Raksts: Aicina Vienības velobraucienu padarīt sabiedrībai pieejamāku

Diena: Aicina Vienības velobraucienu padarīt sabiedrībai pieejamāku

[quote=Diena.lv]Biedrības «Latvijas Velo Informācijas centrs» vadītājs Oļegs Stoļarovs – Zariņš nosūtījis atklātu vēstuli Valsts prezidentam Valdim Zatleram un Latvijas Riteņbraukšanas federācijai, mudinot mazināt Kārļa Ulmaņa savulaik iedibinātā Latvijas riteņbraucēju Vienības brauciena komercializēšanos.

A. god. Valsts prezidenta kungs!

Biedrība «Latvijas Velo informācijas centrs» sadarbībā ar SIA «Velokurjers» jau vairākus gadus aktīvi nodarbojas ar velobraukšanas un velotransporta popularizēšanu Latvijas sabiedrībā. No savas puses izsakām savu prieku par Jūsu lēmumu piedalīties Latvijas riteņbraucēju Vienības braucienā.
Šis simboliskais pasākums ir galvenais Latvijas velosipēdistus vienojošais brauciens, kas savukārt nozīmētu tā maksimālu pieejamību visiem Latvijas iedzīvotājiem neatkarīgi no tautības, vecuma un materiālā stāvokļa, kā tas bija idejiski paredzēts Vienības braucienu pirmsākumos Valsts prezidenta Kārļa Ulmaņa laikā, kad šie pasākumi tika organizēti ar prezidenta un pašvaldību materiālu atbalstu.

Diemžēl šis pasākums pēdējo trīs gadu laikā, mūsuprāt, ir ticis maksimāli komercializēts un tā nosaukums «Vienības brauciens» nu jau skan kā cinisks pazemojums tiem cilvēkiem, kuru materiālais stāvoklis neatļauj tiem piedalīties šajā visus Latvijas riteņbraucējus «vienojošajā» pasākumā.

Es nevēlos sūdzēties personīgi par savu materiālo stāvokli, tomēr, dzīvojot Tukuma novada Pūrē un piesakoties braucienam nedēļu iepriekš, dalības maksa, piemēram, manai ģimenei vien izmaksātu Ls 50, nemaz nepierēķinot degvielas, pārtikas un citus ar piedalīšanos braucienā saistītos izdevumus.

Mēs kopumā neesam pret komerciāliem velopasākumiem, bet, cienot Vienības brauciena vēsturi un tradīcijas, izsakām savu sašutumu par šādu Vienības brauciena komercializēšanu.

Lai Vienības brauciens arī turpmāk neattīstītos šādā virzienā, no savas puses piedāvājam tikties ar Jums, lai kopīgi meklētu veidu, kā jau nākamgad atjaunot ļoti būtisku Vienības brauciena tradīciju - Latvijas Valsts prezidentam būt galvenajam sacensību protektoram un nodrošināt pasākuma pieejamību jebkuram Latvijas iedzīvotājam.

  • Eiropas Riteņbraucēju federācijas oficiālais pārstāvis Latvijā Biedrības «Latvijas Velo Informācijas centrs» un SIA «Velokurjers» valdes loceklis[/quote]

Es vienalga šaubos, vai Vienības brauciena organizatori ar šo pasākumu nopelnīs baigo kāpostu.

Un nevienam jau nav liegts organizēt alternatīvu pasākumu par velti vai ar zemāku dalības maksu.

Ooo, Stoļarovs saak manaas aciis ieguut cienju!

Nu tad lai IJSA izskaidro sīki pa punktiem, kādiem drošības un organizācijas mērķiem šī visa no dalības maksām iekasētā nauda tiek izlietota. Ja tas tiešām izrādīsies pamatoti, tad diskusijai nebūtu īsti pamata.

nu tas ir tas ko mēs marinējām iepriekšejā topikā… ja piekasās pie vārdiem un vēstures. Malači!

Un neviens jau nerunā par pelnīšanu - Japiņš varēja noorganizēt, iesniegt tāmi valsts institūcijai vai vēl kam (kas iepriekš saskaņoti apliecināja sponsorēšanu un tādā garā)

Tieši šī paša iemesla (dārdzības) dēļ es ar sievu šo braucienu izsvītrojām no saraksta kā kopīgs pasākums ģimenei. Kāda tur vienība!? Par 30 Ls uz diviem. Tad jau lai laiž gar pludmali no Lielupes ietekas jūrā līdz pašam Mērsragam braukt. Un nebūs tur tādas izmaksas nepieciešamas (tas bija tikai piemērs par vietu). Un vēl otra lieta, kas mani personīgi kaitina ir vienības nosaukums kā tāds, ja tur būs trīs distances un visi tāpat centīsies tikt iekš Top3.

P.S Arī 24MTB bija 15Ls dalības maksa… Kaut kā neadekvāti.

a vot par šito gan nevajag… tu maz biji tur un zini, ko organzatori sadarīja?

Delfins
Da xde bija bija 24h. Tas uzbrauciens par daliibas maksu bija domaats taa, ka ja 24h var piedaliities pa 15 Ls ( ar ideaalu organizaaciju utt ), tad kaapeec vieniibas brauciens maksaa tik pat. Tas tomeer tiek pozicioneets kaa tautas pasaakums, piesaistiiti lieli sponsori.

ā, saprat :D /jāpamostās/

Nu redzēs ko teiks Zatlers&Co

Delfins nepareizi saprati. JSR tev paskaidroja pareizi.

Vēl viens piemērs. Baložu velokross. Tautas klase. 1 Ls. Un vēl beigās loterija, kurā vari uzvinnēt kādu vērtīgo balvu =)
Un nu nesakiet man, ka Baložu domei nauda krīt no gaisa.

Man arī šitā Vienības brauciena ideja ir stipri nesaprotama …
Šitik daudz sponsoru !!! … un kādi !!! - LDz - Latvenergo - SEB … un vēl vesela virkne ne mazāk pazīstamu
… un tomēr vēl plēš dalības maksu no dalībniekiem !!!

Paldies, varbūt nākamajā dzīvē piedalīšos :)

taa vien izskataas ka “sponsoreet” noziimee tagad pelniit - uzmetas par sponsoriem lai pikji no pasha pasaakuma nopelniitu. bet nu jaa, pie mums jau viss ir citaadaak nekaa paareejaa pasaulee…

Nesaprotu, kur bija problēma noorganizēt “Veselības braucienam” līdzigu klasi par tiem 3 vai cik tur Ls, tāpat kā SEBos?
Ne jau visiem ir svarīgs tas rezultāts, bet vienotība!

ir ideja - varbūt atbalstam jebkādos iespējamos veidos organizatorus, kuri organizē demokrātiskas sacensības?

lai gan pats pieteicos vienības braucienam, tomēr esošos ciparus es uzskatu par neadekvātiem. ok, piesakās 1000 cilvēki par 8 Ls + sponsori un tur nosedzās visas izmaksas, kas saistītas ar ceļu bloķēšanu, drošību, utt. bet ja piesakās 2000 cilvēku un otra puse jau nevis par 8 Ls, bet par 15 Ls??? sanāk smuka tīrā peļņa.
varbūt var darīt tā, ka nopelnītā nauda iet depozītā līdz nākamajām sacensībām kā garants visiem riskiem un maksājumiem, ja nesavācas tauta par demokrātiskām cenām (respektīvi nākamajās gonkās pazemināt ciparus).

Nopelniitaa nauda noteikti iet depoziitaa. Bet prieksh jauna BMW dazhiem cilveekiem :)) Naakoshaas sacensiibas to naudu neredzees, esi droshs. Te ir Latvija, bet nav citas valstis.

Varbūt piemiņas medaļas šogad būs no sudraba…???

Nevajag vilcināties!, savlaicīgi pieskaoties 2 pieaugušajiem - 16Ls

Un ja vēl nekas nav saplānots? Ja pēkšņi atlaiž no darba? Neparedzēti izdevumi? Var jau būt, ka dažiem ir vieglāk, bet lielākai daļai, kas “itkā varētu piedalīties teorētiski” dāāudz vieglāk būtu, ja tie būtu free/1Ls… un nevajag jau tos numurus un diplomus, ka tik tuss un drošība uz lielceļa/pilsētā

Paceļ roku tie, kas algas dienā saka “ai, man ja tā daudz, pusi paturi sev priekšniek, man nevajag”. Tas pats ar sacensību organizēšanu. Ja var nopelnīt, kapēc nenopelnīt? Kam par dārgu Vienības brauciens, lai piesakās laicīgi. Tāpat uz vietas piesakās tikai ap 100-150 cilvēkiem.

Protams, arī es priecātos par citu formātu (piemēram, notiek vairākos novados vienlaicīgi), un zemākām cenām, bet kamēr tā nav, tas ir bizness.

He he, mans otrais darbs ir hobijs, tur man naudu neviens nemaksaa, ne kontaa, ne aploksnee, ne uz rokas, vispaar nekaa. vot taa luuk, var tagad straadaat prieks peec. :)