Klanis - 170 vai 175?

Avatar

By uster 07.06.2006 01:52:12

Guest

Atvianojos jau iepriekš, ja šāds topiks jau ir bijis..
Tātad, kā lai es zinu kādu klaņi man vajadzīgi - 170 vai 175 (vai vēl citu)? Kā to noteikt?
Kāda ir starpība? Esmu dzirdējis, ka īsāki klaņi vairāk der braukšanai pa šoseju, bet garāki - pa kalniem. Visu laiku esmu braucis ar 175, bet tagad varbūt pirkšu jaunus. Esmu noskatījis vienus, bet tur ir tāda interesanta lieta - 170mm 26/36/48 maksā 41 Ls, bet 175 mm 22/32/44 55 Ls. Vai cenas starpība ir dēļ klaņa garuma vai zobratiem?
Liels paldies jau iepriekš. I am so confused...

Avatar

By FOX 07.06.2006 01:55:22

Member+ · 5,297 comments

Nu ar tiem garumiem mazliet Tu jauc, kalnos der īsāki, bet viss atkarīgs no kājas garuma! A cenas starpība visdrīzāk ir zobratu dēļ! Šķiet, ka tie ir Shimano klaņi!


TREK Supercaliber

Avatar

By uster 07.06.2006 02:03:16

Guest
FOX wrote

Šķiet, ka tie ir Shimano klaņi!

Jā gan! smile
Kā noteikt cik gari būtu labāki?

Last edited by uster (07.06.2006 02:03:45)

Avatar

By FOX 07.06.2006 02:33:48

Member+ · 5,297 comments

kāds augums Tev?

Man ir tā, ka uz treniņu ričuku stāv 175mm, bet uz sacīkšu MTB 170mm. Varu pamīt tīri normāli ar abiem! Tā kā parastam mirstīgajam ar nekāda baisā strpība nav..... bet ļoti daudz kas ir atkarīgs no auguma / kāju garuma.


TREK Supercaliber

Avatar

By tumšais 07.06.2006 03:12:47

Member+ · 485 comments
Avatar

By cello 07.06.2006 04:04:54

Local.Auth · 4,686 comments

īstenībā šosejā arī ir kalni un ne mazāki kā ar mtb un noteikti kopā vienā dienā sanāk vairāk km uzbraukt kalnā šosejas mačos nekā mtb mačos.tas tā info.
parasti klaņus piemeklē augumam,jo mazāks(īsākas kājas )tad 170mm vai 172,5*praktiski vispopulārākie šosejā) uz atsevišķa starta riteņiem liek 180mm un pat 182,5mm un nemaz tie ļoti garie to nedara,jo ind br ir sava specifika.mtb laikam 175mm ir populārākie.bet tur jau atkal visādas nianses.ja brauc tautas klasē un kaut vai Lv sporta klasē nav jēgas mocīties ar to prātošanu ņem kuri labāk patīk,jo rezultātu tas īpaši nietekmēs un 48zobratu var notirgot un 44 vai 46 vietā nopirkt.
no fizikas viedokļa lai tev izskaidrotu droši jājautā Ansim tas visu paskaidros.sviras,plecus u.c. gudrības...

Avatar

By Ansis 07.06.2006 05:52:40

Member++ · 3,683 comments

"no fizikas viedokļa lai tev izskaidrotu droši jājautā Ansim tas visu paskaidros"

Paldies!:)
Nu, tas ir vienkārši. Par cik tā ir rotācijas kustība ar definētu rotācijas centru, mīšanas darbs (jeb griezes moments) jārēķina ņūtonmetros. Tātad Tu brauksi vienādi ātri, minot 170 mm klaņus ar 175 N spēku un 175 mm klaņus ar 170 N spēku (vnk. sareizini šos abus). Otrajā gadījumā kājām viena klaņu apgrieziena laikā jāveic garāks ceļš - uz tā rēķina ar mazāku spēku jāmin. Gluži kā bremžu rotoru diskusijā.
Es agrā jaunībā braucu ar šosejas ričukiem. Cik atceros, sākot no Harkoviešiem līdz manam pašreizējam franču Gitane man vienmēr šosejā ir bijuši 175 mm klaņi. Savukārt populārajām sporta MTB Shimano grupām LX un XT - es kaut kad mērīju - tie bija mazliet īsāki. Šķiet, ka ap 173,5 mm (vajag varēt atrast web info, vai vismaz kādam no mums precīzi nomērīt).
Es domāju - ja Tev ir normāls augums, un Tu iedomājies savam vellītim normālu pielietojumu, tad izvēlies minimālu atkāpi no visizplatītākā standarta. Jo spēka/kadences attiecību taču var variēt ar zobratu pārnesumu!
Ir kas cits svarīgs. Paskaties uz savu rāmja-dakšas ģeometriju. Ja Tu rāmī, kura ģeometrija ir amortizatora dakšai, esi ieskrūvējis cieto dakšu ar normālo (zemo kroni), tad izvēlies 170 mm klaņus. Lai panāktu pietiekošu pedāļu augstumu virs zemes.
Tiešām, kāds Tev rāmis, kāda dakša?

Last edited by Ansis (07.06.2006 05:56:36)

Avatar

By Biker 07.06.2006 13:39:23

Member+ · 954 comments

Klaņi 172,5 mm MTB ir reta lieta, savulaik meklēju (arī šeit) un neatradu. Standarts ir 170 un tad uzreiz 175.
Būtu interesanti izmērīt reālo garumu, vai tiešām 175 īstenībā ir 173,5..?


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By fubar 07.06.2006 14:30:57

Member · 1,811 comments

ar garaakiem klanjiem teoreetiski vajadzeetu vieglaak tikt galaa ar "dead point" -to miniena briidi kad ar speeku vairs nekas nenotiek un klanjiem uz inerci (Ansi ,nepiekasies wink nu ne gluzhi klanju inerci, bet driizaak miniena kustiibas inerci jaatiek taalaak. taapeec taa izveele kalnos.

nu to pashu dead point kura deelj mees nokaapjam staavaa kalnaa nepiemerota paarnesuma izveeles deelj, deelj kura ir konstrueeti ovaali zobrati (rausim ir) un tiek mudiitas visaadas gudraas konstrukcijas ar vienaa plaknee nenofikseetiem klanjiem utt.

pareizi Ansis teica par to kliirensu, nav mazsvariigi. ir bijis taa, ka iet liikumaa minoties un iekshmalaa gadaas kaads cinis pa kuru tanksh ar pedaali sad vienreiz taa sanesa, ka gandriiz zavalu uztaisiiju.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By Ansis 07.06.2006 14:58:41

Member++ · 3,683 comments

Es kaut kad mērīju vai nu Alivio, LX, vai XT (no centra līdz centram, protams). Atceros, ka pilni 175 mm nesanāca, kaut kā man 173,5 ir palicis prātā. Varu pārmērīt 2004.g. XT - kas man pašlaik ir. Pēc atmiņas liekas, ka Alivio bija nepilni 175...
Fubar pareizi saka, ka ar garākiem klaņiem ar lielāku inerci (precīzāk runājot, inerces momentu - jo rotācijas kustība) vieglāk pāriet pāri "dead point". Bet tā atšķirība procentuāli sanāk tik maza, ka pareizāk ir vispirmām kārtām skatīties citus aspektus. Rāmi, dakšu, braucēja augumu (kāju garumu). Ja šie kritēriji atļauj likt garākus klaņus, tad "dead point" faktora dēļ var izvēlēties garākos.