Šoseja, disku bremzes! Esam nolemti?

“We see hydraulic brakes playing a significant role in the advancement of performance road bikes, they are simply a better system in all conditions,” Zellmann said.
Not all pros, or manufacturers, agree. But the march toward discs in road racing seems increasingly inevitable…”

Read more at http://velonews.competitor.com/2015/08/news/disc-brakes-enter-the-pro-peloton_381208#qTV4v8bQH7et0ofk.99

Tēma nav jauna, mtb vēl tik nesen pie mums vēl kāds pamanās pacelt diskusiju vai vajag, kad īsti alternatīvu vairs nebija, viss jēdzīgais jau bija tikai uz DB. Interesanti būtu atminēties gadu evolūciju.

CX atļauja dota jau 2014, 2015. Feb. WC dubļos lietoja mazāk kā puse: http://www.cxmagazine.com/podium-ride-tech-analysis-2015-tabor-world-cyclocross-disc-di2-cx1/3 Te droši vien zinātāji zin labāk teikt kā ir pēdējos mačos.

Kā būs ar šoseju, tur nav tik viegli, vienā grupā tomēr drošāk, ka brauc viens risinājums, jo daudzu testeru pieminētā- “modulācija” krietni atšķirās. Pāreja, protams, daudziem ražotājiem interesanta, atkal rinda jaunu produktu. Jāatcerās tik, ka pirmie kucēni jāslīcina.

Lai nu kā izklausās, ka var sākt derības, cik gadi līdz priekšpasūtījumos carbons būs tikai ar disku bremzēm?

P.s.
Focus jau šobrīd paralēli tirgo divas versijas: http://veloatlaides.lv/priekspasutijumi.pdf

Nekādā gadījumā!

Nevar saprast, šī ir atbilde uz temata virsrakstā uzdoto jautājumu?

Štrunts par modulāciju, variāciju un deviāciju, bet vai šosejas zavalā nebūs sagrieztas kājas un rokas no rotoru malām?

Ja runājam par ražotājiem, tad Focus ir pateicis, ka tiklīdz UCI dos zaļo gaismu, viņiem praktiski vairs nebūs šosejnieki bez disku bremzēm!

Var jau uztaisīt rototorus ar kkadu negriezošu malu

cmon, tad lielāka bīstamība ir no spieķos ierautiem pirkstiem.
nav tie rotori nekādi ripzāģi. :D
jautājums, vai vajag ir pavisam cits, jo bremzēšanas ceļš būtiski atšķiras tikai kad ir stāvošs ūdens uz ceļa.
vieta db uz šosejas velo ir, ja jābrauc ikdienā ar labiem ratiem mitrumā. tad glaunās aploces nebūs tik ātri beigtas. tiesa pro par to nav jāsatraucas, drīzāk mums mirstīgajiem.

Pilnībā visiem šosejniekiem disku bremzes neizdosies ieviest.
Kaut vai aero šosejas ramjiem, ITT velo diez vai aprīkos ar disku bremzēm.

Pie tam diskotie būs smagāki…

Man personiski ne visai patīk šī ideja.

Tu vari smieties, bet tici man, nogriezti pirksti spieķos nebūs lielākais ļaunums.

[quote=AndrisG]cmon, tad lielāka bīstamība ir no spieķos ierautiem pirkstiem.
nav tie rotori nekādi ripzāģi. :D
jautājums, vai vajag ir pavisam cits, jo bremzēšanas ceļš būtiski atšķiras tikai kad ir stāvošs ūdens uz ceļa.
vieta db uz šosejas velo ir, ja jābrauc ikdienā ar labiem ratiem mitrumā. tad glaunās aploces nebūs tik ātri beigtas. tiesa pro par to nav jāsatraucas, drīzāk mums mirstīgajiem.[/quote]
svars
cilindru centrēšana
ātra ratu nomaiņa
čakars ar supportiem, pārejām
rotori asi un karsti
rati ar mazu spieķu skaitu vairs nav iespējami
hidraulika bieži jāatgaiso
disku bremzēm sliktāka modulācija
pilnītie diski vairs neder, raus ārā rumbas.
jāmaina rāmis, gandrīz visa grupa
10min pirms gonkas vai gonkā dabūnot prokolu varēsi braukt mājās mazgāt traukus nesagaidot finišu
mehs tev dos pa purnu par šādu izvēli katru reizi, kā tam būs gonkas laikā jāmaina rats
visus savus esošos ratus varēsi pārstrādāt pakaramajos
izbraucot cauri dubļiem strīķē gan disku, gan parastās bremzes

gan jau kaut ko vēl piemirsu

+1, lai DB paliek baikiem un cx)

Ja runā par bremzēšana spēka atšķirībām (normālos apstākļos), tad komentārs no pro braucēja - jau šobrīd šādas atšķirības pastāv, ja tiek izmantotas labas vai sūdīgas bremzes. Par disku bremzēm bīstamāki esot UCI Continental līmeņa braucēji no wildcard komandām :)

Kad sāku internetā lasīt par šosejas DB, izteicu pareģojumu, ka tulīt kāds Shimano nāks klajā ar kādu jaunu standartu. Nākamajā dienā - Shimano flatmount design spotted. Ar to droši vien viss vēl nav beidzies ;)

[quote=AndrisG]cmon, tad lielāka bīstamība ir no spieķos ierautiem pirkstiem.
nav tie rotori nekādi ripzāģi. :D
jautājums, vai vajag ir pavisam cits, jo bremzēšanas ceļš būtiski atšķiras tikai kad ir stāvošs ūdens uz ceļa.
vieta db uz šosejas velo ir, ja jābrauc ikdienā ar labiem ratiem mitrumā. tad glaunās aploces nebūs tik ātri beigtas. tiesa pro par to nav jāsatraucas, drīzāk mums mirstīgajiem.[/quote]

Ansim no 2min:
https://youtu.be/2iYYLhtDHpg

Bet gribētos piekrist vienīgais taustāmais labums ko varu šobrīd iedomāties ir Andra pieminētā ratu bremzēšanas joslas nebojāšana, tātad varētu brauk ar cik glauniem ratiem vien var atļauties un mainīt tikai gultņus. Protams, nevajadzētu aizmirst, ka efektivitāte ir lielāka, taču, tas mūsu kalnainajā zemē nav baigi aktuāli. Taču kā jau minēju neviens mums neprasīs, sortiments būs tāds kāds būs.

Aero nedomāju, ka būs šķērslis, tas ir uzdevums ko risināt inženieriem.

Taisnība KasparamS, ka lielākais ļaunums noteikti nebūs nogrieztie pirksti, bet gan, piemēram, grupas kritienu īpatsvara pieaugums, kuru jau tā mums netrūkst… Tajā pat laikā, gandrīz katrā tautas grupā ir kāds cīsiņ-mtb, kas principā ir tie paši apstākļi.

Kā piektdien teica kāds no mūsu Pro, tad viņu komandā itt būs ar db !

[quote=Vaskis]Ansim no 2min:
https://youtu.be/2iYYLhtDHpg[/quote]
Paldies, bet nevarētu teikt, ka tajā klipā tiek apskatīta rotoru drošība…
DZ pareizi raksta, ja bremzē ar rotoru, tas nozīmē bremzēt rumbu, un bremzēšanas laikā spieķi tiek pakļauti vērpes spēkam, jo saķere ir riepai ar asfaltu. Cik tur, 12-16 radiālie tievie spieķīši pr. ratam savērpsies, ja masīvs kuilis strauji bremzēs. Vai arī materiāls nogurs, un pēc kāda laika plīsīs nost spieķu galvas.

Te pat nav runa par 12 radiālajiem spieķiem! Te ir runa, ka 20 spieķi ar 2x cross jau būs līdz ar galiem smagākam 80+ braucējam.
Ar disku bremzēm nav iespējami karbona rati ar karbona spieķiem un rumbām(lasi - Carbonsports, ADA, Mavic CCU, Madfiber, LEW VT-1 u.c.) jo to visu disku bremzes raus lupatās.

Štrunts par modulāciju, variāciju un deviāciju, bet vai šosejas zavalā nebūs sagrieztas kājas un rokas no rotoru malām?[/quote]
Klau, cik MTB gonkās bijuši zavali grupā, un vai kāds ir redzējis kaut vienu ar rotoru nogrieztiem locekļiem? :)

Šogad vienībniekā sportķivnajā distancē jau bija pāris censoņi ar DB, labi ka izklājiena brīdī neviens no tiem nebija man blakus :D

Mazliet spams…

V-bremzes, u- bremzes un citas bremzes, kas bremzē sakaroties ar aploci čakarē aploci…
disku bremzes - čakarē rumbu…

Tas nebūs bīstami, ja rumbas sāks vērpties?
Cik bieži karbona rumbas savērpjas mtb?
Gultņi biežāk nenolietosies nekā parastajām bremzēm?