Vajag padomu par ātrumu pārslēdžiem

Avatar

By CoolMeEddY 10.06.2008 23:04:48

Member · 15 comments

Sveiki!

Tie kas vēl nav mani satikuši uz šī foruma - LABDIEN! Esmu jauniņais šeit, un esmu iegādājies divus riteņus, sev un draudzenei. Runa ies par draudzenes riteni.
Es zinu, ka šis forums ir vairāk noskaņots uz nopietniem riteņiem taču kam lai vēl vaicāju, lai neapkrāptu jeb vērtīgi izpalīdzētu - nevienam, tikai Jums.

Mans jautājums ir sekojošs. Draudzenei paņēmām samērā vienkāršu riteni, taču uz mirkli kad ņēmu neko praktiski vispār par tiem nezināju. Laikam esmu pieļāvis kļūdu kura būs jālabo, ja tas ir iespējams.
Vajag nomainīt ātruma pārslēdžus, laikam tā tie sucās, tie viņai izskatās tā:
Uz labā un kreisā roktura uz kura tur rokas, tie rokturi ir griežami uz priekšu un uz aizmuguri. Pirmkārt problēma ir tāda, ka tie nav ērti, jo ja noķer kādu bedri jeb bišku norausti roku tie rokturi griežas uz priekšu vai aizmuguri un pārslēdz ātrumus, taču tie nav precīzi un tā ir nākamā problēma. Lieta ir tāda, kad tos rokturus griež, ātrums nepārslēdzas uz konkrētu zvaigzni, taču pakāpeniski stumj ķēdi, un pirms pārslēdzas uz nākamo zvaigzni ķēde sāk berzties un izdod drausmīgu skaņu. Trāpīt tieši vajadzīgajā ātrumā lai ķēde neberztos arī ir problemātiski un jāpievērš tam pārāk daudz uzmanības un aizņem pārāk daudz laika.
Tātad zinot problēmu, beidzot, mans jautājums ir šāds. Vai ir iespēja nomainīt šos ātrumu pārslēdžus uz kaut ko ar kuriem ar vienu klikšķi var pārslēgties uz nākamo ātrumu. Es nemeklēju neko dārgu, jo viņas ritens ir parasts tūrists un tā brauc ļoti mierīgi, taču brīžos kur vajadzētu mierīgi pārslēgties uz augšu vai leju vajadzētu kaut ko ērtāku.
Es ceru, ka tas ir iespējams izdarīt un ir kādi samērā nedārgi varianti. Ja var tad kur, un varbūt Jūs varētu nosaukt kādus ciparus.

Paldies jau iepriekš.

Avatar

By kRi 10.06.2008 23:30:51

Member · 222 comments

Shimano EF50 duālie būtu OK. Maksā zem 20 Ls.

Avatar

By FOX 11.06.2008 00:15:01

Member+ · 5,297 comments
kRi wrote

Shimano EF50 duālie būtu OK. Maksā zem 20 Ls.

Taisnība, tikai, lai būtu precīzi izteikumos, tad tie nav duālie šifteri. Maksā ļoti tuvu pie 20Ls.


TREK Supercaliber

Avatar

By Ansis 11.06.2008 01:25:32

Member++ · 3,683 comments
CoolMeEddY wrote

... Lieta ir tāda, kad tos rokturus griež, ātrums nepārslēdzas uz konkrētu zvaigzni, taču pakāpeniski stumj ķēdi, un pirms pārslēdzas uz nākamo zvaigzni ķēde sāk berzties un izdod drausmīgu skaņu. Trāpīt tieši vajadzīgajā ātrumā lai ķēde neberztos arī ir problemātiski un jāpievērš tam pārāk daudz uzmanības un aizņem pārāk daudz laika.

Tas jau mazāk attiecas uz ātruma pārslēdzēja tipu, bet vairāk uz pieregulēšanu.
Izseko līdzi ātruma trosītes apvalkiem - kaut kur ir jābūt uzgriežņa tipa uzgalītim. Griežot to, trosītes apvalka garums tiek saīsināts/pagarināts, līdz ar to iznāk, ka trosīte mazliet ievelk/atlaiž pārslēdzēju. Tādā veidā noregulē, lai viss slēgtos iespēju robežās ideāli.

Bez tam der atcerēties, ka parastie ātruma trosīšu apvalki ir tādi štrunti, kas prasa vismaz vienreizēju galu pārkniebšanu vai pieslīpēšanu. Pēc pāris mēnešu braukšanas iesaku nobīdīt nost no visiem apvalku galiem uzgalīšus un paskatīties, vai metāla stieplīšu armatūra nav izlīdusi ārā no ārējā plastmasas apvalka (pareizak sakot, ārējais apvalks sarāvies).

Avatar

By airavs 11.06.2008 07:33:59

Member · 1,643 comments

varu pagādāt lietotus EF50, samaksa simboliska.

Avatar

By onkulis 11.06.2008 09:39:50

Member · 432 comments

varbūt kāds te pie viena varētu izklāstīt ar ko atšķiras duālie no neduālajiem , un vai tam ir nozīme kādi ārslēdzēji stāv priekšā /aizmugurē?

Avatar

By CoolMeEddY 11.06.2008 10:58:12

Member · 15 comments

uhmm okay. izklausaas ka tomeer ir iespeeja sho probleemu salabot, un tas ir forshi. tachu pusi es gan nesapratu. jaatrod kaads paatrinaatais kurss prieksh iesaaceejiem. Kaa jau citaa postaa teicu shie man ir pirmie riteni kopsh padomju laikiem tongue 
Ja es paluugtu kaadu izdariit shos darbus, cik tas vareetu maksaat?

Jeb varbuut kaut kur ir kaada uz bilzhu pamaaciiba kaa sho padariishanu reguleet?

Aivar, par kaadiem cipariem iet runa? Cik es saprotu EF50 ir sameeraa labaa staavoklii ar - ne?

Avatar

By Ansis 11.06.2008 13:49:07

Member++ · 3,683 comments

CoolMeEddY, pietiek ar elementāru izpratni tehnikā, lai ieregulētu pareizo, kā saka "trosītes garumu", lai ātrumi slēgtos iespēju robežās labi.
Dari tā:
1. Uzslēdz to zobratu kombināciju, no kuras uz citiem zobratiem slēdzas slikti (tikai lai tā nav ļoti šķērseniska kombinācija).
2. Apmet riteni ar ratiem uz augšu. Uzmanīgi paskaties, vai pak. zobrats, uz kura ir ķēde, atrodas vienā plaknē ar to, ko nosaka ķēdes novilcēja skritulīši. Tev būtu jāredz, ka neatrodas gan - skritulīši grib slēgt ķēdi vai mazliet uz augšu, vai uz leju.
3. Atrod uzgriežņa tipa uzgali ātrumtoses apvalka vienā vai otrā galā. Griez to (pat par vairākiem apgriezieniem) un skaties, kā pārbīdās pārslēdzējs.
4. Kad liekas, ka ķēdes novilcēja skritulīši ir sabīdīti vienā plaknē ar zobratu, pamēģini paslēgt ātrumus tādā pat divriteņa stāvoklī - ar ratiem uz augšu. Ja vajag, pieregulē uzgriezni precīzāk.
5. "4" var darīt arī izmēģinājuma brauciena laikā.

P.S. Lai pārliecinātos, ka trosīte cauri visiem apvalka gabaliem slīd labi, izņem pakaļējo ratu un izslēdz visu aizmugurējo ātruma diapazonu. "Atdodot" pa solim trosīti, pārslēdzējam ir jālec visai asi. Ja parslēdzējs "lēnām aizpeld" uz jauno stāvokli, kāds no trosītes apvalkiem nav labs!

Avatar

By CoolMeEddY 11.06.2008 15:51:52

Member · 15 comments

Okay es sapratu par ko iet runa. Tikai man nav skaidrs vai tu mani saprati par to pārslēgšanu. Viņai pats rokturs ir griežams, un tur ir jāpagriež pāri kādiem pieciem klikšķiem pirms ķēde pārlec uz nākamo zvaigzni.
Tātad vai to var uzregulēt tā ka viens klikšķis ir viens zobrats? Jo tas rokturis ļoti viegli griežas. Otrkārt man vispār negribās lai būtu tie rokturi griežami taču drīzāk tā kā man uz SUB 40 ar pirkstu pārslēdz uz priekšu un atpakaļ. Nekāda roktura grozīšana, jo tas rokturs ar nav ērts rokā.

Paldies par komentāru Ansi!

Avatar

By airavs 11.06.2008 15:54:32

Member · 1,643 comments

vakarā pateikšu vai varu dabūt EF50, labā stāvoklī.

Avatar

By r_s 11.06.2008 16:17:00

Member+ · 1,534 comments
Ansis wrote

...Ja parslēdzējs "lēnām aizpeld" uz jauno stāvokli, kāds no trosītes apvalkiem nav labs!

draza var būt ne tikai trosītēs, bet arī pašā slēdzējā, kur trose slīd cauri. man tā bija ar LX, un nevarēju saprast kur vaina smile

Avatar

By Ansis 11.06.2008 17:42:15

Member++ · 3,683 comments
CoolMeEddY wrote

Tikai man nav skaidrs vai tu mani saprati par to pārslēgšanu. Viņai pats rokturs ir griežams, un tur ir jāpagriež pāri kādiem pieciem klikšķiem pirms ķēde pārlec uz nākamo zvaigzni.

Cik es zinu (bet vari prasīt arī kādam citam!), priekšējam pārslēdzējam var būt, ka katram zobratam atbilst vairāki tirkšķi, bet aizmugurē gan nē. Aizmugurē attiecība 2:1 veidojas, ja mākslīgi mēģina salāgot SRAM un Shimano, bet tas nav nopietni, jo pašam pārslēdzējam ir 9 (8, 7) pozīcijas, un zobrati aizmugurē tikpat. Tāpēc, lai viss slēgtos, aizmugurē uz katru pārslēdzēja klikšķi jāpārlec pa vienam zobratam. Tas, ka aizmugurē jāslēdz pa 2 klikšķiem uz augšu un 1 atpakaļ, ir arhaistiska eksotika, tā bija tajos laikos, kad zobratiem visi zobi bija vienādi - biezie.

Es sapratu, ka tu gribi mainīt gredzenus pret mēlītēm... tikai stāstu, ka gredzenus arī vajag varēt labi saregulēt. Ja tu maini, droši vien stūres rokturus arī vajadzēs jaunus (garākus!), jo kopā ar gredzeniem tie tradicionāli ir īsāki. Pamērīsi pats!

Avatar

By tumšais 11.06.2008 23:51:49

Member+ · 485 comments

Varbūt trosīte jānospriego par jaunu ? Pārslēdz uz mazo zobratu aizmugurē, tad atlaid trosītes nostiprinājuma skrūvi pie pakaļējā pārslēdzēja un nostiep trosīti . tad mēgini visu ko Ansi teica par regulēšanu. Labi jāstrādā arī griežamajiem slēdžiem, t.i ar vienu klikšķi.

Avatar

By CoolMeEddY 12.06.2008 17:17:23

Member · 15 comments

okay, pladies par info. Man laikam protams buutu aatraak atdot kaadam to izdariit manaa vietaa jo:
1. Esmu visu dienu darbaa un vakaraa negribu chakareeties bet gan braukt
2. Sastelloshu taa, ka mīļā dos vaļā mīļus vārdus.
3. Intereses pēc es protams pamēģināšu arī pats  - laikam  :"}

Varbūt te kāds varētu nosaukt cenu cik maksātu šāds darbiņš un varbūt kāds ar šo tepat pelna?

Avatar

By cx 12.06.2008 17:23:38

Member+ · 329 comments
CoolMeEddY wrote

okay, pladies par info. Man laikam protams buutu aatraak atdot kaadam to izdariit manaa vietaa...

Nesen es dariju tā. Ap 10 uzzvaniju uz tuvāko ZZK(pieņemsim)  pateicu, ka ātrumi čakarējas vai līdz vakaram var saregulēt. Pa ceļam uz darbu ievedu riteni šiem. Pēcpusdienā man zvanija un teica, ka jāmaina trosītes un apvalki un tas būs +2Ls . Pateicu lai maina. Vakarā dabūju savu braucamo. 8Ls darbs un <2Ls trosītes. kopā gandrīz 10Ls