Šodiena, iespējams, ieies vēsturē!
Sodien Beļģijā, Zolderā, Dāmām U23 pēc finiša notika velo pārbaude. Beļģietie Femkei van der Drīšei, vienaino favorītēm uz uzvaru, velosipēdā atrasts motors!
Tas liek ar pavisam citām acīm skatīties uz 19. gadus vecās sportistes 2. vietu šogad Kopenbergā Elites grupā!
Beļģiete uzreiz izdzīta no izlases
Sīkāk var palasīties internetā, kaut vai te
http://velonews.competitor.com/2016/01/news/uci_detains_bike_cyclocross_worlds_394233_394233
Tas bija tikai laika jautājums!
Atrast metālu karbona rāmī ir vienkārši, ātri un nedārgi. Nedomāju, ka šāda veida šmaukšanās būs pārāk izplatīta.
Lasiju rakstu citā resursā…pieķertās dāmas brālis jau kādu laiku diskvalificēts par EPO lietošanu :D … diezgan skaidrs ka “labā” ideja dzimusi ģimenē nevis komandā.
Kā notiek darbināšana, cik tas velo sver? Cik tur jaudas var izspiest no 4cm diametra motora. Pieņemu, ka bez barošanas viņš griežas tikpat brīvi kā monobloks. E-baikiem viss tas pasākums ir liels un plaša izvēle jaudas ziņā. Interesanti, varbūt laba tehnoloģija, varēs ieviest masveida ražošanā un atpelnīt sodu.
http://www.vivax-assist.com/en/produkte/vivax-assist-4-0/vivax-assist_4-0.php
http://cyclingtips.com/2015/07/hidden-motor-demonstration-with-greg-lemond/ - “This model has three settings,” he explained. “It produces between 50 to 75 watts for about an hour and a half, does 150 watts for an hour and in its highest setting, produces 250 watts for up to 30 minutes.
Vakar PC krosā it kā jau pirmais aizdomigais variants ir.
Tēma pacēlās pirms gadiem 7, kādā no lielajām tūrēm. Tieši tajā brīdi, kad motori parādījās un kļuva pieejami.
Visskaļāko “reklāmu” motoriem uztaisīja Kančelara (labots pēc foruma norādes), kad pēc TdF ITT posma, viņam uzreiz pēc finiša demonstratīvi atņēma riteni, un aiznesa uz rentgenu.
Kančelaras citāts: “Skanējiet mani, nevis riteni. Es pats esmu motors” :)
Bēdīgi par Beļģu juniori. Treneri nav pieskatījuši un izkontrolējuši (ceru ka ne jau nu pati izlase motoru iekšā likuši) :(
“According to UCI rules, technological fraud is punishable by disqualification, a suspension at least six months, and a fine of up to 200,000 Swiss francs.”
Bāc, baigi dārgi sanāk. Veči, nāksies skrūvēt ārā no riteņiem tos motorus ;)
:)
“After the race, they scanned my bike, and I said to them, ‘You better scan me, because I am the motor,'” Cancellara said. “This is a beautiful victory for me and I want everyone to know that I am the motor, not my bike.”
[quote=RichDee]:)
“After the race, they scanned my bike, and I said to them, ‘You better scan me, because I am the motor,'” Cancellara said. “This is a beautiful victory for me and I want everyone to know that I am the motor, not my bike.”
http://velonews.competitor.com/2010/07/news/fabian-cancellara-wins-2010-tour-de-france-prologue-in-rotterdam-takes-yellow-jersey_124828#iEBCKEu0zb63L9lz.99[/quote]
Ok, atvainojos par neprecizitāti. Uz K burtu vien bija, bet nu Kaņčelara nav Kontadors :)
īstais jautājums ir - cik ilgi un kādos apmēros tas notiek?! Man krietni mazāk riebjas dopskandāli, jo tur tomēr šancēja cilvēks.
Tie motori tomēr samērā dārgi, risks, ka būs kāda tehniska ķibele un arī ar mazajiem akumulatoriem ir ierobežots izmantošanas laiks. Nedomāju, ka tas plaši izplatīts šmaukšanās veids šobrīd, bet jātur acis vaļā. Pieļauju, ka lielākais risks ir TT disciplīnās ar garumu līdz 1 stundai…
Daudziem vajadzētu atcerēties labāk par mani, ka pirms kādiem 5-3 gadiem daži slaveno braucēju izrāvieni Paris-Roubaix tika uzskatīti par pārāk jaudīgiem. Youtube bija pat klipi, kur tas tika telemetrēts un rēķināts, kādu jaudu braucējs attīsta… iznāca par daudz!
Tour of Flanders, nevis Roubaix.
Kāpēc nevis, piem. Fabian Cancellara on Paris Roubaix 2010 arī.
Nu bet konkrētajā pieķertajā gadījumā nav bijis par dārgu :) Pie tam, meitene tagad saka, ka tas nebija viņas ritenis, bet kādai draudzenei (kura gonkas nebrauc).
Un izrādās, tāda draudzene tur mājās tādus 2000 EUR izlases karbonniekus, kuros ielikts vēl dārgais motoriņš :)
Pie cenas jāpieskaita arī svars, jo te forumā norādītie linki uz ražotājiem, saka ka viens tāds motors (ar batereju laikam) svet 1800 g. Ja karbonnieks sver 8-9kg, tad tie 1,8 kg k lāt ir pamatīgi smagi. īpaši ja vēl cyclokrosā tas viss meitenei jāņem plecos un jānes.
…“A motor hidden in the seat tube is old stuff, almost artisan. It’s been overtaken, it’s a poor man’s doping,” Ghisalberti writes. “The new frontier is far more technologically advanced and ten times as expensive. It’s in the rear wheel: it costs 200,000 Euros, and there’s a waiting list of six months. The first type uses a motor to turn the cranks; the second is electromagnetic.”… :
https://www.salden.nl/nl/wilier-triestina-e-cycl-ocrosser-met-trapondersteuning.html
Viela pārdomām:)
[quote=Reinis]https://www.salden.nl/nl/wilier-triestina-e-cycl-ocrosser-met-trapondersteuning.html
Viela pārdomām:)[/quote]
Tagad apmēram skaidrs. Tur var diezgan jaudas pielikt.