Ko darīt,kad policija neliek mieru?

Avatar

By Devil_Inside 29.06.2021 19:49:44

Member · 436 comments

Precīza ātruma ierobežojuma nav - standarta piebilde visiem likuma punktiem "tā lai neapdraudi sevi un citus".
Treniņus braukt drīkst visur, ja ir pavadošais auto un ja tiek nodrošināta satikmes drošība.

Avatar

By averza 29.06.2021 20:22:04

Member++ · 5,039 comments

Pavadošajam auto ir jābūt speciāli aprīkotam. Very spešal!

211. Velosipēdu vadītāji treniņnodarbību laikā vai organizētu sacensību laikā, ja tos noteiktā kārtībā pavada speciāli aprīkoti automobiļi, drīkst neievērot šo noteikumu 200., 207., 208. un 209. punktā minētās prasības, ja tiek nodrošināta ceļu satiksmes drošība.

Avatar

By raidams 30.06.2021 07:16:18

Member · 68 comments
averza wrote

Cilvēku CSN zināšanas mēdz novecot. Tāpēc ļoti vēlams neizplatīt nepatiesu informāciju, bet pirms tam ierakstīt Gūglē "ceļu satiksmes noteikumi" un pārbaudīt aktuālo redakciju.

"200. Velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai. Ja to nav vai tie ir attālināti no ceļa, velosipēdu vadītājiem atļauts: (bla bla bla)"

> kad esmu autovadītājs es lādu tos kuri nejēdz braukt pa velo ceļu!

Kāds tam ir iemesls? Vai tiešām daži velosipēdisti var kaut kādā veidā traucēt braukt ar auto? Latvijā ir ārkārtīgi maz velobraucēju, man pa n-tajiem gadiem ne reizi neviens velosipēdists nav traucējis braukt un aizkavējis ilgāk par 5 sekundēm. https://www.facebook.com/permalink.php? … 4823347913

'
Esi braucis ar fūri pa šoseju?


Cerība vienmēr mirst pēdējā, bet tā nevar būt taktika!

Avatar

By raidams 30.06.2021 07:28:40

Member · 68 comments
ktn wrote
raidams wrote

Paziņa pērn nonesa velobraucēju, no šosejas (ok bija jau pilsēta, tad sauksim to par ielu) grieza iekšā benzīntankā un nepamanīja velo. Viss veiksmīgi, velo vesels, sievete arī, tik jauns logs mašīnai bija jāliek.
Policija bija un tā arī skaidroja paziņam, ka pa lielam velo šādus gadījumos visur būs priekšroka un vainīgs būs autovadītājs.

Jautājums, kur atradās velo – uz brauktuves, vai uz celiņa. Un, vai bija kādas zīmes. Manuprāt, policijas skaidrojums ir pārdrošs, rada nevajadzīgu pārliecību par visvarenību.

Skatos CSN un saprotu, ka arī esmu dzīvojis ar pārliecību, ka man visur priekšroka, vēl dažas dienas atpakaļ skaisti izpildījos, kad no žoga stūra izbrauca auto un gandrīz uzskrēju virsū. Bet CSN skaidri pasaka, ka uz celiņa tomēr ir jālaiž auto, kas brauc pa neregulētām brauktuvēm. Kas visumā arī loģiski no drošības viedokļa, jo citādi daudzviet auto, lai izbrauktu, vajadzētu palīgu, kurš vēro, vai kāds velo nelido pa celiņu (uz 45 km/h). Bieži jau tie celiņi ir tuvu žogam vai mājām. Un, kur iespējams, ir regulēšana ar zīmēm, dodot priekšroku velo, lai nav tā, ka vienmēr apdalīts. smile

https://www.google.lv/maps/@56.5362392, … 312!8i6656

Velo brauca pa celiņu

Last edited by raidams (30.06.2021 08:53:56)


Cerība vienmēr mirst pēdējā, bet tā nevar būt taktika!

Avatar

By averza 30.06.2021 08:55:26

Member++ · 5,039 comments
raidams wrote

Esi braucis ar fūri pa šoseju?

Neesmu, bet kāds tam ir sakars? Latvijā praktiski nekur nav veloceļu vai pat veloietvju paralēli šosejai. Turklāt fūres vadītājs atrodas ļoti augstu un krietni labāk redz apkārtni. Un tieši fūru šoferi ir tie, kuri visbiežāk apdzen velosipēdistus ar pat ļoti cienījamu intervālu (atšķirībā no autobusu vadītājiem, kuri ļoti bieži speciāli cenšas nobraukt maksimāli tuvu). What's your point?

Last edited by averza (30.06.2021 08:57:59)

Avatar

By Krekls 30.06.2021 09:12:13

Member · 84 comments
averza wrote

Cilvēku CSN zināšanas mēdz novecot. Tāpēc ļoti vēlams neizplatīt nepatiesu informāciju, bet pirms tam ierakstīt Gūglē "ceļu satiksmes noteikumi" un pārbaudīt aktuālo redakciju.

"200. Velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai. Ja to nav vai tie ir attālināti no ceļa, velosipēdu vadītājiem atļauts: (bla bla bla)"

> kad esmu autovadītājs es lādu tos kuri nejēdz braukt pa velo ceļu!

Kāds tam ir iemesls? Vai tiešām daži velosipēdisti var kaut kādā veidā traucēt braukt ar auto? Latvijā ir ārkārtīgi maz velobraucēju, man pa n-tajiem gadiem ne reizi neviens velosipēdists nav traucējis braukt un aizkavējis ilgāk par 5 sekundēm. https://www.facebook.com/permalink.php? … 4823347913

Tikai, lūdzu, nelamājies, ja autobraucēji sastrēgumus sāks apbraukt pa veloceliņiem, labi? Jo tas ir identiski kā tavā domu gājienā, arī tiem autobraucējiem traucē ceļš vai infrastruktūra un viņi brauc, kur ir ātrāk. Ar tavu loģiku arī viens autobraucējs nevar traucēt veloceliņa braucējiem?!
Uz vientuļa ceļa autobraucējiem velobraucēji it kā netraucē, kamēr ir vieta drošam intervālam starp autobraucēju un velobraucēju. Pilsētā, kur ir intensīva satiksme tur nevienmēr ir vieta šim intervālam, lai droši apdzītu braucošu velosipēdistu. Tur ir citi autobraucēji, kas brauc blakus un/vai pretī. Arī viņiem varbūt šķēršļi, kas ir iemesls traektorijas maiņai. Paši velobraucēji aicinat autobraucējus ievērot intervālu 1m starp sevi un auto (ok, CSDD akcija Tuvāk nē). Manuprāt, tas 1m ir par maz, jo pieņemot sliktāku versiju - velo apgāžas, tad nepieciešams intervāls vismaz 1,5m.
Tāpēc cienīsim noteikumus un mēģināsim saprast, ka neesi karalis uz ceļa. Nevis ar putām uz lūpām izkliegsim sāpi ar atslēgtām smadzenēm.

Avatar

By Krekls 30.06.2021 09:14:36

Member · 84 comments
averza wrote
raidams wrote

Esi braucis ar fūri pa šoseju?

Neesmu, bet kāds tam ir sakars? Latvijā praktiski nekur nav veloceļu vai pat veloietvju paralēli šosejai. Turklāt fūres vadītājs atrodas ļoti augstu un krietni labāk redz apkārtni. Un tieši fūru šoferi ir tie, kuri visbiežāk apdzen velosipēdistus ar pat ļoti cienījamu intervālu (atšķirībā no autobusu vadītājiem, kuri ļoti bieži speciāli cenšas nobraukt maksimāli tuvu). What's your point?

Vai tev ir nojausma, kāda ir fūru manevrēšanas spēja braucotun bremzēšanas ceļš ar +/-24t kravas?

Avatar

By Ivars27 30.06.2021 09:32:44

Member · 367 comments
Krekls wrote

Uz vientuļa ceļa autobraucējiem velobraucēji it kā netraucē, kamēr ir vieta drošam intervālam starp autobraucēju un velobraucēju.

Drīkst pavaicāt, no kurienes ir ņemts koncepts, ka kāds satiksmes dalībnieks var traucēt citiem, ja vien viņš nepārkāpj noteikumus? Izklausās pēc milzu augstprātības.  Visi ir pilntiesīgi satiksmes dalībnieki, bet gājēji un velosipēdisti saskaņā ar CSN ir mazāk aizsargāti un tamdēļ pret viņiem ir jāattiecas ar lielāku uzmanību un rūpību.

Avatar

By Tepats 30.06.2021 10:10:16

Member · 112 comments

Es neattaisnoju velobraucējus-pārkāpējus, bet, ja pa brauktuvi pārvietojas velobraucējs (pat ja blakus ir veloceļš) un šoferis, kaut vai fūrists, kaut vai vieglais, viņu jau pa gabalu redz, bet nevar savlaicīgi paredzēt situāciju un atbilstoši piebremzēt vai pārkārtoties, tad tādam vispār nav ko darīt pie mašīnas stūres. Un neticēsi, bet, ja nav iespējas apdzīt velobraucēju ar drošu intervālu, tad ir jāsagaida mirklis, kad šāda iespēja parādīsies.
Piemēram, tu taču, braucot taisni pāri krustojumam, netesīsi speciāli mašīnā, kura, piemēram, nepietiekami ātri nogriežas pa kreisi. Visticamāk, vienkārši sabremzēsies, palaidīsi un aizbrauksi tālāk. Tas pats arī ar velosipēdistiem - kāpēc eskalēt situāciju, apdzenot bez intervāla, pīpinot utt., un radīt lielāku apdraudējumu, pat ja kāds cits pārkāpj noteikumus?
Kā teica Ivars, vienkārši jāsaprot, ka tu brauc ar vairākām tonnām metāla, bet tas otrs ir tikpat kā neaizsargāts, un tas arī ir viss. Man ar šādu pieeju pagaidām nav sanācis satikt traucējošus velosipēdistus.


"Dod, Dieviņi, kalnā kāpti,
Ne no kalna lejiņāi!"

Avatar

By Krekls 30.06.2021 10:16:44

Member · 84 comments

Tu, jau tā vellapēdistu būtība, ka viņu galvā vienmēr galvenais ceļš un taisnība ir tikai viņam. Viņš redz tikai savu ceļu, bet neredz ceļu vai ielu kā satiksmi, kur piedalās visi un kustība ir dažādos virzienos (jā, arī risku analīze: kāds nokrīt, kāds nobremzē vai nenobremzē u.tml.). Papildus tam velosipēdisti ir mazie hameleoni uz ceļa, kurš pieprasa gan veloceļu izmantošanas tiesības, gan gājēju ietvju izmantošanas tiesības, gan autoceļa izmantošans tiesības un šīs tiesības mainat jebkurā brīdī. Velosipēdistus pārspēj tikai stāvdrāži. Ja gribas tiesības, tad vajag atcerēties arī pienākumus ko ievērot.
Augstāk minētais teksts ir norādīts par velobraucēju, kas neievēro ceļu satiksmes noteikumus, jo viņam ievērot noteikumus braucot pa veloceliņu ir pārāk lēnu braukt.
Ja pat veloveikala darbinieki braucot no vef tiltu lejā šaurajās vietās nelaiž augšā braucošos velosipēdistus. Sveiciens čalim no Hawaii

Avatar

By Bzh 30.06.2021 10:50:23

Member · 67 comments
Ivars27 wrote
Krekls wrote

Uz vientuļa ceļa autobraucējiem velobraucēji it kā netraucē, kamēr ir vieta drošam intervālam starp autobraucēju un velobraucēju.

Drīkst pavaicāt, no kurienes ir ņemts koncepts, ka kāds satiksmes dalībnieks var traucēt citiem, ja vien viņš nepārkāpj noteikumus? Izklausās pēc milzu augstprātības.  Visi ir pilntiesīgi satiksmes dalībnieki, bet gājēji un velosipēdisti saskaņā ar CSN ir mazāk aizsargāti un tamdēļ pret viņiem ir jāattiecas ar lielāku uzmanību un rūpību.

Neesmu veicis pētījumu, bet ir sajūta, ka velobraucēji ir top noteikumu pārkāpēji. Katrā ziņā gan ejot kājām, gan braucot ar velo, tieši velosipēdisti ir tie, kas man traucē visvairāk (ar mašīnu braucot faktiski netraucē). Un tikai tāpēc, ka rupji pārkāpj CSN (vistipiskākie piemēri, kur traucē, ir velojoslas ar virzieniem - piemēram, Lāčplēša ielā var pavisam mierīgi braukt pa pretējā virziena velojoslu. Vai pa tukšu Avotu ielu braukt pa pretējā virziena joslu virzienā uz centru) Tie, kas brauc pie sarkanās gaismas, mani netraucē - domās nosaucu šos par pideriem, bet lai viņi brauc big_smile

P.S. Interesanti, ka auto vadītājs ir spējīgs pabraukt uz 10km/h aiz pajūga, kamēr tam tiek garām, bet nav spējīgs pabraukt uz 30km/h aiz velosipēda smile

Avatar

By suugoi 30.06.2021 10:56:22

Member+ · 1,469 comments

>Vai pa tukšu Avotu ielu braukt pa pretējā virziena joslu virzienā uz centru

Kur problēma?


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By Bzh 30.06.2021 11:04:34

Member · 67 comments
suugoi wrote

>Vai pa tukšu Avotu ielu braukt pa pretējā virziena joslu virzienā uz centru

Kur problēma?

Viņi parasti vēlas izbraukt starp mani un ietvi, kā rezultātā var sanākt nepatīkama frontālā avārija smile

Avatar

By Inars 30.06.2021 11:12:17

Member+ · 1,303 comments
ktn wrote
Inars wrote

Kādreiz braucu pa ielām bez problēmām, tagad iztieku ar veloceliņiem, jo esmu ōpis. Pieļauju, ka piesienas CP, MP tā nedara.
Nav tāda likuma, kurš aizliegtu braukt pa ielu. Izņēmums, ja blakus ir velosipēdistu ceļš. Nezinu tādus Latvijā.
Tieši abu tiltu posmā man ir bijušas vairākas sadursmes. Ar šosejnieku tikai pa brauktuvi, paša miera labad var pa apvedtiltu.

Šis ir labi kultivēts mīts, un piemērs tam, kāpēc nav labi tādus kultivēt.
Kā reiz ir gan velosipēdistu ceļi (piem, Kauguros, un vispār daudz kur citur), gan velosipēdistu un gājēju ceļš (nejaukt ar *kopīgo* velosipēdistu un gājēju ceļu), pa abiem ir jābrauc, ja tie ir blakus brauktuvei.
Varbūt kaut ko nesapratu, bet teikt, ka Latvijā nav velosipēdistu ceļi... Kas ar to domāts?

Neatceros Kauguros kā tur bija, bet gāju pa viņu kājām, atsevišķu taku gājējiem nebija, tiesa, velo tur brauc vairāk nekā iet. Jā, varbūt tas atbilst velosipēdistu ceļam - prom no šosejas.
Konkrēti, runa ir par trotuāru, sadalītu starp gājējiem un velo. Sadursmes: uztrinkšķina zvaniņu un cilvēks aizlec tev priekšā; smuki iet pa savu pusi un tik sev zināmu iemeslu dēļ pārkārtojas tev priekšā, tas pats ar lēniem velobraucējiem. Pie katra piestāt nav diezko ērti. Un kā jau autors rakstīja, uz ielas vietas pietiekoši visiem. Tā kā Ventspilī ir savas dīvainības, ka visi auto tiltus izbrauc pa otro joslu, tad vispār nav problēmas smile

Avatar

By anthropophagus 30.06.2021 11:14:20

Member · 290 comments
Bzh wrote
suugoi wrote

>Vai pa tukšu Avotu ielu braukt pa pretējā virziena joslu virzienā uz centru

Kur problēma?

Viņi parasti vēlas izbraukt starp mani un ietvi, kā rezultātā var sanākt nepatīkama frontālā avārija smile

Kur problēma? Paņem rokā šķēpu un brauc. Viņš pats vainīgs, ka nav sagatavojies duelim.

Avatar

By amatieris 30.06.2021 11:26:14

Member · 31 comments

Kur mēs visi brauksim/trenēsimies, kad pēc 20 gadiem realizēs to jauno ātrgaitas šosejas projektu!? Vidzemes šoseja velobraucējiem būs ciet, kā arī ciet būs Rīgas apvedceļš un citas lielās šosejas (ari Jelgavas šoseja). Laikam būs jāpārvācas dzīvot uz laukiem...

Avatar

By averza 30.06.2021 11:56:02

Member++ · 5,039 comments
Krekls wrote

Vai tev ir nojausma, kāda ir fūru manevrēšanas spēja braucotun bremzēšanas ceļš ar +/-24t kravas?

Un atkal - kāds te sakars fūrēm un šosejām, ja mēs runājam par veloceļiem (pamatā pilsētās, kur ātrums ir līdz 50km/h, nu maksimums 70km/h dažos posmos)?
Forši pārmest man "atslēgtas smadzenes", ja Jūs pat nesaprotat, par ko es runāju un tā vietā runājat par pavisam kaut ko citu.
Es runāju par drošību un par to, ka prasība obligāti lietot veloinfrastruktūru ir bezjēdzīga, turpretī Jūs runājat par kaut kādām fūrēm un par to, ka mana loģika esot, ka autovadītāji tagad apbrauks sastrēgumus pa ietvēm. Mana FB ieraksta pamatdoma ir - braukt pa veloceļu var ļoti bieži būt mazāk droši nekā pa šoseju, kā arī var sanākt pārkāpt CSN nejauši - neieraudzīt veloceļu un vairs nevarēt tikt uz tā. Un par to, cik bezjēdzīga ir šī CSN punkta prasība, jo garos braucienos tāpat visvairā (minēju 98%) sanāks braukt pa brauktuvi, jo veloinfrastruktūras gluži vienkārši nav. Kāpēc es drīkstu braukt pa brauktuvi tur, kur veloinfrastruktūras nav, bet tur, kur tā uz īsu brīdi kaut kādu nejaušu iemeslu dēļ ir izveidota - tur es vairs nedrīkstu braukt pa brauktuvi? Ja brauktuve ir nedroša, tad pa to jāaizliedz braukt visur. Veloceļa posmā pēkšņi brauktuve kļūst nedroša? Absurds. No drošības viedokļa nav nekādas atšķirības, vai blakus ir vai nav veloceļš - brauktuves drošība no tā necik nemainās. Vienīgais, ka es samazinu savu atrašanās laiku uz brauktuves (par minētajiem 2%). Kā jau minēju, ja veloinfrastruktūra ir uzbūvēta pareizi, droši un ērti, pa to brauks visi bez piespiešanas. Ja tā uzbūvēta neloģiski, nedroši, neērti - pa to nebrauks pat tad, ja CSN to pieprasīs. Autovadītāji tieši tāpat pārkāpj CSN vietās, kur ir uzstādītas neloģiskas zīmes vai ierobežojumi. Tipiskākais piemērs ir ātruma neievērošana dzīvojamā zonā. 99% brauc ātrāk par 20km/h, jo uzskata, ka tā ir droši. Arī kopumā vairums brauc ar +10-15km/h, jo policija par to nesoda un vadītāji uzskata, ka tā ir droši. Remontu zonā "neloģisko 70km/h" zonā gandrīz visi turpina braukt ar 100-105km/h. Sastrēgumus apbrauc pa nomalēm (cik ironiski - tas, ko Jūs minējāt, jau notiek pilnā sparā), pa pretējām joslām, ignorē zīmes, līnijas utt. Remontu zonā ļoti daudzi nespēj sagaidīt zaļo luksofora signālu. Varu minēt vēl desmitiem citu piemēru. Savā rakstā arī aizmirsu pieminēt šosejas velosipēdus. Jūs man jautājat - vai esmu braucis ar fūri. Es Jums pajautāšu - vai esat kādreiz braucis ar šosejas velosipēdu pa tipisku LV veloceļu vai veloietvi? Pamēģiniet un tad parunāsim! Veloceļu projektētāji nedomāja par tādu šosejas velosipēdu eksistenci. Ja blakus ir ātrgaitas šoseja, neviens autovadītājs neizvēlēsies braukt pa lēnāku, nekvalitatīvāku ceļu ar luksoforiem, guļošajiem policistiem utt (izņemot, ja baidās no liela ātruma vai transportlīdzeklis neatļauj braukt ātri  - analoģiski velosipēdistiem, kuri vēlas lēni ar 10km/h pavizināties). Es runāju tikai par to, ka piespiešana lietot veloinfrastruktūru ir muļķīga, nepamatota un minu kaudzi ar argumentiem, kāpēc tā ļoti bieži ir nedrošāka nekā braukt pa brauktuvi. Aizmirsu pieminēt, ka visos krustojumos un iebrauktuvēs braukt ar velo pa brauktuvi vienmēr ir krietni drošāk nekā pa ietvi, jo autovadītāji neskatās uz ietvēm - būtībā katrā šķērsošanas vietā ir samazināta drošība, lielāks risks iekļūt avārijā, izņemot, ja veloinfrastruktūra ir uzbūvēta kvalitatīvi - bez pārrāvumiem, fiziski atdalīta, izmantoti satiksmes mierināšanas līdzekļi u.tml., kas LV pagaidām ir liels retums. Tāpat absurdi ir tas, ka veloietvi pēc CSN drīkst nelietot, bet, ja uz tikpat šauras (reizēm tie ir tikai 2-3m) ietves ir novilkta balta līnija, tad obligāti jābrauc pa to. Un galu galā velosipēdists dara labu darbu gājējiem, izvēloties nebraukt pa šādu veloietvi, jo šādi viņš izvēlas neapdraudēt gājējus. Velobraukšana pa ietvi, veloietvi vai gājēju un velosipēdu ceļu faktiski pēc definīcijas nevar būt droša tās pamatizmantotājiem - gājējiem. Bet nu šis viss Jums acīmredzot neinteresē. Velosipēdists nebrauc pa veloceļu, tātad viņš ir kretīns un es esmu labāks par viņu, diena izdevusies!

Last edited by averza (30.06.2021 11:58:48)

Avatar

By averza 30.06.2021 12:04:57

Member++ · 5,039 comments

Atzīmēšu, ka, lai cik tas neticami arī nebūtu, es pats gandrīz vienmēr ievēroju šo CSN punktu un braucu pat pa veloietvi (ko CSN neliek darīt), kā arī nebraucu ātri pa ne-brauktuvi. Pa lielam vienīgie izņēmumi ir tad, ja veloietve vai veloceļš ir ļoti nekvalitatīvi (nelīdzeni) vai arī uz veloietves atrodas daudz gājēju/lēnu velosipēdistu.

Avatar

By Devil_Inside 30.06.2021 12:04:59

Member · 436 comments
averza wrote
Krekls wrote

Vai tev ir nojausma, kāda ir fūru manevrēšanas spēja braucotun bremzēšanas ceļš ar +/-24t kravas?

... Kāpēc es drīkstu braukt pa brauktuvi tur, kur veloinfrastruktūras nav, bet tur, kur tā uz īsu brīdi kaut kādu nejaušu iemeslu dēļ ir izveidota - tur es vairs nedrīkstu braukt pa brauktuvi?

Kāpēc ar auto jābrauc apkārt vairāki kvartāli pa vienvirziena ielām, ja varu pa ātro izmaukt caur bērnudārzu?

Šī apbižoto sniegpārsliņu domāšana man nav skaidra. Nav infrastruktūras, ej cīnies, dari kaut ko lietas labā, lai būtu! Tas, ka infrastuktūra ir ļoti slikta un nepārdomāta, nedod tiesības pārkāpt likumu.

Avatar

By averza 30.06.2021 12:58:02

Member++ · 5,039 comments

Es arī nepārkāpju likumu un neaicinu pārkāpt likumu. Es tikai filozofēju par to, ka likums ir muļķīgs un nejēdzīgs un ka varētu to pamainīt. Nerunāju par to, ka mums būtu tiesības pārkāpt šo likumu. Un aicinu autovadītājus izturēties iecietīgi pret velosipēdistiem, kuri tomēr izvēlas neizmantot kopīgo velogājējceļu (veloietvi - un to drīkst darīt pēc likuma), kā arī atdalīto velogājējuceļu - to nedrīkst darīt pēc likuma, bet tomēr - aicinu neņemt galvā, jo kurš gan autovadītājs dusmojas uz katru citu autovadītāju, kurš brauc bez gaismām, nerāda pagriezienus, pārsniedz ātrumu, aizbrauc pie dzeltenā, ielien joslā utt. Autovadītāji nez kāpēc uz to nedusmojas, jo paši dara tāpat. Bet uz velo dusmojas, jo paši tā nedara, jo gluži vienkārši nebrauc ar velo. Ja paši brauktu ar velo - darītu šīs pašas muļķības un vēl lielākas, par ko šobrīd dusmojas (un iztēlojas sevi par labākiem, jo, redz, nebrauc pie sarkanās gaismas, kas arī nav taisnība).

Un es vienkārši rakstu savas pārdomas par kādu jautājumu. Jūsu secinājums, ka tādēļ esmu sniegpārsliņa, ir gauži aplams.

Last edited by averza (30.06.2021 12:59:21)

Avatar

By mm1492 30.06.2021 13:14:30

Member · 189 comments

Šis te viss lieliski parāda vienu lietu - mūsu CSN ir ļoti nekvalitatīvi, ja jau rodas tik daudz strīdu un katrs interpretē savādāk. CSN ir jābūt noformulētiem tā lai nerastos jautājumi vai liekas interpretācijas. Bet diemžēl mūsu likumdevēju "profesionalitātes", nevērības un diemžēl arī savtīgo interešu dēļ likumi ir tādi kādi viņi ir...lai vajadzības gadījumā katrs varētu pavilkt deķīti uz savu pusi. Protams ne jau CSN ir bijis tas galvenais mērķis, ir citi, daudz "interesantāki" likumi (pimēram par privatizāciju), bet šāda pieeja ir tikusi arī citiem likumiem.

Avatar

By ktn 30.06.2021 13:25:03

Member+ · 1,642 comments
averza wrote

Latvijā praktiski nekur nav veloceļu vai pat veloietvju paralēli šosejai.

Varbūt es kaut ko nesaprotu, bet šis izklausās ļoti dīvains apgalvojums.


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By kaska 30.06.2021 13:30:42

Member · 884 comments

Gan jau AVerza domājis - ārpus apdzīvotām vietām.


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By ktn 30.06.2021 13:31:14

Member+ · 1,642 comments
mm1492 wrote

Šis te viss lieliski parāda vienu lietu - mūsu CSN ir ļoti nekvalitatīvi, ja jau rodas tik daudz strīdu un katrs interpretē savādāk. CSN ir jābūt noformulētiem tā lai nerastos jautājumi vai liekas interpretācijas. Bet diemžēl mūsu likumdevēju "profesionalitātes", nevērības un diemžēl arī savtīgo interešu dēļ likumi ir tādi kādi viņi ir...lai vajadzības gadījumā katrs varētu pavilkt deķīti uz savu pusi. Protams ne jau CSN ir bijis tas galvenais mērķis, ir citi, daudz "interesantāki" likumi (pimēram par privatizāciju), bet šāda pieeja ir tikusi arī citiem likumiem.

CSN ir kvalitatīvi un likumus izstrādā profesionāli. Cilvēki nespēj novērtēt to, kas viņiem ir, un ir tāds kā nievāšanas kults. Princesēm visi precinieki izbrāķējami, vnk principa pēc. wink

Piemēram, pēdējos grozījumus, kur iekļauti skūteri, gan izstrādāja, gan veikts liels skaidrojošais darbs. Ja cilvēks galvu iebāzis maisā, un principā nevēlas uztvrt informāciju, tad vismaz varētu neteikt, ka tās nav.


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By kaska 30.06.2021 13:44:44

Member · 884 comments

Principā ne tikai kvalitatīvi ir jāraksta, bet ir jāprot arī kvalitatīvi lasīt.
Joprojām gan amatpersonām, gan civilaijiem ir problēmas saskatīt atšķirību, piemēram, starp:
- apbraukšana : apsteigšana : apdzīšana,
- apturēšana : apstāšanās : stāvēšana,
- apturēt tr/l pirms stoplīnijas : apturēt tr/l tieši pirms stoplīnijas,
- gājēju un velosipēdu ceļš : kopējs gājēju un velosipēdu ceļš
utt

P.s. Grēkoju gan ar kājām ejot, gan uz velo, gan pie auto stūres, bet velo ir vienīgais pārvietošanās veids, kuru izmantojot, mani ne reizi nav aiztikusi policija big_smile .


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By Devil_Inside 30.06.2021 13:47:42

Member · 436 comments

CSN ir nekvalitatīvi, jo visilgāk un visskaļāk to tapšanā piedalās aiz stūres sēdošie. Ir daži entuziasti, kas cīnās par velo, bet pat tie reizēm piedāvā ļoti šaurus un tik specifiskus grozījumus, ka ieguvums no tā ir minimāls.

Mana attieksme pret šīm veloietvēm - pēc iespējas izvairos no maršrutiem, kur tādas ir (arī dalītās). Ir reizes, kad savādāk nevar un braucu. Jā, ir jābrauc lēnāk un jā, ir dažādi traucēkļi (gājēju un citu velo izskatā). Pāris reizes esmu arī ignorējis un braucis pa brauktuvi. Vienīgais nosacītais starpgadījums (20+ gadu aktīvas ikdienas braukšanas laikā) bija pirms mēneša uz Lubānas ielas virzienā no Juglas. Nepaspēju pārkārtoties uz veloietvi un gabaliņu nobraucu pa brauktuvi. Smagā šoferis sagribēja mani pārmācīt un spieda nost no ceļa līdz kamēr apstājās pavisam. Pārējie auto uz viņu dusmojās vairāk kā mani.

Avatar

By averza 30.06.2021 13:49:27

Member++ · 5,039 comments

Es tā sapratu, ka jēdziens "šoseja" šajā kontekstā tika lietots kā brauktuve, pa kuru lielā ātrumā - vismaz 90km/h - brauc automašīnas. Jā - ārpus apdzīvotām vietām. Kur tad mums Rīgā ir kāda šoseja? Vai tad ir Brīvības šoseja? smile Vienīgi nāk prātā Jūrmalas šoseja jeb Ulmaņa gatve, kur ātrums 70km/h. Igaunijā gar šosejām ir diezgan daudz veloietvju, salīdzinot ar Latviju, bet tāpat kopumā maz. Kur mums Latvijā tādas ir? Liepāja-Grobiņa, Plācis-Stalbe, Jaunolaine-Olaine, kur vēl? Parasti veloietves ir apdzīvotajās vietās un varbūt labākajā gadījumā 1-2 km aiz tām.

Last edited by averza (30.06.2021 13:50:41)