29" vs 26" MTB

Sorry par jaunu topicu, bet nezidevās caur meklēšanu neko atrast!
Kāds viedoklis un novērojumi par 29" MTB. Kur fiška un priekšrocības - iespējas salīdzinājumā ar 26"? Tā kā ir vēlme braukt gan MTB, gan šoseju un 2 velo iegādāties/uzturēt nevelk ir doma par vienu 29" ar cieto dakšu. Ideja atbalstāma vai tomēr nē?

http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=12493

edit: vēl vecāks topiks: http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=1012

[quote=kviesis]http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=12493

edit: vēl vecāks topiks: http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=1012[/quote]

paldies!

Patiesībā 29er priekšrocības meklējamas tieši MTB disciplīnā, nevis uz šosejas. Pa šoseju var braukt ar jebko:)
Attiecībā uz 29er kā tādu - ja nebiedē lielāks cipars par līdzīgas komplektācijas 26" agregātu un atšķirīgo detaļu pieejamība (dakša, rati, riepas), viennozīmīgi iesaku.

Par “2 velo iegādāties/uzturēt nevelk” - arī es šai stadijai esmu gājis cauri:)
Rezultāts - paralēli 29er tagad ir arī vecs šosejnieks… Neskatoties uz to, ka man dzīvoklī visus velo pagrūti izvietot.

nekas, nekas, būs sieva, bērni, tad būs jādomā kur un kā gādāt un uzturēt vēl vairāk velo :D
principā sāpīgais punkts ir n-tā velo iegāde vienam un tam pašam braucējam, jo uzturēšanas izmaksas īpaši nemainās neatkarīgi no tā, viens velo vai pieci - braukt tāpat var tikai ar vienu, cita lieta, ka var būt nepieciešams labot vairākus velo salīdzinoši īsā laika posmā, bet ilgtermiņā tam būtu jāizlīdzinās

[quote=gaga]nekas, nekas, būs sieva, bērni, tad būs jādomā kur un kā gādāt un uzturēt vēl vairāk velo :D
principā sāpīgais punkts ir n-tā velo iegāde vienam un tam pašam braucējam, jo uzturēšanas izmaksas īpaši nemainās neatkarīgi no tā, viens velo vai pieci - braukt tāpat var tikai ar vienu, cita lieta, ka var būt nepieciešams labot vairākus velo salīdzinoši īsā laika posmā, bet ilgtermiņā tam būtu jāizlīdzinās[/quote]

Kā reiz ir plāns aizstāt Meridas TFS 300 ar kaut ko labāku un nedaudz universālāku - 2 naudas nesanāk.

principā līdz ko ir divi riteņi tā parādās vajdzība pēc trešā, ar ko pa pilsētu braukt… iekams nav sieva tikmēr riteņu uzglabāšana nesagādā problēmas, gluži otrādi atnāk ciemos kāda sieviete un priecājas, o ku labs, nedzer nevazājs riņķi bet sporto, braucot ar velosipēdu :)

būtu vieta kur velo turēt + nauda iegādei, gribētu kādus 7…8 velo :D

edit: tie 7…8 velo sev :)

Paturpināšu offtopic, ja jau te tāpat beztēmā aizgājis:
Par tām izmaksām arī patiesībā diskutabls jautājums - ja ir nopirkts normāls (lasi dārgs) ričuks, žēl taču viņu ir drāzt braucot uz darbu, pēc piena (alus) etc. Īpaši, ja laika apstākļi nelolo.
Šajā situācijā vēl viens velo drīzāk ir nevis extra, bet reāla iespēja ietaupīt:)

Starp citu, paturpinot vēl mazliet par 29er - ir viens mezgls, kam pie iegādes varētu pievērst uzmanību - vietai, kur pakaļējais rats iet gar priekšējā pārslēga konstrukciju. Parasti tur viss ir briesmīgi tuvu un ir viegli iedomāties kas notiek, kad tur sastumj dubļus, zāli… Risinājums - konstruktīvi savādāks rāmis, jeb sēdekļa truba, kas lejas galā ir liekta, bet tāda fīča parasti ir tikai karbona rāmjiem, vai arī citas konstrukcijas priekšējais pārslēgs. Ilustrācijā īpaši skarba situācija:

ir jau… kopsummā mājās 6 ričuki. 2 man, 2 dēlam, pa vienam sievai un meitai:) + vēl velopiekabe:)

Ideja par 29er ir ļoti atbalstāma! Šobrīd jau ir skaidrs, ka 26 vairs faktiski nav priekšrocību, izņemot atsevišķās ļoti dinamiskās krosa trasēs, bet domāju drīz izzudīs arī tās, jo tehnoloģijas ienāk ātri, kā arī pieredze.
Iesaku koncentrēties uz divām lietām - rāmi un riteņiem. Abus vajag pēc iespējas modernākus, jo īpaši rāmju ģeometrija ir ļoti progresējusi pēdējā laikā. Transmisiju un bremzes ar laiku var “apgreidot”. Vēl jāpiebilst, ka lielākā daļa šo velo tiek attīstīti Amerikā un dažās Vacu kompānijās, kurām ari vērts pievērst uzmanību. Daudz 29-ki nāks arā pēc šobrīd notiekošas Eurobike izstādes - novēlu veiksmīgu pētniecību. Jā, der pievērst uzmanību riepu platumam, šķiet 2.1-2.2 ir optimāli 29niekam, īpaši ar cieto dakšu, spiediens 2.2-2.3.

Paskaidrojiet tējkannai, kādas ir tās priekšrocības un kāpēc tad tādus netaisīja agrāk?

26" mtb aizgāja tautās laikam tikai tāpēc, ka pirmajiem mtb ar šādu izmēru bija pieejamas riepas ātrāk nekā 29"
http://en.wikipedia.org/wiki/29er_(bicycle)

Man ir pilns komplekts - sieva & 2 bērni & garāža, kur glabāt (LV mazajša garāžās pietiek vietas tikai hlamiem un velo), kas ir par iemeslu tam, ka nav ko glabāt, t.b. 2 velo sev :(

29er vs 26er = ātrvilciens vs tramvajs :)

Ok pārliecinājāt. Tagad jautājums par to ņemt gatavu vai pašam komplektēt?

Protams, gandrīz vienmēr ērtāk ir pirkt jau gatavu. Viss atkarīgs no Tava budžeta. Vari papētīt vietni: http://on-one.co.uk |Tur ir šādas tātad lietas priekš naineriem, pie tam lēts on-one rāmis zem 200 Ls, kurš sver tikai 1,58kg. Arī rati par pievilcīgām cenām. Dārgs priekš varētu būt dakša, ja vēlies mīksto.

Baigi dārgi jau nav. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=50761

Vai 29er-am ir pieejamas shosejas riepas, varbuut der 28’ riepinas?

rati par platiem. shaurakais ko var uzlikt 28x1.5

29er ir standarta diametra aploki kā 28ņiekam vai šosejniekam, diametrs 700 mm. Ja aploka platums to atļauj(nav kautkādi super platie 20+ mm), tad IMHO bez problēmām liekās šosejnieka sliki.