Vadītāju kauna kakts

Pēc šodien piedzīvotās bezkaunības Rīgā izdomāju, ka šeit jāizveido jauna sadaļa - kauna kakts, kurā mēs “reklamēsim” nekaunīgus vai vienkārši draņķīgus transporta līdzekļu vadītājus - vienalga auto, vai velo, automašīnām ir numuri, bet, domāju, arī velosipēdistus var aprakstīt tā, ka kāds viņu atpazīs…

Tātad, sākšu…

[quote]Šodien braucot uz Pērnavas ielas mani apdzina zaļš Hyndai maiņas auto ar LV numuru HN-4098. Apdzina atstājot man 2-5 cm, kad skaļi nokliedzos(jau neatceros ko) viņš gabaliņu tālāk piestāja un attaisīja logu un skatījās kā idiots uz mani, kamēr es viņam centos iegalvot, ka tas nav droši, un ka vajag vismaz pusmetra atstarpi ievērot, viņš kaut ko klusi pie sevis murmināja. Gabalu tālāk pie krustojuma viņu apdzinu un sekoja debilākais - viņš mani apdzenot mani spieda tālāk esošajās stāvošajās mašīnās. Nākamajā krustojumā es viņam kārtīgi pieklauvēju un viņš tikai “atpisies”…

Tas bija viens vadītājs pa 40km garu distanci, kas grib sačakarēt iespaidu par vadītājiem. Visi pārējie vismaz tos 40cm ievēroja.

Ak jā, un, uz P133 viens padebils velosipēdists brauca pretējā braukšanas virzienā :whistle:[/quote]

Pilsētā baigi subjektīvas vienmēr šīs situācijas.
Vēl jau ir jautājums - cik cm no malas velobraucējs brauc? Varbūt pa joslas vidu vai vēl labāk starp joslām?
Tad tie 40cm ir ļoti stiepjams jēdziens…

Trakāk, ja tie ir 5cm ārpus pilsētas, uz šosejas… piemēram kāds baļķvedējs, kuram ir slinkums piebremzēt, kad pretī nāk cits auto…

Tad kāpēc simtiem citu vadītāju nebija problēmu mani apdzīt ievērojot kaut minimālu distanci? braucu apmēram pusmetru-metra attālumā no ietves, un vajadzības gadījumā bedres un citus caurumus apdzenu pa labo pusi, lai sevi pasargātu no šādiem idiotiem. iedomājieties, kas būtu, ja manā vietā būtu kāds cits, kurš stūri 10 cm pa kreisi pagrieztu, lai apbrauktu noteku… Ne jau velti visur māca, ka velosipēdisti jāapbrauc ar tādu pašu distanci kā autovadītājus.

Autovadītājs brauca ātri (40-50 km/h) mani apdzenot, bet nav starpības, ja tu mani apdzen un es tevi varu aizsniegt ar roku… tad kkas nav pareizi. Ja es braucu uz 20-25 km/h un tu mani apdzen arī ar tiem pašiem 25-30 km/h, tas nekādi nav labāk, kritiens man būs vienādi sāpīgs…

Ko darīt, jāsāk kāds ass skrāpējoša metāla gabals iemontēt stūres kreisajā pusē, lai tie vadītāji sāktu uzmanīties?

  1. Nav vērts cepties par šādiem kadriem. Viss ir jārisina operatīvi iespēju robežās uz vietas.
  2. Piezvani uz Hyundai un informē par šo faktu.
  3. Visām mašīnām ir spoguļi. Un Tev noteikti ir rokas. Un rokās velc cimdus. Un kājās ir kurpes ar milzīgām rievām un metāla uzlikām un ja vēl trennētas kājas un zini Rīgu, ielas, krustojumus un visu pārējo, tad tālāk vairs neturpināšu :)

Kāda jēga šādai tēmai? Ja vēl bildi ar “vainīgo” ieliktu… Bet kur nu visus te pat nelielajā Latvijā atcerēsies.

Par šādām lietām ir nevis tikai jāraksta, bet jāceļ augšā ar lielu bumu, lai vadītāji sāk ievērot citus satiksmes dalībniekus.
1.Nav droša intervāla nedzen. (ir atrodama informācija par to pie kādiem ātrumiem, jāietur konkrēts intervāls)
2.Riteņbraucējam nav jābrauc metru no ietves, bet gan pa pirmo brauktuves joslu iespējami tuvāk brauktuves labajai malai.
3.Jo vairāk šādas lietas cels augšā, jo lielās galviņas sāks ātrāk domāt.

P.S. Vajag pastāvēt par savu taisnību.

[quote=xrs]
2. Visām mašīnām ir spoguļi. Un Tev noteikti ir rokas. Un rokās velc cimdus. Un kājās ir kurpes ar milzīgām rievām un metāla uzlikām un ja vēl trennētas kājas un zini Rīgu, ielas, krustojumus un visu pārējo, tad tālāk vairs neturpināšu :)[/quote]
Un tas palīdz kā? Nepatiku biežāk izrāda uztaurējot, vai pabaurojot pa logu. Ir diezgan maza iespēja, ka kāds speciāli brauc virsū, parasti jau tomēr nepamana, vai neapzinās ka ir tik tuvu. Tad pieklauvēt pie loga un PIEKLĀJĪGI informējot vadītājs bieži saprot, ka kļūdījies un brauc uzmanīgāk. Pilnīgus aunus pat ar beisboleni gudrākus neiedauzīsi.

Ir bijis, ka man vairākas reizes speciāli brauc priekšā un beigās apstājas un draud “sadot”, ja nepārvākšos uz savu vietu - trotuāru. Parasti uz piedāvājumu apspriest CSN, cilvēki agresīvi atstāj vietu ar tekstiem “Labi atšujies” utml.

Domāju, ka ikdienas satiksmē jāsāk lietot video-reģistratori un jāpublicē šādi notikumi. Citādi medijos valdošais ir autovadītāju viedoklis kas reti atspoguļo reālās situācijas un pārkāpumu īpatsvaru uz ceļa. Vismaz katru dienu redzu 2…3 autovadītājus, kas runājot pa telefonu nogriežas nerādot pagriezienu. 1…2 kas pie sarkanā bīstamā ātrumā izšmauc krustojumā. Pats labi ja 2…3 reizes nedēļā rupji pārkāpju noteikumus, pietam nevienu neapdraudot (uz tukšiem ceļiem / krustojumiem).

P.S. Pēdējā laikā nepieklājīgi bieži sanācis saskarties ar dzīvajiem “šķēršļiem” uz brauktuves malas - pretējā virzienā braucošiem velosipēdistiem un tur stāvošiem / ejošiem gājējiem. Neceriet, ka īpaši centīšos dot ceļu. Nav man vēlme neskatoties lekt joslas vidū, vai skatīties atpakaļ tuvojoties šķērslim. Tu redzi ceļu, tad arī brauc joslas vidū, vai pakāp atpakaļ uz trotuāra.

ja es esmu nolēmis piedalīties Rīgas dzīvajā satiksmē ar riteni, tad lietoju ķiveri un cenšos nebraukt pārgalvīgi, bet braucot ar auto es redzu visādus dīvainus tipiņus braucot bez ķieverss, ar pludmales čībām un pat bez bremzēm, kas brauc pa joslām pat nepaskatoties uz aizmuguri, tādiem es ceļu nekad nedodu un viņus par satiksmes dalībniekiem neuzskatu…

Būtībā, tīri teorētiski - nevajadzētu būt sevišķi grūti atrast a/m īpašnieka vārdu/uzvārdu, vien, ko tas dos?

zviedr, uzskatīt vai neuzskatīt vari ko vien vēlies, CSN nekur nerunā par obligātu ķiveri un karbona velokurpēm.
Tikpat labi var deklarēt, ka par satiksmes dalībniekiem neuzskata tos, kuru mašīnām zem 250 ZS, jo tie tak tāpat nevar normāli pabraukt, utt.

Tā ir uzņēmuma automašīna, uzņēmumam SEB MTB tautas klasē ir sava komanda.

[quote=ssandijss]Pilsētā baigi subjektīvas vienmēr šīs situācijas.
Vēl jau ir jautājums - cik cm no malas velobraucējs brauc? Varbūt pa joslas vidu vai vēl labāk starp joslām?
Tad tie 40cm ir ļoti stiepjams jēdziens…

Trakāk, ja tie ir 5cm ārpus pilsētas, uz šosejas… piemēram kāds baļķvedējs, kuram ir slinkums piebremzēt, kad pretī nāk cits auto…[/quote]

Baļķiniekam ar 60 tonnām tiešām ir grūti nomest no 80 uz 50, un vēl grūtāk ir no 50 uz 80 ieskrieties. Ja pret kalnu tad vispār… Automātiski esi 3 litri saļarkas parādā. :)

Pievelc drošības jostu tā stingrāk, atjauno senos kontaktus ar savu advokātu un veiksmi tev ielās, pierādot pēc saviem uzskatiem, kurš ir īstāks, kurš mazāk īsts satiksmes dalībnieks ;)

Baigā tēma. Katru dienu tādi izlēcēji ar auto, kuri uzskata, ka viņiem vieniem pieder ceļš. Nevajag tādus vispār galvā ņemt, ja galīgi nagla jau spiež nost, uzdod pa spoguli un turpini savu jauko ceļu.
Padebīli velosipēdisti, kuri brauc pretējā virzienā viena garāka treniņa laikā ir aptuveni 10. Nepārspīlējot aptuveni 10. Tie vispār ir jāapšauj.

[quote=DZ]Baigā tēma. Katru dienu tādi izlēcēji ar auto, kuri uzskata, ka viņiem vieniem pieder ceļš. Nevajag tādus vispār galvā ņemt, ja galīgi nagla jau spiež nost, uzdod pa spoguli un turpini savu jauko ceļu.
Padebīli velosipēdisti, kuri brauc pretējā virzienā viena garāka treniņa laikā ir aptuveni 10. Nepārspīlējot aptuveni 10. Tie vispār ir jāapšauj.[/quote]

+1
Tur jau tā lieta, ka apšaujamo šoferu/velo braucēju attiecība arī ir tie aptuveni 1 pret 10. To es saku kā cilvēks, kurš ir abās pusēs, turklāt vasarā pie auto stūres sēžos tikai galējas nepieciešamības dēļ.
Protams, šajā forumā domās citādi, bet palasot par šīm problēmām nespecialzētos forumus, arī lielākās masas attieksme ir diezgan skaidra. Un tā vien gribas teikt - pelnīti.

:))) made my day

[quote=Scott-E]
Pievelc drošības jostu tā stingrāk, atjauno senos kontaktus ar savu advokātu un veiksmi tev ielās, pierādot pēc saviem uzskatiem, kurš ir īstāks, kurš mazāk īsts satiksmes dalībnieks ;)[/quote]
Pagaidām nav problēmu ar to, it sevišķi ja ir kamera priekšējā logā

šodienas varoņi uz Jaunciema gatves…

http://contour.com/videos/watch/vilcieninsh

[quote=zwiedrs][quote=Scott-E]
Pievelc drošības jostu tā stingrāk, atjauno senos kontaktus ar savu advokātu un veiksmi tev ielās, pierādot pēc saviem uzskatiem, kurš ir īstāks, kurš mazāk īsts satiksmes dalībnieks ;)[/quote]
Pagaidām nav problēmu ar to, it sevišķi ja ir kamera priekšējā logā[/quote]
Domu nesaprati. Ķiveres neesamība un pludmales čības nekā nemazinās tavu vainu, ja nedosi ceļu tur, kur tas jādod.

Jau pāris mēnešus pēc tam, kad sāku strādāt par kurjeru, pārstāju pievērst uzmanību visiem šiem gadījumiem. Tā ir Rīgas ikdiena. Nepatīk - brauc tramvajā un raudi.