Pēdējā laikā lasāms par ieceri Rīgas loka apvedceļu pārveidot par automaģistrāli ar braukšanas ātrumu līdz 130 km/h. Pēc noteikumiem lēno transporta līdzekļu, t. sk. velo satiksme tur laikam būs liegta. No otras puses, pastāv noteikums, ka lēnākiem transporta līdzekļiem ir jānodrošina paralēls ceļš.
Lieki teikt, ka vasaras sezonā uz apvedceļa redzami visai daudzi šosejas riteņbraucēji, kas cītīgi trenējas.
Vai kāds zin ko vairāk?
Šeit ir karte, kur ātrgaitas ceļi paredzēti līdz 2040. gadam:
https://www.sam.gov.lv/lv/jaunums/linkaits-valsts-celu-ilgtermina-attistibas-strategijas-darbi-ir-sakusies
Sliktāk nebūs. Apvedceļš jau tagad ir ļoti bīstams. Tur ar velo nevajag meklēt piedzīvojumus.
Man uz apvedceļa pirms 2.5 gadiem fūre ar lielizmēra kravu aizķēra muguru. Saplēsa kreklu un pārgrieza ādu. Man vēl tagad 5cm rēta. Es braucu normāli aiz baltās līnijas, bet tā nav garantija.
Max. 1-5 km pa apvedceļu esmu vilcis, un tad drošības pēc pa to granti noblietēto. Riskants pasākums. Paldies dievam vēl ir daudz ceļu, kur drošāk ir mīt.
Saprotu, ka daudz kur Latvijā braukt ar velo ir bīstami, taču reizēm ir apstākļi, kad to tomēr daru: brīžos, kad satiksmes intensitāte ir mazāka, piemēram, brīvdienās; steidzamos gadījumos, kad pēc iespējas ātrāk jānonāk galamērķī; īslaicīgi kā savienojumu starp meža ceļiem; u.tml. Iemesli reizēm ir. Galu galā varbūt mans finiša punkts ir kāda māja pie apvedceļa vai vienkārši nav citu ceļu, pa kuriem nonākt līdz mērķim. Un, ja tur nedrīkstēs braukt nemaz, kāda ir alternatīva?
Starp citu, pa noblietēto granti var gadīties vēl riskantāk - virsma nelīdzena un lielāka iespēja nokrist un tieši ar galvu uz brauktuves pusi.
auto :D
Teorētiski, ideālajā pasaulē tādam autoceļam būtu jābūt komplektā ar veloinfrastruktūru.
Trakākais jau tas, ka, realizējot LV iecienīto “vienkāršo”'pieeju (kā CSDD nostāja Brīvības ielas sabiedriskā transporta joslas reizē: “ja bail, brauciet pa ietvi”), Siguldas šoseja līdz Vangažiem riteņbraucējiem būs slēgta.
Nepieredzējis fūres vai piekabes vadītājs var aizķert kaut vai uz laukuma, bet vismaz posmā Jūrmalas šoseja - Jaunmārupe - Jelgavas pārvads apvedceļš ir plats un tāpēc visai drošs. Es tur visu jaunību esmu braucis, un tagad tur daudzi brauc.
Piedzīvojums ir Ventspils šosejas A10 posms Kūdra - Ķemeru pagrieziens, kas droši vien ir šaurākais no visiem A kat. posmiem.
Par šo lūdzu sīkāk…
130 nebūs, būs 110. Bet arī tam pēc standarta vajag blakus servisa ceļu traktoriem, velosipēdistiem un vietējai satiksmei, visur jābūt 2līmeņu šķērsojumiem. Tā karte ir TāļaL slapjais sapnis - no tā visa reāli ir rīgas apvadceļš + viabaltica. Kurzemes šoseja 2+2 līdz tukumam pēc plūsmas lieluma arī atbilstu, bet gan jau nebūs naudas. Viss cits ir pilnīgs bullshit, jo plūstmas daudzums neatbilst 2+2. Ja atradīsim naftu, tad varbūt.
Apvadceļu un jaunu posmu Vangaži-Skulte blakus RailBaltica trasei jau sāk plānot (ietekme uz vidi novērtējums)
Par šo lūdzu sīkāk…[/quote]
“Savukārt maršruta E67 posma izpētē plānots izvērtēt jauna autoceļa izbūvi gar Rail Baltica dzelzceļa līniju, sākot no autoceļa A2 Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene) netālu no Vangažiem līdz aptuveni Skultei, pieslēdzoties autoceļam A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži), tādējādi Via Baltica tranzītu plūsmu nevirzot cauri Baltezeram un Ādažiem.”
Piedzīvojums ir Ventspils šosejas A10 posms Kūdra - Ķemeru pagrieziens, kas droši vien ir šaurākais no visiem A kat. posmiem.[/quote]
Pat pirms Kūdras, pa lielam no CircleK līdz Ķemeriem tur braukt ir nāvinieks bet dažreiz nākas braukt. Pasākums diezgan riskants.
Par šo lūdzu sīkāk…[/quote]
“Savukārt maršruta E67 posma izpētē plānots izvērtēt jauna autoceļa izbūvi gar Rail Baltica dzelzceļa līniju, sākot no autoceļa A2 Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene) netālu no Vangažiem līdz aptuveni Skultei, pieslēdzoties autoceļam A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži), tādējādi Via Baltica tranzītu plūsmu nevirzot cauri Baltezeram un Ādažiem.”[/quote]
Es lasu, ka A2 paliks kā ir. Valdība tak tiko ietaupīja 5M un nenopirka Pfizer vakcīnas, bet AZ, kuru nav. Vai tiešām domā, ka uz A2 taisīs 2līmeņu šķērsojumus, blakus ceļu un tiltu pār dzelzceļu par _0 miljoniem?
Vakcīnas te piesaistīt “ņipričom”, bet ir skaidrs, ka tos infrastruktūras plānus pie esošā (un nākotnes…) iedzīvotāju blīvuma nepavilkt, izņemot situāciju, ja Eiropa nosponsorē, nez, 90+%. Un pat tad - uzturēt taču arī vajag…
Vienkārši nevajag klaigāt nebūs, nebū, bet brīdī,kad sāk izskatīties, ka tiek projektēts, jau ted mēģināt, meklēt visus legālos veidus kā saprast, kāds ir projekts, kā tajā līmējas ieks’'a iespēja ar velo nokļūt teiksim Siguldā no Rīgās, Ādažos, utt…
Tas patss arī par apvedceļu, tad jāmeklē tie projekti, jāceļ augšā un jaškatās, kā tiks nodrošināta velo iespējas nokļūt nemetot 20km līkumu pa sapuvušu granteni vai zemes ceļu no A uz B.
Idejiski piekrītu, ka apvedceļs ar velo jau šobrīd IR nāves posms. Ja tur vēl nomale būtu platāka par 5-10cm… Ar šo salīdzināms ir tikai A7 posms drusku aiz Iecavas, kas sākas līdz Codei, kā arī jau minētais ventspils šosejas gabals… nu labi - vēl No Valmieras braucot ar viens gabaliņš nebija nekāda medusmaize, bet laikam tomēr bik platāks bija… Varbūt nevajag ikurāt blakus paralēli veloceliņu (kas ar nebūtu slitki), bet ir jābūt kā minimums mazākas nozīmes asfaltētiem ceļiem, pa kuriem nonākt galamērķī, nelienot uz štrāses.
Par šo lūdzu sīkāk…[/quote]
“Savukārt maršruta E67 posma izpētē plānots izvērtēt jauna autoceļa izbūvi gar Rail Baltica dzelzceļa līniju, sākot no autoceļa A2 Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene) netālu no Vangažiem līdz aptuveni Skultei, pieslēdzoties autoceļam A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži), tādējādi Via Baltica tranzītu plūsmu nevirzot cauri Baltezeram un Ādažiem.”[/quote]
To es izlasīju, bet kāds sakars ar to, ka slēgs satiksmi priekš velo? No kurienes tāda aplamība?
Vakcīnas te piesaistīt “ņipričom”, bet ir skaidrs, ka tos infrastruktūras plānus pie esošā (un nākotnes…) iedzīvotāju blīvuma nepavilkt, izņemot situāciju, ja Eiropa nosponsorē, nez, 90+%. Un pat tad - uzturēt taču arī vajag…[/quote]
Tie laiki ir cauri, kad eiropa kaut ko par 90% sponsorēja. Par savu naudu dod dievs uzturēt saimniecību, lai esošais ceļu tīkls paliek ± kā ir
Ja nu kaut kas tiks pārbūvēts pamatā tikai par ES naudu, tad tie ceļi, kuri ietilpst ES galveno ceļu tīklā.
Pie mums Via Baltica ar atzaru uz Ventspili. Vairākus gadus atpakaļ bija rakstīts, ka tās būs ātrgaitas šosejas ar 2 joslām katrā virzienā. Šim projektam ir arī izdalīta milzu nauda visas ES teritorijas mērogā. Vienīgais, par mūsu reģionu kaut kā pēdējā laikā viss ir apklusis.
https://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t_en
[quote=hilss]Ja nu kaut kas tiks pārbūvēts pamatā tikai par ES naudu, tad tie ceļi, kuri ietilpst ES galveno ceļu tīklā.
Pie mums Via Baltica ar atzaru uz Ventspili. Vairākus gadus atpakaļ bija rakstīts, ka tās būs ātrgaitas šosejas ar 2 joslām katrā virzienā. Šim projektam ir arī izdalīta milzu nauda visas ES teritorijas mērogā. Vienīgais, par mūsu reģionu kaut kā pēdējā laikā viss ir apklusis.
https://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t_en[/quote]
Man liekas tajā kartē ir dzelzceļi. Ceļi eiropā nerullē, grētai nepatīk, nav zaļi. Tas bija dzelzceļa elektrifikācijas projekts, kas noklājās kopā ar rus kravām. Uz ventspili pēc kuldīgas vai talsu ceļa vispār nevajag 1+1, bet vienu joslu ar kabatām, kur izmainīties :)
Un vispār Lembergs ir nobīdīts malā no siles, dzīvo no iekrājumiem un novalkā pēdējās žaketītes, ventspilij nākamos 20 gadus vajadzētu pastāvēt maliņā
Ja kāds pārzina Ietekmes uz vidi novērtējuma procedūru - vai tur ir vieta sabiedrības pārstāvjiem iespraukties ar saviem viedokļiem par obligātu veloinfrastruktūras nepieciešamību?