pedāļa atskrūvēšana

nolēmu savam sporta šosejniekam nomainīt pedāļus ( izlūza gabals) tā kā man rociņas sieviešu, palūdzu brālim un kādu stundu noskatījos mocībās, viens pedālis kaut kā padevās, otrs nav padevies vēl šodien, tika pūstas eļļas, seškante pat savērpās, brālim pat rokas sāp, bet pedālis nekust. Lūdzu padomu, vai ir kāda specatslēga, vai eļļa. Pedalis laimīgi bijis klāt kādus 3 gadus un prom negrib

  1. Pareizā virzienā skrūvē? Ja velo stāv normāli uz zemes, atslēgu uzliek ar kātu uz aizmuguri (abiem pedāļiem) un spiež uz zemi, var ar kāju.
  2. WD40 un atstāt uz kādu brīdi
  3. Turpināt mocības

[quote=Papuass]1) Pareizā virzienā skrūvē? Ja velo stāv normāli uz zemes, atslēgu uzliek ar kātu uz aizmuguri (abiem pedāļiem) un spiež uz zemi, var ar kāju.
2) WD40 un atstāt uz kādu brīdi
3) Turpināt mocības[/quote]

paldies, virziens pareizais , spiežot seškante pat neaparauj sevi, bet vnk saverpjas, varbūt ar kaut kādu atslegu no pedāļa puses jaskrūvē, vispar jau brālis vairs negrib redzēt to manu riteni :) un ar tādu sīkumu uz veloservisu ar kratīies negribas

http://www.parktool.com/product/pedal-wrench-pw-3

Interesanti, kā tas saistīts ar seškantēm?

http://www.parktool.com/blog/repair-help/pedal-installation-and-removal-pw-3-pw-4-pw-5-hcw-16

paldies visiem pedālis padevās, kādus divus W-40 baloniņus, un tulznas uz rokam paprasija

vajadzēja ātrāk pasūdzēties, būtu ātrāk pedālis padevies :)

[quote=Papuass]1) Pareizā virzienā skrūvē? Ja velo stāv normāli uz zemes, atslēgu uzliek ar kātu uz aizmuguri (abiem pedāļiem) un spiež uz zemi, var ar kāju.
2) WD40 un atstāt uz kādu brīdi
3) Turpināt mocības[/quote]
Tātad kreisās puses pedālim ir kreisā vītne?!
Es vakar acīmredzot to pedāli kādu pusstundu vilku ciet :)

Nu tā ir, viņam liek otru vītni, lai minoties neskrūvējas vaļā ;)

Lai skrūvējas vaļā:) Labajam pedālim ir labā vītne, kreisajam kreisā, un, ja bloķējas pedāļu gultņi, tie skrūvējas ārā. Ja kāds netic, lai ieskrūvē pedāli klanī līdz pusei, paņem pirkstos pedāļa asi un pagriež klani pareizajā virzienā.

Tad man čābīgi ar atmiņu, jo cik atceros, ārā skrūvēju klaņus griežot pretējā virzienā, bet nu to neesmu darijis kādu gadu vai vairāk.

Pedāļu skrūvēšanai atslēgas un seškanšus nopirku Krasta ielas stokerā. 15. atslēga tur maksā zem 3ls un pagaidām visi pedāļi ir padevušies. Arī seškanti klaņu skrūvēšanai tur iepirku. Mēģinot dabūt vaļā vienu vecāku skrūvi notrūka galva, bet seškantis joprojām ir kā jauns. Vardu sakot, tur var dabūt kvalitatīvus, bet salīdzinot ar parktooli, letākus instrumentus.

Tā ir, ka minoties pedāļi skrūvējas vaļā, tikai stipri šaubos ka normāli piskrūvēts un pāris gadus neaiztikts pedālis atskrūvēsies, ja kaut kas notiks ar gultni.

Lielaakoties pedaali izskruuveet gruutiibas sagaadaa tas, ka tad, kad pedaali skruuveeja klanii, uz viitnes netika uzlikta smeere. To nu luuk iegaumeejiet, ka SKRUUVEEJOT PEDAALI KLANII, VIENMEER AR SMEERI IESMEEREEJIET VIITNI!!!

Ja pedālis nunekādi nenāk vaļā ir viena super atslēga kas saucas āmurs apakšāun otrs ar pāris sitieniem no augšas pa klani kur ieskrūvējas pedālis.Vēl nereizi nav bijis ka nedabū vaļā jo sanāk ar dažādiem velosipēdiem darboties.

Kas par klani - XTR vai Extralite?:)
Smēru smērēt tiešām vajag. Vienam jaunam klanim, kuru es instalēju, nāca līdzi kaut kāds speciāls “bronzas smērs” mazā tūbiņā. Pietika gan BB čašām, gan pedāļiem klanī. Ar to riteni brauca piedzīvojumu mačos, pa purviem, pa jūras ūdeni. Pēc trim gadiem, veicot remontu, tas viss skrūvējās vaļā tik labi kā jauns svaigi pievilkts!

Vītnes virziens BB čašās un pedāļu asīs slēpj sevī tehnisku knifu, ko es rakstos neesmu atradis. Zināma lieta, ka vītne BB čašās ir otrādi kā pedāļu asīs, proti, labajā pusē kreisā, kreisajā labā. Pats Šeldons Brauns raksta, ka citādi neesot labi, tad čašas skrūvējas ārā. Taču, ja iztēlojas, ka pedāļu asij “caur lodītēm” ir zināma berze līdz čašām, tad minot šis virziens abas čašas tieši skrūvētu ārā. Acīmredzot tiek ņemts vērā, ja lodītes rotē, tad viena virziena lodīšu virsmas rotācijas kustība lodīšu gredzena iekšpusē (kontakts ar BB asi) pārvēršas par otra virziena lodīšu virsmas rotācijas kustību lodīšu gredzena ārpusē (čašas čaula). Tā to varētu izskaidrot. Jāatceras gan, ka lodītes bez savas rotācijas vēl skrien uz riņķi pa BB čaulu, kam, saskaņā ar šo skaidrojumu, vajadzētu iznākt otršķirīgam efektam. Pedāļu ass vītnei laikam tika piemērots tas pats spriedums.
Ja kāds zin vai ko atrod, lai ieposto!:)

Kādreiz atceros bija tāda grafīta smēre. Varbūt to der iesmērēt?! Man arī tagad ziemas ritenim pedāļi pieauguši. Visādi esmu mocījies. Bet saprotu, jo klaņi ir kautkādi ķeta… :D Speciāli nākas pirkt jaunus pedāļus, citādi 2x nedēļā jāpārskrūvē tie vienīgie kas palikuši ne-stacionāri.

Es grafīta smēri smērēju visām vītnēm, līdz ar to nav bijušas problēmas kaut ko atskrūvēt. Pat ja sastāvā esošā smērviela pēc n gadiem izžūst un sabiezē, grafīts saglabā slīdīgumu.

[quote=Papuass]1) Pareizā virzienā skrūvē? Ja velo stāv normāli uz zemes, atslēgu uzliek ar kātu uz aizmuguri (abiem pedāļiem) un spiež uz zemi, var ar kāju.
2) WD40 un atstāt uz kādu brīdi
3) Turpināt mocības[/quote]
Paldies!