XT šhiftera problēmas.
Šifteris 12s XT M8100 I-Spec EV.
Slēdzot ātrumus no mazajiem zobratiem uz lielajiem ir tāda sajūta, ka nav pieregulēts pārslēdzējs – krakšķ un dažreiz pat ķēde noiet uz zemāku zobratu un tad atpakaļ. Esmu taisnojis gailīti (ir tas instruments), n-tās reizes regulējis pārslēdzēju un arī indeksāciju, bet problēma nerisinājās. Laika gaitā piefiksēju, ka slēdzot no lielajiem zobratiem uz mazajiem viss precīzi strādā un krakšķi nav. Domāju, ka zobratiem zobi varētu būt līki un tagad, kad sezona beigusies pieķēros kārtīgāk šai problēmai un nomarķēju zobus aiz kuriem ķeras, bet arī tur viss ok, uz aci taisni izskatās.
Tātad pēdējais variants palika šifteris un te nu gan pamanīju nianses, kad slēdzot uz lielāku zobratu klikšķis parādās, bet prasās tā kā vēl mazliet paspiest, lai pārslēdzējs nostātos precīzi, tā lai nekrakšķētu ķēde. Interesanti ir arī tas fakts, ka šifteri mazliet paspiežot un atlaižot pārslēdzējs pavirzās, bet atpakaļ neiet tāpēc arī nostājas precīzi. Ja šifteri vairāk paspiež, bet tā lai nepārslēdzas nākamajā ātrumā, tad gan pārslēdzējs pavirzās uz priekšu un tad atpakaļ un arī viss precīzi nostājas. Respektīvi, ja šifteri spiež pāri klikšķim līdz kādai pusei jau no nākamā ātruma klikšķa, tad pārslēdzējs aiziet uz priekšu un tad panāk atpakaļ un nostājas precīzi kur vajag, lai nav krakšķu. Domāju, ka trosīte varētu sprūst vai pārslēdzējs ar smiltīm un tāpēc neprecīzi pārslēdzoties nostājas, bet tur visu pārbaudīju un ir viss ok. Tad nu atlika šifteri taisīt vaļā, cerēju ka tur būs pilns ar smiltīm kuras iztīrot viss korekti sāks strādāt, bet nekā, tur viss tīrs. Meklēju youtubē šiftera problēmas, bet nekā tur tāda nevarēja atrast. Tagad nesaprotu tā varētu būt konkrētā šiftera modeļa slimība vai arī kaut kas šiftera mehānismā (uz aci viss ok izskatās). Vecajam MTB nobraukums 20k ir 11s SLX SL-M7000 šifteris, tur viss perfekti strādā. Varbūt kāds ir sastapies ar līdzīgu problēmu? Tie šifteri ir taisāmi/regulējami vai nečakarēties un nopirkt jaunu šifteri? Nobraukums 700km, problēma parādījās pēc kādiem 400km.
Video
Last edited by Nau_MTB1 (06.11.2023 00:02:37)

By Inars 06.11.2023 00:43:43
Member+ · 1,298 commentsIzskatās, ka nav 0 punkta. Toč gailēns taisns? Trose arī šādā rakursā nedabīgi zem leņķa izskatās. Rāmis gan jau karbons un ass perfecto ieskrūvēta. Šifters jau prosts kā cirvis, nav gadījušies brāķi. 5+ gados mēdz palikt stīvi, ja tur daudz dubļu un putekļu.

By AndisFoto 06.11.2023 09:36:53
Member · 67 commentsMan bija šī pati problēma, atrisinājās ar gaiļa taisnošanu, limitu un b-skrūves pieregulēšanu. B-skrūvi jāskatās pēc kasetes garākā zoba, nav visi zobi vienādi. Bet pēc sezonas beigām nomainīju gan šifteri, gan trosi, gan apvalku, jo pēdējā gonkā divreiz paliku uz lielākā zobrata, kāpu nost un ar roku bija jābīda.
Last edited by AndisFoto (06.11.2023 09:38:18)

By pun[4]uks 06.11.2023 14:00:19
Member · 148 commentsJa supports taisns, tad myb kāja saliekta?

By wowser 06.11.2023 21:23:29
Member · 57 commentsNovelc troses apvalkam galiņus, paskaties vai baigi apvalka dzīslas izlīdušas.

By ginca23 06.11.2023 21:49:26
Member+ · 3,153 commentsPamēģini, vai ar izslēgtu sajūgu ir tā pati problēma? Ja problēma pazūd, tad vaina sajūga mehānismā.
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)

By dizpark 07.11.2023 12:27:54
Member · 890 commentsPamēģini, vai ar izslēgtu sajūgu ir tā pati problēma? Ja problēma pazūd, tad vaina sajūga mehānismā.
Bet no Tavas pieredzes, kopjot droši vien, ka gana daudzus 12 sp shimano MTB ričukus. Kā ir ar tiem 12sp Shimano MTB šifteriem?
Man tagad ir saimniecībā 2 šādi velo, Vienam ir XTR slēdzis un XTR paŗslēdzējs. Kad bija svaigs no bodes, slēdzās kā pa sapņiem, bet sezonas gaitā, sajūta aizvien variāk ir, ka XTR šifteris ir tāds "nenoteikts", aizvien grūtāk saprast, kad ar īkšķi ir aizspiests līdz vajadzīgajam robam. Otram velo ir XT sifteris, arī ar XTR pārslēdzēju. Un tā sajūta ir, ka tas XT šifteris ir tāds kā "SRAMiskāks", ar noteiktākām iedaļām, arī paguruma brīžos, nav šaubu, kad esi aizspiedies līdz vajadzīgajam robam. Vai šis atbilst citu piereedzei , vai tas tikai mans tāds lokāls gadījums.

By Nau_MTB1 07.11.2023 14:06:14
Member · 109 commentsPamēģini, vai ar izslēgtu sajūgu ir tā pati problēma? Ja problēma pazūd, tad vaina sajūga mehānismā.
Bet no Tavas pieredzes, kopjot droši vien, ka gana daudzus 12 sp shimano MTB ričukus. Kā ir ar tiem 12sp Shimano MTB šifteriem?
Man tagad ir saimniecībā 2 šādi velo, Vienam ir XTR slēdzis un XTR paŗslēdzējs. Kad bija svaigs no bodes, slēdzās kā pa sapņiem, bet sezonas gaitā, sajūta aizvien variāk ir, ka XTR šifteris ir tāds "nenoteikts", aizvien grūtāk saprast, kad ar īkšķi ir aizspiests līdz vajadzīgajam robam. Otram velo ir XT sifteris, arī ar XTR pārslēdzēju. Un tā sajūta ir, ka tas XT šifteris ir tāds kā "SRAMiskāks", ar noteiktākām iedaļām, arī paguruma brīžos, nav šaubu, kad esi aizspiedies līdz vajadzīgajam robam. Vai šis atbilst citu piereedzei , vai tas tikai mans tāds lokāls gadījums.
Jā, “nenoteiktība”, es arī tā varētu definēt šiftera problēmu. Spiežot uz augšu, šiferis klikšķis notiek pa ātru, lai pārslēdzējs būtu precīzi savā vietā, tad vēl mazliet paspiežot to var nolikt precīzi vietā. Normāli, šai gadījumā kad es pēc klikšķa “mazliet” paspiežu šifteri, pārslēdzējam vajadzētu pavirzīties uz priekšu un atpakaļ, bet te tas nepavirzās atpakaļ un paliek precīzi vietā. Respektīvi var pat precīzi dabūt vietā sagaidot klikšķi un tad vēlreiz mazliet uzspiežot uz šifteri. Bet braucot piešāvos uzspiest 1 zobratu augstāk nekā man vajag un tad nometu lejā, jo kā jau rakstīju uz leju slēdzot viss precīzi saslēdzas.

By Nau_MTB1 07.11.2023 14:14:51
Member · 109 commentsPamēģini, vai ar izslēgtu sajūgu ir tā pati problēma? Ja problēma pazūd, tad vaina sajūga mehānismā.
Jā, ar izslēgtu sajūgu ir ok. To sajūga spriegotāju vajag vieglāku taisīt?
Last edited by Nau_MTB1 (07.11.2023 14:35:59)

By Papuass 07.11.2023 14:57:46
Member+ · 2,965 commentsBija īss periods, kad XT sajūgi ātri beidzās un mehs mani pierunāja paņemt XTR kas nokalpoja bez problēmām. Tas gan bija 10x ērā.

By ginca23 07.11.2023 16:43:50
Member+ · 3,153 commentsPamēģini, vai ar izslēgtu sajūgu ir tā pati problēma? Ja problēma pazūd, tad vaina sajūga mehānismā.
Jā, ar izslēgtu sajūgu ir ok.
To sajūga spriegotāju vajag vieglāku taisīt?
Jāsāk ar to, ka būtu jāatjauc un jāiztīra, kostošā ass daļa, atspere, kas spriego slēdža kāju. Tad jāapskatās, vai sajūga mehānismam nav iemeties rūsiņš. No pieredzes, ja kaut ko tādu redzi, tad liec uzreiz jaunu to sajūga mehānismu. Ja interesē sīkāk, droši raksti vai zvani privāti.
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)
By Nau_MTB1 05.11.2023 23:50:18
Member · 109 comments