Cieņas un noteikumu ievērošana no autovadītāju puses

Ikdienā pa Rīgas ielām es pārvietojos ar velo, bet pēc vairākiem sīkiem (par laimi) starpgadījumiem esmu sapratis ka autovadītāji, manuprāt, aptuveni 80 -85% vispar neivēro un nerespektē mūs ka satiksmes dalībniekus: krustojumos pret mums neievēro LABĀS ROKAS LIKUMU, netraucēti uzgriežas uz galvenā ceļa, kaut arī pa to jau pāris metru attāluma tuvojas riteņbraucējs, nemaz nerunājot par drošību braucot garām stāvošām un apturētām automašīnām un citām cūcībām.
Tākā mana pieredze pa Rīgu nau tik liela gribēju uzzināt ka’d ir jūsu pieredze un vai situācija uz ielām vispar uzlabojas.

izdzīvo stiprākais

brauc ar ķiveri, brauc ātri un mērķtiecīgi. ja raustīsies pirms katra krustojuma, tevi neviens sev priekšā nelaidīs, tieši tā pat kā braucot ar auto.

lai vai kā, bet šī diskusija būs bezjēdzīga.

CSN ir kāds punkts nr.227 —> Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu
braukšanas trajektorijām un velosipēdu vadītājiem ir PRIEKŠROKA, velosipēdu vadītāji drīkst turpināt braukt tad,
kad tie novērtējuši attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī novērtējuši to braukšanas ātrumu un
pārliecinājušies par drošību…

būtība ne tikai pret velo šie ir tādi rupekļi.

  • šorīt viena kaza uz sarkanā aizbrauca un gandrīz šamai uzbraucu, kaut gan es jau biju uz gājēju pārejas un krustojumā šķērsām jau sāka braukt tramvajs.
  • vakarā vēl viena kaza aizbrauca pilnīgi akli uz sarkano Saharova/Keldiša, gandrīz visus nonesa pa ceļam…
  • pēc sestdienas Dinamo hoķa viens idiņš mēģināja no labās joslas apgriezties pa gājēju pāreju pretējā virzienā, kaut gan viņam bija zaļā + pa kresi otrajā joslā bija auto!! protams ka norāvās un šamam bamperi nonesa. viss beidzas laimigi un autiņš neielidoja fanu pūlī…

tā var trupināt - stulbumu pilna diena ar tiem autovadītājiem :)

  • daži velo laiž uz veloceļa pie vantinieka apakšas, jo redz ka neviens nelaiž un ilgi gaida… protams tādam ar roku pamāju :)

[quote=Alvilz]…un velosipēdu vadītājiem ir PRIEKŠROKA, velosipēdu vadītāji drīkst turpināt braukt tad,
kad tie novērtējuši attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī novērtējuši to braukšanas ātrumu un
pārliecinājušies par drošību…[/quote]
šo var traktēt kā - pat ja ir zaļais uz luksofora, pārliecinieties, ka no sāniem nebrauc Godmanis ar “bākugunīm” :)

Nu ja.Ja Godmanim pa priekšu bliež operatīvais ar zilo gaismu un tauri tad tik jāmet mierā(CSN 40.punkts) Mana filozofija ir vienkārša.Ja uz ceļa notiek kāds negadījums,tad sāpēs ne jau tai dzelžu kastei bet MAN.

[quote=Alvilz]CSN ir kāds punkts nr.227 —> Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu
braukšanas trajektorijām un velosipēdu vadītājiem ir PRIEKŠROKA, velosipēdu vadītāji drīkst turpināt braukt tad,
kad tie novērtējuši attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī novērtējuši to braukšanas ātrumu un
pārliecinājušies par drošību…[/quote]
bet tur taču nav teikts, ka, lai novērtētu to visu, ir jāapstājas. var taču visu esmu redzēt, novērtēt un pārliecināties, arī ātri braucot.
dzelžu kastei nesāpēs, bet neviens autovadītājs, būdams pie skaidras apziņas un vesela saprāta, tomēr nevēlas, lai kāds kapota paņemts velosipēdists ar savu ķermeni iznestu stiklu, apskrāpētu un iebukņītu bleķus utjpr.
piekrītu airavam. jābrauc ar tērauda ģīmi, jābūt redzamam. un vēl viena lieta - jārāda pagriezieni. arī pārkārtojoties joslās, un reizēm arī braucot taisni vietās, kur ir liels ātrums un vairākas joslas (piemēram, pa krasta ielu braucot taisni garaam salu tilta uz- un nobrauktuveem; braucot pa muukusalas apli).

galvenais neraustīties. ja tev ir priekšroka, izrādi, ka zini to un brauksi pirmais. labi noder tiešs skatiens uz šoferi. tad jau var manīt kas un kā.
dažreiz gājēji izlec uz pārejas, auto bremzē jau nedaudz, bet gājēji palec atpakaļ, tad izdomā, ka auto bremzē, tad lec atpakaļ.

ja šoferis ir aiz tevis, tad tieša skatiena vietā noder precīzi parādīts manevra signāls.
lai pavēstītu nodomu braukt taisni, piemēram, vietās, kur pirmā josla paredzēta, lai motorizētie transporta līdzekļi no tās nogriestos pa labi, bet tu, tā vietā lai burtiski ievērotu csn un brauktu taisno pa pirmo (pašnāvība, it īpaši apļos), rīkojies kā auto/moto vadītājs - brauc taisni pa otro -, daudzi, tai skaitā es, izmanto izstieptu kreiso apakšdelmu vai plaukstu. autovadītāji šo žestu ļoti labi saprot.

Tā bija jāsaprot kā ironija.

“gonsčiks” uz 100 diez vai pamanīs.
Pašnāvība ir braukt tagad no estakādēm no dienvidu tilta (no pļavniekiem uz centru), es ilgi gaidīju, kad mani palaidīs… kad esi starp 3 un 2 joslu “foršas” sajūtas :)

Šodien notiek - “Pieklājīgas braukšanas dienā aicina autovadītājus būt īpaši kulturāliem”

Un tieši sorīt braucot uz treniņu gandrīz norāvu frontālo, jo viens brauca iekšā benzīntankā uz 50…60, nerādot pagriezienu…

Tēmas autoram - vai esi pārliecināts, ka Tevi var labi pamanīt uz ielas? Mirgojošs lukturis, spilgtas drēbes? Ja nē - autovadītāji parasti koncentrējas uz lielāku objektu saskatīšanu un velosipēdistu var tiešām nepamanīt (esat redzējuši šīs pamācošās reklāmas? http://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4 un http://www.youtube.com/watch?v=ubNF9QNEQLA&feature=related). Ja biji labi pamanāms - nu neko, nav ģimenes bez uroda un arī tādi autovadītāji braukā pa ielām (tāpat kā braukā t.s. lauku velosipēdisti, kuru attieksme pret citiem satiksmes dalībniekiem ir vēl vieglprātīgāka).
Vispār, agrāk braucu daudz drošāk, piemēram, cietu seju varēju vilkt pa Mūkusalas apļa otro joslu. Tagad lavos pa ietvēm - kā jau Alvilz norādīja, sāpēs man, nevis dzelžiem. Tfu, tfu, tfu, nekādu negadījumu līdz šim nav bijis un arī pārāk bieži negadās, ka autovadītāji pilnīgi ignorētu.

Vietās kur esi vienīgais uz ceļa vai joslas un kāds teorētiski var izgriezties - brauc pa joslas vidu. Tā tu esi labāk pamanāms. Jo bieži autovadītāji baidās tikai no citām mašīnām, tātad ja divus lukturs neredz, tātad ceļš brīvs. Ja būsi ceļa, joslas vidū - tad teorētiski būsi pamanāmāks.
Tas palīdz arī pret cilvēkiem, ka pēc dzirdes šķērso ielu - nedzird auto - kāpj divus soļus uz ielas un tikai tad skatās…

Labās rokas likumu ar velo - aizmirsti :] Nez cik atsaldētam jābūt, lai cerētu ka iziesi sveikā. Tādus krustus var droši braukt tikai ar gaziku :}

Bet jebkurā gadījumā vienmēr esi gatavs sabremzēties līdz 0 vai vismaz līdz nelielam būkšķim.

Jā piekrītu, ka ar velo rādot pagriezienus viss notiek - vadītāji redz piebremzē. Apbraucot stāvošos vai pat pagriežoties pa kreisi. Laikam motociklu un skūteru esamība + skaties divreiz akcija ir nedaudz palīdzējusi.

[quote=Antuanete]Tēmas autoram - vai esi pārliecināts, ka Tevi var labi pamanīt uz ielas? Mirgojošs lukturis, spilgtas drēbes? Ja nē - autovadītāji parasti koncentrējas uz lielāku objektu saskatīšanu un velosipēdistu var tiešām nepamanīt (esat redzējuši šīs pamācošās reklāmas? http://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4 un http://www.youtube.com/watch?v=ubNF9QNEQLA&feature=related). Ja biji labi pamanāms - nu neko, nav ģimenes bez uroda un arī tādi autovadītāji braukā pa ielām (tāpat kā braukā t.s. lauku velosipēdisti, kuru attieksme pret citiem satiksmes dalībniekiem ir vēl vieglprātīgāka).
Vispār, agrāk braucu daudz drošāk, piemēram, cietu seju varēju vilkt pa Mūkusalas apļa otro joslu. Tagad lavos pa ietvēm - kā jau Alvilz norādīja, sāpēs man, nevis dzelžiem. Tfu, tfu, tfu, nekādu negadījumu līdz šim nav bijis un arī pārāk bieži negadās, ka autovadītāji pilnīgi ignorētu.[/quote]
Jā šīs prasības es ievēroju vienmēr un arī rēķinos ar to ka sadursmē sāpes tieši man. tomēr pēdējājā sadursme auto kas mani notrieca piebrauca pie galvenā cela rādot kreiso pagriezinu un apstājās, paskatijās vai galvenais ceļs ir brivs, bet mani tā ari nepamanija (gaišā dienas laikā) un kad es no vina biju kadus 3-5m attāluma vinš pēksni sāka taisit savu manevru beigas es paliku ar paris nobrazumiem un autinu iesvetiju ar izsistu prieksejo sanstiklu, bukti prieksejaja sana, nolauztu spoguli un parbijusos jaunieti (auto vaditāju). Es tikai nesaprotu vai autovaditaji tiesam mus nepamana vai neievero speciali jo ta pat sadursmes vini negust nekada traumas un vagi ari ir ripojosa kartiba atskiriba no mums velobraucejiem!

[quote=KKTK]Vietās kur esi vienīgais uz ceļa vai joslas un kāds teorētiski var izgriezties - brauc pa joslas vidu. Tā tu esi labāk pamanāms. Jo bieži autovadītāji baidās tikai no citām mašīnām, tātad ja divus lukturs neredz, tātad ceļš brīvs. Ja būsi ceļa, joslas vidū - tad teorētiski būsi pamanāmāks.
Tas palīdz arī pret cilvēkiem, ka pēc dzirdes šķērso ielu - nedzird auto - kāpj divus soļus uz ielas un tikai tad skatās…

Labās rokas likumu ar velo - aizmirsti :] Nez cik atsaldētam jābūt, lai cerētu ka iziesi sveikā. Tādus krustus var droši braukt tikai ar gaziku :}

Bet jebkurā gadījumā vienmēr esi gatavs sabremzēties līdz 0 vai vismaz līdz nelielam būkšķim.

Jā piekrītu, ka ar velo rādot pagriezienus viss notiek - vadītāji redz piebremzē. Apbraucot stāvošos vai pat pagriežoties pa kreisi. Laikam motociklu un skūteru esamība + skaties divreiz akcija ir nedaudz palīdzējusi.[/quote]
pedejaja sadursme ar to ari parliecinajos tikai tiesam zel ka nebij iespejams principa to mikstinat jo mans atrums tai bridi kad masina saka tisit savu manevru un es atrados aptuveni 5m attaluma bija biski virs 30km/h un cik vareju tik izdariju lai nebutu smagas sekas: nebutu lidojums pari sturei un masinai vai ar galvu masina, proti sanesu veluku paraleli masinas sanam un sanaca smuks atsitiens beigas slideju uz mugursomas pa asvaltu, principa mugursoma liela mera mani glaba no smagiem nobrazumiem.

nav vēl gadījies izbraukāties pa d-tilta estakādēm, bet nojaušu, ka tevis aprakstītās sajūtas ir līdzīgas kā, piemēram, no lāčplēša ielas braucot augšā uz s-tiltu un saskaroties ar 2 intensīvām joslām, kas uzgriežas no krasta ielas. laicīgi novērtējam situāciju, koriģējam ātrumu, lai ietrāpītu kādā garākā robā, kas izveidojies tāda rāmāka braucēja priekšā + tērauda ģīmis + žests + manevrs.

manuprat forsi jau ir skrieties ar mentiem pa brivibeni vai valdemara ielu atrodoties tiesi blakus un beigas tomer ielikt mentiem ( intensivas satiksmes apstaklos ) uzreiz sak just ka asinis sak cirkulet straujak!

huligāns ekshibicionists

vēl labāk uz tukšas Brīvības ielas noskriet skūteri ;)

mocists ciešāk pieglaužas savam braucamajam labākas airodinamikas gaidās, izgrieš akseleratora rokturi līdz galam, bet apdzīt labu gabalu tik un tā neizdodas :)

uz salinieka nav tik traki, jo tur labajai pusei ir japarkortojās un vadītajiem gribot negribot ir jāskatās atpakaļ, jo tā ir pārkārtošanās josla.
Uz d-tilta estakādas burtiski 3 ceļi saplūst kopā - 2+2+1 ja nemaldos - Maskavas ielas, pārdaugavas plūsma un Pļavnieku - pa vienu pusi brauc fūras, pa otru bemberi…

Tur starp citu notika pirmā oficiālā avārija :)