Padoms budžeta gravel-adventure

Avatar

By edvarts66 12.02.2021 22:25:29

Member · 117 comments

Pavasaris nāk, jāpērk kaut kas jauns un parocīgs.

Ir noskatīts universāls velo priekš šosejas, pilsētas, taciņām un ceļošanas - Bergamont Grandurance
https://www.bergamont.com/cy/en/product … =281078061
https://www.bikemarketcity.de/gravel-cy … -2021.html

Vai Budžetā ap +- 1000 eur nav īsti alternatīvu ar jau uzliktu bagūzi, dubļubleķiem, lediem, lādējošo rumbu?

Protams cena tik salda, jo nāk ar Claris, tādēļ gribēju Jums uzprasīt vai neizberzīšos ar lēto grupu?

Proti, vai tādu Claris grupu varēs nopārdot un uzlikt normālu 105 pēc pāris gadiem ?

Cik būtiski ir tas, ka nav piemēram šim modelim true axles? neesmu tadas izmantojis vēl. Ja grib, tad aizmugure nomaina gailīti un aidaaaa?

''This is joke, you have to paid more than 1000 euro to get atleast thru axles,  last year grandurance 5 had thru axles  and grandurance 6 had full carbon fork, now thru axles starts from  grandurance 6 model and only grandurance  8 has carbon fork.  No one will buy these bikes when  you can buy canyon rose and million other better quality bikes in budget +1500 euro and cube if you want budget gravel around 1000-1200 euro''

Last edited by edvarts66 (12.02.2021 22:27:15)


bišk pa šosej', bišk pa mež', bišk pa pilsēt'.

Avatar

By suugoi 12.02.2021 22:39:43

Member+ · 1,469 comments

https://www.cube.eu/en/2021/bikes/road/ … cknpetrol/

moš var fanā pasūtīt


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By edvarts66 12.02.2021 22:45:46

Member · 117 comments
suugoi wrote

https://www.cube.eu/en/2021/bikes/road/ … cknpetrol/

moš var fanā pasūtīt

Paldies,

Ok, šim ir true axle un ķip ''labāka'' grupa un stiprāks brands, par to +300 eur

Šis cube ir tieši alternatīva uz kuru skatījos. Pēc krāsām patīk labāk tomēr Bergamonts.


bišk pa šosej', bišk pa mež', bišk pa pilsēt'.

Avatar

By gasha 12.02.2021 22:57:22

Member · 319 comments

Tru axle ir savi trūkumi.
Es piemēram velo piekabi nevarēju uzlikt normāli. Jo stiprinājums ir paredzēts QR asītēm.
Pasūtīt speciāli asīti maksātu pusi no piekabes cenas, ja ne vairāk.
Kautkā izlīdzējos ar savu paštaisītu stiprinājumu.

Avatar

By edvarts66 13.02.2021 09:20:06

Member · 117 comments

Kāds varētu iekomentēt: ''pērc vislētāko vai visdārgāko, viss pa vidu būs lieks čakars''


bišk pa šosej', bišk pa mež', bišk pa pilsēt'.

Avatar

By AndrisG 13.02.2021 10:14:40

Member · 672 comments

Tru axle nav gan ass, bet tieši tāds pats ekscentrs, ar tādu pašu funkciju, tikai ar vītni dakšā, kā izrādās. Pati ass, kura uzņem slodzi, ir ratos. Tās galos savukārt ir ievietotas pārejas dažādiem stiprinājumu standartiem. Thru axle vai qr vienīgais uzdevums ir šo sistēmu savilkt ciešāk kopā. Tas veido struktūru un stingrību. Un QR to izskatās dara labāk. Thru axle sistēmā, lai iegūtu to pašu stingrību jāpievelk līdz 10+ Nm. Thru asis disku bremzēm ir vienkārši ērtāk un rotors labāk centrējas. Man pašam arī labāk patīk thru, bet cipari ir cipari. smile
Reku čalis paracis būtiski dziļāk šo tematu.
https://youtu.be/KMdsSuXGniU
https://youtu.be/du742eTDgUE

Avatar

By čukča 13.02.2021 10:20:30

Member+ · 606 comments

Claris funkcionēs normāli, bet nu 2x8 būs diezgan lieli lēcieni strap pārnesumiem. Gravelbaikam Thru-axel nav nemaz baigi vajadzīgs, tas gan atkarīgs no braucēja svara un braukšanas stila. Ja Tev zem 80kg, tad QR būs Ok. Ja Tev pie 100kg, tad dakša ar QR intensīvas bremzēšanas laikā vērpsies un ļurkāsies, bet tas ar nav nekas briesmīgs. Thru-axel ir priekšrocības, ja braucējam liels svars, brauc tehniskas trases un baigi intensīvi bremzē.

Gan bergamonts, gan cube abi ir normāli varianti, bet labāk piemest 300 un paņemt cube. To Clari neviens nepirks un visi apgreidi summā sanāks daudz dārgāki nekā uzreiz pērkot labi nokomplektētu riteni.

Avatar

By čukča 13.02.2021 10:23:49

Member+ · 606 comments
AndrisG wrote

Tru axle nav gan ass, bet tieši tāds pats ekscentrs, ar tādu pašu funkciju, tikai ar vītni dakšā, kā izrādās. Pati ass, kura uzņem slodzi, ir ratos. Tās galos savukārt ir ievietotas pārejas dažādiem stiprinājumu standartiem. Thru axle vai qr vienīgais uzdevums ir šo sistēmu savilkt ciešāk kopā. Tas veido struktūru un stingrību. Un QR to izskatās dara labāk. Thru axle sistēmā, lai iegūtu to pašu stingrību jāpievelk līdz 10+ Nm. Thru asis disku bremzēm ir vienkārši ērtāk un rotors labāk centrējas. Man pašam arī labāk patīk thru, bet cipari ir cipari. smile
Reku čalis paracis būtiski dziļāk šo tematu.
https://youtu.be/KMdsSuXGniU
https://youtu.be/du742eTDgUE

QR savelk labāk par Thru axle? Tu nopietni?

Avatar

By Valerius 13.02.2021 11:33:07

Member · 349 comments

Ja 13 kg svars kā Bergamontam nav šķērslis, tad šim ir zvērīga komplektācija (ja un kad viņš būs pieejams) – https://www.decathlon.co.uk/p/touring-b … REEN_KHAKI
Vēl tāds: https://www.bike-discount.de/en/focus-atlas-6.7-eqp? Nav 1000 EUR, bet pa tiem +800 ieguvums, manuprāt, ir izcils.

čukča wrote

Ja Tev pie 100kg, tad dakša ar QR intensīvas bremzēšanas laikā vērpsies un ļurkāsies, bet tas ar nav nekas briesmīgs.

Vai tu teiktu, ka tas attiecas arī tad, ja 100 ir nevis pašam, bet kopā ar somām? Un vai kaut ko maina bagāžas svara sadalījums starp priekšu aizmuguri tīri QR kontekstā?
Man ir bijis, ka aizmugures bagāžnieks minimāli saspiež rāmi kopā un sāk strīķēties rotors un slikti griezties gultņi, tāpēc bija ar spēku jāpaloka bagāžnieka konstrukcija kādus 2 mm platāk. Tas, protams, atkarīgs arī no rāmja stingrības, krutuma vai varbūt, kā moderni teikt, "compliance", bet teorētiski thru asīte šādas problēmas izslēgtu saknē, jo "dropautu" platums sanāk fiksēts, nē?

Avatar

By čukča 13.02.2021 11:50:23

Member+ · 606 comments
Valerius wrote

Vai tu teiktu, ka tas attiecas arī tad, ja 100 ir nevis pašam, bet kopā ar somām? Un vai kaut ko maina bagāžas svara sadalījums starp priekšu aizmuguri tīri QR kontekstā?
Man ir bijis, ka aizmugures bagāžnieks minimāli saspiež rāmi kopā un sāk strīķēties rotors un slikti griezties gultņi, tāpēc bija ar spēku jāpaloka bagāžnieka konstrukcija kādus 2 mm platāk. Tas, protams, atkarīgs arī no rāmja stingrības, krutuma vai varbūt, kā moderni teikt, "compliance", bet teorētiski thru asīte šādas problēmas izslēgtu saknē, jo "dropautu" platums sanāk fiksēts, nē?

Tev tas rāmis baigi mīkstais. Es ar savu tūristu (priekšā 15mm Thru/180mm rotors, aizmugurē QR/160mm rotors) 10 mēnešus uz bagāžnieka vadāju 15-25kg un man nekas neķērās un nestrīķējās. Vispār 98% no visiem tūrisma velo ir ar QR, un par tādām problēmām kā Tev nav dzirdēts. Manuprāt aizmugurē tas Thru toč nav vajadzīgs, jo bremzējot 75% slodze ir uz dakšu un priekšējo ratu. Aizmugurē rats ir iestiprināts "trīstūrī", kas arī iedod papildu stingrību salīdzinājumā ar priekšējo ratu kas turās tikai dakšā.

Vispār tie alumīnija gravelbaiki nav paredzēti, lai uz bagāžnieka vadātu lielu svaru. 10kg būtu Ok, bet vairāk gan es neliktu.

Avatar

By ptsns 13.02.2021 12:10:11

Member · 1,182 comments
čukča wrote
AndrisG wrote

Tru axle nav gan ass, bet tieši tāds pats ekscentrs, ar tādu pašu funkciju, tikai ar vītni dakšā, kā izrādās. Pati ass, kura uzņem slodzi, ir ratos. Tās galos savukārt ir ievietotas pārejas dažādiem stiprinājumu standartiem. Thru axle vai qr vienīgais uzdevums ir šo sistēmu savilkt ciešāk kopā. Tas veido struktūru un stingrību. Un QR to izskatās dara labāk. Thru axle sistēmā, lai iegūtu to pašu stingrību jāpievelk līdz 10+ Nm. Thru asis disku bremzēm ir vienkārši ērtāk un rotors labāk centrējas. Man pašam arī labāk patīk thru, bet cipari ir cipari. smile
Reku čalis paracis būtiski dziļāk šo tematu.
https://youtu.be/KMdsSuXGniU
https://youtu.be/du742eTDgUE

QR savelk labāk par Thru axle? Tu nopietni?

Katrs tic tam kam grib ticēt... smile

Vispār jau vidikā tas džeks saka, ka dēļ lielākā endcap (nevis savilcēja) diametra axle ir stingrāka konstrukcija nekā QR

Avatar

By AndrisG 13.02.2021 14:15:26

Member · 672 comments
čukča wrote

QR savelk labāk par Thru axle? Tu nopietni?

Tas nav mans apgalvojums. Man nav mehāniskā inženiera izglītība, bet gan elektrotehniskā/elektrisko sistēmu inženieris. Padalījos ar info. Čalis mehānikas nozarē un pētniecībā strādā, parāda ciparos. Man likās interesanti un saistoši. Noskatījies? Katrā ziņā fair point. smile

Last edited by AndrisG (13.02.2021 14:18:45)

Avatar

By edvarts66 13.02.2021 15:26:06

Member · 117 comments
Valerius wrote

Ja 13 kg svars kā Bergamontam nav šķērslis, tad šim ir zvērīga komplektācija (ja un kad viņš būs pieejams) – https://www.decathlon.co.uk/p/touring-b … REEN_KHAKI
Vēl tāds: https://www.bike-discount.de/en/focus-atlas-6.7-eqp? Nav 1000 EUR, bet pa tiem +800 ieguvums, manuprāt, ir izcils.

čukča wrote

Ja Tev pie 100kg, tad dakša ar QR intensīvas bremzēšanas laikā vērpsies un ļurkāsies, bet tas ar nav nekas briesmīgs.

Vai tu teiktu, ka tas attiecas arī tad, ja 100 ir nevis pašam, bet kopā ar somām? Un vai kaut ko maina bagāžas svara sadalījums starp priekšu aizmuguri tīri QR kontekstā?
Man ir bijis, ka aizmugures bagāžnieks minimāli saspiež rāmi kopā un sāk strīķēties rotors un slikti griezties gultņi, tāpēc bija ar spēku jāpaloka bagāžnieka konstrukcija kādus 2 mm platāk. Tas, protams, atkarīgs arī no rāmja stingrības, krutuma vai varbūt, kā moderni teikt, "compliance", bet teorētiski thru asīte šādas problēmas izslēgtu saknē, jo "dropautu" platums sanāk fiksēts, nē?


Tas Focus Atlas jau super, bet tad budžet jāstiep 2x ...

Ir kāds dīleris LV, kam varētu uzjautāt atlaid tādam?


bišk pa šosej', bišk pa mež', bišk pa pilsēt'.

Avatar

By Tratata 13.02.2021 15:40:03

Member · 170 comments

Paskaties lietotus, ss viens ir mtb sadaļā,nezinu tavu augumu, tāpēc nezinu vai derēs, vienīgi tas skaitās cx.

Avatar

By AndrisG 13.02.2021 16:06:20

Member · 672 comments
Valerius wrote

Tas Focus Atlas jau super, bet tad budžet jāstiep 2x ...

Ir kāds dīleris LV, kam varētu uzjautāt atlaid tādam?

Feelfree ir LV dīlers Fokusam. No Giant nekas neuzrunā? Aluminija Revoltam ir stiptinājumu jūra. Izplata tie paši Feelfree un Velošops. Ja noliktavā ir, vatbūt vēl var par preorder cenu dabūt. 10sp hidro tiagra kaut kur tuvu 1k bija priekšpasūtot.

Last edited by AndrisG (13.02.2021 16:07:55)

Avatar

By ksp 13.02.2021 16:08:40

Member · 501 comments
AndrisG wrote

Tas nav mans apgalvojums. Man nav mehāniskā inženiera izglītība, bet gan elektrotehniskā/elektrisko sistēmu inženieris. Padalījos ar info. Čalis mehānikas nozarē un pētniecībā strādā, parāda ciparos. Man likās interesanti un saistoši. Noskatījies? Katrā ziņā fair point. smile

Noskatījos abus video - teorētiska ļurināšana. Praksē ir citādi, es pats esmu palīdzējis sakārtot ričukus tikšanai mājās divos atsevišķos gadījumos Bābelīša trasītēs, kur entuziastiski jaunieši izsituši pakaļējo QR ratu no ligzdām. Ja ir runa par pēc piena braucamajiem, tūristniekiem un šosejniekiem, tad tiešām varbūt nav vērts mārketinga pavadā skriet un mainīt uz Thru axle. Taču, ja gribat kaut drusku atrauties no zemes vai arī vajag maksimāli izturīgu ričuku, asītes būs daudz labāka izvēle.

Nav skaidrs, kāpēc viņš iecentrējas tikai uz savilkšanas spēku - tas ir tikai viens no faktoriem, kas nosaka rumbas stiprinājuma stingrību rāmī/dakšā. Starp citu, viens no lielākajiem feiliem Boost standartā ir 110x15mm ass priekšā. Šķiet, ka tagad vairs neražo vienkroņa dakšas ar 20mm asi, toties jaunās 38mm bikšu dakšas pēc pielietojuma ir ļoti tuvu divkroņu DH dakšām. Un vājākā vieta tām ir tieši 15mm ass, jo tās izmanto Boost standartu. 15mm ass svaru ietaupa ļoti minimāli, taču stingrība kardināli atšķiras.
Un nav viņam taisnība, ka ass nenes nobīdes slodzi (shearing load). Tāda ir, piemēram, minētajā rata izraušanas gadījumā, un pirms 142x12mm bija arī tāds 135x12mm standarts, kur nebija frēzējumi rāmī rumbas ass uzgaļiem. Ja frēzējums ir neprecīzs, tad arī nobīdes slodze. Nu un visas manas Thru asis iet rumbas asī diezgan cieši, un krāsa vietām ir notrīta pa diametru, tā ka vismaz daļēju slodzi no gultņiem tās arī nes.

Avatar

By KasparsAA 13.02.2021 16:10:03

Member · 395 comments

pa 1k eur jaunu, vel uz mehaniska claris, nu tiešām neņemtu.  tas cube vēl būtu izskatāms, ar sakostiem zobiem)))). uz 12 asīm vienmēr var pāriet ja sagribas. es sev vecam turingam izvīlēju QR dropautus uz 12mm. jauni shimano road rati un novatec asis sanāca stipri zem 200. ripo tas viss kārtu labāk.

Avatar

By Valerius 13.02.2021 17:02:38

Member · 349 comments
edvarts66 wrote

bet tad budžet jāstiep 2x ...

Been there, done that. Nesaku, ka tā jādara, bet... big_smile
Arī ieteiktu pasekot SS un feisbukam. Pirms kāda laika bija viens superīgs Wilier, precīzi neatceros – laikam Jareen, pa 700 EUR. Un šis https://www.ss.lv/msg/lv/transport/bycy … fcjgi.html man liekas arī labs velo – sakarīgs svars uz papīra, trosītes pa pusei noslēptas, komfortabla stute. Bremzes tikai īpatnējas, internetā viedokļi dalās. Ja izmērs der, domāju no 900 vēl varētu kaulēties.
Tad vēl Gandrā ir daži varianti nedaudz virs 1000, ja ir atlaide.

Avatar

By Inars 13.02.2021 19:05:26

Member+ · 1,304 comments

Thru vēsture ir uz pirkstiem saskaitāma, tā kā tur nebūtu par ko matus plēst.
Ko nozīmē ceļošana? Velomena, čukčas stilā, viendienas? 2 nosaukti vīri jau 2 setapi.
Es esu oldskūl braucējs ar v-brake un šimas rumbām tā kā daudz nekomentēšu. Tikvien, ka tas Bergamonts jāpērk pliks un uzkabe atsevišķi.  Īstie ceļojuma velo izskatās savādāk.

Avatar

By smgd 13.02.2021 22:00:41

Member · 624 comments

Jo garāki ceļojumi un lielākā pakaļā, jo vairāk uzsvaru liek uz uzticamību un rezerves daļu pieejamību. 3x7 un šifteri, ko var pārslēgt uz friction mode, flat bar 26" rati, un galvenais - pamatīgs rāmis, kas projektēts tādai slodzei

Avatar

By KasparsAA 14.02.2021 09:03:43

Member · 395 comments
smgd wrote

Jo garāki ceļojumi un lielākā pakaļā, jo vairāk uzsvaru liek uz uzticamību un rezerves daļu pieejamību. 3x7 un šifteri, ko var pārslēgt uz friction mode, flat bar 26" rati, un galvenais - pamatīgs rāmis, kas projektēts tādai slodzei

piekrist var tikai par rami. viss pārējais ir veci aizspriedumi.

Avatar

By smgd 14.02.2021 09:14:01

Member · 624 comments
KasparsAA wrote
smgd wrote

Jo garāki ceļojumi un lielākā pakaļā, jo vairāk uzsvaru liek uz uzticamību un rezerves daļu pieejamību. 3x7 un šifteri, ko var pārslēgt uz friction mode, flat bar 26" rati, un galvenais - pamatīgs rāmis, kas projektēts tādai slodzei

piekrist var tikai par rami. viss pārējais ir veci aizspriedumi.

Āzija, āfrika, damerika. Eiropā, kur visur pieejams next day delivery jau galīgi vienalga.
Nu labi, bez 3x7 baznīcas eksistē arī rohlof ātrumrumbas pielūdzēji, bet tā rumba maksā tik, cik te visa ričuka budžets

Un visi tie globetrotteri braukā ar parastajām asīm, tā kā pareizā rāmī qr ir ok

Last edited by smgd (14.02.2021 09:15:55)

Avatar

By edvarts66 14.02.2021 09:14:24

Member · 117 comments
KasparsAA wrote
smgd wrote

Jo garāki ceļojumi un lielākā pakaļā, jo vairāk uzsvaru liek uz uzticamību un rezerves daļu pieejamību. 3x7 un šifteri, ko var pārslēgt uz friction mode, flat bar 26" rati, un galvenais - pamatīgs rāmis, kas projektēts tādai slodzei

piekrist var tikai par rami. viss pārējais ir veci aizspriedumi.

Ar šādu setapu esmu jau atminis jēgu. Gribu kaut ko modernu un atlētiskāku, jautāju par alternatvām nevis par pilnīgi citu kaut ko.


Pāšlaik metu acis tad uz Focus Atlas 6.7 EQP, cerams, ka varēs kaut ko sarunāt caur feel free.lv


bišk pa šosej', bišk pa mež', bišk pa pilsēt'.

Avatar

By KasparsAA 14.02.2021 16:45:27

Member · 395 comments

moderns un atlētisks turisms sen vairs neparedz smagu minamo un pakaļas bagūzi, ja vien ceļo pa civilizāciju. jēga no dinamo rumbas ir ļoooti strīdīga. labs uzlādējams lukturis pārspēj dinamo lukturus. cerību kko uzlādēt no dinamo, iesaku atmest jau saknē big_smile   es ceļošanai balsoju par gravel ar bikepacking. cx nē, jo mazās riepas un agresīva vadība nav priekš visiem

Avatar

By 321 14.02.2021 17:09:23

Member · 6,357 comments

Man nepatik bikepacking, bet patik 1 liels xx litru drybag uz aizmugureja bagaznieka
Tads drybag maxa 2O eur, un vinju var lietot ari laivu braucienos utt, ja ir lences tad ari ka mugursomu

Avatar

By ginca23 14.02.2021 17:37:11

Member+ · 3,160 comments
edvarts66 wrote

Pāšlaik metu acis tad uz Focus Atlas 6.7 EQP, cerams, ka varēs kaut ko sarunāt caur feel free.lv

Diemžēl no Focus vairs neko navar pasūtīt.


Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)

Avatar

By Valerius 14.02.2021 18:43:02

Member · 349 comments
KasparsAA wrote

cerību kko uzlādēt no dinamo, iesaku atmest jau saknē big_smile

Var plašāk, lūdzu? Šis jautājums nodarbina prātu.