Uzrakstīšu šajā sakarā tikai par kaut ko vienu.
Ja man pareizi rāda, Laimīgā ievietotais pirmais links, kas satur frāzi “someone tells you smaller wheels are slower, they are either mis-informed…” ir izdzēsts. Attiecībā uz šo aizdomīgo frāzi, ir zināma lieta, ka tīklā var atrast “speciālistu” veiktus riepu rites berzes testus, kur riepa griež buksi, kuras diametrs noteikti nav lielāks par riepu. Es parādu vienu tādu linku - tieši šo, jo to ir recenzējis diplomēts speciālists Ben Brown: http://www.legslarry.beerdrinkers.co.uk/tech/GS.htm http://www.cs.cmu.edu/~hbb/
Šo testu autors sajūsminās: “Surprise, surprise, the SMALL diameter tyres roll BETTER than the larger ones!”
Raksta beigās ir minētā recenzija, kur Bens Brauns pilnīgi pareizi delikāti norāda, ka autors nav sapratis lielāka rata priekšrocību, jo uz maza diametra bukses tā vairs nedarbojas (vēl vairāk, var iegūt pretēju efektu). “The problem is that running a 27-inch tire on a 4.5-inch drum is much like running a 4.5-inch tire on a 27-inch drum in terms of the contact patch shape and the distortion of the tire body, which accounts for much of frictional loss.”
Es Benam Braunam aizrakstīju e-mail ar jautājumu, vai Amerikā šādu nejēgu publicētie pētījumi ir liela problēma, un vai nav kaut kādas recenzentu komitejas, kas mēģina tos apkarot. Konkrētajā gadījumā palūgt autoram atsaukt nepareizo rakstu. Viņš man atbildēja tuvāko dienu laikā, pauzdams prieku, ka viņam atrakstījis viņa frontes puses pārstāvis no vecās Eiropas, kurš apjauš problēmu. Recenzentu komitejas, kas censtos kontrolēt visas populārzinātniskās publikācijas, nav ne Eiropā, ne Amerikā, jo tas atduras pret pārāk lielu kvalificētu speciālistu piesaistīšanu. Finansējuma tam arī nav.
Tā kā internetā var lasīt gan patiesas, gan nepatiesas lietas, un eksistē cilvēki, kas atšķir pirmo no otrā.
Ja par MTB - noripini no kalna pa meža taku (mixed segums) un uzvarētājs kļūs zināms. Elementāri pierādams. Gumijai protams jābūt vienādai (protektors/modelis).
Neesmu gan, bet taisos.
Otrkārt, kur ir maldināšana…!? Tas ir ieteikums, kā eksperimentāli pierādīt/nepierādīt, lai visi garie teksti tieši arī nemaldinātu ;)
Reiz, prikola pec, ripinajos kopaa no kalna pa lidzenu loti labu asfaltu ar mtb brauceju (gludas shauras ielas riepinjas). Maneejam 20", arii ielas gludas riepas. velo+braucejs sveraam katrs apmeram vienadi. Abi velo ripoja precizi vienadi par paarsteigumu… :)
Reali butu jatestee viens un tas pats braucejs, velo, vienadas dazhada izmera aploces, vienas markas riepas uz abiem izmeriem, vienadas rumbas tad, varbut, varetu ko saprast… Tiko riepas savadakas, arii aplochu platums (kas maina riepas profilu), diezvai reali izdosies praktiski ko notesteet pareizi.
Starp citu, pilsetaa smagaks velo tiesham ripo kaut ka labaak. ar vieglu velo pilsetaa man kaut ka nav patikami braukt.
[quote=kašķis]
Ripinot no kalna labākus rezultātus uzrādīs smagāks velo. Vai no tā secināsim ka smagāks velo labāk ripo?[/quote]
Ripinot no kalna labākus rezultātus uzrādīs smagāks velo. Vai no tā secināsim ka smagāks velo labāk ripo?[/quote]
Nē.
Velosipēds vai tā svars veidos ļoti nelielu % no ātruma. Gaisa pretestību vismaz 90% apmērā veidos pats braucējs.
izbraucot 100km pa mixed trasi pat ar vienu un to pašu velo sajūtas būs dažādas :D ļoti neobjektīvs rādītājs, cilvēciskais faktors rada ļoti lielu kļūdas procentu
Ripinot no kalna labākus rezultātus uzrādīs smagāks velo. Vai no tā secināsim ka smagāks velo labāk ripo?[/quote]
Nē.
Velosipēds vai tā svars veidos ļoti nelielu % no ātruma. Gaisa pretestību vismaz 90% apmērā veidos pats braucējs.[/quote]
Tā tava gaisa pretestība laikam kalnā augšā braucot ļoti spiež uz tiem lielajiem un smagajiem braucējiem, ka viņiem tik grūti. Un no kalna lejā braucot, vieglajiem braucējiem laikam drēbes pārāk plandošas, ka smagie viņus apsteidz… :D
[quote=drazzzas]Reiz, prikola pec, ripinajos kopaa no kalna pa lidzenu loti labu asfaltu ar mtb brauceju (gludas shauras ielas riepinjas). Maneejam 20", arii ielas gludas riepas. velo+braucejs sveraam katrs apmeram vienadi. Abi velo ripoja precizi vienadi par paarsteigumu… :)
[/quote]
uz gluda asfalta arī 1’’ diametra riepas būs tikpat ātras cik 29’‘, ja rites pretestības ir identiskas un no gluda kalna lejup rites pretestības 20’ un 26’’ varētu būt stipri līdzīgas. Bet pieslēdz nobraucieniem nelīdzenumus un 26’’ nobrauks ātrāk
Pastāsti, lūdzu, ko tad tādu dod? Nez kāpēc ja paskatamies saču rezultātus, ņemsim par piemēru kaut vai šoseju un treku, un skatamies, kā 40 gadu laikā uz priekšu ir gājusi tehnika, bet cik niecīgi ir rezultātu uzlabojumi…