Labvakar!
Patiesa cieņa pret velo lietpratējiem
Izmeklējos topikos, bet atbildi neatradu. Būšu slikti meklējis vai arī, nevienu tas nav interesējis.
Tātad!
Vai 8/9/10 zobratiem paredzētas ķēdes var likt uz 7 zobratu kasetes? Loģiski ka saīsinot!
Vai SRAM ķēdi var likt uz Shimano zobratiem?
Vai aplocei/spieķiem/rumbai/asij (kopā-ritenim) ir paredzēti vedamā lielformāta cilvēka svara ierobežojumi?
Problēma ir sekojoša, veļļukam būtu jāpavelk mani ~117 kg. Bija velosipēds NoName (Polska), pēc 4 gadu neintensīvas lietošanas, braucot aizmugures ritenis visu laiku taisīja sitienus, itkā vienā vietā būtu pumpa - tik—tik—tik—tik. Nomainīju riepu, pēc nobrauktiem ~3 km - tik—tik—tik—tik.
Nomainīju NoName velosipēdu uz Diamondback. Nu ir nobraukti apmēram 150 km un braucot pa gludu asfaltu sāku just nelielu - tik—tik—tik—tik.
Vecajam NoName bija 26X2.125 riepas, jaunajam 26X2.2.
Varbūt jāliek kādi superizturīgi spieķi? Varbūt kāds zin, vai ir kādi superizturīgi spieķi un apmēram cik varētu maksāt pārspieķošana?
Jau iepriekš pateicība par atbildēm!
Pieņemu, ka ielikta kamera priekš līdz 2.125 riepām, nevis resnā. Man ar 2.25 riepām ar tievo kameru ļoti jutās ventiļa vieta - biezāka gumija - mazāks diametrs - ne tik, tik, bet krata toč.
Sāku mīt ar pāri 125kg, pēc 1000km jau biju 115, tagad 105, bet ne Merida Matts 20, ne tagadejai Cubei LTD nekas nekrakšķēja. Vienkārši jāpārspieķo normālā servisā, ganjau. 5-10 lati par darbu+ spieķi.
Vai 8/9/10 zobratiem paredzētas ķēdes var likt uz 7 zobratu kasetes? Loģiski ka saīsinot!
Pēc Shimano standarta 7sp un 8sp ir vienādas ķēdes. 9sp šaurāka, 10sp vēl šaurāka. Ķēdi īsināt laikam nevajadzēs, ja nemaina pārslēdzēja kājas garumu.
Vai SRAM ķēdi var likt uz Shimano zobratiem?
Var, normāli slēdz. Ļoti reti kurš teiks, ka slēdz mazliet sliktāk. Drīzāk uzmanies no Sram ķēdes savienotāja “powerlink”, kas diezgan daudziem slēdzoties atlec vaļā.
Vai aplocei/spieķiem/rumbai/asij (kopā-ritenim) ir paredzēti vedamā lielformāta cilvēka svara ierobežojumi?
Iesaka lietos spieķus, kuri viscaur ir 2 mm resni. Labāk būtu 36 spieķu rati nevis 32. Aploces arī ir ļoti dažādas, pusotras reizes smagāka būs apmēras divas reizes stiprāka. Lai iepazītos, izskati piem. www.alexrims.com katalogu.
Ķēdes garumu neizvēlas pēc pārslēdzēja kājas garuma. To izvēlas, lai ķēde satilptu uz abiem lielajiem zobratiem (priekšā, aizmugurē), plus vēl pāris posmu. Savukārt kājas garumu izvēlas tā, lai uz abiem mazākajiem zobratiem ķēde vēl tiktu nospriegota.
Milzīgs paldies par atbildēm!
To, ka izrāvu par daudz posmus - sapratu uzreiz! Vajadzēja kādus 2, bet izrāvu veselus 6 posmus. :(
Ja pirms tam, ķēde atrodoties uz mazākajiem zobratiem nebija vairs nospriegota,tad tagad ķēdei atrodoties uz lielākajiem zobratiem, pārslēdzēja kāja ĻOTI atliecās uz pedāļu pusi.
Ir doma iepirkt jaunu ķēdi, lai nebūtu jārestaurē šī ar vairākām savienojuma vietām.
Nu ir jauna problēma - kur dabūt tādus 2 vai 2,5 mm spieķus.
Kur esmu interesējies, visi saka,ka Latvijā neesot!
Vai tā varētu būt? Varbūt, kaut kur var dabūt jau gatavus 26" ratus ar šādiem vai līdzīgiem spieķiem?
Jau iepriekš paldies!
2mm ir standarta spiekju diametrs. 2.5mm spiekjus nu gan nezinu kur uz pasaules dabuusi.
Gatavus ratus var nopirkt veikalos. Bet vel ir variants savaakt ratus peec pasuutiijum.
Ir likti rati arii prieksh 140Kg brauceejiem un viss ok.
Starpcitu, kjeedi peerc Shimano, nevis Sram - izturiigaaka.
gribu teikt to ka vinas ir izturigakas un pat speciali parbaudits kadu laiku ieprieks-kmc kede bija izstiepusies pec 4000km un ari ne tik traki lai nevaretu vel braukt
Nebūsim naivi, neviena ķēde uz MTB nespēs sasniegt pat 2000 km nobraukumu nepārsniedzot pieļaujamo izstiepumu.
KMC ir stipri švakas ķēdes un to lielākā problēma ir slikta pārslēgšanās (tas zeltiņš noskrāpējas jau pirmajā braucienā).
Jāsaka ka arī Shima ir kritusies kvalitātē, un vidēji ķēde izvelk knapi 1000 km.
Labākā ar ko man ir nācies braukt ir Campagnolo C9 vai C10, pasakaini labi slēdzas un pat skarbos apstākļos izvelk 1500 km (tā tad arī manā uztverē ir galējā robeža).
Stāstīt pasakas, ka kāda ķēde ir nobraukusi 4000 km un ir zem 1% izstiepusies, ir klaja maldināšana!!!
KMC riktīgi iet. Tiktāl, ka tapiņām dziļas vagas, lufte nepajokam, kasetei zobi spici, bet nekur nekas nepārlec. Ielas 7-8 ātrumu MTB neko citu arī nevajag. Var pat sebus mierīgi braukt. Tiesa, sliktāk pārslēdzas. Tagad, pēc rata nomaiņas, 8sp HG70 ar to pašu Altus slēdzas labāk.
SRAM 971 un Shimano Hg 93 9 zobratu ķēdes? SRAM 970 un Shimano XT 9 zobratu kasete?
Kas izturīgāka un kas ilgdzīvotspējīgāka?
Cik daudz šie visi ir mīti un cik daudz patiesības? Vai bez subjektīvas “patikas”, “nepatikas”, “čuja”, “ņuha” un “viens čoms teica” ir kaut kādi objektīvi pētījumi, salīdzinājumi, analīzes, kas tik tiešām konstruktīvi pierādītu vienas firmas izstrādājumu pārākumu par otras firmas izstrādājumiem?
gribētu atbalstīt domu, ka ķēdes nodilums ir tikpat relatīvs kā viss pārējais. Vienam, kas mēra ar km tas ir viens lielums, cits mēra ar brīdi, kad ķēde lec pāri pakaļējiem zobratiem, citam vēl ir speciāls mērrīks.
Es pieturos pie principa km, kā arī vizuāli uzmetot aci pakaļējiem zobratiem. Zinu jau, ka būs, kas teiks, ja ātrāk mainītu, tad kasete izvilktu 2 ķēdes.
Ierosinu veikt eksperimentu.
Savienot uz viena velo divus kjeezju modeljus, respektiivi, viena puse kjeedes ir no viena razjotaaja, otra puse no otra.
Lai buutu pusliidz godiiga saliidzinaashana muusu tirgus apstaakljiem, kjeedes izveelamies no liidzveertiigas cenu kategorijas.
Tests vienkaarsh - nobrauc ar velo 500Km - tiek izmeeriits kjeedes izstiepums.
Nobraukti 700Km - meeram atkal
Nobraukti1000Km un atkal meeram.
[quote=makreckis]
Cik daudz šie visi ir mīti un cik daudz patiesības? Vai bez subjektīvas “patikas”, “nepatikas”, “čuja”, “ņuha” un “viens čoms teica” ir kaut kādi objektīvi pētījumi, salīdzinājumi, analīzes, kas tik tiešām konstruktīvi pierādītu vienas firmas izstrādājumu pārākumu par otras firmas izstrādājumiem?[/quote]
Ir veikti objektiivi testi, bet tie sheit pastaaviigi tiek ignoreeti…
[quote=A Vanags][quote=makreckis]
Cik daudz šie visi ir mīti un cik daudz patiesības? Vai bez subjektīvas “patikas”, “nepatikas”, “čuja”, “ņuha” un “viens čoms teica” ir kaut kādi objektīvi pētījumi, salīdzinājumi, analīzes, kas tik tiešām konstruktīvi pierādītu vienas firmas izstrādājumu pārākumu par otras firmas izstrādājumiem?[/quote]
Ir veikti objektiivi testi, bet tie sheit pastaaviigi tiek ignoreeti…[/quote]
Manuprāt, kamēr te nav minēts konkrēts pētījuma resurs internetā vai citā literatūrā, tikmēr arī šī saruna ir kārtējā papļāpāšana parkā zem papeles ar aliņu rokā no sērijas “a man kaimiņš teica, ka…”! :)
Mana pieredze ir tāda, ka divus gadus pirku tikai HG93 ķēdes un nokāvu tās (atkarībā no tā, cik svaigi ir zobrati) 1500… 2000 km. Tagad jau divus gadus braucu ar lētākām SRAM 971 ķēdēm un arī tās nobraucu apmēram tikpat garā distancē!
Esmu pārgājis uz SRAm tikai divu iemeslu dēļ:
Cena - SRAM’s ir nesalīdzināmi lētāks!
SRAM’a ķēdēm nāk līdzi bezmaksas Powerlink’s, kuru arī regulāri lietoju! Pēdējos divos gados tas mani piečakarējis ir tikai vienu reizi un to pašu manas muļķības dēļ, kad braucu ar izregulētiem ātrumiem!