Pavasaris nāk, jāpērk kaut kas jauns un parocīgs.
Ir noskatīts universāls velo priekš šosejas, pilsētas, taciņām un ceļošanas - Bergamont Grandurance
https://www.bergamont.com/cy/en/product … =281078061
https://www.bikemarketcity.de/gravel-cy … -2021.html
Vai Budžetā ap +- 1000 eur nav īsti alternatīvu ar jau uzliktu bagūzi, dubļubleķiem, lediem, lādējošo rumbu?
Protams cena tik salda, jo nāk ar Claris, tādēļ gribēju Jums uzprasīt vai neizberzīšos ar lēto grupu?
Proti, vai tādu Claris grupu varēs nopārdot un uzlikt normālu 105 pēc pāris gadiem ?
Cik būtiski ir tas, ka nav piemēram šim modelim true axles? neesmu tadas izmantojis vēl. Ja grib, tad aizmugure nomaina gailīti un aidaaaa?
''This is joke, you have to paid more than 1000 euro to get atleast thru axles, last year grandurance 5 had thru axles and grandurance 6 had full carbon fork, now thru axles starts from grandurance 6 model and only grandurance 8 has carbon fork. No one will buy these bikes when you can buy canyon rose and million other better quality bikes in budget +1500 euro and cube if you want budget gravel around 1000-1200 euro''
Last edited by edvarts66 (12.02.2021 22:27:15)
bišk pa šosej', bišk pa mež', bišk pa pilsēt'.
By suugoi 12.02.2021 22:39:43
Member+ · 1,469 commentshttps://www.cube.eu/en/2021/bikes/road/ … cknpetrol/
moš var fanā pasūtīt
1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯
By edvarts66 12.02.2021 22:45:46
Member · 117 commentshttps://www.cube.eu/en/2021/bikes/road/ … cknpetrol/
moš var fanā pasūtīt
Paldies,
Ok, šim ir true axle un ķip ''labāka'' grupa un stiprāks brands, par to +300 eur
Šis cube ir tieši alternatīva uz kuru skatījos. Pēc krāsām patīk labāk tomēr Bergamonts.
bišk pa šosej', bišk pa mež', bišk pa pilsēt'.
By gasha 12.02.2021 22:57:22
Member · 319 commentsTru axle ir savi trūkumi.
Es piemēram velo piekabi nevarēju uzlikt normāli. Jo stiprinājums ir paredzēts QR asītēm.
Pasūtīt speciāli asīti maksātu pusi no piekabes cenas, ja ne vairāk.
Kautkā izlīdzējos ar savu paštaisītu stiprinājumu.
By edvarts66 13.02.2021 09:20:06
Member · 117 commentsKāds varētu iekomentēt: ''pērc vislētāko vai visdārgāko, viss pa vidu būs lieks čakars''
bišk pa šosej', bišk pa mež', bišk pa pilsēt'.
By AndrisG 13.02.2021 10:14:40
Member · 672 commentsTru axle nav gan ass, bet tieši tāds pats ekscentrs, ar tādu pašu funkciju, tikai ar vītni dakšā, kā izrādās. Pati ass, kura uzņem slodzi, ir ratos. Tās galos savukārt ir ievietotas pārejas dažādiem stiprinājumu standartiem. Thru axle vai qr vienīgais uzdevums ir šo sistēmu savilkt ciešāk kopā. Tas veido struktūru un stingrību. Un QR to izskatās dara labāk. Thru axle sistēmā, lai iegūtu to pašu stingrību jāpievelk līdz 10+ Nm. Thru asis disku bremzēm ir vienkārši ērtāk un rotors labāk centrējas. Man pašam arī labāk patīk thru, bet cipari ir cipari.
Reku čalis paracis būtiski dziļāk šo tematu.
https://youtu.be/KMdsSuXGniU
https://youtu.be/du742eTDgUE
By čukča 13.02.2021 10:20:30
Member+ · 606 commentsClaris funkcionēs normāli, bet nu 2x8 būs diezgan lieli lēcieni strap pārnesumiem. Gravelbaikam Thru-axel nav nemaz baigi vajadzīgs, tas gan atkarīgs no braucēja svara un braukšanas stila. Ja Tev zem 80kg, tad QR būs Ok. Ja Tev pie 100kg, tad dakša ar QR intensīvas bremzēšanas laikā vērpsies un ļurkāsies, bet tas ar nav nekas briesmīgs. Thru-axel ir priekšrocības, ja braucējam liels svars, brauc tehniskas trases un baigi intensīvi bremzē.
Gan bergamonts, gan cube abi ir normāli varianti, bet labāk piemest 300 un paņemt cube. To Clari neviens nepirks un visi apgreidi summā sanāks daudz dārgāki nekā uzreiz pērkot labi nokomplektētu riteni.
By čukča 13.02.2021 10:23:49
Member+ · 606 commentsTru axle nav gan ass, bet tieši tāds pats ekscentrs, ar tādu pašu funkciju, tikai ar vītni dakšā, kā izrādās. Pati ass, kura uzņem slodzi, ir ratos. Tās galos savukārt ir ievietotas pārejas dažādiem stiprinājumu standartiem. Thru axle vai qr vienīgais uzdevums ir šo sistēmu savilkt ciešāk kopā. Tas veido struktūru un stingrību. Un QR to izskatās dara labāk. Thru axle sistēmā, lai iegūtu to pašu stingrību jāpievelk līdz 10+ Nm. Thru asis disku bremzēm ir vienkārši ērtāk un rotors labāk centrējas. Man pašam arī labāk patīk thru, bet cipari ir cipari.
Reku čalis paracis būtiski dziļāk šo tematu.
https://youtu.be/KMdsSuXGniU
https://youtu.be/du742eTDgUE
QR savelk labāk par Thru axle? Tu nopietni?
By Valerius 13.02.2021 11:33:07
Member · 349 commentsJa 13 kg svars kā Bergamontam nav šķērslis, tad šim ir zvērīga komplektācija (ja un kad viņš būs pieejams) – https://www.decathlon.co.uk/p/touring-b … REEN_KHAKI
Vēl tāds: https://www.bike-discount.de/en/focus-atlas-6.7-eqp? Nav 1000 EUR, bet pa tiem +800 ieguvums, manuprāt, ir izcils.
Ja Tev pie 100kg, tad dakša ar QR intensīvas bremzēšanas laikā vērpsies un ļurkāsies, bet tas ar nav nekas briesmīgs.
Vai tu teiktu, ka tas attiecas arī tad, ja 100 ir nevis pašam, bet kopā ar somām? Un vai kaut ko maina bagāžas svara sadalījums starp priekšu aizmuguri tīri QR kontekstā?
Man ir bijis, ka aizmugures bagāžnieks minimāli saspiež rāmi kopā un sāk strīķēties rotors un slikti griezties gultņi, tāpēc bija ar spēku jāpaloka bagāžnieka konstrukcija kādus 2 mm platāk. Tas, protams, atkarīgs arī no rāmja stingrības, krutuma vai varbūt, kā moderni teikt, "compliance", bet teorētiski thru asīte šādas problēmas izslēgtu saknē, jo "dropautu" platums sanāk fiksēts, nē?
By čukča 13.02.2021 11:50:23
Member+ · 606 commentsVai tu teiktu, ka tas attiecas arī tad, ja 100 ir nevis pašam, bet kopā ar somām? Un vai kaut ko maina bagāžas svara sadalījums starp priekšu aizmuguri tīri QR kontekstā?
Man ir bijis, ka aizmugures bagāžnieks minimāli saspiež rāmi kopā un sāk strīķēties rotors un slikti griezties gultņi, tāpēc bija ar spēku jāpaloka bagāžnieka konstrukcija kādus 2 mm platāk. Tas, protams, atkarīgs arī no rāmja stingrības, krutuma vai varbūt, kā moderni teikt, "compliance", bet teorētiski thru asīte šādas problēmas izslēgtu saknē, jo "dropautu" platums sanāk fiksēts, nē?
Tev tas rāmis baigi mīkstais. Es ar savu tūristu (priekšā 15mm Thru/180mm rotors, aizmugurē QR/160mm rotors) 10 mēnešus uz bagāžnieka vadāju 15-25kg un man nekas neķērās un nestrīķējās. Vispār 98% no visiem tūrisma velo ir ar QR, un par tādām problēmām kā Tev nav dzirdēts. Manuprāt aizmugurē tas Thru toč nav vajadzīgs, jo bremzējot 75% slodze ir uz dakšu un priekšējo ratu. Aizmugurē rats ir iestiprināts "trīstūrī", kas arī iedod papildu stingrību salīdzinājumā ar priekšējo ratu kas turās tikai dakšā.
Vispār tie alumīnija gravelbaiki nav paredzēti, lai uz bagāžnieka vadātu lielu svaru. 10kg būtu Ok, bet vairāk gan es neliktu.
By ptsns 13.02.2021 12:10:11
Member · 1,182 commentsTru axle nav gan ass, bet tieši tāds pats ekscentrs, ar tādu pašu funkciju, tikai ar vītni dakšā, kā izrādās. Pati ass, kura uzņem slodzi, ir ratos. Tās galos savukārt ir ievietotas pārejas dažādiem stiprinājumu standartiem. Thru axle vai qr vienīgais uzdevums ir šo sistēmu savilkt ciešāk kopā. Tas veido struktūru un stingrību. Un QR to izskatās dara labāk. Thru axle sistēmā, lai iegūtu to pašu stingrību jāpievelk līdz 10+ Nm. Thru asis disku bremzēm ir vienkārši ērtāk un rotors labāk centrējas. Man pašam arī labāk patīk thru, bet cipari ir cipari.
Reku čalis paracis būtiski dziļāk šo tematu.
https://youtu.be/KMdsSuXGniU
https://youtu.be/du742eTDgUEQR savelk labāk par Thru axle? Tu nopietni?
Katrs tic tam kam grib ticēt...
Vispār jau vidikā tas džeks saka, ka dēļ lielākā endcap (nevis savilcēja) diametra axle ir stingrāka konstrukcija nekā QR
By AndrisG 13.02.2021 14:15:26
Member · 672 commentsQR savelk labāk par Thru axle? Tu nopietni?
Tas nav mans apgalvojums. Man nav mehāniskā inženiera izglītība, bet gan elektrotehniskā/elektrisko sistēmu inženieris. Padalījos ar info. Čalis mehānikas nozarē un pētniecībā strādā, parāda ciparos. Man likās interesanti un saistoši. Noskatījies? Katrā ziņā fair point.
Last edited by AndrisG (13.02.2021 14:18:45)
By edvarts66 13.02.2021 15:26:06
Member · 117 commentsJa 13 kg svars kā Bergamontam nav šķērslis, tad šim ir zvērīga komplektācija (ja un kad viņš būs pieejams) – https://www.decathlon.co.uk/p/touring-b … REEN_KHAKI
Vēl tāds: https://www.bike-discount.de/en/focus-atlas-6.7-eqp? Nav 1000 EUR, bet pa tiem +800 ieguvums, manuprāt, ir izcils.Ja Tev pie 100kg, tad dakša ar QR intensīvas bremzēšanas laikā vērpsies un ļurkāsies, bet tas ar nav nekas briesmīgs.
Vai tu teiktu, ka tas attiecas arī tad, ja 100 ir nevis pašam, bet kopā ar somām? Un vai kaut ko maina bagāžas svara sadalījums starp priekšu aizmuguri tīri QR kontekstā?
Man ir bijis, ka aizmugures bagāžnieks minimāli saspiež rāmi kopā un sāk strīķēties rotors un slikti griezties gultņi, tāpēc bija ar spēku jāpaloka bagāžnieka konstrukcija kādus 2 mm platāk. Tas, protams, atkarīgs arī no rāmja stingrības, krutuma vai varbūt, kā moderni teikt, "compliance", bet teorētiski thru asīte šādas problēmas izslēgtu saknē, jo "dropautu" platums sanāk fiksēts, nē?
Tas Focus Atlas jau super, bet tad budžet jāstiep 2x ...
Ir kāds dīleris LV, kam varētu uzjautāt atlaid tādam?
bišk pa šosej', bišk pa mež', bišk pa pilsēt'.
By Tratata 13.02.2021 15:40:03
Member · 170 commentsPaskaties lietotus, ss viens ir mtb sadaļā,nezinu tavu augumu, tāpēc nezinu vai derēs, vienīgi tas skaitās cx.
By AndrisG 13.02.2021 16:06:20
Member · 672 commentsTas Focus Atlas jau super, bet tad budžet jāstiep 2x ...
Ir kāds dīleris LV, kam varētu uzjautāt atlaid tādam?
Feelfree ir LV dīlers Fokusam. No Giant nekas neuzrunā? Aluminija Revoltam ir stiptinājumu jūra. Izplata tie paši Feelfree un Velošops. Ja noliktavā ir, vatbūt vēl var par preorder cenu dabūt. 10sp hidro tiagra kaut kur tuvu 1k bija priekšpasūtot.
Last edited by AndrisG (13.02.2021 16:07:55)
By ksp 13.02.2021 16:08:40
Member · 501 commentsTas nav mans apgalvojums. Man nav mehāniskā inženiera izglītība, bet gan elektrotehniskā/elektrisko sistēmu inženieris. Padalījos ar info. Čalis mehānikas nozarē un pētniecībā strādā, parāda ciparos. Man likās interesanti un saistoši. Noskatījies? Katrā ziņā fair point.
Noskatījos abus video - teorētiska ļurināšana. Praksē ir citādi, es pats esmu palīdzējis sakārtot ričukus tikšanai mājās divos atsevišķos gadījumos Bābelīša trasītēs, kur entuziastiski jaunieši izsituši pakaļējo QR ratu no ligzdām. Ja ir runa par pēc piena braucamajiem, tūristniekiem un šosejniekiem, tad tiešām varbūt nav vērts mārketinga pavadā skriet un mainīt uz Thru axle. Taču, ja gribat kaut drusku atrauties no zemes vai arī vajag maksimāli izturīgu ričuku, asītes būs daudz labāka izvēle.
Nav skaidrs, kāpēc viņš iecentrējas tikai uz savilkšanas spēku - tas ir tikai viens no faktoriem, kas nosaka rumbas stiprinājuma stingrību rāmī/dakšā. Starp citu, viens no lielākajiem feiliem Boost standartā ir 110x15mm ass priekšā. Šķiet, ka tagad vairs neražo vienkroņa dakšas ar 20mm asi, toties jaunās 38mm bikšu dakšas pēc pielietojuma ir ļoti tuvu divkroņu DH dakšām. Un vājākā vieta tām ir tieši 15mm ass, jo tās izmanto Boost standartu. 15mm ass svaru ietaupa ļoti minimāli, taču stingrība kardināli atšķiras.
Un nav viņam taisnība, ka ass nenes nobīdes slodzi (shearing load). Tāda ir, piemēram, minētajā rata izraušanas gadījumā, un pirms 142x12mm bija arī tāds 135x12mm standarts, kur nebija frēzējumi rāmī rumbas ass uzgaļiem. Ja frēzējums ir neprecīzs, tad arī nobīdes slodze. Nu un visas manas Thru asis iet rumbas asī diezgan cieši, un krāsa vietām ir notrīta pa diametru, tā ka vismaz daļēju slodzi no gultņiem tās arī nes.
By KasparsAA 13.02.2021 16:10:03
Member · 395 commentspa 1k eur jaunu, vel uz mehaniska claris, nu tiešām neņemtu. tas cube vēl būtu izskatāms, ar sakostiem zobiem)))). uz 12 asīm vienmēr var pāriet ja sagribas. es sev vecam turingam izvīlēju QR dropautus uz 12mm. jauni shimano road rati un novatec asis sanāca stipri zem 200. ripo tas viss kārtu labāk.
By Valerius 13.02.2021 17:02:38
Member · 349 commentsbet tad budžet jāstiep 2x ...
Been there, done that. Nesaku, ka tā jādara, bet...
Arī ieteiktu pasekot SS un feisbukam. Pirms kāda laika bija viens superīgs Wilier, precīzi neatceros – laikam Jareen, pa 700 EUR. Un šis https://www.ss.lv/msg/lv/transport/bycy … fcjgi.html man liekas arī labs velo – sakarīgs svars uz papīra, trosītes pa pusei noslēptas, komfortabla stute. Bremzes tikai īpatnējas, internetā viedokļi dalās. Ja izmērs der, domāju no 900 vēl varētu kaulēties.
Tad vēl Gandrā ir daži varianti nedaudz virs 1000, ja ir atlaide.
By Inars 13.02.2021 19:05:26
Member+ · 1,304 commentsThru vēsture ir uz pirkstiem saskaitāma, tā kā tur nebūtu par ko matus plēst.
Ko nozīmē ceļošana? Velomena, čukčas stilā, viendienas? 2 nosaukti vīri jau 2 setapi.
Es esu oldskūl braucējs ar v-brake un šimas rumbām tā kā daudz nekomentēšu. Tikvien, ka tas Bergamonts jāpērk pliks un uzkabe atsevišķi. Īstie ceļojuma velo izskatās savādāk.
By smgd 13.02.2021 22:00:41
Member · 624 commentsJo garāki ceļojumi un lielākā pakaļā, jo vairāk uzsvaru liek uz uzticamību un rezerves daļu pieejamību. 3x7 un šifteri, ko var pārslēgt uz friction mode, flat bar 26" rati, un galvenais - pamatīgs rāmis, kas projektēts tādai slodzei
By KasparsAA 14.02.2021 09:03:43
Member · 395 commentsJo garāki ceļojumi un lielākā pakaļā, jo vairāk uzsvaru liek uz uzticamību un rezerves daļu pieejamību. 3x7 un šifteri, ko var pārslēgt uz friction mode, flat bar 26" rati, un galvenais - pamatīgs rāmis, kas projektēts tādai slodzei
piekrist var tikai par rami. viss pārējais ir veci aizspriedumi.
By smgd 14.02.2021 09:14:01
Member · 624 commentsJo garāki ceļojumi un lielākā pakaļā, jo vairāk uzsvaru liek uz uzticamību un rezerves daļu pieejamību. 3x7 un šifteri, ko var pārslēgt uz friction mode, flat bar 26" rati, un galvenais - pamatīgs rāmis, kas projektēts tādai slodzei
piekrist var tikai par rami. viss pārējais ir veci aizspriedumi.
Āzija, āfrika, damerika. Eiropā, kur visur pieejams next day delivery jau galīgi vienalga.
Nu labi, bez 3x7 baznīcas eksistē arī rohlof ātrumrumbas pielūdzēji, bet tā rumba maksā tik, cik te visa ričuka budžets
Un visi tie globetrotteri braukā ar parastajām asīm, tā kā pareizā rāmī qr ir ok
Last edited by smgd (14.02.2021 09:15:55)
By edvarts66 14.02.2021 09:14:24
Member · 117 commentsJo garāki ceļojumi un lielākā pakaļā, jo vairāk uzsvaru liek uz uzticamību un rezerves daļu pieejamību. 3x7 un šifteri, ko var pārslēgt uz friction mode, flat bar 26" rati, un galvenais - pamatīgs rāmis, kas projektēts tādai slodzei
piekrist var tikai par rami. viss pārējais ir veci aizspriedumi.
Ar šādu setapu esmu jau atminis jēgu. Gribu kaut ko modernu un atlētiskāku, jautāju par alternatvām nevis par pilnīgi citu kaut ko.
Pāšlaik metu acis tad uz Focus Atlas 6.7 EQP, cerams, ka varēs kaut ko sarunāt caur feel free.lv
bišk pa šosej', bišk pa mež', bišk pa pilsēt'.
By KasparsAA 14.02.2021 16:45:27
Member · 395 commentsmoderns un atlētisks turisms sen vairs neparedz smagu minamo un pakaļas bagūzi, ja vien ceļo pa civilizāciju. jēga no dinamo rumbas ir ļoooti strīdīga. labs uzlādējams lukturis pārspēj dinamo lukturus. cerību kko uzlādēt no dinamo, iesaku atmest jau saknē es ceļošanai balsoju par gravel ar bikepacking. cx nē, jo mazās riepas un agresīva vadība nav priekš visiem
By 321 14.02.2021 17:09:23
Member · 6,357 commentsMan nepatik bikepacking, bet patik 1 liels xx litru drybag uz aizmugureja bagaznieka
Tads drybag maxa 2O eur, un vinju var lietot ari laivu braucienos utt, ja ir lences tad ari ka mugursomu
By ginca23 14.02.2021 17:37:11
Member+ · 3,160 commentsPāšlaik metu acis tad uz Focus Atlas 6.7 EQP, cerams, ka varēs kaut ko sarunāt caur feel free.lv
Diemžēl no Focus vairs neko navar pasūtīt.
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)
By Valerius 14.02.2021 18:43:02
Member · 349 commentscerību kko uzlādēt no dinamo, iesaku atmest jau saknē
Var plašāk, lūdzu? Šis jautājums nodarbina prātu.
By edvarts66 12.02.2021 22:25:29
Member · 117 comments