it kā idiotu blīvumam vajadzētu būt vienmērīgam pa visu LV, bet laikam jau tas ir kļūdains pieņēmums. Ogrē to ir krietni vairāk kā citur !
Katrā ziņā informatīvās zīmes, kurās ir norādīts ka sniega apstākļos slēpošanas trase ir domāta slēpotājiem - pazūd apm 1 dienas laikā.
Ziniet, bet jāpiekrīt vairumam komentāru, tas ir publisks dabas parks, nevis oficiāla slēpošanas trase, apgaosmota ir TIKAI “trase”, ka snav godīgi pret pārējiem ,tādēļ ir saprotams sašutums.
Un pilnībā piekrītu šim komentāram :
“” Normālā valstī slēpošanas trasi netaisa dabas parkā, bet tam speciāli paredzētā teritorijā, kur netiek traucēta cilvēku pārvietošanās. Tiem soda draudētājiem derētu padomāt - kam šī trase ir vajadzīga, un kas no tā iegūst? Ir pašvaldībai pietuvināta apšaubāma biedrība “Nesēdi mājās”, kuras pārstāvis saņem algu arī kā ieliktenis Zilo kalnu aģentūrā. Reāli šis pārstāvis pumpē lielus pašvaldības līdzekļus (sniega motociklus, apgaismojuma ierīkošanu utt.) savam personīgajam biznesam - pasākumu rīkošanai un slēpju nomai. Arī vasarā tur vairs nevar ne paiet, ne mierīgi pabraukt ar riteni, jo, visdrīzāk šis pats pārstāvis tur rīko MTB sacensības, un ir iespēja, ka kāds uztrieksies virsū bērniem vai pensionāriem. Otrs liekēdis tur ir ielīdis ar savām staigājamajām virvēm, un ekspluatē par brīvu parka kokus savam biznesam. Jautājums - ar kādām tiesībām dabas parks ir pārvērsts par teritoriju privātam biznesam, kura nodrošināšanai vēl tiek izvilkta nodokļu maksātāju nauda, bet nodokļu maksātāji pretī saņem dzenāšanu, aizliegumus, draudus par sodiem? Reāli šis “biedrības” pārstāvis-aģentūras ieliktenis ekspluatē un degradē Zilo kalnu teritoriju savām privātajām vajadzībām, un viņam par saviem līdzekļiem būtu jāaizlīdzina gan visas gravas, kas sāk veidoties pēc kārtējā MTB maratona vai slēpošanas sacensībām - iedomājaties - tur kur pārsimts MTB riteņi bez žēlastības ir triekušies pāri, apakšā paliek plika smilts, un viss sāk izskaloties, līdzīgi ir arī pēc pārsimts slēpotāju slodzes. Bet mūsu korumpētajā pašvaldībā tam tiek vilkta nauda no pašvaldības, un vēl draudēts netuvoties trasei. Nav gadījies redzēt to trases karti, bet tāpat ir skaidrs - ja trase ir 12 km gara, tas ir turp un atpakaļ pa visu Zilo kalnu teritoriju, un neslēpotājiem ir nepamatoti ierobežotas iespējas pārvietoties pa dabas parku. To trasi mierīgi var arī uz pusi saīsināt, un absolūti neviens no tā necietīs, pašvaldība pat ietaupīs, dabai būs mazāks kaitējums, ja nu vienīgi tas pārstāvis, kas pumpē sev naudu no pašvaldības, vairs nevarēs rīt kā šobrīd.“”
Runga ar 2 galiem. Es ~ 10 gadu laikā esmu OZK pieredzējis 2 galējības, kad neļāva rīkot NEKO, jo visur biotopi, aizsargājams un dabas parks. Kā rezultātā auga smilgas līdz staklei, krūmi kur pagadās un nevienam arī īpašas vēlmes nebija tur atrasties. It īpaši tuvāk pilsētai bija vairāki meža pritoni ierīkoti, diez gan bieži sanāca uziet sieviešu apakšveļu, šļirces un tumšajā laikā bija diez gan neomulīga sajūta.
Tagad savukārt ir uz robežas, kad viss ir pārāk ērti un labiekārtots un tā rezultātā noslogojums palielinās eksponenciāli un videi tomēr ir būtisks slogs. Piekrītu gan par to ka slēpošanas trase un dabas parks ir mazliet pretrunā viens otram, gan arī saprotu gājējus tumšajā dienas laikā (dienasgaismā OZK izstaigājami krustu šķērsu minimāli tikai šķērsojot trasi), bet ļoti izbaudu trases esamību 5 min gājienā no mājas un apgaismojumu rudens vakaros.
Kaut ko kardināli nemainot apmierināts šajā situācijā līdz galam nebūs neviens. Manuprāt, bija jālieto nevis agresīva mediju iesaistīšana, bet jāmeklē kaut kāds kopsaucējs pastāvēšanai šajos konkrētajos apstākļos.
Mans ieskats ir, ka tos pāris mēnešus gadā gājēji tomēr varētu respektēt slēpotājus un staigāt kaut kur citur. Kaut vai pa Zilokalnu rietumu pusi. Pa dambjiem, kas tagad ir apgaismoti uz to labāko. Staigāt var visur, bet slēpot - tikai tur.
btw šādā griezumā tas apgaismojums varēja arī nebūt, kaut gan - cik novērots, pa tumsu arī apgaismotajā daļā staigāts tiek maz.
[quote=Rochopper]Slēpotāji - izbaudat atlikušo ziemu un beidzat cepties par sniega kvadrātcentimetriem, kuri no staigātājiem utt neko lāga nesabojā. Tev uz šo ziemu tiek dots pietiekami sniega, lai slīpētu, taču netiek dots īpašs statuss, jo neesi kļuvis par trases īpasnieku vai kā tā. Ja pats nespēj sakārtot sevi un palaist garām tos dažus gājējus, gājējus ar bērniem - diez ko advancēts neesi. Loģiski domājot jasaprot ka gājēji uc. izmanto tikai atsevišķas trases daļas, lai nonāktu sev velamajā vietā - piemēram uz bērnu kalna vai citu Zilo Kalnu daļu, karjeras utt. Un šeit neiet runa, ka faktiski tiek bojata trase, kas izkartota 12 km garumā.
Brīvdienās viens līdzīgais jau pa gabalu man bļāva… piestāju, aprunājamies, kā rezultātā novēlējām viens otram labu atlikušo dienu ;-)
Slēpotāji - pavasaris vairs nav aiz kalniem ;-)[/quote]
Tas, ar kuru aprunājies, laikam nebija tas tēls no Ogres lapas komentāriem, kurš pa trasi staigātājus (un laikam arī velobraucējus) sauc par ebanaškām, jo viņš arī ir tikpat virtuāli varonīgi noskaņots. :D :D
Es arī Lucavsalā atļāvos vienam pārītim aizrādīt ka pa trasi staigāt nevajadzētu, uz ko saņemu atbildi “a gģe nam haģiķ?”. Nezinu kā tur OZK, bet Rīga jaunu gan var pa pilno atrast vietas kur “haģiķ” nebradājot pa trasi. Kaut vai pa Lucavsalas otru pusi. Brīnumainā kārtā mani tomēr respektēja un pa trasi vairs nestaigāja.
Ir cilvēku šķira, kuri nesaprot kam nepieciešams sports, aktīva atpūta. To misija ir piedzimt, iemācīties profesiju, strādāt un nomirt. Tādi velkas pa slēpošanas trasēm, veloceliņiem, pīpina riteņbraucējiem uz ielām un taisa lielu traci ja viņu iemīļotās desu bodes vietā uztaisa spora zāli. Protams, gluda slēpošanas trase ir lielisks objekts kur pakakināt savu dzīvoklī dzīvojošo kranci, jo šis taču publisks mežš un čo ti hočiš.
Parasti tādi ir pēc pusmūža gadiem, runā dīvainā aziātu valodā. Kamēr šie vēl kustas, jāsadzīvo ir.
Tas pats ir arī Ozolniekos, taču ņemot vērā ka Ozolniekos dzīvo mazāk āzijas kontinenta pārstāvji nekā Ogrē, tad šeit ar to kultūru veicas gana labāk.
Tie ir arī tā pati suga, kas grib slēgt Biķernieku trasi, jo pērkot dzīvokli nepadomāja, ka no turienes varot nākt skaņa.
OZK nekā nebija - ierīkoja slēpošanas un velo trases, tagad tur ir paredzēts slēpot un braukt ar velo! un pārējais pakārtoti.
Ja kaut kur bija skvēriņš, kur varēja pīpēt, bet tagad tur ir biroju ēka (Valdemāra centrs) vai lielveikals (Barona centrs), tad taču tur iekšā nevar vēljoprojām pīpēt un vizināties ar ragaviņām, ne?!
pašiem slēpotājiem jāiemācās cienīt vienam otru un nebraukt pretējā virzienā, kur paredzēts braukt lejā.
Man domstarpības rodās ar tiem, kuri trasi uztver kā privātīpašumu un pārvietojas itkā tur vienīgie būtu.
Par izdauzītajām sliedēm nobraucienos vainīgi ir paši slēpotāji un tie lielākie naži, jo viņi nedrīkst pārtraukt treniņu, lai piestātu un paskaidrotu iesācējiem, ka piemēram šis nobrauciens būs par traku un lai izvēlās citu maršrutu (labi ja parādītu virzienu, kur tas ir).
Atmetiet variantu ka esat slēpotājs un paskatieties uz to no to puses, kuri pastaigājās. Kādas ir ielas pilsētā?! Ar sāli nokaisītas uz kurām ir necaurejama putra un par pārvietošanos ar ragavām pavisam var aizmirst. Un tanī pat laikā blakus dzīvojamajam masīvam līdzena, pieblietēta ar tīru sniegu un izgaismota trase, grēks neiziet pastaigā pa tādu vietu.
Tika pieminētas trases ārzemēs. Tur itkā neesot trases pilsētas vai piepilsētas parkos. Muļķības. Ir trases pilsētu un piepilsētu parkos, tur vienkārši visi slēpo, ir pavisam cits kūltūras līmenis un pa trotuāriem ir patīkami pārvietotie (arī ar ragavām).
krievi un latvieši ir līdzīgi kretīni, atšķiras tikai tas ar ko mums tanī brīdī sanāk saķerties.
Ja DAŽI (lai tie būtu slēpotāji ar savām trasēm, mednieki ar teritoriju norobežošanu, riteņbraucēji, skrējēji, rallisti ar plašu ceļu slēgšanu, autobraucēji ar savu nejēdzīgo infrastruktūru attiecībā pret citu transportu, vienalga) mēģina radīt neērtības DAUDZIEM, vienmēr ir pretreakcija, un tas ir tikai normāli, lai kā tu arī savas intereses neizlobētu un kādu aizstāvību sev nenodrošinātu.
Varbūt jau saknē vajadzēja padomāt par citu vietu trasei, kur “Untermensch” plūsma nav tik liela, nevis pēc tam brīnīties “Kā? Mēs taču aizliedzām! Kāpēc Viņi te vēl atrodas?!”… (tas pats “ejiet pastaigāt citur” tikai pretējā virzienā).
Sadzīvot var (pats esmu piedzīvojis gan izbojātas špūres, gan zirgu/moto/auto sabojātas takas utt., bet kaut kā dzīvs vēl esmu), bet ne jau, ieņemot pozu “Ei, babuļi, lasās malā, ES te tagad braucu ar savām slēpēm/auto!”
Viss ir ļoti vienkārši,kamēr tas staigātājs pats neuzkāps uz slēpēm,nekas nemainīsies. Šie konflikti ir raksturīgi trasēs,kuras ir blakus apdzīvotām vietām,jo ir taču tik jauki staigāt pa noblietētu trasi,kad sniegs nekrīt zābakos. Kas dīvainākais,tie staigātāji,ragaviņotāji,ratiņstūmēji ir arī trasēs,kurās slēpojams par maksu,tikai uz viņiem šo maksu nevar attiecināt,jo neslēpo. Ziemā tas viss vēl štrunts,bet kad vasarā ar rollerslēpēm laid pa asfalta apli,ar ātrumu virs 40km/h un pa trasi mierīgā tempā iet mamma ar ratiņiem,blakus ome,bērns un pa reizei arī suņuks pavadā,tad gan ir kur iespringt.
Te gan piebilde,tas nav Ogres ZK.
[quote=artursp]Ja DAŽI (lai tie būtu slēpotāji ar savām trasēm, mednieki ar teritoriju norobežošanu, riteņbraucēji, skrējēji, rallisti ar plašu ceļu slēgšanu, autobraucēji ar savu nejēdzīgo infrastruktūru attiecībā pret citu transportu, vienalga) mēģina radīt neērtības DAUDZIEM, vienmēr ir pretreakcija, un tas ir tikai normāli, lai kā tu arī savas intereses neizlobētu un kādu aizstāvību sev nenodrošinātu.
"[/quote]
vot ir aizdomas ka nu jau DAŽI ir staigātāji, un DAUDZI ir slēpotāji. un tas ir tikai normāli ka ir pretreakcija.
Loģiski ka neiet runa par posmu no starta laukuma uz torni, jo kaut kā jau uz to torni ir jātiek. Bet skats, kā kāds slāj pa klasikas špūri, uzjundī kāri pēc likumpārkāpuma.
(klasikā nebraucu, bet vienalga)
Vari apgūt paņēmienu vidējā ātrumā no aizmugures uzšļūkt gājējam virsū un iebikstīt (iesist) ar slēpju galu cauri staigātāja zābaciņam Ahileja cīpslas rajonā. Paņēmiens efektīvs, jo gājējs atceras arī izbīli. Savulaik Jūrmalas pludmales slēpotāji tā darīja. Tiesa, nācās dzirdēt stāstus, ka staigātāja ģeds 45. gadā ieņēmis Berlīni, un ar savu tanku viegli tiktu galā ar simts tādiem slēpotājiem, bet nekas, lai izrunājas un noklust.
jāpiekrīt par atsevišķu slēpotāju zemo kultūru, arī Lucavsalā ērgļi uzvedas it kā gatavotos olimpiskajām spēlēm un trase būtu paredzēta tikai viņiem, nevis visiem slēpotgribētājiem.
pats uz OZK mēdzu braukt tikai tumsā - mazāk tautas, patīkamāk, šogad gan vēl tur nav būts.
"iedomājaties - tur kur pārsimts MTB riteņi bez žēlastības ir triekušies pāri, apakšā paliek plika smilts, un viss sāk izskaloties, līdzīgi ir arī pēc pārsimts slēpotāju slodzes. "
ja kas,pēc velo,un slēpotājiem,vismazāk tiek traumēts mežs,takas. Kājāmgājēji daudz nozīmīgāk pārvērš smiltīs kāpas.
Ja kas,ņem to vērā. Tur reāli tūristi vairāk izbradā. Tev vajadzētu redzēt,kā izskatās,Vārnukroga,Buļļu kāpas pēc,pieļauju tikai dažu motociklu,kvadru izklaidēm… Pēc tiem,dažiem kadriem,paliek pilnīgi smiltis,un iedzītas pusmetrīgas špūres.
Un visiem po! Ta lūk…
Ai nu tak neiespringstiet pārāk par to citēto komentāru augstāk. Tas tak acīmredzami, ka kārtējais dīvānā pirdējs un virtuālais karotājs, izmantojot debīlus argumentus, izlej žulti par to, ka kāds kaut ko dara.
OZK ir dabas parks, nevis dabas rezervāts, tāpēc tur ir jāsabalansē gan dabas aizsardzības, gan dabas baudītāju intereses. Tas tiešām nav viegli, īsta kompromisu māksla. Domāju, ka tieši ir labi, ka piesaista privātos uzņēmējus, jo tad kāds ir ieinteresēts uzturēt kārtību. Skaidrs, ka riteņbraucēji, slēpotāji, orientieristi, jājēji un babuļi-staigātāji OZK ir uz palikšanu, atliek tikai strādāt, lai viņu intereses pārāk nekonfliktētu. Kaut kā tiem babuļiem ir jāiestāsta, ka slēpotājiem ir tikai viena sagatavota trase, bet staigāt var daudz kur citur. Ja staigāšanai nav notīrītas un apgaismotas takas, tad varbūt tieši ar to tagad ir jāsāk.
Katrā ziņā jebkura veida sportisti ir mazākā OZK problēma, daudz vairāk tur posta atpūtnieki-demolētāji, ugunskuru kurinātāji, visādi motorizētie vai vienkārši pārāk lielas ļaužu masas.