Ar cyclo-cross pāri apmalei uz gājēju pārejas ( protams pēc noteikumiem jāstumj pie rokas, bet ne vienmēr to daru). Priekšējo riteni izdodas uzraut augšā, bet kāda tehnika ar aizmugurējo, pārvarot apmali? Jūsu pieredze iesācējam! Vājprātīgas ūdens notekas uz bruģētā veloceliņa Strēlnieku ielā…tur vienk. rāpoju uz vēdera…
pa manam labaak nebraukt pa taadam vietaam kur augstas apmales braucot augshaa, labaak un droshaak braukt pa brauktuvi, ja iespeejams un ir gana sapraatiigi no satiksmes intensitaates viedoklja. bet ja tomeer naakaas, tad leenaam braucot uzrauj piekshu augshaa, paarnes smaguma centru uz prieksheejo ratu un uzminies ar aizmugureejo ratu augshaa uz apmales.
ja shausmina brugjeets velocelinjsh un taa notekas, tad nebrauc pa turieni? es savu marshrutu plaanoju no braukshanas aatruma un eertuma viedoklja nevis no velocelinja esamiibas vai neesamiibas
meklē pēc “bunny hop” http://www.youtube.com/results?search_query=bunny+hop+road+bike&aq=0
bunny hop ar shosejnieku?
vienalga interesanti, skatos!drīz likšu platākas riepas Cyclo-cross ričukam (precizēju)
kāpēc nē?
Vienreiz redzēju, ka Saramotins piebrauca pie Raušu fabrikas- pilnā ātrumā pāri zālājam pārleca. Klase ir klase!
Pats ar šosi lecu pāri lūkām un drazām uz ceļa, apmalēs gan lecu tik ar baiku. Ar šosejnieku pa trotuāriem nebraukāju, un ar ciklokrosu arī nebrauktu.
nu jaa, klase ir klase, bet ja nemaaki raadiit klasi, tad labaak nemuljkjoties un nekjert adrenaliinu sev un citiem, + uz ielas nav jaatrenneejaas taadaam lietaam
Es pirms pāris gadiem trenējos lēkt.
Vienkāršoti runājot, ar augsto sēdekli lēciens ar pakaļējo riteni izdodas ļoti vājš, jo nevar lēkt no dziļa ietupiena. Atliek raut pakaļu augšā ar iesprādzētiem pedāļiem. Ja tas ir šosejnieks, ar lielo Look Delta platformu tas ir visai droši, ar Keo laikam puslīdz droši (neesmu lēcis), bet ar SPD sistēmu (baikam) apm. katrs divdesmitais treniņlēciens man beidzās ar rāvienā izsprādzētu vienu kāju, un tam parasti ir sāpīgas sekas. Es kādas 4 reizes esmu stipri apdauzījies, kas krietni mazināja manu entuziasmu turpmāk lēkt ar SPD, spēcīgi raujoties ar pedāļiem uz augšu.
Ar šosejniekiem, kuriem kājas sprādzēja ar siksniņām, jau padomju laikā čalīšus mācīja lēkt. Grāmatā “jaunā velobraucēja sagatavotība” (kr.val.) ir rakstīts visai strikti - braucot ātrumā, ir jāvar pārlēkt pāri uz ceļa nokritušam riteņbraucējam.
No praktiskā viedokļa liela jēga ir iemācīties uzlēkt uz trotuāra, braucot pa ielu paralēli trotuāra malai. Tas prasa drosmi un koordināciju. Ir jāpārsveras uz trotuāra pusi un tad, par cik stūri griezt uz maliņas pusi nedrīkst, ar abiem riteņiem reizē jālec augšā. Trenēties sākumā ieteicams, lecot pāri ceļa līnijai, kur nemaz nav augstuma starpības. Īstie lēkātāji par to ierēc, bet iesākumā sāniskais lēciens ir pietiekami grūts un bailīgs - pamēģiniet!
[quote=Ansis]
Ir jāpārsveras uz trotuāra pusi un tad, par cik stūri griezt uz maliņas pusi nedrīkst, ar abiem riteņiem reizē jālec augšā.[/quote]
Kāda ir ķermeņa kustība pēc pārsvēršanās uz trotuāra pusi? Bez klipšu pedāļiem arī var?
[quote=straiks][quote=Ansis]
Ir jāpārsveras uz trotuāra pusi un tad, par cik stūri griezt uz maliņas pusi nedrīkst, ar abiem riteņiem reizē jālec augšā.[/quote]
Kāda ir ķermeņa kustība pēc pārsvēršanās uz trotuāra pusi? Bez klipšu pedāļiem arī var?[/quote]
Kāda ir ķermeņa kustība - to ir ļoti grūti izstāstīt. Pamēģini palēkāt sāniski, apjēgsi. Taču bez klipšu pedāļiem ar augsto sēdekli sāniski tikai liels lēkšanas meistars uzlēks - sanāk trīskāršā grūtības pakāpe. Daudz par sarežģītu, lai ar to sāktu mācīties lēkt. Klasisks piegājiens ir sākumā iemācīties ar abiem ratiem pārlēkt pāri kartona kurpju kastei.
Bez klipšu pedāļiem ar abiem ratiem var atrauties no zemes vienā no diviem veidiem (īstie lēcēji kombinē abus):
- Lēciena sākuma fāzē raujot augšā tikai stūri, lēciena augstākajā punktā pārsverot ķermeni uz priekšu un spiežot stūri uz leju, lai paceltos aizmugure.
- Dziļā ietupienā aizķeksēt ar pēdu pedāli “no lejas” un uzspiest aiz pedāļa divriteņa aizmuguri uz augšu.
Es nelecu bez klipšu pedāļiem. Skaties youtube klipus!
Es cenšos pārsvarā braukt pa rauktuvi, un tad lekšana izpaliek, bet sastrēgumos ir gadījies ka jābrauc pa ietvi un tad gas iznāk lekt nost un uz apmalēm. Man gan ir MTB ritenis un es to daru bez klipšu pedāļiem. Tikai lai to veiksmīgi varētu izdarīt, vajag salīdzinoši lielu ātrumu, vismaz 25km/h un tad var uzlēkt ari bez klipšu pedāļiem. Praktiski tas tiek darīts tā, kad sākumā tiek parauta stūre uz augšu, bet tā, lai ritens kopumā saglabātu +/- horizontālu stāvokli. Ātruma ir jābūt tādam, lai kamēr notiek lidojuma fāze, pakaļējais ritens pārlidotu pāri šķērslim.
Kāds te netika uz apmalītes…
Ja ir klipši, tad problēmām nevajadzētu būt.
Ja klipšu nav, tad visa sāls ir roku kustībā un kāju pieraušanā.
[quote=LOOK]Kāds te netika uz apmalītes…
http://farm3.static.flickr.com/2717/4540628047_10f1b20efa.jpg[/quote]
Photoshop
Ja ir klipši, tad BŪS problēmas.
Pareizu tehniku vēlams apgūt saakotneeji uz platformas pedāļiem (bez klipšiem).
Paļaujoties tikai uz kontaktpedāļiem apgūst nelāgu tehniku, kas noved pie nepatīkamiem kritieniem gadījumos, ja klipsis tomēr lēcienā nenotur.
Uzdevumu sadalam apakšuzdevumos:
Vispirms iemācīties vieglāko - priekšējā rata atslogošanu - paraušanu.
Pēc tam mācamies pakaļējā rata atslodzi - paraušanu.
Un tikai tad pašu bannīhopu.
Pie kam bannīhops tieši tā arī sadalās pa sastāvdaļām - vispirms ir priekšējā rata atslodze/pacelšana, tad iespiediens ar kājām pedāļos un tikai tad seko pakaļējā rata atslodze/paraušana.
www punkts leelikesbikes punkts com
Ar cyclo-cross velosipēdu ir redzēts ne tikai lielisks bannijs, bet pat lieliska probivka (bannihops pāri normālam grāvim ar spēcīgu minienu atrāviena fāzē un nosēdienu uz aimugurējā rata) Sven Nys izpildījumā. BTW Sven Nys ir izbijis BMX braucējs.
- Tuvojamies apmalītei vidēji lielā ātrumā (apm. gājēja ātrumā) un pēc iespējas perpendikulārā kursā
- Poza - stāvus uz pedāļiem, elkoņi un ceļgali ieliekti. Balanss virs pedāļiem (stāvoša uzbrukuma poza) Pēdas smagas, rokas vieglas
- Zodu augšā! Skatamies uz vietu, kur gribam nolikt priekšējo ratu, nevis uz pašu priekšējo ratu.
- Dakšas noslodze. Spēcīgi saliecot elkoņus pārnesam savu svaru uz priekšu/ uz leju.
- Strauji iztaisno rokas. Ķermeni atvirzi atpakaļ, pavelc stūri atpakaļ TAISNĀS rokās. Pr. rats paceļas un tiek nolikts uz apmales.
- Tiko pr. rats nolaižas uz trotuāra, strauji pārnesam ķermeni uz priekšu un vienlaicīgi spiežam pēdas uz LEJU-atpakaļ-uz augšu vienā plūstošā kustībā. Pakaļējais rats tiek pacelts augšā.
- Nosēdiens. Tu esi uzbraucis pāri apmalei uz trotuāra.
ielas apmalītei strauji un spēcīgi nevajag. Pirms priekš rata pacelšanas aizmirsi mazliet uzmīt
, rats pats paceļās, tad ķermeni uz priekšu un aizmugurējais pēc inerces pats pacelsies :)
PS: tas laikam ja ir klipši, stabili strādā, un nevajg īpaši iespringt.
Super teksts:[quote=Didzis Sulcs]… spiežam pēdas uz LEJU-atpakaļ-uz augšu vienā plūstošā kustībā. Pakaļējais rats tiek pacelts augšā.[/quote]uz leju, uz atpakaļu, uz augšu (bez klipšiem ķipa) un tas ķipa pacels pakaļējo ratu? :D
Uzmīt pirms apmalītes mācīsimies vēlāk. ;)
Pakaļējo ratu pacels svara pārnešana uz priekšu UN pedāļu vilkšana pie sevis ar pēdām, bet lai nodrošinātu kontaktu ar pedāļiem ir vajadzīga sākotnējā zagruzka.
Piedevām iespiediens uz leju ar pēdām dara to pašu, ko dakšas iespiediens uz leju ceļot priekšu - riepas atsitiens palīdz pacelt ratu