lūdzu novērtēt

Ir kādi komentāri par šo piedāvājumu?
https://www.ss.lv/msg/lv/transport/bycycles/highway-sports/obibp.html

Kaķis maisā. Pirms 8 gadiem tas bija labs velo. Teorētiski, ja ar to velo 8 gadu laikā ir nobraukti 15-20k saudzīgā režīmā, tad tas vēljoprojām ir labs velo par diezgan labu cenu. Drīzāk ar to velo ir nobraukti nevis 15k bet 150k, un Tu viņam dabūsi mainīt ratus, stūres gultņus, monobloku, troses un apvalciņus un tā tālāk.

Tam ritenim pie aizmugurējā pārslēdzēja - apvalciņš beidzās nevis pie atdures (kā tam vajadzētu būt), bet apvalciņš iet iekšā rāmī. Visdrīzāk tas nozīmē, ka ar to velo tiešām ir nobraukti 150k un tās apvalciņu atdures vietas 150k laikā ir izdrupušas un šī iemesla dēl apvalciņš ir izvilkts visā garumā cauri rāmim. Slēgšanos tas ietekmē diezgan negatīvi.

Troses un gultņi nebūtu nekas briesmīgs, bet kas liek domāt ka rati iet uz beigām? Un kas tieši ratiem var beigties, liels izdilums bremzēšanas virsmā?

Ratiem ir diezgan ierobežots derīguma termiņš (jeb precīzāk derīguma kilometrāža). No manas pieredzes: šosejas rati kalpo max 20k, bet vidēji sanāk 12-15k (tas ar maniem 85kg). Pēc tam sāk lūzt spieķi un plaisāt aploces. Gultņi rumbās arī nav mūžīgi.

Kautvai tie paši spieķi - braukšanas laikā slodze uz spieķiem ir nevis statiska bet cikliska. Ilgtermiņā tāda cikliska slodze vienmēr beidzas vienādi -ar spieķa lūšanu un aploces plaisāšanu. Jautājums tikai, cik ciklus tie rati var izturēt.

Pieredzes dažādas - man ir vieni Fullcrum vienkāršakie rati, uri ir nobraukuši vismaz 100k un joprojām ripo lieliski. Tajā pašā laikā Karbona Fulcrumi novilka vien 40k

Priekšā ir citas markas velo dakša. Var papėtīt ğeometriju, ja sakrīt varbūt nekas traks.

Rāmis no 2013. gadaja ne vecāks ( Rabobank brauca ar Giant no 2008. gada) , tam arī jāpievērš uzmanība. It sevišķi īpatnējai sēdēkļa stiprinājuma konstrukcijai. Rati protams nenāca kpmplektācijā ar šo rāmi un arī jāsaprot ,cik nobraukti.

Ja viss ritošāis ir apkopots un mainīts , kā rakstīts sludinājumā, tad 600 - 800 EUR būtu “fair price” par šo.

Nu nez, tik senu man būtu nedaudz bail pirkt. Mainīta dakša=varētu būt pulka kilometrus noskrējis.
Var jau būt, ka nav slikts braucamrīks bet nu nezinu.

Ar Rabobank nosaukumu pēdējā sezona bija 2012. gadā. 2013. gadā komanda jau saucās “Blanco Pro Cycling” (bankai apnika dopinga lietas), tagad tā ir Jumbo-Visma.
https://en.wikipedia.org/wiki/Team_Jumbo–Visma_(men’s_team)

Var jau būt, ka rāmis bija sagatavots 2013. gada sezonai.

Šis 90% ka ir bijušās Rietumu komandas velo, attiecīgi pieredzes bagāts.

ko par šiem teiksiet?
https://www.ss.lv/msg/lv/transport/bycycles/highway-sports/nepei.html
https://www.ss.lv/msg/lv/transport/bycycles/highway-sports/bbbljf.html

kā jau noprotat, meklēju L izmēra šosejnieku ~1000 eur.

sorry, bet man liekas ka neviens no tiem nav verts lai maksat 1k

1k takš nav baigā nauda. Ko vispār var gribēt pa 1k?

nu vismaz lai vadi nak iekša

nez es pardevu ar 10sp di2 ultegru karbona richuku pa 950. par to corratec man liekas nav verts maksat vairak par 500eur

[quote=kašķis]ko par šiem teiksiet?
https://www.ss.lv/msg/lv/transport/bycycles/highway-sports/nepei.html
https://www.ss.lv/msg/lv/transport/bycycles/highway-sports/bbbljf.html

kā jau noprotat, meklēju L izmēra šosejnieku ~1000 eur.[/quote]

Abi varianti apmēram tādi paši kā tas pirmais Giant. Var paveikties, bet var arī ļoti nepaveikties. Labāk meklē kautko svaigāku -2 vai 3 gadus vecu nevis 8-10. Ideāli, ja var atrast 2-3 gadus vecu riteni, kam virsū vēl orģinālie rati un riepas. 2 gadus veca 105 grupa funkcionēs daudz labāk nekā kautkāds 10 gadus vecs DuraAce vai Red.

Visiem Taviem variantiem ir karbona rati. Vai Tu tiešām domā ka pa 1k Tu dabūsi normālu šosejnieku ar labiem karbona ratiem? Pa 1k Tu drīzāk dabūsi hemoroīdu.

Pērkot velo izpēti:

  1. Ne tikai pirmo vizuālo, bet reāli detaļās kas kā izskatās - ja vien to var redzēt pēc uzņemtajiem foto
  2. Aprīkojuma līmeni - nočekojot kas stāv virsū, jāsaprot kurā plauktā pēc ražotāja kategorijas konkrētais aprīkojuma elements atrodas
    3, Viennozīmīgi jāsaprot rāmja ražošanas gads - iegooglējot velo modeli netā to parasti var brīvi atrast
  3. Atrodot konmkrētā velo oriģinālo specifikāciju internetā - jāsaprot cik daudz kas ir mainīts reklāmā izvietotajam velo
  4. Protams apskate dzīvē - vizuālais, kā ripo, kā slēdzas ātrumi, vai rati ir stingri un nekustas asīs, utt.

Viss atkarīgs no mērķa - taču piekrītu augstākminētajam, ka cenā līdz 1000 EUR velo ar karbona ratiem nesanāks, jo globāli atkarībā no ražotāja rati vien maksā ap šo ciparu ;-)
Ja vēlies braukt kkādā nosacītā komfortā un ilgtermiņā - iesaku iespēju robežās ieguldīt vairāk un pameklēt velo ar labāku statusu, taču tas up to you!

Runājot par karbona ratiem, pieņemsim es ar pārdevēju sarunāju paņemt velo uz pamatīgāku apskati. Ir kāds kas var tos ratus reāli novērtēt vai arī tā ir aksioma ka 1000 EUR vērtam velo normāli karbona rati nevar būt?

China jaunus karbona ratus, ja piepūlas (nepērkot pa taisno no aliexpress), var par dažiem simtiem salikt (ok, ne šobrīd, konteiners ar tavām aplocēm iestrēgs kaut kur zemeslodes otrā pusē :D )

Protams nav teikts, ka rati zem 1000 EUR nav braucami;-) Lai saprastu ratu piemērojamību un stāvokli vajadzētu saprast sekojošo:

  1. Kāds tev svars - no tā vispār atkarīgs, kādas kategorijas rati der?
  2. Vai rati nekustas kad atrodas velo asīs?
  3. Vai iegriežot ratu iekš asīm tiem nav kkāda rites pretestība, vai skaņa, kas liecinātu par gultņu problēmu - tiem būtu jāgriežas brīvgaitā viegli/ bez viļņveida kustībām/ un liekām skaņām.
  4. Vai rati ir taisni - iegriežot var redzēt cik tie taisni vai viļņveidīgi griežas,
  5. Ratu vizuālais stavoklis
  6. Ratu pieredze - cik ilgi tie braukuši?
  7. Ja ratiem ir zīmola un modeļa nosaukums - vajadzētu iečekot neta, kāda info atrodama?

Pieļauju, ka ieliekot šeit info par konkrētajiem ratiem - tu saņemsi feedback. Tikai nav jēga iedziļināties visos pēc kārtas, jo viena daļa vienkārši šeit visu noliek ;-)

Paldies par skaidrojumu!
Manā skatījumā gultņu un ar spieķošanu saistītas problēmas, tomēr ir salīdzinoši vienkārši risināmas. Arī vizuālais, pats par sevi, ir estētiska problēma ko var pieciests. Vai ir kādas problēmas kuras ar saprātīgām investīcijām nevar novērst. Plaisas? Liels (cik ir liels) izdilums bremzēšanas virsmā ?