Instrukcija: Ko darīt, ja uz br. klučiem un rotora tikusi eļļa
Tātad, šī ir instrukcija paredzēta hidrauliskajām DB, instrukcijā aprakstīts kā pareizi notīrīt bremžu klučus un rotoru, ja uz tiem ir tikusi eļļa.
Eļļainu kluču problēmu var risināt arī, sakopjot esošo inventāru, nevis pērkot jaunu. Metodi esmu pārbaudījis gan pats, gan daudzu citi.
Dari tā:
1. izņem klučus ārā no suporta,
2. ar trauku mazgājamā līdzekļa šķīdumu kārtīgi nomazgā gan suportu (iekšā + ārā), gan rotoru - izbirstē visu kārtīgi un labi noskalo,
3. rūpīgi no visām pusēm nomazgā br. klučus - tas nomazgās br. šķidrumu no kluču ārpuses,
4. liec br. klučus katlā/bundžā (ko nelieto ēdiena gatavošanai, vai arī pēc tam vajadzēs rūpīgi to mazgāt) ar ūdeni un vāri uz plīts ~10min - tas neitralizēs br. šķidrumu, kas iesūcies iekšā klučos, (šī procedūra liekas sarežģītāka kā patiesībā ir, vienkārši vāri kā olu)
5. ieliec klučus iekšā suportā, samontē visu pārējo atpakaļ,
6. ielej pudelē ūdeni un brauc 'piededzināt' bremzes,
7. atrodi kādu kārtīgu kalnu, ar nospiestu bremzi lēnām brauc no kalna, lai tā kārtīgi uzkarst - bez kalna var iztikt, bet uz līdzenas vietas būs ilgāk jākarsē bremze (man vajadzēja kādus 300m, lai pamatīgi uzkarsētu),
8. apstājies un uzlej uz suporta un rotora ūdeni, lai nočūkst,
9. atkārto 7. un 8. soli 2-3 reizes - pēc katra piegājiena, kad bremze uzkarstot būs atkal nožuvusi varēsi just, ka tās spēks jūtami pieaug, pats no savas pieredzes varu teikt, ka šajā brīdī man DB sāka čikstēt, man to izdevās atrisināt pavisam vienkārši: kad pabeidz bremžu piededzināšanu un brežu spēks liekas pieņemams, atkal bremzes uzkarē, un ļāuj tām mierīgi atdzist (nelejot virsū ūdeni), bet DB čīkstēšana ir specifiska katram modelim.Viens DB modelis čīkst, kad ir mitrs, cits - kad rotors netīrs, utt...
Bremžu 'piededzināšanai' ir divi efekti: tādā veidā no klučiem tiek likvidētas pēdējās br. šķidruma paliekas, un br. kluči un rotors piestrādājas savā starpā.
10. sargā klučus un jo īpaši rotoru no eļļas un citām taukainām lietām - labāk neaiztikt pat ar it kā tīrām rokām rotora bremzēšanas virsmu,
11. ja gadās, ka atkal bremzēm pazūd spēks, tad palīdz rotora nomazgāšana un neliela bremžu uzkarsēšana.
Instrukcijas autors:Agris Kveders
Raksta autors un instrukcijas testētājs: Atis Lapkovskis
Last edited by atis.l777 (11.07.2009 13:21:28)
Meistars no debesīm nekrīt.
By airavs 10.07.2009 22:12:02
Member · 1,643 commentsman parasti pietiek ar nomazgāšanu (Fairy), laikam neesmu tik prasīgs pēc vājprātā asām bremzēm.
By Krigers 11.07.2009 13:41:28
Member+ · 465 commentsPaldies, airav, par viedoki.
Jā, ar trauku līdzekli parasti pietiek. Tomēr gadījumus, kad bremze ir nopietni sasmērēta, pieskaitīšu pie neparastiem.
Aprakstītā metode ir pārbaudīts veids, kā novērst sekas pēc tam, kad uz klučiem ir ticis ievērojams daudzums br. šķidruma. Visspilgtākais piemērs - gar blīvi suportā no tā ir iztecējusi visa bremzēs esošā minerāleļļa. Viegli iedomāties, kādā skatā ir kluči. Un tāpat nav grūti iztēloties, cik ļoti palīdzētu vien apmazgāšana ar fairy.
Pasākuma rezultāts ir atkal labi strādājošas bremzes - bez noslieces uz vājprātu vai asumiem.
By Taurenis 11.07.2009 14:23:40
Member · 4,677 commentsLabs raksts...un noderīgs
The voices are telling me to GO CYCLING AGAIN!!! If I don`t go, they won`t stop.
By Sturmgevers 27.09.2009 15:13:33
Member · 84 commentsJa bremžu rotors ir Hayes, tad mierīgi vari to mest laukā. Dēļ savas porainās struktūras tur nekas ar mazgāšanu nebūs līdzēts.
Galvenā gudrība izjaucot ričuku ir salikt visas bumbiņas atpakaļ. Parasti tomēr dažas pazūd.
By Krigers 27.09.2009 20:22:21
Member+ · 465 commentsPatiesi?! Mest ārā un viss?
Paldies par vērtīgo padomu un pie viena, lūdzu, pastāsti, kur mēdz sviest ārā savus 'porainos' rotorus!
Tieši šonedēļ izpildīju aprakstīto procedūru Hayes kluču un rotora sakopšanā. Rezultāts - vairāk nekā apmierinošs. Hmm, varbūt manā īpašumā ir viltoti rotori? Tādā gadījumā cepuri nost X-sports priekšā par ļoti labi nostrādātiem pakaļdarinājumiem.
By artis 27.09.2009 21:58:01
Member+ · 689 commentsur rotora (arī Hayes) uzpūt jebkuru kautcik normālu brake cleaner un 100% nekādas problēmas(zinu ko runāju:))
vēl variants aizbraukt uz kādu lielāku kalnu un piesvilināt,var arī aizmotorā ar striķi:)
Cannondale The Best
By IMAGin 27.09.2009 22:57:25
Member · 655 commentsNu tik vienkārši ar tiem rotoriem tomēr arī nebūs... pats lietoju hayes un reiz rotoram ir tikusi klāt kāda eļļa vai kas tamlīdzīgs, vismaz man tā šķiet, pēc simptomiem. Jo rotori un kluchi ir gan mazgāti, gan ar izopropil spirtu tīrīti un pa kalniem iededzināti bezmaz līdz sarkankvēlei...
Un lai arī bremzes ir diezgan stipras - ilgstoši zem slodzes bremzējot nobraucienos jūt ka bremzes "iet pa viļņiem"... attiecīgi norakstu, ka kāda rotora daļa neņem vienādi labi kā citas tā daļas.
P.S. Rotori taisni
By atis.l777 10.07.2009 20:42:16
Member · 48 comments