pa brauktuvi.
Pārējais pa lielam pofig, galvenais lai adekvāti autovadītāji!

  1. Labāk mazāk, bet visā garumā normāli, plati, veloceliņi vai joslas bez gājējiem, braucami visu gadu. Lai savieno visas Rīgas apkaimes un perifēriju un satelītpilsētas vienā tīklā. 2. Dublēt 500m attālumā pa paralēlām ielām - dārgi vai neērti, to darīt nav jēgas, kamēr nav izdarīts 1. punkts.

Domāju te nav nākotnes. Ceļi tizli (bet to var kompensēt ar resnākām riepām) autovadītāji lielā vairumā debīli. To varētu risināt, ka katru gadu autovadītājiem jānobrauc pa ielām 100 km ar velo. Ja nav tad lai iet kājām. Savādāk ar velo braucot lieli riski no auto jo īpaši autobusi. Lielākus p1dara$us nav gadījies redzēt. A ejot kājām atkal negals ar tiem tizleņiem uz velo kas lien uz gājēju daļas.

Skaidrs, ka uz ielas velojoslu. Izspiest no centra auto. Un guļamrajonos, liekas, ka nav problēmu ar vietu, kur uzbūvēt.
Pasākums jāveic vienlaicīgi ar P+R iekārtošanu, tranzīta izdzīšanu no centra, jo grozies kā gribi, ērtāk izbraukt caur centru.
Šī brīža kandidātiem vīzija paliek vecā - penšiem sabiedriskais transports pa velti un guļamrajonos sētās bedrīšu lāpīšana.
Atļaut Ādažiem, Mārupei un visiem pārējiem Rīgas guļamrajoniem kļūt par novadiem ir pēdēja nagla Rīgas zārkā. Nu nespīd jums nekas.

Nav (tuvas) nākotnes, neredzu to. Pat nejēdza “ārkārtas” joslas uzkrāsot 5 mēnešu laikā, kamēr ielas tukšas. Nevienā no lielajiem realizētajiem projektiem nav ne miņas no velo infrastruktūras. Un tur vēl gadus 10 nekas nemainīsies uz labo pusi jo nauda jau iztērēta un pārējais segumu maiņai palicis. Kaut kādu sīkpirdeļ-ieliņu veloceļi no efektīvas pārvietošanās viedokļa neko nedod (ja vien ir paveicies dzīvot/strādāt abos ielu galos).

Pats braucot ar velo nesen izbaudīju sadursmi ar citu velobraucēju uz ietuves, un pakļuvu zem pretīmbraucošanas mašīnās turpat līdzās esošajā brauktuvē. Un tajā, faktiski vienīgajā maršrutā uz manu galamērķi pat nevaru iedomāties, efektīvu veloinfrastruktūru bez kompleksām izmaiņām un milzu ieguldījumiem, ko neviens protams nedarīs. Pēc tā gadījuma cerību vienkārši vairs nav.

Japānā ļoti iecienīts parkinga veids

ņujorkā arī, tikai starpība ir tāda, ka ikdienā visi mauc ar sabiedrisko vai velo, un auto labākajā gadījumā no turienes vajag izķeksēt uz nedēļas nogali vai retāk. pasākums uz 20-30 minūtēm.

[quote=Inars]
Šī brīža kandidātiem vīzija paliek vecā - penšiem sabiedriskais transports pa velti un guļamrajonos sētās bedrīšu lāpīšana.[/quote]
Šo pats izdomāji?

[quote=markoomark]Kur jūs tās problēmas atrodat mūždien???

Laikam ir 4 profils, kam riteņbraukšana ir hobijs, nevis dzīvesveids/reliģija un viņi nesaskata visos ne-velosipēdistos ienaidniekus un necenšas uzspiest sevis izdomātu svarīgumu.[/quote]
Ir vēl 5 profils un tas esi tu, kam tāda paranoja, ka jebkurš aktīvisms, hobijs rādās kā citam uzspiešana un reliģija.

[quote=KasparsS][quote=Inars]
Šī brīža kandidātiem vīzija paliek vecā - penšiem sabiedriskais transports pa velti un guļamrajonos sētās bedrīšu lāpīšana.[/quote]
Šo pats izdomāji?[/quote]
Vēlēšanu uzvarētāju programmā teikts:

[quote]
mēs investēsim papildus vismaz 350 miljonus eiro ekonomikas “sildīšanā”, sociālajā drošībā un pilsētvides sakārtošanā – pirmkārt, ielu, ietvju un tiltu salabošanā

Rīgas satiksme, brīva no koruptīviem darījumiem, attīstīs jaunus maršrutus un vienotu transporta sistēmu ar Pierīgu un dzelzceļu.[/quote]
Nekas nav teikts, ka pārskatīs atlaides, samazinās dotācijas, tērēs tikai tik, cik nopelnīs utml.
Un infrastruktūrā apgūstamā summa arī jau nosaukta. Gan jau kāds nieks tiks arī kādam veloceliņam, kuru apgūs līdzīgā stilā kā Krasta ielā - kur būs mums mega velomaģistrāle no dzelzceļa tilta līdz makdonaldam, ar saviem apstādījumiem un savu apgaismojumu, bet bez sakarīgiem pieslēgumiem abos galos.

Inaram vajadzēja tasd precizēt, par kuru konkrēti partiju viņš raksta.
Tu izkopēji vienu rindkopu no vienas partijas programmas un tagad pasniedz to tā, it kā visām partijām tādi mērķi, vīzija.
No otras puses, ielu, ietvju, tiltu sakārtošana arī varētu nozīmēt veloceļu izbūvi kur tas ir iespējams, vai vismaz joslu utt…
Citu partiju mērķus/vīzijas arī iekopēsi?

[quote=KasparsS][quote=markoomark]Kur jūs tās problēmas atrodat mūždien???

Laikam ir 4 profils, kam riteņbraukšana ir hobijs, nevis dzīvesveids/reliģija un viņi nesaskata visos ne-velosipēdistos ienaidniekus un necenšas uzspiest sevis izdomātu svarīgumu.[/quote]
Ir vēl 5 profils un tas esi tu, kam tāda paranoja, ka jebkurš aktīvisms, hobijs rādās kā citam uzspiešana un reliģija.[/quote]

Tu jau kuro reizi lasi pa diognaali un tad kaut ko murgo. Varbuut pameegjini veelreiz izlasiit saakotneejo topika tekstu, ne pa diognaali?

Vidējais Rīgas velosipēdists ir tik tizls, ka viņam ir grūti nobraukt pat 50 liekus metrus, nemaz nerunājot par 500 (tipiskākais piemērs ir Avotu iela posmā no Čaka ielas uz Lāčplēša ielu - resp., tā vietā, lai brauktu pa Čaka un pēc tam nogrieztos uz Lāčplēša, viņš līkumo starp gājējiem uz tās megašaurās ietves un, reizēm, pilnīgā pofigā brauc pa vienvirziena ielu pretējā virzienā). Par to, ka ir eksemplāri, kas brauc 3 kvartālus pa Lāčplēša ielas pretējās puses velojoslu, nemaz nerunāsim - un ar katru brīdi tādi kļūst arvien vairāk un vairāk.
Btw, pēdējo dara arī tāds Viesturs Silenieks, kas pieder pie Zaļās partijas un ir ļoti aktīvs veloinfrastruktūras aizstāvis. Un tieši viņš bija tas, kurš teica - būvējiet velo infrastruktūru tur, kur brauc velosipēdisti, nevis tur, kur tas ir iespējams. Velosipēdists taču netaisās pielāgoties infrastruktūrai :)

[quote=Bzh]
Btw, pēdējo dara arī tāds Viesturs Silenieks, kas pieder pie Zaļās partijas un ir ļoti aktīvs veloinfrastruktūras aizstāvis. Un tieši viņš bija tas, kurš teica - būvējiet velo infrastruktūru tur, kur brauc velosipēdisti, nevis tur, kur tas ir iespējams. Velosipēdists taču netaisās pielāgoties infrastruktūrai :)[/quote]

Nu šis minētais kadrs jau kādu laiku vairs nav zaļajos, tagad RD startēja no viena saraksta ar Burovu & Co, tā ka, ja nu kādam pilnīgam naivulim vēl bija par viņu ilūzijas… čalīts vnk piezīsties gribēja treknākai silītei.

Es laikam sanāku pa visu abām grupām. Velošortu man nav, klipšu pedāļu nav, Stravas nav, bet viss pārējais no pirmā tipa man atbilst. Tai pašā laikā man ir 27 ātrumi, ienīstu uz ietvēm nomestos skūterus un bedres. Braucu cauru gadu, pamatā pa brauktuvi (pa ietvi tad, ja tā ir tuvāk, ātrāk, vai lai palaistu garām aiz manis braucošos auto, ja citādi tie garām netiek). Autobraucējus neienīstu, speciāli virsū neviens braucis nav, nereti pat laiž arī tad, ja nepienākas. Reizēm kāds netīšām notizlojas, bet vairumā gadījumu es to jau esmu iepriekš paredzējis un gatavs reaģēt. Vienīgi satiksmes autobusi gan mēdz spiest apmalē. Būtībā kretīnisku velobraucēju, kas apkārt neskatās un ne ar vienu nerēķinās, ir krietni vairāk nekā tādu autovadītāju.

Rezumējot var teikt, ka pats personīgi sevišķu vajadzību pēc veloceļiem/joslām centrā nejūtu, jūtos daudzmaz komfortabli tāpat, taču saprotu, ka ne visi tā jūtas. No tāda savtīga skatu punkta - attīstītāka velo infrastruktūra kaut kādā ziņā ierobežotu manu brīvību, jo es būtu spiests izmantot to, arī tad, ja man tas nav sevišķi ērti.

Normāli veloceļi, kas savienotu apkaimes ar centru un savā starpā ir vajadzīgi. Uz katras ielas velojoslu ierīkot nav nedz iespējams, nedz nepieciešams, bet kur apstākļi ļauj, noderētu.

[quote=KasparsS][quote=Inars]
Šī brīža kandidātiem vīzija paliek vecā - penšiem sabiedriskais transports pa velti un guļamrajonos sētās bedrīšu lāpīšana.[/quote]
Šo pats izdomāji?[/quote]
Pats laikam, spieda ausīs dažādi solījumi katru vakaru līdz neaizvēru durvis. Sejas un partijas nezinu, neskatījos.
Kas tevi sakacināja?
Ir kur lasāma Rīgas attīstība 2030-2050 gadam?
Kautkur jau rakstīju par guļamrajonu atdalīšanu no Rīgas, novadu baronu un pilsētas vadības dažādiem mērķiem un uzskatiem.

Man patīk, ka īstenībā ir daudz vērtīgu domu sarakstīts. Sākotnējais mērķis postam arī ir padomāt, ka esam atšķirīgi pat tajā kā pārvietojamies ar velo un mums ir atšķirīgas vēlmes. Tiem kas brauc pa brauktuvi, apmales nav prioritāras, bet joslas uz tiltiem gan, un otrādi tiem, kas uz ietves visu laiku jādomā, kā uzlekt kaut kur. Nekādas negācijas nebija domātas, tikai ilustratīva nozīme tāpat kā braucēju profiliem, lai parādītu divus spektra galus. Talantīgs rakstnieks droši vien varētu sarakstīt, ja ne komēdiju grāmatu, tad blogu noteikti, par dažādu velosipēdistu profiliem un to īpatnībām. Vieniem īsti velojoslas nevajag, citam vajag uz lielām ielām, citam uz mazām. Kaut kā jāceļ tā kultūra, nosviestie skūteri, braukšana pa pretējo, vai arī bez lampiņām melnā jakā pa nakti, kā arī neadekvāti velobraucēji ir tikai kultūras trūkuma jautājums, un vai es mēdzu padomāt par citiem jautājums. Negācijas nerakstam, arī tie, kas pa Rīgu nepārvietojas nav mērķauditorija.
0. profils: tu piederi pie šīs grupas, ja kāds uzslēdz Eurosportu un tur rāda riteņbraukšanu un tu esi vienīgai istabā, kurš saka: O!