Gribējās noskaidrot ar kādām kasetēm tad braucam mačos. Vietējos ‘MTB’ mačos izskatās ka nu jau bez 11T aizmugurē neiztikt, un liekas ka arī 28T un 32T zobi ļoti reti tiek lietoti.
Šobrīd pats vizinos ar 12.13.14.15.17.19.21.24.27.
Treniņos šosejas kasete, mtb mačos XT 11-32. Reālos kalnos reizēm arī ar to 32 likās par maz, taču vajag nevis lielāku kaseti, bet vairāk patrenēties. :)
LV 28 neizmantojas, januvieniigi aakstoties - “a vai te var uzbraukt?” :D Nu jaa un varbūt pilnīgā spēku izsīkumā, bet tad varbūt labāk patipināt kājām - ātrums tad tādspac ;)
11 man arī reti izmantojas. Uz lielo priekšējo kautkā pagrūti vienam pabraukt, ja nav autobusa aizvēja vai laps vējš no aizmugures. Bet lietotjot vidējo priekšējo, 11 speciāli neizmantoju, jo tādā stāvoklī uz katru bedrīti aizm.spriegotājs sitas pret rāmi… :|
Ka tā padomā - tas jau labi, ka galeejos zobu riņķus neizmanto - tādejādi pataupa ķēdi no sāniskās locīšanas.
Sadalījums “nopietnajos” un “nenopietnajos” braucējos diez vai ir galvenais faktors, kas nosaka kāds pārnesums ir vairāk “pa kājai”. Te jau vairāk lieta grozās ap salīdzinājumu, kādas distances tiek veidotas SEB maratonos un kādas interesantākas ir iespējams izveidot. Nu nav jau jābrauc uz kalnu un akmeņu zemēm lai to izjustu un saprastu. Pietiek pamēģināt kaut vai Haanjas posmu Elionā. Ja tas šķiet interesants, tad var turpināt ar Haanja 100 u.c.
12-25 un 12-28
sebaa nebraucu principaa, patiik staavi kalni, uzbraukt nevar tikai tad, ja riepas saak bukseet.
priekshaa man ir 26-36-48, tas lai aina buutu pilniigaaaka.
Laikam maz būs tādu, kas man piekritīs (cerības vismaz uz fubar:)), bet sporta grupu uzspiestais 9 sp standarts, no vienas puses skatoties, ir tīrā nelietība. Zinot trasi, mierīgi var izvēlēties pareizos zobratus skaitā ne vairāk par 8. 8 sp sistēmai zobrati bija platāki, ķēde arī, un tas viss ievērojami lēnāk dila.
10 sp zobratu sistēma šosejā dilst tik ātri, kas vispirmām kārtām vedina domāt par ražotāju vārīšanos līdz šim neredzēti lielos apmēros…
šosejai ir lielāki ātrumi, līdz ar to pārnesuma izvēle ir sevišķi jūtīga lieta.
Man piemēram braucot aiz autobusa trūkst pārnesumu, lai turētu līdzi - kadence tā jau augsta un ātrāk pagriezt nevaru - sanāk “v holostuju”.
PS: man Sh.Sora turās jau 3-so gadu, kopā ar ķēdi :)
pilnībā piekrītu Ansim.
bet nu jau ir tā- spieda, kamēr piespieda. XC pēdējo gadu braucu ar 8sp sistēmu, dēļ pārāk lielā gemoroja, lai dabūtu kvalitatīivas detaļas.
tā pa īstam svarīgs ir tikai vienmērīgs pārnesuma solis, kas diemžēl piemīt tikai šosejas kasetēm.