treniņu metodes iesācējai

Tad nu tā - uzdrošinos lūgt viedokļus/ieteikumus par to, kā man būtu pareizāk jātrennējas, lai uzlabotu savu sagatavotību…
Tā aktīvāk braucu no maija. Šobrīd braucu apmēram katru 2. vai 3. dienu sākumā ~30 km, nu jau 40-50 km (vidējais ātrums ~24-27 km/h atkarībā no vēja u.c. apstākļiem), gandrīz pārsvarā sanāk braukt pa šoseju (ritenis gan man MTB). Pa vidam ~ 2 x nedēļā eju arī uz sporta klubu (sākumā noskrienu 3-4 km, pēc tam trenažierus presei, mugurai, rokām, arī kājām).

Kuldīgā pirmoreiz izmēģināju, kā ir piedalīties SEBā, jāsaka, ka patika, bet apzinājos arī, ka manas spējas vēl ir gaužām mazas.

Mans mērķis/motivācija - pirmkārt jau man vienkārši patīk braukt ar velo. Patiešām patīk. Un gribas braukt aizvien labāk/ātrāk, jo pēc rakstura esmu tāda, ka šā tā neko darīt negribas. Vai nu tik labi, cik varu, vai nedaru vispār. Nākamgad gribētu pamēģināt braut SEBos (šogad tāpat 5 ieskaites vairs nesavākšu), bet braukšu Vienības braucienā, iespējams, arī vēl kādu SEBu vai Sportlatu nobraukšu.

Nevaru lepoties ar labu tehniku un nevainojamu līdzsvara izjūtu. Turklāt salīdzinoši nesen sāku braukt ar klipšiem. Pie tiem gan pieradu ātri, ir gadījušies tikai 2 stulbi kritieni. Trasē visas vietas, par kurām baidījos, izbraucu bez liekām problēmām nenokrītot. Bet braucu tomēr ļoti uzmanīgi, sanāca tā, ka mežā un pļavās man gāja garām, uz grantenes es ķeru rokā tos, kas mani bija apdzinuši.
Ak jā, pēc gonkas vispār nesāpēja kājas, no šajā forumā lasītā saprotu, ka tātad jātrennē sirds. Vai tas nozīmē, ka būtu jābrauc ne tik lielus gabalus, bet ātrāk? Lai gan Sebā jau arī tās trases tādas 40-50 km.

Palasīju pāris tēmas zemāk, ko spečuki iesaka ufo95 jāsaka, ka liela skaidrība man neradās. Pulsometra man arī nav.

Jā, vēl piebildīšu, ka pēc kādas stundas sāk stipri sāpēt spranda. Un tirpt pirksti. Pirkstu tirpšanu, iespējams, atrisināju, jo vakar pamēģināju turēt svaru visu laiku uz muguru, respektīvi, noņemt no rokām, un tirpoņa neparādījās. Toties spranda sāpēja! Tā sprandas sāpēšana noteikti rodas no tā, ka man galvu sanāk visu laiku turēt tādā paceltā, sasprindzinātā pozīcijā, bet citādi neredzu ceļu.

Paldies jau iepriekš!

Ja šoseju brauc aerobajā zonā, tad tā pa lielam man sķiet, ka tos sporta kluba treniņus vasaras sezonā vajadzētu aizvietot ar speciālajiem velo treniņiem (1 pa nedēļu). Piem. aizbraukt uz Siguldu, uzbraukt pāris reizes kalnā, vai arī pa mežu pabraukāt kādu 1.5h, vai arī intervālus uztaisīt nedaudz. Ziemā tad varēs (vajadzēs) atkal iet uz klubu.

Šajā forumā regulāri tiek rosinātas diskusijas par pareizu trenēšanos iesācējiem, bet tās diemžēl skumji beidzas. Gandrīz vienmēr diskusijā iesaistās kāds ambiciozs censonis, kurš apstrīd citu uzrakstīto, izsauc uguni uz sevi, un tā diskusija tiek sabojāta. Visa tā rezultātā pieaug to skaits, kas varētu jēdzīgi izklāstīt šīs pamata lietas, bet vairs negrib, vismaz ne šeit.
Šajā forumā uzskata, ka vispirms jāuztrenē kardiovaskulārā sistēma, kuras galvenais orgāns ir sirds, un uz tā bāzes var trenēt pārējo (ja tik tālu vispār tiek).
Ja gribas par trenēšanos diezgan daudz un nopietni lasīt, iesaku nopirkt grāmatu “Trenera rokasgrāmata”, izd. Jumava 2004.

Sāc ar to, ka turies pa gabalu no foruma gudriniekiem. Ja tiešām vēlies rīkoties prātīgi un iegūt patiesu priekšstatu par treniņu metodikām, tad tai vietā lai meklētu padomus forumā, nopērc un izlasi kādu labu grāmatu/-as par riteņbraukšanu, tur atradīsi visas atbildes. Vienu autoru gan varu ieteikt, ja vajag.

Atis < Ar braukšanu pa mežu tā ir, kā ir… vienai kaut kā negribas līst dziļi mežā… Bet nu skaidrs, domu sapratu. Paldies!

24-27km/h uz MTB diez vai būs aerobajā zonā.

Ansis
Paldies par ieteikumu!

Alpe D’Huez
Kādu autoru Tu iesaki?

Slowmo
ja godīgi, nav man saprašanas par tām zonām. Varu pateikt, ka uz maksimālo nebraucu, bet nu cenšos arī nesēņot. Varētu būt kādi 70%, bet to jau tā grūti noteikt “uz aci”.

duu, pulsometru var aizņemties uz nedēļu no kāda paziņas, būs lielāka saprašana par to, kas un kā
Slowmo, 24…27km/h pa šoseju atkarībā no vēja vai bezvēja pat ļoti var būt aerobajā zonā

Sāc ar to, ka turies pa gabalu no foruma gudriniekiem. Ja tiešām vēlies rīkoties prātīgi un iegūt patiesu priekšstatu par treniņu metodikām, tad tai vietā lai meklētu padomus forumā, nopērc un izlasi kādu labu grāmatu/-as par riteņbraukšanu, tur atradīsi visas atbildes. Vienu autoru gan varu ieteikt, ja vajag.[/quote]
Šis ir visprātīgākais ieteikums.
Par autoriem runājot, ja proti lasīt angliski, tad ar labu EN grāmatu, kurai pieejamas neskaitāmas atsauksmes, garām nebūsi trāpījusi. Kvalitatīvā literatūrā būs atsauces, jo neviens nav tik pārgalvīgs, lai riskētu tiražēt nenosakāmas izcelsmes apgalvojumus.

XC.lv forums arī ir labs, piemēram, Tu vari 5 gadus braukt dienā 100km un tad visiem teikt, ka cilvēks no XC.lv tā teica. Your choice! :D

Joe Friel. Sāc ar viņa grāmatām un ietaupīsi ļoti daudz laika.

Par sprandu, braucot ik pa 20-30 min noliec galvu uz leju uz dazham sekundem, tad paskaties uz celju un atkal noliec galvu (ta kaadas 3 x) - tikai dari to taisna tukshaa vietaa, lai neuzskrietu kadam virsuu. Ta tu atbrivosi kakla muskuljus.
Pec katra trenninja nostajies ar taisnam kajaam noliecies uz priekshu, galvu un rokas uz leju un pastiepies shitaa kadas 40 sek ar rokaam pret kaju purngaliem. Man palidzeja.

Par trenninjiem - sausais atlikums no garas diskusijas forumaa man bija shaads (attiecas uz velomiljotajiem nevis sportistiem !!!):

  • 1-2 trenninji uz izturiibu - aerobajaa zonaa, pulss ap 136 (var buut individuali, bet tomer zinams orientieris ir). Taa ripinaat lidz 2h.
  • 1 trenninjs ar intervaliem.
    Tas iisumaa.

Bet labak protams ir palasiit kadus materialus no spechukiem.

Paldies, Joe Friel bībele tiks iegādāta.

ufo95
Paldies!
Tavā diskusijā bija runa par intervāliem ik pa x sekundēm: 10 sek, 20 sek, 30 sek, utt. vai tiešām ir reāli braucot kontrolēt tās sekundes? man tas šķiet visai murgaini…

un, ja es pareizi saprotu, tad bez pulsometra tas anaerobais/aerobais režīms varētu izpausties kā “spiest, cik var/nedaudz nomest, atvilkt elpu”, ja?

Šeit latviešu valodā ir īsa treniņu teorija (+ linki lapas kreisajā pusē) no pulsometru hārdkoristu viedokļa:

http://www.orient.lv/polar/teorija_un_padomi.htm

Vēl viens variants - sameklēt kādu zinošu velobraucēju un pakonsultēties klātienē. Ja nav neviens pazīstams, tad ir arī mājas lapa www.velotrenini.lv, kuru veido mūsu foruma dalībnieks, kurš par atlīdzību pakonsultēs. Es gan nezinu, cik tas izmaksā.

Spriežot pēc treniņiem veltītā laika esi diezgan jauna. Varbūt iestājies kādā riteņbraukšanas skolā - būs tev treneri, metodikas utt.

nē, neesmu tik jauna :) man ap 30.

Ja gribi nopietni trenēties un veltīt tam daudz laika, tad labāk tomēr iegādājies pulsometru (lētākos var dabūt par 30 latiem, un iesākumam ar to pietiek), izej slodzes testu, lai noskaidrotu savu aerobo un anaerobo slieksni, un, vadoties no šīs informācijas, arī varēsi sekot treniņu intensitātei.

Manuprāt, Ata ieteikums ir labs - vasarā, kamēr tāda iespēja, vairāk patrenēt tehniku un kalnus (nav obligāti vienai pašai jālien dziļi mežā - tepat forumā var meklēt kompanjonus, pievienoties kādam braucienam u.t.t.), uz sporta zāli paspēsi izstaigāties ziemā. Pēc šādiem intensīviem treniņiem noteikti vismaz 15 minūtes jāatbraucas, mierīgi ripinot, un nākamajā dienā garais gabals arī jābrauc mierīgi.

Velosportā brīnumi nenotiek, un dažu mēnešu laikā super formu uzdzīt nevar (ja pirms tam nekas nav darīts), tāpēc šai vasarā vari baudīt braukšanas prieku un sacensības, un rudenī sākt gatavoties nākamajai sezonai - ja izturēsi garos un garlaicīgos ziemas treniņus, tad tiešām varēsi teikt, ka velosports patīk un ir vērts trenēties arī turpmāk :)

Var uzmest aci, vai ir vērts pirkt

http://ebookee.org/The-Cyclist-s-Training-Bible_661685.html

Ne vienmēr. Jautājuma uzdevējai patiesi šāds temps būtu augstāka intensitāte nekā aerobā zona. Tajā pat laikā daļai sportistu šāds ātrums, it īpaši braucot grupiņā un aizvējā ir “nekāda” slodze.

hmm… ok, tad radās vēl viens jautājums.
braucot aiz kāda astē un aizvējā arī man 24 km/h ir “nekāda” slodze, bet astē sēdēt jau nav nekāda māksla, vai es kļūdos? (es domāju tādā ziņā, ka tad vari reāli visu gabalu nomaukt uz 30, bet cik liela jēga ir no tāda treniņa?) Jo braucot viena, piemēram, ar vid. ātrumu 25 km/h es nogurstu un izliekos krietni vairāk nekā astē uz 30.

un ar to saistībā vēl viens jautājums zinātājiem.
ZInu, ka daudzi MTB braucēji, braucot bāzi pa šoseju, liek šosejas riepas. Vai nav tā, ka tas tikai palielina km skaitu, kas jānobrauc? Respektīvi, ka, braucot ar MTB riepām, var nobraukt mazāku attālumu un jēga būs tāda pati?