Zinu, ka konkrētajiem HT II monoblokiem ir iespējams pašam pārpresēt gultņus.
Vai kāds, kas to ir darījis, varētu pastāstīt, kā paveikt šo operāciju un kādi instrumenti ir nepieciešami?
Esmu jaucies tikai ar Truvativ GXP monbloku - tur gultņiem var tikt brīvi klāt, vienkārši noņemot no ārpuses gultni aizsedzošo blīvslēgu. Turpretim Shimano HT II blīvslēgs ir stipri pamatīgāks un aizsedz gultni gan no ārpuses, gan arī tur, kur iet klaņa ass. Piedevām no iekšpuses īsti nav, kur aizķerties, lai to izņemtu.
Vai RaceFace un FSA ārējo monobloku uzbūve ir līdzīgāka Truvativ vai Shimano produktiem?
Piebildīšu, ka rokas man aug no pareizās vietas. Tomēr, tā kā vēl neesmu pats to darījis, tad gribu pienācīgi sagatavoties, lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem izniekota laika un sabojāta materiāla izskatā.
Atbilde ‘aiznes pie meistara’ netiek pieņemta. Darīšu to pats, jo ir interesanti, un labiem meistariem tapat pietiek darāmā.
;) ok, būs zināt - šitāda nojausma kkur aptuveni bija radusies, aber kamēr nav darīts, tikai gara acīm iedomājos. No gultņiem mazliet fobija, jo sitot pa malu var visādi būt, bet droši ka rezultāts ok.
FOX atziņai ļoti līdzīgu man ieteica viens no labajiem meistariem. Pēc tam, kad, izmantojot ne vienu vien instrumentu, pats bija veicis arta ieteiktās darbības.
Mja… pievienojos Fox atziņai. Diezi beigās tā ņemšanās būs tā vērta (pieņemot, ka veicot gultņu nomaiņas operāciju, pat dikti iespringst uz domāšanu par kādas globālas problēmas, piemēram, bads Āfrikā, risināšanu:)
artis: vai tiešām šajā gadījumā var tik labi tikt klāt gultņa iekšējai malai, lai, Tevis ieteiktais tuk-tuk’s sniegtu velamo rezultātu? ;)[/quote]
Mierīgi,tā ir nomainīti neskaitāmi gultņi.Ar monobloka izskrūvēšanu no rāmja līdz braukšanai, tā lēni gari alu dzerot max 10 min:)
Ar fila verķiem noteikti ka foršāk.
var risināt dārgi un ātri un vienkārši, var ātri, daudz lētāk un mazliet sarežģītāk (bads Āfrikā, par nelaimi, nebūs galvā gan to darot :()
Labs un nopietns apraksts būs šeit, aprakstīti arī štrumi, kuriem jābūt - bet viņi ir diezgan nenopietni (tb viegli pieejami);
šeit pieminēti sakrālie vārdi So next time you have a bearing problem, don’t buy a new just change it. If you still want to buy a new one then sell yours to me. Have fun doing it yourself;
šeit, kas ir no Enduro Fork Seals, pieminēta nomaiņa - bet 6. lpp sākas sviests, jo lai paveiktu budžeta darbību, viņi grib vārīt $$$ un piedāvā iegādāties nebudžeta savus ražotos spec. instrumentus - kas ir pretrunā ar šīs darbības būtību;
šeit, turpretī, raksta džeks, kam esot n-gadu pieredze ar Hollowtech, šamais viņu salīdzina ar veco četrkantes monobloku Shimano BB-UN72 un saka, ka new HollowTech II bottom brackets are not on that level - kas nozīmē, ka varbūt būtu pat ieteicams veikt eksperimentus, nepārmaksāt un uzstādīt cita ražotāja (SKF?) aftermarket gultņus
Diemžēl gultņi nav vienīgie, kas ar laiku nolietojas - tāpat pamazām nodilst arī plastmasas bukses (tiem, kam tādas ir). Nodilusi bukse, attiecīgi, noved pie gultņa bojāejas relatīvi īsā laikā. Maniem FSA Afterburner pēc otrās gultņu mainīšanas reizes tika konstatēts, ka viena no buksēm ir izdilusi un nācās pirkt jaunu monobloku: ~30ls.
Domāju, ka tas arī ir primārais iemesls, kāpēc ne visos servisos piedāvā nomainīt gultņus un ir nepieciešamie instrumenti, lai gultni izņemtu un precīzi ieliktu atpakaļ. Tāpat esmu pārliecināts, ka eksistē labāka konstrukcija bez plastmasas buksēm un legāli maināmiem gultņiem, bet tas nozīmētu zaudētu peļņu kā ražotājam, tā veikaliem.
Jā, piemēram Extralite II. Nav nekādu plastmasas daļu, gultņi ņemas ārā un mainās tikpat viegli kā pusintegrētajam stūres gultņu komplektam. Kas vēl atzīmējams, ārējās gultņu čašas no ārpuses ir gludas, tās skrūvējas no iekšpuses ar veco labo monobloku atslēgu - to mucu ar zobiņiem.