Pļāpas par ķiveru lietošanu:

Redzot, kā piedrazojās foto/video sadaļa, domāju interesenti šo diskusiju: http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?pid=300568#p300568http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?pid=300823#p300823 varētu turpināt te.

Vienlaikus vēlos pievienoties ar savu viedokli.
Esmu kategoriski pret obligātu ķiveres lietošanu, vienlaikus uzskatu, ka jālieto un pats lietoju, kad vien praktiski iespējams.

Pret obligātu lietošanu ir pietiekami daudz vispārzināmu argumentu, bet tieši Latvijā domāju visspēcīgākais varētu būt finansiālā situācija.
Daudzi un galvenokārt tieši ikdienas satiksmē esošie brauc ar velosipēdiem normālas ķiveres vērtībā un par centiem lāpa katru pēdējo detaļu.

Rezultātā cilvēkam tiktu uzspiests palielināt velobraukšanas izmaksas par 200…300%, atņemot viņam tiesības pārvietoties ar velo, vai piespiežot sistemātiski pārkāpt likumu.
Papildus tam daudzi pārtikas veikali uzvārīsies ar pus-kilogramīgām, pārcenotām butaforijām no neventilējamām, visdrīzāk kaitīgām plastmasām, ko pirks daudzi apzinīgie, kuri sevi nekādi nesaista ar “profesionālu riteņbraukšanu”.

Pietam, dēļ mazā riteņbraucēju skaita, Latvijā nav un tuvākajā laikā arī nebūs adekvāts ķiveru piedāvājums, pietiekami plašā cenu un īpašību diapazonā. Pamatā ir lēti sūdi un pāris dārgas sporta ķiveres.

Un ja es gribētu 100% braukt ar ķiverēm, man vajadzētu kādas 3…4 - nopakotu ziemas, vieglu un ventilējamu vasaras - visdrīzāk pat divās krāsās, rudens/pavasara - ar vēja/lietus pārvalku un vairāk telpas skullcap’am, vai cepurei. Ja es negribētu pirkt lētākos sūdus, tas man izmaksātu ~150…200Eur. Protams var jau braukt šitā:

Bet ei nu katrreiz pareizi sakrāmē to Šanhajas torni un pēc pieredzes var teikt, ka nav pat jānokrīt, lai justu, kā tāda svira čakarē sprandu, satiksmē strauji un daudz skatoties apkārt, vai kratoties pa mežu / bruģi.

Piekrītu!
Un vēlreiz saku - esmu par ķiveru lietošanu un pats lietoju, kad trenējos vai sportoju, bet ne par obligātu.

Piekrītu.
Sacensību organizatori ir tiesīgi uzspiest savus noteikumus, bet ikdienā katrs pats drikst izvēlēties. Galu galā, ķivere pasargā no labi ja 10% iespējamām traumām, braucot ar velo.

Katrs pats lai doma cik viņam ir svarīga galva.

[quote=Vaskis]Līdzīgu demagoģiju varēja dzirdēt par jostu nelietošanu pirms 15 gadiem.
Sodīja tad un arī tagad.

tikai sabiedrības attieksme ir mainījusies.[/quote]
Attieksme ir mainījusies, jo auto skaits ir palielinājies, auto ātrums un svars ir palielinājies un pats galvenais - idiotu skaits pie stūres ir daudzkāršojies. Protams jostas un spilveni ir tikai cīnīšanās ar sekām.

Es esmu par to, lai tiktu drāzti un vēlreiz drāzti auto vadītāji pilsētās. Lai beigās es kā Šveicē varētu kaut kūleņus mest un neviens man virsū nebrauktu.
Lai es kā ASV iepirkšanās centrā varētu ar bērniem tenterēt dajebkādā vizienā, neviens auto 5m attālumā nekustās. Nevis kā postpadomju telpā, tupām acīm blenžot brauc virsū stāvvietā, jo redz uz asfalta ir uzvilka bultiņa.

Būs pieklājīgi auto vadītāji - būs pieklājīgi velo braucēji. Tikai tādā secībā.
Būs pieklājīgi auto, velo braucēji - ķiveres loģiski, ka nebūs vajadzīgas. Te tagad ieliekam kāda bildi no Nīderlandes…

KKTK - piekrītu. tur jau ir tā problēma, ka milzīga daļa satiksmes dalībnieku izlasa CSN - formāli man te ir priekšroka, formāli es te drīkstu braukt un ne pa labi, ne kreisi, bet blenž tikai uz bultu uz asfalta, uz zaļo krāsu luksoforā, utt.
Bet nu fakts, ko apgalvo veloķiveru noliedzēji ir pareizz, jo vairāk velo brauks, jo vairāk tomēr auto būs spiesti velo pamanīt, ievērot, respektēt, piebremzēt, utt. Ja ķiveres būtu obligātas, tad velo skaits samazinātos (Austrālijas piemērs), attiecīgi atlikušajiem uz ielām būtu grūtāk - nu aptuveni, kā mums bija pirms dažiem gadiem.
Pati sāku braukt gandrīz visur ar velo pirms 5,5gadiem. tobrīd septembrī, oktobrī gandrīz nevienu velo uz ielām neredzēju. Ziemā vispār tikai kurjerus. Un tolaik arī auto vadītāji izskatījās, ka velo neredz virspār. Šobrīd velo skaits ir daudz lielāks un nu jau pāris gadus var vērot, ka pieklājība no auto vadītāju puses arī pieaug. Ne tikai attiecībā uz CSN ievērošanu (piem, ceļa došana velo), bet arī kādas pieklājības normas - piemēram, atstāj vairāk vietas malā, lai velo gar malu var smuki tikt stāvošajiem auto garām, utt. :)) Es domāju, ka vismaz daļēji to noteikti ir veicinājis arī velo kopējā skaita pieagums visos gada mēnešos.
A par velobaucēju pieklājību - tur nu gan drusku nepiekrītu. Ir kaudze velosipēdistu, kas dragā kur vēlas, nebremzējot, apkārt bezmaz neskatoties, gaismas viīem nav vajadzīgas, utt. Lūk no tādiem pilotiem gan jābīstās vairāk kā no auto. Bt nu obligātas ķiveres tādus tāpat neapturēs…

Galva svarīga ir visiem. Tas nav arguments.
Bez jostas, pie jebkuras pēkšņas bremzēšanas, var atsisties pret stūri, vai izlidot laukā pa stiklu. Nevajag pat avāriju.
Ķivere automašīnas analoģijās drīzāk ir pielīdzināma gaisa spilvenam, vai sacīkšu auto drošības rāmim.

Tomēr saukt citus par “tukšgalvjiem” utml tikai tāpēc, ka viņi kaut kādu apstākļu dēļ nelieto ķiveri, nezinot šos apstākļus ir nepamatoti.
Lietot ķiveri un tāpēc, apsaldēt galvu, var gadīties daudz biežāk, kā arī paliekošās problēmas var būt nopietnākas par smadzeņu satricinājumu.

Negribas diskusiju īpaši novirzīt nesaistītās lietām, kam katrai ir sava nozīmē, bet ja runā par obligātiem pasākumiem, tad lampiņām, darba kārtībā esošām bremzēm un sezonai atbilstošām riepām manuprāt ir daudz lielāka nozīmē velosipēdista drošībai, bet pārāk bieži redzēti, cilvēki bez bremzēm, ar slikiem, laiž satiksmē pa pilnīgu putru uz seguma, bet ķivere galvā ir.

[quote=KKTK]

  1. …un pats galvenais - idiotu skaits pie stūres ir daudzkāršojies. Būs pieklājīgi auto vadītāji - būs pieklājīgi velo braucēji. Tikai tādā secībā.

  2. Es esmu par to, lai tiktu drāzti un vēlreiz drāzti auto vadītāji pilsētās.

  3. Lai es kā ASV iepirkšanās centrā varētu ar bērniem tenterēt dajebkādā vizienā, neviens auto 5m attālumā nekustās. [/quote]

  4. Pareizi! Kamēr autovadītāji nav sapratuši pareizo secību, tikmēr izveidosim tik pat daudzskaitlīgu idiotu baru uz velosipēdiem! Tas noteikti nāks par labu savstarpējai sapratnei un līdzāspastāvēšanas problēma tiks atrisināta rekordīsā laikā.

  5. Vai pilsētas autovadītāju drāzēji ir kāda man nezināma minoritāte, līdzīgi gejiem, zoofīliem, nekrofīliem uc.?

  6. Izcili labs piemērs! Varu tikai kost elkoņos, ka mana (un manu bērnu) bērnība nav bijusi tik saulaina, kā USA bērniem, kuri katru nedēļas nogali no rīta līdz vakaram kopā ar ģimeni trijās paaudzēs, no rīta līdz vakaram, varēja tusēties pa iepirkšanās centriem, bezjēdzīgi vazājoties pa visām bodēm pēc kārtas, ik pa brīdim ieslīdot kādā fast food barotavā.

Btw smadzeņu satricinājumu var dabūt nemaz nenokrītot uz galvas - un tur arī ķivere neglābs.
Ja nokrīt tā baigi “saspringti”, ka tas trieciens no kājām iet uz muguru un tad galvaskausu, vieglu smadzeņtrīci var dabūt tāpat → ar ķiveri galvā un nemaz ar galvu nekur neatsitoties… Tas tā - papildinot. Imho statistiski galvas traumu ejot kājām gūt bija aptuveni tikpat liela iespēja kā braucot ar velo. Braucot ar auto - ciktureižu lielāka. Tā kā tikpat labi var sākt saukāt par tukšgalvjiem visus, kas sēžas auto bez ķiveres galvā. :D

Man akal škrobe, ka tīņu gados nebija iespējas ar milzīgu džipu iebraukt piemājas baseinā ;(

  1. gadā pieredzēju divas sadursmes ar automašīnām (un pāris “near miss”). Abas sadursmes ne manas vainas dēļ, bet konkrēto sieviešu (ne)loģikas dēļ. Sursur, un pārējās foruma dāmas, piedodiet! :)
    Abas reizes galvā man bija ķivere, un abas reizes man tā “nenoderēja”, jo pamanījos izvairīties no galvas sadursmes un vispār no nopietnām traumām. Un tomēr, ķivere ir un paliek mans draugs :p Man tā nesagādā nekādas neērtības. Slinkums neskaitās!
    Pārējie lai dara kā vēlas. Katrs pats gudrs. Man svarīgāk, lai jums, biedri, būtu gaismas priekšā/pakaļā, kad tumsā/krēslā lienat uz braucamās daļas! Negribas dzīvot, kā “skaties 2x” reklāmā! :D

Zini, apmēram šo man pārmeta dāma pēc pirmās sadursmes . Viņa pa Slokas ielu man pretīmbraucot veica kreiso pagriezienu un izbrauca man priekšā, kad man ar saviem 30+ km/h vairs jau nebija, kur sprukt. Es pat bremzes lāgā neuzspēju nospiest. Mūsu saruna bija ļoti īsa, jo nekādada paliekoša skāde veselībai, dzelžiem nebija notikusi(un es steidzos :p )! Sākumā viņa brēca uz mani, tad stāstīja, ka pati esot “velobraucēja” un ka zinot kā tas LV ir, ka es kā ietiepīgs āzis neesmu viņu palaidis utt. Tad sekoja “Laimīgu ceļu!” no manas puses. Nevienā brīdī viņa man neatvainojās un nepajautāja, vai ar mani viss kārtībā.
P.s. Un sadursme notika vienu krustojumu pirms mana galamērķa. Vot tā gan bij škrobe :D

Esmu vainīgs ka siltajas vasaras dienas patīk aizbraukt pa Jurmalas “bezceļu” veloceliņu ar ķiveri nost, neskatoties uz to ka ta ir līdzi (karajas uz stūres).
100% zinu kas var notikt dotas palaidības rezultāta un tāpēc pāreja laika ķivere ir vienmēr galvā.

Bija man daži atgadijumi ar koku zariem kad ķivere saņema triecienu manas tukšas galvas vieta, ta ka mana gadijuma… must have! :)

Paziņam bija atgadijums brucot labaja mala gar korķim, kada auto pasažieram pēkšni sagribejas izkāpt arā no auto, rezultāta paziņa iebrauca durvī - ķivere čupas, galva neskarta…
Pedejais kas mani pārliecināja par ķiveres nepieciešamību bija tas, ka K.Ulmaņa gatves labaja mala ieraudzīju velo ķiveri sašķeltu uz divam pusem. Nez kas notika taja vieta un ceru ka neka smaga bet atraduma attels man paradas acu priekša katru reizi kad gatavojos un ģerbjos izbraucienam.

Katram sava izvēle un risinājums:)

Vasarā lietoju, ziemā nē. Jo ziemā man uz cepures ķivere nelien virsū :) Plānajās salst, kurām ķivere lien virsū

Braucu ziema arķiveri un plāno sejas masku.Pie -15 nekas nesalst.Ja nevari zem kiveres pavilkt cepuri tad nopērc kādu lēlu ķiveri kura ir pāris izmēru lielāka.

Ļoti jau atkarīgs arī kur jābrauc. Tie, kas dzīvo un strādā centrā, vai tā tuvumā, teiks, ka ar velo ziemā vispār speciāli nav jāģērbjas.
Bet jebkurā vējainākā dienā, grūtākā brauciena daļa ir tikt ārā no mikrorajona, ātrāk starp centra mūriem. Tur kā ar nazi nogriezti pazūd visi spēcīgie vēji. Pietam, īsā braucienā var paļauties arī uz to, ka 15…20 minūtēs vienkārši vēl turēsies uzkrātais siltums, bet 30+ minūtēm, jau vajag tā saģērbties, lai sasniegtu patstāvīgu temperatūras režīmu.
Katra personīgā fizioloģija, tauku slānis un asins rite ir ne mazāk būtiski faktori.

Tas ir pats SLIKTĀKAIS ieteikums!
Ķiverei jāder kā uzlietai, pretējā gadījumā tā nevis pasargās, bet kritiena gadījumā sniegs papildus traumas.
NEKAD nevelciet ķiveres pa virsu biezām cepurēm, NEKAD!

Bez absolūti nepareiza ieteikuma par ķiveres izmēru, te ir arī ieteikumr pirkt lētu ķiveri, kurš ir tik pat nepareizs.
Ķiveres cena lielā daļā gadījumu tomēr liecina par tās kvalitāti.

NEKAD nepērciet ķiveri, kurai virskārtas plastmasa ir piestipirināta pie putu materiāla kā atsevišķa detaļa.

Tas ir pats SLIKTĀKAIS ieteikums!
Ķiverei jāder kā uzlietai, pretējā gadījumā tā nevis pasargās, bet kritiena gadījumā sniegs papildus traumas.
NEKAD nevelciet ķiveres pa virsu biezām cepurēm, NEKAD!
…[/quote]
Ja lielāka izmēra (par cepures tiesu) ķivere kopā ar cepuri būs stingri nostiprināta uz galvas pareizā pozīcijā (nevis šļūkās šurp turp vai karāsies uz pakauša), tā ititn labi pildīs savas funkcijas.
Papildus traumas var rasties no nenostiprinātas (kaut arī pareiza izmēra) ķiveres.

ziemai vajag šādu

http://allseasonscyclist.com/2013/10/29/winter-cycling-keeping-your-head-and-neck-warm/

Kjiveri lietoju, sen un praktiski jebkura izbraucienaa ar richuku, kur nu veel motoraparaati. Mana kjivere gan te daljai nepatiks, jo lietoju laikam Skateristu versiju- taas bija vieniigaas, kam patieshaam pa rinjkji ir arii kaartiiga plastmasa, nevis apliimeets mististks putuplasta veidojums. Kapeec taada? Daudz arii motomachos braucu, velo gonku starti un kur nu veel kritieni ir baisaaki :) kaa arii, tie +200grami uz galvas svara zinjaa neiespaido, droshiibu gan stipri uzlabo ;)
Rudens / Ziema nes savas korekcijas, tad attieciigi kjiverei tiek aizliimeetas visas luukas, un apakshaa uz galvas pietiek ar moto sejas masku (galvas daljaa plaana, ap kaklu biezs neopreens) + Gandraa pirkta veeju necaurlaidosha cepurite. Silti viss kopaa.
Ja kaads , pat jau piedaloties sporta sacensiibaas ar kko atraaku nekaa tupeljmotors, saka ka kjiveres ir bulshits, tad vnk Vinjs pagaidaam ir Veiksmiigs Mulkjis. Un nav redzeejis Traumpunkta telpu iekaartojumu. Nav taa forshaakaa vieta

Ja ir galva uz pleciem, tad ķiveri nevajag. Piedodiet, atvainojiet, autovadītāju kļūdas var paredzēt, un darīt visu, lai sekas būtu nesāpīgas. :) Vienīgais, ko nevar paredzēt, ir idiotus, kuri speciāli grib ko Tev nodarīt…

Mmm, mums ir gaishregji , + pashi nekljuudaas :) KasparsZ, kaa vareetu risinaaties situaacija, ja Tavam shosejniekam uzjobs kaljass, ne jau pie 5km/h utt… arii nenoveelu. Veel mazaa iisteniiba, tieshi taapat kaa motociklistiem, arii richuku valdnieki dalaas tikai 2 grupaas- tie, kuri ir novilkushi uz muti, un tie- kuri to izdariis taapat, tikai veelaak mazliet ;)
P.S. piemeeram, esmu redzeejis, kaa dzeks Kuldigas MTB starta uz liidzenas vietas meta salto ar richuku, jo saspieda bremzes stipraak, kaa domaajis; Pasham, kad it kaa zavals jau beidzies, veel peeksnji uz galvas richuks piezemeejas; Kurjers vispaar, vienreiz laida kaa filmaas , ar kuulenjiem paar auto jumtu( un vinjam ikdienas ielas pieredze ir uuuber cik liela);