Vai kāds var izskaidrot, kāpēc kauc bremzes( V-brake), it sevišķi ,kad slapjas? Ko darīt?
Bremzes ir priekš mīkstajiem… ir jāmin nevis jābremzē! :D
Īstenība mani arī šis jautājums interesētu. Tas ir kaut kādā veidā saaistīts ar gumijas fizikālo īpašību maiņu. Mans pieņēmums ir tāds, kad mitrā laikā notiek laba dzese starp gumiju un aploku, tāpēc gumija saglabā savu cietību un rodas “mūzika”, turpretim sausā laikā, bremzējot gumija uzkarstot kļūst mīkstāka un “maigāk” beržoties gar aploku “nedzied”. Vēlētos dzirdēt, vai mans pieņēmums ir kaut santima vērts.
mitrai gumijai ir labaka sa4ere ar aploci, nav putelju un gumija nau izkaltusi, tapec kauc!
ko lai dara, lai nekauktu?
uzliec labaakus kluchus, nekqauks.
Vel ir iespeejams ka aploks suudiigs, bet taa iespeeja ir mikroskopiska, ja jau esi te.
labi kvalitativi klu4i un viss bus kartibaa, pirms nebiju uzlicis disku bremzes, ar v bremzeem ari bija ta problema, tad nopirku garos klu4us, pa 12Ls gabalaa un nekadas kaukshanas vairs!
Šķiet ka varēs iztikt arī bez 12 LVL klučiem (es savam Volkswagenam pat tik dārgus nelieku :D )
ZZK (iespējams arī citur) ir dabūnami kluči ar gumiju 2 krāsās (Sarkanu un zaļu ja nemaldos), klučiem rievas, kas palīdz atbrīvoties no dubļiem un mitruma, kas uz aploka.
Tā kā kopumā piekrītu šeit teiktajam - nomaini klučus, un pirms lieto jaunos, iesaku notīrīt kārtīgi arī aplokus (kaut vai ar trauku līdzekli Skaidra) - jo pieļaju ka uz aploka laika gaitā ir eļļaina netīrumu kārtiņa…
Man uz V breikiem stāv trīskrāsainā gumija, bet aizmugurējās vienalga kauc. Iemesls tam ir eļļa, kura nokļūst uz aploka, pēc ķēdes eļļošanas. Lai arī cik uzmanīgi un minimāli neeļļotu kēdi, gandrīz vienmēr sanāk, ka pēc kārtīgas ķēdes izgriešanas kāda pilenonāk uz aploka. Lai gan noslauku aploku ar lupatu, ļoti bieži sākumā drusku pakauc.
Taatad rodas jautaajums, kaa efektiivi notiiriit aplokus?
Protams, nevis no smiltiim un citiem netiirumiem, bet tieshi no eljainaam substanceem?
Ja runājam par eļļām, izstāstiet man, lūdzu, kāpēc tad man kādreiz jaunībā čīkstēja tieši priekšējie kluči (protams, tikai lietainā laikā)? Vai tiešām ir reāli, ka eļļa nokļūst uz priekšējā aploka? Vai nevar vienkārši būt tā, ka gumija+ūdens+metāls=skaņa?
P.S. Kad pirms gadiem interesējos par šo lietu servisā, jēdzīgu atbildi nesaņēmu. Šķiet, atbildes teksts bija apmēram šāds - ar dažiem klučiem tā var gadīties, un izlabot ar kaut kādām notīrīšanās nevar. Neko labu/sliktu par servisa džekiem negribu teikt, vienkārši tāds fakts.
man atkal liekas, ka vajag saregulēt tā, lai kluču ieejas gals stāv mazliet tālāk no aploka nekā izejas gals. nu aizmugure tālāk, priekša tuvāk, ja skatās rata griešanās virzienā.
Jo piemēram šosejas bremzēm ar neregulējamiem klučiem jau nāk bišķi šķībi tie kluči.
Laikam man tie kluči bija savu nokalpojuši, jo kad uzliku jaunus vairs nekauc. Kauca priekšējais rats.
Paldies par padomiem
[quote=toms79]man atkal liekas, ka vajag saregulēt tā, lai kluču ieejas gals stāv mazliet tālāk no aploka nekā izejas gals. nu aizmugure tālāk, priekša tuvāk, ja skatās rata griešanās virzienā.
Jo piemēram šosejas bremzēm ar neregulējamiem klučiem jau nāk bišķi šķībi tie kluči.[/quote]
Nebij otrādi?
[quote=Eduards][quote=toms79]man atkal liekas, ka vajag saregulēt tā, lai kluču ieejas gals stāv mazliet tālāk no aploka nekā izejas gals. nu aizmugure tālāk, priekša tuvāk, ja skatās rata griešanās virzienā.
Jo piemēram šosejas bremzēm ar neregulējamiem klučiem jau nāk bišķi šķībi tie kluči.[/quote]
Nebij otrādi?[/quote]
Pilnīgas muļķības abos variantos! Ko dos ka uz četrām bremzēšanām būs tas slīpais variants - pēctam klucītis piedilst un viss atkal ir precīzi pretī. Tā kā nav ko ākstīties, jācīnās savādāk ar kaukšanu.
No parktool mājas lapas:
Šoruden saliekot ziemas velo, arī manas priekšējās, nežēlīgi (neizturami) kauca, it īpaši slapjā laikā. Dzirdēju dažādus viedokļus - kluči beigti (pamainiju, pēc īsa laika kauca tāpat.), aploks slikts (uzliku citu ratu - tā pat kauca), un visbeidzot iedomājos par to lenķi bremžu klučiem. To nedaudz ‘‘paregulēju’’ un kaukšana man pazuda uz ilgu laiku. Tiesa, bremzes palika nedaudz ‘‘mīkstākas’’
[quote=KKTK][quote=Eduards][quote=toms79]man atkal liekas, ka vajag saregulēt tā, lai kluču ieejas gals stāv mazliet tālāk no aploka nekā izejas gals. nu aizmugure tālāk, priekša tuvāk, ja skatās rata griešanās virzienā.
Jo piemēram šosejas bremzēm ar neregulējamiem klučiem jau nāk bišķi šķībi tie kluči.[/quote]
Nebij otrādi?[/quote]
Pilnīgas muļķības abos variantos! Ko dos ka uz četrām bremzēšanām būs tas slīpais variants - pēctam klucītis piedilst un viss atkal ir precīzi pretī. Tā kā nav ko ākstīties, jācīnās savādāk ar kaukšanu.[/quote]
Tapēc jau vajag atkal paregulēt, kad nodilst. un nav šitas nekādas muļķības.
Regulējot paliek kaut ko apakšā vienā galā lai vieglāk un precīzāk izdodas.
Palasi ārzemju forumus, daudziem tas ir palīdzējis un ja jau pat parktool mājas lapā ir tāds padoms …
[quote=toms79][quote=KKTK][quote=Eduards]
Nebij otrādi?[/quote]
Pilnīgas muļķības abos variantos! Ko dos ka uz četrām bremzēšanām būs tas slīpais variants - pēctam klucītis piedilst un viss atkal ir precīzi pretī. Tā kā nav ko ākstīties, jācīnās savādāk ar kaukšanu.[/quote]
Tapēc jau vajag atkal paregulēt, kad nodilst. un nav šitas nekādas muļķības.
Regulējot paliek kaut ko apakšā vienā galā lai vieglāk un precīzāk izdodas.
Palasi ārzemju forumus, daudziem tas ir palīdzējis un ja jau pat parktool mājas lapā ir tāds padoms …[/quote]
Cik esmu licis bremzes, tik neesmu saskāries ar kaukšanu tiem V-brake kurus esmu lietojis.
Padomi ir visādi, jo iespējams ir cilvēki kam satrauc ka velo skan. Mani vairāk uztrauc tas vai bremzē.
Ja velas vel kādu padomu varu dot tādu; noņemot bremžu klučus vispār nebūs kaukšanas. :)
Starp citu kaukšana baigi palīdz pilsētā braucot pa trotuāriem. Zvaniņu taču neliksi uz MTB ! A tā piebrauc no mugurpuses kādai un pabremzē drusku, trokšņa pēc. Rezultāts skaists :))
nau jabremzee ir jabrauc :)
e518, Zvaniņam jābūt pēc CSN, bet tas tā… ne pa tēmu.
Man jau 1x uzrakstija bridinājumu likuma kalpi, tagad braucu un džinkstu.