Mēģināsim pacīnīties par normālu asfalta segumu Gausajā jūdzē!
Šovakar Manabalss apstiprināja manu iesniegto iniciatīvu par sabojāto asfalta segumu Gausajā jūdzē un prasību to nomainīt.
Lūdzu parakstīties visus, kuriem normāls asfalts un brauktprieks nav vienaldzīgs - jo kas tad tie būtu, ja ne velo forumieši?
By subgrade 30.03.2022 10:36:50
Member · 164 commentsTur nevis par ceļa segumu jācīnās, bet par veloceļu vismaz līdz Ķesterciema aplim. Jaunu segumu tikai dēļ velosipēdistiem 12 km posmā neviens netaisīs, īpaši, ja nupat ir veikta virsmas apstrāde, kas ir ceļa uzturēšanas pasākums.
Bet atdalītam veloceļam vai kaut vai brauktuves paplašināšanai visdrīzāk galvenais šķērslis ir privāto zemju jautājums.
By KasparsAA 30.03.2022 11:44:51
Member · 395 commentstur paralēli, pa kāpām, iet vnk fantastisks treils. iesaku mīt to
By 321 30.03.2022 12:47:11
Member · 6,357 commentsJa cela remonts ir nekvalitativs, bet remontam pueskirta nauda ka kvalitafivam, tad tas ir kriminalprocess ✓
By Velomens 30.03.2022 13:10:04
Member+ · 1,681 commentsAnsis jau varēja uzrakstīt kādā veidā ir sabojāts asfalta segums.
Ja tā ir virsmas apstrāde, tad tas nav sabojāts, tā (nabadzīgās) valstis palielina ceļa seguma kalpošanas laiku. Tāpat kā cilvēki līmē uz telefoniem plēvītes un velorāmjus ar aizsargplēvēm.
Veloceļojumi www.velomens.lv
By KasparsAA 30.03.2022 13:16:08
Member · 395 commentsnabadzīgās? šī metode tiek pielietota visā pasaulē
By Inars 30.03.2022 13:18:03
Member+ · 1,304 commentsTā ir puse Latvijas sačakarēta.
Man liekas, kāds ir bijis Norvēģijas ziemeļos un tur uzber asfaltam šķembas, kas tajos apstākļos būtu pieņememi. Šajā galā nekas tāds nav redzēts un nekur Eiropā. Līdzīgi kā gribēja ar aizgūtām idejām ik pa laikam nodedzināt Gaujas nacionālo parku. Es jau esu rakstījis viņiem: 1) gluda asfalta priekšrocības - ātri nožūst, vējš sniegu nopūš, mazāks degvielas patēriņš, mazāka vibrācija utt. 2) šķembu virskārtas mīnusi - ilgi turas mitrums, sāls maisījums iekļūst porās un un ātrāk sagrauj segumu; skaļāks, pastiprināti dilst riepas, lielāks degvielas patēriņš, vairāk CO2 utt.
Pluss šķembu uzbēršanai ir viegla naudas apgūšana. Reģionālie ceļi daudzviet ir tieši tā "salaboti" kā tavējais - beigtam, sabrukušam asfaltam uzbērta šķembu kārta, kas saucas virsmas apstrāde.
Bezjēdzīgi dziļie grāvji un šķembu sabēršana gan uz pavisam gluda vai sabrukuša ceļa ir Latvijas "know-how" kā apgūt budžeta līdzekļus
Ideja laba, iniacitīva visas Latvijas mērogā gūtu panākumus
By 321 30.03.2022 13:20:17
Member · 6,357 commentsBy Velomens 30.03.2022 13:22:09
Member+ · 1,681 commentsnabadzīgās? šī metode tiek pielietota visā pasaulē
Pavisam nelielā daļā Eiropas uz reģionālajiem ceļiem. Lielākā daļā uz vietējiem (mazajiem) ceļiem.
Veloceļojumi www.velomens.lv
By Ansis 30.03.2022 13:29:23
Member++ · 3,694 commentsStrīdēties par tehnoloģijām un risinājumiem mēs šeit varam, bet mums ir jāsavāc 2000 parakstu (nevis 10 000, jo neiesniedzam saeimā), un tad Manabalss to nodos attiecīgām instancēm. Lai viņi konstatē faktu, ka cilvēki ir neapmierināti, un spriež par risinājumu.
Ja tas paliks tikai šī foruma ietvaros, nebūs nekas!
By ArtisL 30.03.2022 13:40:04
Member · 30 commentsTur rakstīts, ka 1000. Parakstījos.
By KasparsAA 30.03.2022 13:43:37
Member · 395 commentsvisa amerika, kanāda, austrālija, un tt. tur tā ir ļoti populāra metode kā ātri un lēti uzlabot situāciju. daudz kur šo izmanto. es arī neredzu baigo problēmu ne ka moto ne kā velobraucejs. apgrūtinājumi ir menesi-pusotru. pēc tam ir labs segums. cīnīties varētu ar veicamo darbu kvalitāti. lai ber tās šķembas tik cik vajag, neveidojot parpalikumus, un arī laicīgi savac lieko.
By 436 30.03.2022 17:07:10
Member · 825 commentsEs arī neredzu lielu problēmu asfalta virsmapstrādes ceļos. Es virsmapstrādi neatblastu, bet lielu bēdu te arī neredzu, un es braucu ar cieti piepumpētām 23mm riepām.
Piekrītu, ka vairākās vietās uz šāda tipa ceļiem ir problēma, ka šķembas neturas pie asfalta virsmas - bet tas ir brāķis, pieļautas kļūdas darba procesā. Ja būtu kvalitatīvi veikti darbi, tad tur nav kam piesieties.
Bet lai vai kā, es nobalsoju par.
By Krisjanis 30.03.2022 18:44:44
Member · 118 commentsUn vēl viens mīnus šādai apstrādei - akmentiņi atdalās no ceļa un lido mašīnām stiklos. It sevišķi, ja kāds nervozais izdomā apdzīt! Ir redzēti tādi ceļa posmi, kur vairāk akmentiņu ir pa grāvjiem nekā uz ceļa.
By Ansis 30.03.2022 18:49:55
Member++ · 3,694 commentsPaldies visiem tiem, kas balso!
Manabalss sākuma man rakstīja, ka vajadzēs 2000, bet viņi acīmredzami nolēma, ka iesniegs instancēm jau pie 1000.
Zināms, ka ir stiprie puiši, kuriem ir vienalga, cik gluds ir asfalts, bet pretēji domājošiem ir argumenti. Vispirms, pa Gauso jūdzi daudz mēdz braukt ar velo ar smagām tūrisma somām, arī ārzemju tūristi, kuriem viens prāmis ir Ventspilī, otrs Rīgā. Jo lielāks svars uz asi, jo gludāks ceļa segums ir svarīgāks. Ar sporta riteni tas segums ir mīnus 1,5-2 km/h un kratīšanās. Visbeidzot, pirmie 2,5 km no Ragaciema ir uzklāti ļoti nekvalitatīvi, kas redzams pievienotajā pdf failā.
Lai visiem labi ripo!
By sursurs 31.03.2022 07:35:59
Member · 942 commentsPar instancēm - tur ir tā, ka iesniegšanai Saeimā vajag tos 10k, bet pašvaldību inciatīvām pietiek ar mazāk parakstiem. Attiecģi nekāda vislatvija te nesanāks. Un pat, ja iesniegs, tad viņi konstatēs to, ko šeit jau konstatēja foruma dalībnieki tā ir ierasta prakse, utt..
Drīzķ vajadzēja precizēt to inciciatīvu par nekvalitatīvi veitkiem darbiem, lai ķer pie rokas tos nokaisītājus un piespiež savākt visu. lieko.
velo 4ever
By subgrade 31.03.2022 11:34:49
Member · 164 commentsTas pieder pie lietas, ka pilnīgi visas uzbērtās šķembas nepielīp - ir nereāli izveidot vienmērīgu kārtu ar kaut kādu precīzi izrēķinātu šķembu daudzumu - realitātē tad paliks pliki pleķi. Lieko jau novāc pēc tam, kad ir piebraukāts. Uz to laiku, kamēr šķembas piebraukā, tādēļ tiek ieviesti ātruma ierobežojumi un apdzīšanas aizliegumi, bet mēs jau visi zinām, kā mums iet ar satiksmes noteikumu ievērošanu. Cita lieta, ka šī metode ir ļoti jūtīga pret pareizu tehnoloģiju, un diemžēl bieži gadās brāķis.
Par te pieminētajiem bezjēdzīgi dziļajiem grāvjiem: ceļa sāngrāvim, lai tas pildītu savu funkciju, ir, pirmkārt, jābūt dziļākam par ceļa segas konstrukcijas biezumu - reāli vairumā gadījumā grāvis sanāk ap pusotru metru dziļš; otrkārt, ir jābūt kritumam, lai ūdeni uz kaut kurieni novadītu - ja pa vidu reljefā ir uzkalns, vai arī vieta, līdz kurienei jāizvelk, ir tālu, tad tur grāvis būs dziļāks par minimālo. Reālā problēma ir ierobežotais ceļa zemes platums, kas lielākoties neļauj grāvjus izveidot ar lēzenām nogāzēm. Nu vai arī tad ir jāierīko drenāža vai lietus ūdens kanalizācijas sistēma.
By Inars 31.03.2022 14:08:17
Member+ · 1,304 commentsTas pieder pie lietas, ka pilnīgi visas uzbērtās šķembas nepielīp - ir nereāli izveidot vienmērīgu kārtu ar kaut kādu precīzi izrēķinātu šķembu daudzumu - realitātē tad paliks pliki pleķi. Lieko jau novāc pēc tam, kad ir piebraukāts. Uz to laiku, kamēr šķembas piebraukā, tādēļ tiek ieviesti ātruma ierobežojumi un apdzīšanas aizliegumi, bet mēs jau visi zinām, kā mums iet ar satiksmes noteikumu ievērošanu. Cita lieta, ka šī metode ir ļoti jūtīga pret pareizu tehnoloģiju, un diemžēl bieži gadās brāķis.
Par te pieminētajiem bezjēdzīgi dziļajiem grāvjiem: ceļa sāngrāvim, lai tas pildītu savu funkciju, ir, pirmkārt, jābūt dziļākam par ceļa segas konstrukcijas biezumu - reāli vairumā gadījumā grāvis sanāk ap pusotru metru dziļš; otrkārt, ir jābūt kritumam, lai ūdeni uz kaut kurieni novadītu - ja pa vidu reljefā ir uzkalns, vai arī vieta, līdz kurienei jāizvelk, ir tālu, tad tur grāvis būs dziļāks par minimālo. Reālā problēma ir ierobežotais ceļa zemes platums, kas lielākoties neļauj grāvjus izveidot ar lēzenām nogāzēm. Nu vai arī tad ir jāierīko drenāža vai lietus ūdens kanalizācijas sistēma.
Un kam vajadzīga tā šķembu virskārta? Līkas rokas noslēpt?
Nekas ar tiem ceļiem nav noticis, kurus paguva salabot pirms grāvju afēras.
Mans zemes gabals sākas nedaudz aiz vecā grāvja robežas. Normāla apmale, dziļums pietika lai ūdeni novadītu 50 gadus atpakaļ t.i. es tur laidu kuģīšus. Atbrauca moderno laiku ceļinieki, uztaisīja grāvi grāvī - šauru kaku, apgrieza apmali, sabojāja caurteci. Dies ar to caurteci, tai vietā ūdens nekrājas jau gadus 15, ja pēkšņi uzrastos, viss tur ir sačakarēts.
Somi pirms nepilniem 10 gadiem pārbūvēja šoseju no Lielupes tilta līdz Varkaļu kanālam. Neraka grāvjus, neko nesašaurināja, bet izdarīja darbu kvalitatīvi. Neviens nav noslīcis, nevajag nekādu virsmas apstrādi. Ko es domāju par LVC un būvniekiem, vairs neatkārtošu.
By 321 31.03.2022 15:04:14
Member · 6,357 commentsPagarina palietota cela seguma kalposanas laiku par 5 gadiem (lasiju kkur tadu info)
By gasha 31.03.2022 17:35:47
Member · 319 commentsNobalsoju. Man nepatīk, ka cilvēki taisa brāķi.
By Ansis 29.03.2022 21:32:13
Member++ · 3,694 comments