Ar amortizatoru pa smiltīm

Avatar

By Grey 24.05.2004 16:20:41

Member# · 1,688 comments

Tā kā manas finanses man neatļāva šogad tikt pie amortizatora, braucu ar cieto dakšu. Cēsu-Valmieras gonkā beigu posmā vietām kratoties pa saknēm pabraukt bija baigi grūti un amortizators būtu bijis liela priekšrocība.

Bet kā ir ar smiltīm? Amortizators palīdz saglabāt trajektoriju vai tieši otrādi?

Avatar

By SiSe 24.05.2004 18:58:38

Member++ · 775 comments

cik sapratu no sporta klases braucēja, tad labāk, lai drusku pakrata rokas, nevis atrauj baigos spēkus. kā nekā labs amortiņs ir riteņa cenā.

Avatar

By dd 24.05.2004 19:15:23

Guest

Nu labāk pavilkt līdzi smagāku dakšu, nekā līdz ar spēku izsīkumu zaudēt pareizo sakodienu. Un nobraucienos arī vari nebremzēt. Ja man būtu cietā dakša, tad nez vai tiktu līdz galam, jo spēku, koncentrēšanos, kā arī ļoti precīzu braukšanu tas prasa. Visu pag.gadu braucu ar cieto, tā ka ir ar ko salīdzināt.

Avatar

By IrenaB 24.05.2004 20:41:24

Member+ · 320 comments

Man patreiz ir ne visai liela pieredze ar amortizātoru (tikai 1 mēnesis apmēram), taču par smiltīm jāsaka, ka nevajadzētu tur nekam pendelēties (tas jau būtu tikpat kā ar mīkstām riepām mēģināt pa smiltīm). Tādā ziņā it kā labāk ar cieto. Tomēr, jāatzīst, ka atbilstoši sapumpēts amortizātors nemaz arī nependelējas uz smiltīm un uzvedas kā cietā dakša. Manuprāt, labam amortizātoram vajadzētu reaģēt tikai uz triecieniem (saknes, ciņi, lielāki akmeņi, visādi trases negludumi, lēcieni utt.), taču smiltīs un uz cieta seguma palikt cietam nevis "iesēsties" uz katra pedāļu uzminiena. Protams, ja ir lock-out, tad jau nekādu problēmu.
Pēc savas līdzšinājās nelielās pieredzes varu teikt - cietā dakša noteikti ir labāka un universālāka par sliktu vai viduvēju amortizātoru. Taču labs amortizātors ir kā pasaka.

Avatar

By MLc 24.05.2004 21:29:37

Member+ · 284 comments

Ar amīti braucu jau labu laiku un droši varu teikt, ka ir labāk. Vienubrīd, kad vajadzēja veikt nelielu remontu, atkal uzliku cito dakšu, un likās ka rokas var salauzt. .... Nau jāuztraucas par pēkšņiem sitieniem, pa priekš. ratu (saknes, bedres,etc.). Par Siguldas braucienu:  man bija saregulēts tāds cietāks - nebija izteikti meža posmi, smilšu pārvarēšanai jāizdara priekš. rata pacelšana. Bet Cēsīs bez amīša būtu gruti.
Par to svaru amītim ir ap 1,9 kg (precīzi nezinu, bet pieņemu ka tā varētu būt, vēlāk noskaidrošu), bet parastajam varētu būt uz pusi mazāk. Svara starpība, nu teiksim tā, sevišķi jūtama nau.
Trajektorijas saglabāšana ir pilnīgi atkarīga no braucēja - cik stipri mākam noturēt stūri, un cik smuki varam izbraukt pa jau esošo špūrīti.

Avatar

By Kaspars 24.05.2004 22:38:52

Banned · 2,164 comments

Nu vieglākajām pasaules mēroga dakšām svars ir 1,2 kg Rock shox sid sērijai, bet man ir alumīnija cietā dakša,kas sver kādu kilogramu, dažkār jau ir nepieciešamība pēc amortizatora, bet tā ir gan cena, gan svars.


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By tumšais 24.05.2004 22:41:37

Member+ · 485 comments

2 gadus nobraucu ar cieto dakšu, sogad uzliku amortizatoru un jūtos daudz drošāk. Laba amortizātora svars līdzinās tērauda dakšas svaram, tāpēc šajā ziņā nekādas izmaiņas nejūtu, arī smiltis netraucēja.

Avatar

By cello01 25.05.2004 02:03:27

Guest

to mlc man ir iebildumi par stingro stures turesanu smiltis.Nobrauciena ta ir jatur stingri,bet smiltis stingri turot tevi samet un stingri ierauj plava vai krumos.bet katrs savu tehniku uzskata par labako...

Avatar

By Davo_Rider 28.05.2004 23:43:33

Member+ · 121 comments

smile Vai maniijaat, Zviedrs Siguldaa brauca ar cieto dakshu. Mans uzskats ir taads, ka pa smiltiim tomeer labaak braukt ar parasto dakshu - amortizaatoram ir tieksme iestigt un "apeest " aatrumu. Protams var uzskruuveet dampingu, tachu tad kaada jeega vispaar no dakshas. Un vai kaads reaali ir izmantojis dakshas ar "lock out"?

Avatar

By Mareks 07.06.2004 19:20:44

Member+ · 128 comments

Mana pieredze: Neilgi pirms Kandavas posma nomainiju Pilotu pret Skareb comp ar "lock out'' .Pa piķi un kalnā braucot jau feini ,ka var šo saslēgt, bet es pēc tā plavas kalna aizmirsu atslēgt kā rezultātā veicu pāris kūleņus un tiku pie lielākas šķirbas priekšzobos.
Skarebs salīdzinājumā ar Pilotu liekas tāds pamīksts un vairāk šūpojas minoties.

Avatar

By cello01 08.06.2004 21:44:16

Guest

nu to skarebu nevajag aizmirst atlokot savadi atri bus beigts un ne vien maka bus robs,bet galvenais Lv nau to detalinu ar ko salabot to joku. Jo lock uots nau domats nobraucieniem.Si informacija nak no manitou meha sveice.Nakosgad bus skarebs ar lock out uz stures.

Avatar

By herc 13.06.2004 01:39:17

Guest

Žēl, ka pārsvarā disku bremzes var uzmontēt tikai amrtiņu dakšām...
(Vispār TREK redzēju Rock Machine pa 300ls ar cieto dakšu, kurai var uzmontēt disku bremzes...Tādu ar laikam vajazēs pirkt)
Cietā dakša = No Problems

(Kur vispār var tādas dakšas nopirkt?)

Avatar

By oshcha 13.06.2004 02:11:08

Guest

herc, kaadeelj vispaar pirkt diska bremzes ja tu nepeerc amortinja dakshu? Diska bremzes vajag paarsvaraa tur kur baigie dublji, bet taadas vietaas parasti arii visbiezhaak vajag amortinjus

Avatar

By herc 13.06.2004 17:11:11

Guest

tapeec ka laba amortinja daksha maksaa 2x vairkaak kaa disku bremzes..un suudu kas noseezas pec iisa laika arii negribu...Pie tam disku bremzes man svariigaakas....manaam aploceem jau ir iegraveetas takaa vagas to taam V-bremzeem....

Avatar

By LOOK 14.06.2004 04:16:39

Member# · 2,702 comments

Vienīgais attaisnojums kāpēc nelietot am.dakšu ir līdzekļu trūkums. Visi pārējie argumenti ir demagoģija. Vai atverot pēdējo gadu MTB periodiskos izdevumus jums ir gadījies redzēt kalnu velo ar cieto dakšu? Protams lai nezaudētu daļu no atlēta enerģijas vēlams lai am.dakša būtu ar nobloķēšanas funkciju (LockOut), taču ja tādas tomēr nav ieguvums būs lielāks nekā enerģijas zudumi ko sagādā dakšas šūpošanās. Otrs arguments par labu am.dakšai ir tas ka pēdējo gadu rāmju ģeometrija paredz am.dakšu kuras apakšējā stūres balsta gultņa vieta ir ievērojami tālāk no pr.riteņa ass nekā cietajām dakšām. Šādā rāmī ieliekot "cieto" mainās pr.dakšas sagāzuma lenķis, kā arī pedāļu centrs tuvinās zemei. Šāds velo ir zaudējis inženieru ielikto domas lidojumu un viņam jau piemīt pilnīgi citas īpašības.

Last edited by LOOK (14.06.2004 04:18:24)


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By IrenaB 15.06.2004 02:38:57

Member+ · 320 comments

Jā, šis LOOK viedoklis par rāmja (un līdz ar to, visa riteņa) ģeometriju bija izšķirošais, kāpēc es galu galā uzliku to amort. dakšu. Un tik tiešām, mainās gan braukšanas poza (kājas iznāk drusku vairāk uz priekšu, priekšējā riteņa ass arī, stūre biku augstāk), gan manevrēšana, vienvārdsakot, ir citādāk, to riteni vieglāk paraut uz augšu utt. Nu jā, un komforts un pat ātrums uz tādas viegli nelīdzenas trases ir pieaudzis, jo viss ritenis vairs tā nelēkā uz katra cinīša. (Vienīgi, pagāja kāds laiciņš, kamēr piemeklēju sev atbilstošāko spiedienu, gājienu un atsitienu.)