Veloceliņa Babīte-Jūrmala atjaunošana
... briti mums nav aktuāli.
...
Rīgā vajag metro, P+R, skūteru/velo ceļus (ne gajēju-velo hibrīdus), elektroauto uzlādes stacijas... Vienkārši jāatņem auto josla pa kurieni braukt ar velo. Un to var izdarīt. Kopenhāgena var, Vācijā daudzviet sāks, kamdēļ Rīga nevarētu.
Šaubos, vai briti šajā ziņā daudz atšķiras no pārējās Eiropas. Piemēram, arī Vācijā auto satiksme katru gadu aug. Šeit ir diezgan interesanta statistika par Vāciju http://www.mobilitaet-in-deutschland.de … Themen.pdf. 50% iedzīvotāju vecumā virs 16 gadu izmanto auto ik dienu, velo ik dienu izmanto 17% Interesanti, ka elektro auto un elektro velo laukos un mazpilsētās ir populārāki kā lielajās pilsētās.
Par metro nepiekrītu. Esošā dzelzceļa tīkla pielāgošana varētu nodrošināt tādus pašus pārvadājumus ar daudz mazākām izveides izmaksām. Kāpēc nevarētu būt maršruts Imanta - Jugla? Veloceļus gan vajag. Bet tādus, kas vēido tīklu un plūsmu, nevis atsevišķus gabaliņus. P+R manuprāt ir pārvērtēts. Nav datu no kurienes uz kurieni kādam cilvēku skaitam jānokļūst, bez tādiem pievilcīgu piedāvājumu radīt nevar. Diez vai daudziem būs pieņemami pārsēsties vairākkārt.
Joslas atņemšana auto maz ko dos, lielākā problēma ir dzelzceļa škērsošana.
Vajadzētu labas skolas ārpus centra, bet tas laikam ir pilnīgi nereāli.
By mataev 04.07.2019 08:11:03
Member · 94 commentsPTZ, Tu vispār saproti, par kādu posmu ir runa? Tie ir daži metri no pārbrauktuves līdz stacijai! Pat ja tur uztaisīs to 4 m velobāni, tas celiņam kopumā nebūs nekāds milzu uzlabojums. Protams, ar kaut ko ir jāsāk, un, manuprāt, šādiem celiņiem būtu jābūt uz visiem Rīgas mikrorajoniem un Pierīgas pašvaldībām, bet nu jā, zirgam nav naudas (jo jābūvē ātrgaitas autoceļi)...
subgrade, tas jau notiek! Nevar auto skaits augt bezgalīgi (it sevišķi tad, ja iedzīvotāju skaits samazinās). Ja nodokļus maksā visi, tad arī tiesībām lietot ceļus, manuprāt, būtu jābūt visiem (nu, atvaino, neuzliekot to s**a 552. zīmi un tā vietā katrā virzienā novelkot balto nepārtraukto līniju par daždesmit centimetriem tālāk no labās malas nekā tagad, neviens (!) pārāk neciestu, bet nē, principi tādi). Nu jā, tā jau kaut kāda šoseja, ko tikai kaut kādi dīvaiņi izmanto ne ar auto vai moto; ja Rīgā mēģinātu kādā ielā ietvi likvidēt un tās vietā vēl vienu auto joslu uzbūvēt, gan laikam daudziem saprotamāk būtu. Tā tuvredzīgā, autocentriskā domāšana ir ceļš uz nekurieni (lai nelietotu rupjības). Mēs kā tauta milzu daļu savas nopelnītās naudas atdodam prom par kaut kādām mašīnām, detaļām, naftas produktiem; bojājam savu veselību ar izplūdes gāzēm un mazkustīgumu; sitamies nost avārijās utt. Tēmu varētu malt un malt, bet nu saprotams, ka visādi Linkaiši un Langes šo forumu nelasa.
Paša ziņās sakuma bija rakstīts
Plānojot veloceliņa Babīte–Jūrmala atjaunošanu posmā no Jūrmalas pilsētas robežas līdz Priedaines dzelzceļa pārbrauktuvei, tika uzsākta detālplānojuma izstrāde.
Jūrmalas pilsētas robeža atrodas apmēram tē
https://goo.gl/maps/D6EMMvKnsqgxQcqq9
By jurisf 04.07.2019 08:42:45
Member · 946 commentsLūdzu
https://geolatvija.lv/geo/tapis#document_12131
un jā, tikai līdz tai zīmei Jūrmala, tiltiņam.
By subgrade 04.07.2019 10:39:16
Member · 162 commentsRobeža ir tur, jā. Taču neaizmirstam, ka te ir runa par detālplānojuma sabiedrisko apspriešanu. Posmā no robežas līdz Priedaines stacijai nav daudz, ko apspriest, jo ko tur - pa pļavu un mežu - sevišķi mainīt? 1. variantā būtu vienkārši seguma atjaunošana + kāds soliņš; otrajā - paplašināšana līdz 4 m, tas pa lielam arī viss. Nu vēl arī piedāvātā atsevišķā ietve no stacijas līdz Mangaļu ielai (~240m).
Vairāk variantu ir tieši posmā no stacijas līdz pārbrauktuvei, kur blakus ir arī iela, plus vēl satiksmes organizēšana stacijas zonā, un tas tad arī ir galvenais sabiedriskās apspriešanas mērķis.
Visi spriedelējumi par transporta sistēmas attīstības tendencēm un Jūrmalas šoseju ir ne pa tēmu, šajā gadījumā.
By edgarsbaltins 04.07.2019 10:40:49
Member · 310 commentsaboltiņjanim
nav gluži ka nemaz satiksmi neķer, bet no Kauguriem pa velo celiņu , Kāpu ielu, tad šoseja līdz Dzintaru viaduktam, taciņa zaļajā zonā, tilts pār Lielupi pa veloceliņu līdz pumpim, tad pa Jūrmalas gatvi (var braukt pa veloceliņu, bet man taš škiet bīstamāks šajā posmā par ielu) līdz botāniskajam dārzam, pa velo celiņu līdz kanālmalai, pāri Vanšiniekam Vecrīgā iekšā. Mājup varu izvēlēties caur Imantu uz Vārnukrogu Jūrmalā pa kāpām , izņemot posmu Dzintari Dubulti, bet tur ir variants pa taciņu starp upi un sliedēm. Vēl variants no viadukta pie Piņķiem paralēli pa pļavu iet zemesceļš, arī garām golfa laukumam iet plaša grantene, no kuras pa meža takām vai iekšējām ielām var tikt līdz Lielues tiltam tālajā galā. īsākais maršruts 33 km vidēji ap 40 km var izcilpot līdz 65. Uz darbu varu aizbraukt stundā un padsmit minūtēs atpakaļ līdz divām stundām. Es to nedaru katru dienu- kampaņveidīgi. Esmu braucis arī pa Jūrmalas šoseju gan pirms izbūvēja papildjoslas , gan pēc to izbūves nav tas ne taisnāk ne drošāk.
By averza 04.07.2019 11:55:27
Member++ · 5,039 commentskļūdies, starp 90 un 100 km/h uz 10km ietaupās apmēram 40sek
un kā tu piedāvā atrisināt pieslēgumus tādai "3+3 joslas+protected velojoslas" variantam?
Atļautais ātrums būšot 110km/h.
Par protected aizmirstam, nebiju padomājis par apvedceļu un citiem pie-ceļiem, bet nu nomali ar nepārtrauktu līniju tieši tāpat kā uz A2 taču varēja mierīgi uztaisīt. Skaidrs, ka uz Jūrmalenes jau šobrīd ar velo nebija droši braukt, bet aizliegt pavisam... tomēr ir situācijas, kad vajag ātri nokļūt uz/no Jūrmalas un tumsā arī drošāk, ja tur ir apgaismojums. Liekas, ka dažos posmos nemaz nav. Bet nu uz papīra viss būs smuki - Latvijas pirmā ātrgaitas šoseja, wow, progress!
P.S. Nezinu par citiem, bet es neesmu autonīdējs. Esmu egoistisku, neuzmanīgu, vienaldzīgu, vieglprātīgu, agresīvu, CSN nezinošu satiksmes dalībnieku nīdējs.
By smgd 04.07.2019 14:42:58
Member · 624 commentses arī neesmu velonīdējs, bet zīmējot pesimistisko scenāriju - uz ieskriešanās joslas lūrot spogulī tumsā pamanīt velosipēdistu-makšķernieku kamuflāžā bez lampiņām...
Īstenībā jau nekas nemainīsies - tie kas gribēs braukt pa jūrmaleni ar velo to turpinās darīt, tas būs tikapt droši/nedroši kā līdz šim, bet oficiāli aizliegts. Tā kā ceļu policija Latvijā ir tikai ātruma ievērošanas dienests, tad 1x šovam noķers kādu riteņbraucēju un tad liksies mierā.
Tāpat kā Rīgā uz Brīvības ielas - pa Brīvībeni vai dublieri braukt oficiāli nedrīkst, so what?
By averza 04.07.2019 20:21:11
Member++ · 5,039 commentsStarp citu, risinājums mezglā būtu maza tunelīša ierīkošana līdzīgi kā ir uz Akmens tilta vai pie Imantas stacijas.
By jurisf 05.07.2019 08:32:04
Member · 946 commentsKur, kādu tuneli?
By subgrade 05.07.2019 10:18:45
Member · 162 commentsStarp citu, risinājums mezglā būtu maza tunelīša ierīkošana līdzīgi kā ir uz Akmens tilta vai pie Imantas stacijas.
Tunelītis, arī mazs, ir dārgs pasākums.
By DeeCee 18.07.2019 13:33:09
Member · 10 commentsEs nesaprotu, kāda problēma aizbraukt jau tagad?
By edgarsbaltins 18.07.2019 16:35:51
Member · 310 commentsDee... problēma ir ka celiņš nav gluds un jauns visā garumā, tas sagādā diskomfortu, pa celiņu pārvietojas MAN nevēlami satiksmes dalībnieki, piemēram suņu saimnieki ar suni garā pavadā , omes bariņos, māmiņas ar mazu bērnu un ratiem. ES kā šosejs braucējs nevaru aimiegtām acīm ar 50km/h vālēt
By Jorgo 18.07.2019 20:54:23
New Member · 59 commentsVaru padalīties ar savu pieredzi ar velocelju ziemā. Dzīvoju Imantā un strādāju Pinkjos sanāk 10km vienā virzienā, mēginu braukt visu gadu, bet kā sākas sniegs sākas bezpridjels. Rīgā viss ok, kā sākas Babītes pashv. tur izrādās velocelinjsh ir nodots apsaimniekoshanā (lasi-neuzturēshanā) Ldz, nekas netiek ne tīrīts ne kaisīts, tad tas jaunais tilts pāri Jūrmalenei ir LVM pārzinjā, kad trīs reiz uzsnieg, pakūst, piesalst, tas kljūst tikai Dukuram pa spēkam + tur visur apkārt ir privātīpashums, kur katrs otrais netīra un nekaisa. Rakstīju, prasīju, sākās futbols. Shogadam jau uzsūtīju riepas ar radzēm. ?
By subgrade 19.07.2019 14:53:55
Member · 162 commentsLoģiski, ka Babītes daļā tas veloceļš ir LDz apsaimniekošanā, jo tas atrodas uz LDz zemes. Rīgas daļā - uz pašvaldības zemes, Jūrmalas daļā - daļēji LDz, daļēji pašvaldības zeme; droši vien tas arī ir viens no iemesliem, kāpēc Jūrmala štuko kaut ko ar to veloceļu darīt - pārbūvēt pilnībā pašvaldības zemē. Svešā īpašumā neviens neko nedarīs. Bet Babītē blakus dzelzceļa zemei visur ir privātīpašumi, tā ka var necerēt, ka tur kas sevišķi mainīsies. Uzbūvēja tad to veloceļu vēl savoka laikā, kad zemes īpašumtiesības nebija aktuālas.
Last edited by subgrade (19.07.2019 14:54:37)
By Tomazz 11.09.2020 12:41:17
Member · 312 comments11. septembrī uzsāks būvdarbus veloceliņa “Rīga – Jūrmala” posma atjaunošanai Babītes novada teritorijā.
UZMANĪBU! Būvdarbu laikā veloceliņš nebūs slēgts, tomēr aicinām būt piesardzīgiem un rēķināties ar būvdarbu radītajiem apgrūtinājumiem!
By PTZ 11.09.2020 15:37:36
Member · 454 commentsInteresanti vai un kad arī Jūrmalas pašvaldība saremontēs atlikušos apm 2 km no Babītes novada robežas līdz Priedaines pārbrauktuvei (vismaz)
Pain is inevitable. Suffering is optional.
By gasha 11.09.2020 18:11:27
Member · 312 commentsŠodien agri no rīta uz veloceliņa jau bija savilkts marķējums un mietiņi.
Jācer, ka nevilks garumā līdz sniegam...
By Ritenis33 11.09.2020 18:31:21
Member · 821 commentsTrakākais posms nebūs saremontēts jo viņš ir sarkanajā zonā, kas ir Latvijas dzelzceļš teritorijā.
Giant
Scott
By averza 11.09.2020 21:27:24
Member++ · 5,039 commentsTagad tiks remontēts Babītes novada posms. Neremontēts paliks Jūrmalas novada posms. Vai tad ne? Un Babītes daļa ir dzelzceļam tikpat tuvu, cik Jūrmalas daļa. Domāju, ka vienkārši Jūrmalas novads nav savu uzdevumu augstumos un tas arī viss.
By artursp 12.09.2020 21:55:14
Member · 392 commentsJa nemaldos, Jūrmalas posmu paredzēts nākamgad remontēt.
By Imre 01.03.2021 12:49:26
Member · 48 commentsPagājušo nedēļ braucu uz Jūrmalu, sniega nebija
By KasparsAA 01.03.2021 13:01:16
Member · 375 commentstūlīt jau atkal slēgs, jaunais posms jaremontē un jūrmalas dome moš saņemsies savu gabalu taisīt
By Ritenis33 01.03.2021 13:27:55
Member · 821 commentstūlīt jau atkal slēgs, jaunais posms jaremontē un jūrmalas dome moš saņemsies savu gabalu taisīt
Kurš jaunais posms tiesi jāremontē?
Jūrmalā šogad sāks remontēt.
Giant
Scott
By KasparsAA 01.03.2021 16:47:55
Member · 375 commentstūlīt jau atkal slēgs, jaunais posms jaremontē un jūrmalas dome moš saņemsies savu gabalu taisīt
Kurš jaunais posms tiesi jāremontē?
Jūrmalā šogad sāks remontēt.
By Ritenis33 01.03.2021 19:13:08
Member · 821 commentstūlīt jau atkal slēgs, jaunais posms jaremontē un jūrmalas dome moš saņemsies savu gabalu taisīt
Kurš jaunais posms tiesi jāremontē?
Jūrmalā šogad sāks remontēt.
Tas nav jaunais posms.
Giant
Scott
By Ģirts_MTB 01.03.2021 20:16:04
Member · 319 commentsKurš jaunais posms tiesi jāremontē?
Jūrmalā šogad sāks remontēt.
Tas nav jaunais posms.
Ir arī jaunajā posmā. vismaz 10 vietas, kur 5-10m garos posmos ir plaisas gar malu.
By KasparsAA 04.03.2021 19:49:24
Member · 375 commentsplaisas akurāt priekš 23 riepas
By Mikka 04.07.2019 01:36:44
Member · 141 comments