Līdzīgi kā Shima, ievieš 10sp konceptu arī zemākās grupās.
http://www.bikemagic.com/gear-news/sram-x9-2x10-launched/7869-5.html
http://www.bikeradar.com/news/article/new-10-speed-sram-x7-unveiled-25411
Līdzīgi kā Shima, ievieš 10sp konceptu arī zemākās grupās.
http://www.bikemagic.com/gear-news/sram-x9-2x10-launched/7869-5.html
http://www.bikeradar.com/news/article/new-10-speed-sram-x7-unveiled-25411
Ir jau šie redzēti dzīvē :)
Viss jau skaisti, bet jauni gripšifti gan laikam nav ienākušies priekš 10sp :(
Cik saprotu tad gripiem dienas skaitītas, tāpat kā Shimas dual, vairāk neražos.
Zemajām grupām, kuras domātas bērniem, gripi vēl būs. Tirgus visu sakārto.
Nav kāda neliela statistika par to cik ilgi ķēdes dzīvo tām 10x2 sistēmām? Man domāt liekāla lauziena dēļ tām būtu ātrāk jānolietojas un ir lielāks risks pārraut. Sanāk, ka 10x2 ieviešana nedaudz lobē ķēžu ražotājus :)
Da tā sistēma lobē visus tikai ne gala patērētājus.
Maksā vairāk un maini biežāk.
Bizness kā parasti.
Ir arī 11x :)
varbūt izbrauci arī? :D
Ta nu gan jaunumu pateici…
http://clemenzo.com/index.php/content/view/42/67/lang,en/
http://www.campagnolo.com/jsp/en/newsdetail/newsid_116_newscatid_3.jsp
http://www.cyclingweekly.co.uk/news/latest/346769/campagnolo-2009-11-speed-cassette.html
Ķēdes dzīveslaika atšķirība 9x, 10x un 11x ir mazāka par atšķirību materiālā un cenā. YBN 9x ķēde izstaipās daudz ātrāk kā Campagnolo C10 10x ķēde.
Izstaipīta un laikā neapmainīta 10 sp ķēde ātrāk izdeldē 10 sp sistēmas zobratus, jo tie ir plānāki kā 9 sp. Neglābjami būs biežāk jāmaina gan viens, gan otrs.
Padomājiet, vai jūs saviem MTB slēdzat visus 9 zobratus, ja nu jā, vai tiešam vēl viens pietrūkst… no kā var izdarīt secinājumu, vai vispār ir jēga pāriet uz 10 sp.
Ta nu gan jaunumu pateici…[/quote]
Esmu braucis ar 11x pirms gadiem diviem un ar 10x braucu jau 3 ar pusi gadus :)
nekas jauns tas protams nav, es tikai painformēju :)
Realitātē man pietiktu ar 1x11, taču tad būtu jābūt pivota sistēmai kas ļautu ķēdei palikt nemainīgā stāvoklī. kas līdzīgs jau ir integrēts rumbā, bet tas lai paliek pastniekiem…
Ja esošā sistēma piedāvā vajadzīgo pārnesumu skaitu, kāpēc kaut kas jāmaina? Ražotājam jau protams papildus peļņa no nevajadzīga
upgrade :)
KKTK, a kas tas par par tik monstrīgo lauzienu mežā? Ja ķēde +/- svaiga, tad gan jau neplīsīs. Drīzāk zobratus sašakarēsi.
Nav jau īsti izvēles. Skatos, tagad 2011.g. mtb pamatā visi ir 10sp.
Kads var pateikt kapec gripiem dienas skaititas… lietoju pats, un tikkai tas labakas atsauksmes ( x0 ).
nebutu logiski lau mantu iznemt no razosanas? nevar but ka vienigais iemesls ir cena ( letaki neka parastie sifteri)?
Nav jau īsti izvēles. Skatos, tagad 2011.g. mtb pamatā visi ir 10sp.[/quote]
Var sagaidīt brīdi, kad MTB 9 sp sistēmas būs jau “clearance product”, un tad par reducēto cenu sapirkt kādas 10 kasetes un 20 ķēdes… lai pietiek līdz mūža beigām:)
Gan jau pienāks brīdis, kad sāks iet atpakaļ. Aizies līdz kādiem 12-13 zobratiem, un tad nāks klajā ar kādu “sensacionālu” jauninājumu, piemēram- tikai 8 zobrati aizmugurē, par trešdaļu vieglāka un stabilāka sistēma… :) Protams, apvienojumā ar kādu jaunu tehnoloģisku fīču.
Ir jomas, kur tā ir jau noticis, piemēram: kādreiz spēlēju elektrisko ģitāru, un bija visādi verķi, ar ko dabūt distortion jeb zāģa efektu. Vecākajā tehnoloģijā tiek izmantotas radio lampas. Tad sekoja visādi tranzistoru verķi. Tad nāca visādi digitālie procesori. Un tad nāca sensacionālais jaunums- digitālais procesors, kurā ir iebūvēta, un efektiem tiek izmantota arī lampa!!! :D Mārketinga vēstījums bija, ka īsto skaņu var dabūt tikai pateicoties lampām, un tā līdz galam imitēt digitāli to nav iespējams.
Izskatās ka daudziem nav skaidrs 2x10 koncepts pēc būtības.
Jēga slēpjas apstāklī ka 3x9 sistēmā ir daudz vienādu pārnesumu kombināciju.
Proti no 27 iespējamajām kombinācijām unikālas ir tikai 14!!!
Pārejot uz diviem zobratiem priekšā, var atbrīvoties no “liekajiem” pārnesumiem, taču 9sp kasete ir nedaudz par īsu smagos apstākļos.
10sp kasetēm lielais zobrats ir 36, lai 2x10 nosegtu 3x9 diapazonu.
[quote=LOOK]Izskatās ka daudziem nav skaidrs 2x10 koncepts pēc būtības.
Jēga slēpjas apstāklī ka 3x9 sistēmā ir daudz vienādu pārnesumu kombināciju.
Proti no 27 iespējamajām kombinācijām unikālas ir tikai 14!!!
Pārejot uz diviem zobratiem priekšā, var atbrīvoties no “liekajiem” pārnesumiem, taču 9sp kasete ir nedaudz par īsu smagos apstākļos.
10sp kasetēm lielais zobrats ir 36, lai 2x10 nosegtu 3x9 diapazonu.[/quote]
Džimijs Hendrikss bija noskaņojis vairākas stīgas uz “mi”, un tas viņam palīdzēja kļūt par pasaules labāko ģitāristu…
Jautājums ir, vai trasē tehniski sarežģītā vietā aizmugurē par 3 zobratiem uz augšu var uzslēgt tikpat viegli un ātri kā priekšā nomest par vienu uz leju. Protams, ražotāji jau sen apgalvo, ka viss uz augšu slēdzas arī pie max slodzēm max labi:)
2x10 koncepts arī šosejā cieš no viena liela trūkuma, tikai neviens par to īpaši nerunā. Proti, ja mierīgi brauc garo gabalu uz 28-30 km/h ar normāliem šosejas 90-95 rpm, tad ķēde vienmēr iznāk šķērsām - brauc uz mazajiem vai lielajiem, vienalga.
Nav gan šķērsām. Ar 39/42 kā mazo zobratu nu točna nē. Ar 34 kompakto jā. Ja aizmugurē ir smuka 11-21 vai 11-23 kasete, tad vispār mečta.
[quote=Ansis]
Jautājums ir, vai trasē tehniski sarežģītā vietā aizmugurē par 3 zobratiem uz augšu var uzslēgt tikpat viegli un ātri kā priekšā nomest par vienu uz leju. Protams, ražotāji jau sen apgalvo, ka viss uz augšu slēdzas arī pie max slodzēm max labi:)[/quote]
Un pareizi apgalvo, slodzē neviens pr.pārslēdzējs nespēj nomest ķēdi uz mazāku zobratu, jo ķēde ir nospriegota.
Azmuguri var pārslēgt praktiski jebkurā situācijā. Pats lietoju 2x9 variantu, un ir situācijas, kad nedaudz pietrūkst, taču operēt ar slēdžiem ir daudz ērtāk. Jo sevišķi tas attiecas uz braucējiem, kuri “lauž” nevis “tin”.
p.s. Ansi, Tev kā fiziķim būtu jāzin, ka ķēdes šķībuma pretestība sastāda tikai nelielu % no pretestības kuru rada smiltis/dubļi/zāle u.c. s**i, kuri salīduši ķēdē/rullīšos un zobratos.