Šosejas velo VS MTB ar slikiem/šosejas riepām
Treniņiem pa asfaltu lēts šosejnieks noteikti būs labāks nekā dārgs baiks ar foxiem un xtr kaut vai dēļ tās līkās stūres, kas garos treniņos dod relatīvu komfortu. Bez tam tagad nesezonaa vienkaršs šosejnieks maksā tik cik sezonā xtr klaņi.
By onkulis 08.10.2008 22:44:47
Member · 432 commentsAr šosejas ratiem ies ātrāk. Līdz ar to pie vienādi pavadīta treniņa laika un pulsa var nobraukt vairāk km (aizbraukt tālāk), kas to pasākumu padara interesantāku.
Ja salīdzinām MTB un šosejnieku, tad jā, bet ja tikai ratus nomaina (riepas arī varētu būt stipri līdzīgas) .. nu nesaprotu tomēr es šito padarīšanu... PAR CIK KM/h ies ātrāk dēļ ratu gaisa pretestības? kaut vai teorētiski rēķinot.
Vai nebūs tas ieguvums 1-2 km/h ?
..un vispār - dēļ kā 28" pa šoseju ripo labāk nekā 26" ? man liekas ka teorētiski vajadzētu būt otrādi - lielāks rats ir lielāka gaisa pretestība (ja pieņemam ka aploka platumi un spieķu skaits vienādi). Kā tur ir ar rites pretestību vienāda izmēra riepai uz mazākas aploces - vai arī nav mazāka nekā lielākam ratam (teorētiski, jo praktiski laikam tā atšķirība ir stipri maza)) ? tad jau sanak tieši pretēji.. ??
Last edited by onkulis (08.10.2008 22:53:08)
By scott 08.10.2008 23:05:19
Member+ · 391 commentsTāpat man vēl nav skaidrs:
Situācija - 2h un vienāds pulss.
Ar šosejnieku nobraucu lielāku attālumu, ar mtb mazāku (variantā pa mežu, varbūt arī šoseju, ja pieņemam, ka 26" ripo lēnāk).
Tad kas treniņiem tad ir labāk - 2h ar šosejnieku, jeb 2h ar mtb?
By FOX 09.10.2008 08:49:28
Member+ · 5,297 commentsOnkulim! Fizikas aprēķinus neminēšu (lai to dara Ansis), bet uzsēdies uz riteņa ar 28" ratiem un šaurām riepām un sajutīsi atšķirību.
TREK Supercaliber
By airavs 09.10.2008 08:52:54
Member · 1,643 commentsja brauc ar vienādiem pārnesumiem, 28'' raram ir lielāks aploka garums, tātad lielāks nobrauktā ceļa garums viena apgrieziena laikā.
By KarlisB 09.10.2008 08:54:46
Member+ · 911 commentsTāpat man vēl nav skaidrs:
Situācija - 2h un vienāds pulss.
Ar šosejnieku nobraucu lielāku attālumu, ar mtb mazāku (variantā pa mežu, varbūt arī šoseju, ja pieņemam, ka 26" ripo lēnāk).
Tad kas treniņiem tad ir labāk - 2h ar šosejnieku, jeb 2h ar mtb?
Vienīgais nopietnais arguments ko esmu dzirdējis par labu teniņiem uz piķa ir, ka pulsa svārstības ir mazākas un lineāra slodze labāk trenē sirdi un muskuļus, pie vienāda vidējā HR
Last edited by KarlisB (09.10.2008 08:55:25)
FS 29er
By martins_audi 09.10.2008 09:03:32
Member+ · 67 commentsUz šosejas puls nelēkā tā, kā braucot pa mežu.
Un pareizi, ka 28 collu ratam ir garāka riņķa līnija, tādējādi ar vienu minienu vairāk noriposi.
Es trenējos vairāk uz šosejnieka un baiku tikai sesdienās svēdienās un svētku dienās
By KKTK 09.10.2008 09:26:38
Member+ · 2,298 commentsA kur ir problēma neraustoties ar MTB braukt pa zemes ceļu? Nav jau uzraiz jābrauc tikai pa mežu un kalniem. Arī HR nemainīgs, slēdzam cītīgi ātrumus un arī slodze uz muskuļiem būs vienāda, un tā nav jātusē pa LV šaurajām šosejām.
By Delfins 09.10.2008 10:33:41
Member+ · 3,575 commentsmežā ir ātrāk nobeigt pārsledzēju, jo jāparslēdzās 3x biežāk. tāpāt visas pārējās slodzes gan uz dakšu, gan pašu rāmi, stūri, stuti. Šosejā tas viss daudz vienkaršāk, mazāka apkope, mazāka iespēja k-ko salauzt - it īpaši dakšu. Mežā ja brauc ar full-HT (ar cieto dakšu), tiks čakarētas plaukstas/rokas - nu nafig tas vajadzīgs?
By x-f 09.10.2008 11:22:15
Member+ · 402 commentsnu nafig tas vajadzīgs?
... bet vispār traki tie braucēji, pa asfaltu braukt ... ja visapkārt ir pilns daudz labāku grants ceļu un meža taku ...
Daudz interesantāk un drošāk (nenotrieks mašīna).
Piekrītu tam, kur rakstīja par braukšanu ar slikiem pa mežu. Pats tā darīju iepriekšējos gadus (ar 1.3" un "full-HT"), un nebija ne vainas. Protams, kopš pārkāpšanas uz īstāka MTB, to gan vairs negribas darīt.
Bet vispār tas droši vien ir patikšanas un vajadzības jautājums. Treneris saviem audzēkņiem visdrīzāk liks braukt pa šoseju (iepriekš jau aprakstīto iemeslu dēļ), bet es kā svētdienas braucējs daudz labāk braucu pa zemes ceļiem, celiņiem un takām, uz šosejas parādoties vien nepieciešamības gadījumā. Nu nav tur droši, lai arī līdz šim nekas TĀDS nav noticis.
Un tas, ka mežā velo ātrāk tiek nojāts – nu, bet.. bet.. tam jau tas domāts!
Es labāk nopērku lētāku velo, ar kuru braucu no sirds un remontēju pēc vajadzības, nekā kaut ko dārgu, ar kuru pēc tam žēl braukt.
People.lv Racing Team
By raiter 09.10.2008 12:34:30
Member+ · 3,346 comments(...) Bet vispār tas droši vien ir patikšanas un vajadzības jautājums. Treneris saviem audzēkņiem visdrīzāk liks braukt pa šoseju (iepriekš jau aprakstīto iemeslu dēļ), bet es kā svētdienas braucējs daudz labāk braucu pa zemes ceļiem, celiņiem un takām, uz šosejas parādoties vien nepieciešamības gadījumā. Nu nav tur droši, lai arī līdz šim nekas TĀDS nav noticis (...)
.
Diskusijā par velosipēda izvēli jau savas domas rakstīju. Bet par to trenešānos mežā vs šoseja - iesākumā arī domāju tāpat, ka pa mežu var baigi satrenēties utt. Bet tad (šeit pat forumā) izlasīju viedos vārdus par tiem stabilajiem pusliem un slodzēm uz šosejas, pamēģināju, un pilnīgi piekrītu, ka kājām un sirdij šoseja nāk vairāk par labu. Uz grants ceļa tādu vienmērīgu slodzi arī nav iespējams sasniegt (jāuzmanās no bedrēm, akmeņiem un smiltīm)... Toties grantij lielāka pretestība:)
Protams, MTB braukšanas spējas uz šosejas neattīstīsi, priekš tam jau pa kārtīgiems sakņainajiem kalniem jābraukā.
Last edited by raiter (09.10.2008 12:36:27)
By 19 09.10.2008 12:55:04
Local.Auth · 630 commentses domāju ka tas viss ir atkarīgs no rezultātiem ko katrs indivīds grib sasniegt. Ja tu gribi pamatīgi strādāt pie bāzes - resp., strādāt ar zemo pulsu apjoma darbu tad nekas labāks par šoseju nav un ar ko braukt tas jau ir katra paša ziņa. Vieglāk ar šosejnieku, pierastāk ar MTB, bet nu kas katram tuvāks...
Mežā gandrīz nekad nebūs iespēja pulsu noturēt +/- trīs sitieni. Un ja tev pa granteni ir jākratās ~3h tad sēžamvietai un rokām tas nav pats patīkamākais. Lai nu kā, bet par pro līmeņa mtb braucēji pilnīgi noteikti trenējas arī uz šosejas. Par ieguvumiem te jau bija minēts. Secinājumi un izvēle paliek paša ziņā.
"I do the thinking, you do the suffering" /TREŅER/
https://twitter.com/JanisMusins
https://www.facebook.com/musins
https://www.train2win.cc
By FOX 09.10.2008 13:15:38
Member+ · 5,297 commentsVēl tāda nianse, mežā nevar uzgriezt tādu collu, kā šosejā. Un neaizmirsīsīm, ka seb maratoni pārsvarā ir šosejas gonkas. Un ko darīt sebā, kad treniņos nebūs griezta tā colla?
P.s. bija man viens tāds brīdis, kad teicu, ka pa šoseju nekad nebraukšu. Nu 90% treniņi ir tikai pa šoseju. Nu nav forši 3 un vairāk stundas kratīties pa granti vai pa mežu. Visam savs laiks......
TREK Supercaliber
By KarlisB 09.10.2008 14:03:41
Member+ · 911 commentsNu nav forši 3 un vairāk stundas kratīties pa granti vai pa mežu.
Ar FS nekādu problēmu
FS 29er
By Ansis 10.10.2008 00:54:49
Member++ · 3,685 comments.. nu nesaprotu tomēr es šito padarīšanu... PAR CIK KM/h ies ātrāk dēļ ratu gaisa pretestības? kaut vai teorētiski rēķinot.
Vai nebūs tas ieguvums 1-2 km/h ?
..un vispār - dēļ kā 28" pa šoseju ripo labāk nekā 26" ? man liekas ka teorētiski vajadzētu būt otrādi - lielāks rats ir lielāka gaisa pretestība (ja pieņemam ka aploka platumi un spieķu skaits vienādi). Kā tur ir ar rites pretestību vienāda izmēra riepai uz mazākas aploces - vai arī nav mazāka nekā lielākam ratam (teorētiski, jo praktiski laikam tā atšķirība ir stipri maza)) ? tad jau sanak tieši pretēji.. ??
Man pašam nav intereses un motivācijas uzturēt šo diskusiju, tomēr šo te atstāt bez ievērības arī negribējās.
1. Dēļ RATU gaisa pretestības ies ātrāk pat par nepilnu km/h. Bet ratu gaisa pretestība ir viens no mazākajiem faktoriem atšķirībā starp šosejnieku un MTB!
2. 28" ripo labāk par 26" jo spiediens riepā ir stipri lielāks, bez tam modernai šosejas riepai pa saskarsmes laukumu ar asfaltu mēdz būt iestrādāts ātrāk ripojošs gumijas sastāvs (multi compound riepas), bez tam lielāks rādiuss dabū mazāku atsitienu atpakaļ no ceļa seguma plaisām, grambām un bedrītēm.
3. Par gaisa pretestību detalizētāk: frontālā gaisa pretestība veido tikai daļu no summārās. Gaisa plūsmu ap ķermeni iedala laminārā, turbulentā ar stacionāriem virpuļiem un turbulentā ar virpuļu atraušanos. Lai uzzinātu, kāds gaisa plūsmas veids dominē konkrētajā situācijā, pēc gaisa (vispārīgi - gāzes, šķidruma) fizikālajiem parametriem un ķermeņa formas rēķina t.s. Reinoldsa kritēriju.
Labākais piemērs iz dzīves ir TT ķivere - ar garo "pilienveida" aizmuguri. Ja darbotos tikai frontālā gaisa pretestība, tad no tā veidojuma ķiveres aizmugurē nebūtu nekādas jēgas. Bet jēga ir ļoti liela: tāda ķiveres forma aizpilda retinājuma telpu aiz ķiveres un iespēju robežās pārvērš turbulento gaisa plūsmu laminārajā.
Otrs piemērs: kāpēc tiek runāts par aerodinamiskajiem aplokiem, ja, skatoties uz riteni no priekšas, aploks vispār nav redzams - to pilnībā nosedz riepa? Situācija patiesība ir daudz sarežģītāka. Gaisa plūsma "aptek" riepas un aploka priekšējo pusi un triecas pret aploka otru - aizmugurējo pusi. Riepa cenšas šo aptekošu plūsmu raut sev līdzi uz riņķi. Šis otrais faktors 28" ir mazāks kā 26" riepai, jo 23 mm riepai ir mazāks sānu virsmas laukums kā 1" MTB slikam, bez tam vēl mazāki apgriezieni dēļ lielāka ārējā diametra.
Ko no tā var mācīties, Fox jau teica - nespriedelē, cilvēk, par ļoti gudrām lietām, bet uzsēdies uz riteņa ar 28" ratiem un šaurām riepām un sajutīsi atšķirību!...
By Andersons 10.10.2008 08:19:48
Member+ · 2,639 commentsPiekrītu par visiem simts. Kamēr neesi pamēģinājis kas ir šosejnieks, tikmēr liksies ka MTB pa šoseju ripo super, bet ja vienreiz izbrauksi pa labu šoseju ar šosejnieku pēctam funktierēsi hmm kur es biju agrāk.
Vēl ja uzliek guļstūri tad uz 40 km var ietaupīt vēl pāris minūtes.
Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.
By onkulis 10.10.2008 10:42:07
Member · 432 commentsruna gan bija par ātruma ieguvumu TRENIŅĀ un tā LIETDERĪBU, bet nu zinatniski izskaidrojumi mani vienmēr ir valdzinajuši visu cieņu Ansim!
Ko no tā var mācīties, Fox jau teica - nespriedelē, cilvēk, par ļoti gudrām lietām, bet uzsēdies uz riteņa ar 28" ratiem un šaurām riepām un sajutīsi atšķirību!...
nu patiesībā jau es arī braucu uz 28" ar šaurajam riepiņām, tomēr vasarai bieži liku 35-nieces, jo kratīties pa Latvijas bezceļiem (lasi bēdīgajām šosejām) ir KRIETNI vien komfortablāk uz biki platākam un mīkstakām riepām nekā uz 8 Bar piepumpētiem cīsiņiem.
... bez tam lielāks rādiuss dabū mazāku atsitienu atpakaļ no ceļa seguma plaisām, grambām un bedrītēm...
šitam gan noticēšu ja kads man izskaidros kāpēc automašīnas ar lielākiem riteņiem (diskiem) ir cietākas nekā auto uz mazākiem riteņiem - piem, salīdzinām 15 " ar 17" - kā diena pret nakti - uzliekot lielakus ripuļus skatam komforts krasi samazinās - sajūtas kā braucot ar koka ratiem )
By cello 10.10.2008 10:49:10
Local.Auth · 4,686 commentsuz 17" diskiem tak riepa ir 45mm bieza un tā protams ir cietāka par jebkuru 65mm vai 240Volvo 80mm.
By Velomens 10.10.2008 10:53:14
Member+ · 1,681 commentsšitam gan noticēšu ja kads man izskaidros kāpēc automašīnas ar lielākiem riteņiem (diskiem) ir cietākas nekā auto uz mazākiem riteņiem - piem, salīdzinām 15 " ar 17" - kā diena pret nakti - uzliekot lielakus ripuļus skatam komforts krasi samazinās - sajūtas kā braucot ar koka ratiem )
Tās tādēļ,ka auto kam ir lielāki diski - lielāki ir tieši diski nevis riepas, tādejādi riepas ir plānākas,respektīvi tautā saucamās miziņas un tur jau laikam nav jāskaidro,kamdēļ miziņas daudz mazāk absorbē bedres (salīdzinot ar parastajām 195/65 R15)
Veloceļojumi www.velomens.lv
By Delfins 10.10.2008 10:55:32
Member+ · 3,575 commentsTāpēc, ka 17" diskam riepa ir plāna un ar lielu spiedienu... Turklāt amortiņi šadiem autiņiem arī tiek regulāti uz `agresīvi`
Ieguvums treniņā - vienmērīgāka ripošana, ko tieši vajag treniņiem. Ja vajag izturību, izpildi intervāl-treniņu. Bet apkope šosejai krietni vieglāka.
Last edited by Delfins (10.10.2008 10:56:25)
By kasio 10.10.2008 14:46:39
Member++ · 561 commentsnu nafig tas vajadzīgs?
... bet vispār traki tie braucēji, pa asfaltu braukt ... ja visapkārt ir pilns daudz labāku grants ceļu un meža taku ...
Daudz interesantāk un drošāk (nenotrieks mašīna).
Jaa es regulaari braucu pa shoseju un mani regulaari notriec mashiina.
By onkulis 10.10.2008 17:26:42
Member · 432 comments..ja par auto, tad spiediens riepās pumpējas galvenokart atkarībā no auto masas - vairāk piekrauta mašīna - lielāks spiediens. Nu "miziņas" paliek "miziņas" kā auto tā velo )
..bet ja par velo, tad kā varam runat par 28" rata mazāku atsitienu atpakaļ no ceļa seguma plaisām un grambām ja uz šī rata ir 100-120 psi un pat vairāk piepūsts "cīsiņs". Sacensībam saprotams - ieguvums ir , bet treniņam man domāt ka platāku riepu ir DAUDZKĀRT patīkamāk un mazāk nogurdinoši braukt dēļ mazākas vibrācijas. Par tūrisma izbraucieniem uz vairakām dienām pat nesalīdzināšu - pēc braukšanas 35-niecēm pat 25-nieces likās kā koka rati.
..bet nu .. kas nu kuram vairāk iet pie sirds - cits grib dienā nobraukt 20 km vairāk , bet cits ar lielāku komfortu.
..tikai lūdzu nepārprast - es te nebūt neaģitēju braukt pa šosi ar MTB. Logiski ka ideāla variantā katram izbraucienam savs velosipeds. Bet par cik ideālu variantu atrodam reti, tad kompromisi var būt dažādi
By FOX 10.10.2008 17:40:47
Member+ · 5,297 commentsTaisnība, tāpēc jau ir arī platas 28" riepas.
TREK Supercaliber
By Reinis 10.10.2008 19:40:02
Member+ · 586 commentsPar finansiālo pusi:
Manuprāt viduvējs, trenniņiem gana labs šosejnieks: ~500Ls
Trenniņos šogad ar šosejnieku esmu nobraucis ~7000 km, nolietota viena kasete, ķēde, 1 kompl. bremžu gumijas.
MTB baiks tikai sačiem. 14 sacensības, nobrauktas divas ķēdes un 1 kasete. Tāda veida pasākumos kā
Bike Challange nav būts, tur vairākām komponentēm tiek pielikts punts, bet tas ir cits stāsts.
Starpcitu, FOX, kāds cipars tiem FSA 28" trenniņu ratiem.
Ar visu šo gribēju pateikt, ka iespējams ilgtermiņā braukt trenniņus ar šosejnieku ir patīkami un arī finansiāli izdevīgi:)
Burusports Ridley Team
By FOX 10.10.2008 20:50:51
Member+ · 5,297 commentsRati nav īsti FSA, bet cena ir 150Ls par ratiem, kur "liec un brauc".
TREK Supercaliber
By fusio 10.10.2008 22:29:44
Member · 784 commentsman ar savu trīsciparu svaru šosejnieki vienmēr ir likušies par trauslu.... kā tur īsti ir? vai godīgi braucot pa asfaltu šosejnieks tādu svaru var turēt?
By Delfins 10.10.2008 22:37:52
Member+ · 3,575 commentskāpēc gan nē? esmu uz rāmja vizinājis i neko
By bonuss 08.10.2008 21:52:57
Member+ · 148 comments