1x10 vai 1x11 uz gluda ceļa

Avatar

By Han55 12.09.2016 09:14:52

Member · 163 comments

Pēdējās nedēļas te visi reklamējas, ka nu tik 2017. gada modeļi nāks ar 1x11 sistēmām. Tāpēc ir pamatots jautājums - vai tādu 1x10 vai 1x11 var lietot uz ceļa, pusšosejas? Īsāk sakot, vai var priekšā dabūt gana lielu zobratu, lai varētu gana ātri pabraukt? Gana ātri man būtu virs 30, bet noteikti zem 45 km/h. Reti kad ar MTB esmu izspiedis virs 46 km/h, bet tas ir tikai uz pārdesmit sekundēm, varbūt kādu minūti.

Avatar

By suugoi 12.09.2016 09:36:47

Member+ · 1,469 comments

http://gear-calculator.com/

Olaines MTB maratonā kas atbilst tavām prasībām (gluds ceļš) man vidējais ātrums bija nedaudz virs 30km/h braucot ar 1x10 11-40 kaseti un 32 priekša kombināciju, taisnie posmi tika braukti ar 37- 42km/h, problēmu noturēties grupā nebija, bet kadence bija diezgan augsta, ir centīgi jāmin pedāļi.

Ja būtu SRAM kasete ar 10 zobratu varētu vēl ātrāk braukt (pa kādi 3km/h).

Domāju ar 34/36T priekšā var komfortabli mīt jebkurās LV sacensībās priekš MTB velosipēda.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By Han55 12.09.2016 10:14:13

Member · 163 comments

Kā teorētiski ir? Ja vēlos priekšā to 34 vai 36 zobratu, veikals man to uzliks iekļaujot iepriekšpasūtīšanas cenā, vai arī tiek tirgots tikai standarts?

Avatar

By FOX 12.09.2016 22:04:01

Member+ · 5,297 comments

Nezinu, kā ir teorētiski, bet praktiski veikals neko neiekļaus iepriekšpasūtīšanas cenā.


TREK Supercaliber

Avatar

By DRS 21.09.2016 20:16:30

Member · 67 comments
Han55 wrote

Kā teorētiski ir? Ja vēlos priekšā to 34 vai 36 zobratu, veikals man to uzliks iekļaujot iepriekšpasūtīšanas cenā, vai arī tiek tirgots tikai standarts?

Jā, un sēdekli arī tavam dibenam piemeklēs.

Avatar

By jaja 21.09.2016 20:43:23

New Member · 1,271 comments

Man pašlaik 650B 1x10  38T/11-42   Braukt ar avr 31KM/h var bez īpašām problēmām. Ar ~40km/h ar var vēl diezgan konfortabli. Bet ja gribās 70km/h  tad izspiest nesanāca(~64km/h). Salīdzinājumam ar 29er 42x11 to varēju dabūt gatavu. Kadences ātrums pieaug jūtami.


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By TomTom 22.03.2017 19:50:51

Member · 8 comments

Es arī nevaru izlemt vai ņemt jauno velo ar 1x11 vai 3x9 sistēmu kā iepriekšējam?
Galvenais jautājums kā ir ar ilgmūžību ķēdei, zobratiem, jo sanāk ķēdei liels gājiens uz sāniem vai arī par to visu ir padomāts?

Avatar

By mainars 22.03.2017 21:10:25

Member · 44 comments

šodien izbraucu ar jauno velo 1x11, priekšā 36T braucam ar draugu kuram ir 2x10, un komfortabli var pabraukt ar manu 1x11 līdz 40km/h tālāk bus baigā pedāļu mīšana.

Avatar

By Aģents Ilze 22.03.2017 21:19:22

restricted · 765 comments

Izskatās ka mārketings ņem virsroku pār gramatisku mehāniku! Tagad mārketings paģēr - tagad, mīlīši, jums visu vajadzēs vairāk, mēs no jums to naudiņu dabūsim, jūs mums paši to atdosiet!

Avatar

By emils 22.03.2017 21:25:02

Member · 4,816 comments

Uz saviem kalnu riteņiem ir 34 priekšā, fūlim šimano kasete 11-42, hardteilam sram kasete 10-42. Ar nevienu nav problēma braukt ar ātrumu 30km/h, nav jāsaslēdz pat pēdējie divi pārnesumi.
Kā pilsētas riteni, un pašlaik asfalta treniņiem, lai nav jākauj šosis, izmantoju šosejas tipa riteni ar 1x9 ātrumu sistēmu, kur priekšā ir 42t zobrats. Bāzes treniņiem ideāls, sprinta treniņiem tomēr lielākus pārnesumus vajag.
Tā kā nebija saprotams jautājums, tad pastāstiju par saviem 1x riteņiem, un manu pietiekamību.

Avatar

By suugoi 22.03.2017 23:16:05

Member+ · 1,469 comments
TomTom wrote

Es arī nevaru izlemt vai ņemt jauno velo ar 1x11 vai 3x9 sistēmu kā iepriekšējam?
Galvenais jautājums kā ir ar ilgmūžību ķēdei, zobratiem, jo sanāk ķēdei liels gājiens uz sāniem vai arī par to visu ir padomāts?

Man bijis 3x9, 2x10, 1x10, nekādu lielu izmaiņu ķēdes dilumā nemanīju, priekšā NW zobrats jau 3 sezonu iet, viss ok. Redzēs kā ar 1x11 būs smile


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By kandrejevs 23.03.2017 00:13:36

Member+ · 767 comments
Aģents Ilze wrote

Izskatās ka mārketings ņem virsroku pār gramatisku mehāniku! Tagad mārketings paģēr - tagad, mīlīši, jums visu vajadzēs vairāk, mēs no jums to naudiņu dabūsim, jūs mums paši to atdosiet!

muļķības. range 11-36 kasetei ar 22-30-40 chainrings ir 0.61-3.64. man tāds velo bija. zem 0.8 mīšanās pret kalnu nesanāca, jo pie tā ātruma es nespēju noturēt līdzsvaru. 3.64 es varēju izgriest tikai no kalna, pat peletonā man viņš bija par smagu un nekad nelietoju. 30-11 vai 40-13 pija pēdējā kombinācija ar kuru minos pa asfaltu.

34 chainringam ar 11-42 kaseti range ir 0.81-3.09. manā gadījumā tiek vaļā no ātrumiem kurus nekad nelietoju saglabājot visus pārējos. esi stiprāks- liec 36/38 zobratu, vājāks- 32, vai 11-46 kaseti. manā gadījumā starp 3x10 un 1x11 principā nav atšķirības.


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By fastestlapsDOTcom 06.04.2017 23:31:22

Member · 95 comments

Šis video liek aizdomties vai tas 1x ir tik labs kā viņu daudzina

https://www.youtube.com/watch?v=Ew03wbHOHS0&t=346s

1.) Vai ar 1x var sēžot uzbraukt Siguldas jaunajā serpentīna un komfortabli braukt velomaratonā uz asfalta grupā?
2.) Ja atbilde uz pirmo jautājumu ir "jā", un "range" ir tik liels, tad vai tas nenozimē ka "atstarpes" starp pārnesumiem būs tik platas ka brīžiem būs grūti uzturēt optimālo kadenci?

Proooo sportistiem kājās torque tik daudz ka drošviem 2trais punkts nav aktuāls.. un vieniibas braucieniem un riigas velomaratoniem noteikti ir atsevishksh asfalta velo.

Avatar

By jaja 07.04.2017 00:41:18

New Member · 1,271 comments

LV reālijās uzbraukt var, bet ātrā grupā var būt problēmas.
Brīžiem būs. Un ja iekritīs tas brīdis mirklī kad jāķer atrāviens var atkrist.
Es tomērt sliecos uz domu ka 2x10 38Tovalais/11-36 ir labāks par 1x11.


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By kandrejevs 07.04.2017 01:38:10

Member+ · 767 comments

uz šiem jautājumiem lieliski atbildēs matemātika, analīze un vai pieredze. es paanalizēju kā es braucu ar 3x10 un nonācu pie pilnīgi drošas atbildes, ka 1x11 34t ovālais ar 11-42 kaseti ir man vispiemērotākais.

34t uz 29er ir 48km/h pie 110 kadences, mana grupa pa asfaltu brauc ap 40km/h.
kalnos es rāpjos ar 30t priekšā un 32 vai 36 aizmugurē, pie zemākas attiecības nespēju noturēt līdzsvaru. tas atbilst 34-42 uz 1x sistēmas. 22t es vispār neizmantoju, un 40t-11 man ir par smagu, reti 40t-13 tiek izmantots, bet tas ir tieši tas pats, kas 34t-11. atmetot 1. un 3. chainring un uzliekot lielāku kaseti es saglabāju to pašu diapozonu, kuru izmantoju uz 3x10 un pazaudēju visu lieko.


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By suugoi 07.04.2017 01:40:51

Member+ · 1,469 comments

No manas, tālas no pjedestāliem, perspektīvas:

1) Serpentīnā var uzbraukt sēžot ar 11-40 un 32. Par braukšanu grupā ar tādu pašu setup, minēju pirmajā komentārā šajā topikā, attiecīgi ja stiprāks braucējs, var droši likt lielāku priekšā zobratu, jo ja ciska ļauj turēt lielus ātrumus uz asfalta, nekādu problēmu kalnos uzbraukt nebūs ar mazliet grūtāku pārnesumu. Man ar to kas ir pietiek, nesūdzos, ātrāk nepabraukšu smile

2) Nezinu kā 2x esamība ietekmētu "platumu" starp pārnesumiem, jo teiksim Shimano 11-42 vienīgā atšķirība ar 11-36 kaseti ir nedaudz lielāks 10 zobrats (37 pret 36) un viens zobrats klāt smile

Ja paskatās uz Latvijas spici, 1x braucēju īpatsvars ir daudz lielāks par 2x, attiecīgi vai nu lielie sponsori spiež braukt ar 1x big_smile vai tam ir kādi citi iemesli, un 1x trūkumi nav tik būtiski, pret tā ieguvumiem. Paša spice (ZZK, sportlife) visi min ar 1x (pielabojiet ja kļūdos), tad nu ieteikums konkurentiem, jāsaliek 2x un jālaiž tiem garām uz asfalta vai kalnos, jo redz 1x nav tik labs kā viņu daudzina smile

Bet nu humors ir humors, pats jau 3 sezonu braukšu ar 1x un ne reizi kopš pārgāju to neesmu nožēlojis (pat tādā ziņā, ka manis izmantotais variants nav optimāls 1x11, bet gan 1x10), var teikt šajā, drivetrain, ziņā esmu laimīgs, un priekšējo slēdzi atceros kā sliktu sapni, un ar braukt prieku gribas dalīties, tapēc ta aktīvi "proponēju" 1x smile


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By GatisXC 07.04.2017 07:02:21

Member · 193 comments

Tieši tā, ir jānoskaidro, kurus zobratus visbiežāk izmanto un kāda ir to attiecība. Manā gadījumā vienam velo ir 1x10 - 32T priekšā un 11-36 aizmugurē. Uz taisnītēm ir par īsu, bet tas ir treniņu velo, kurš nākamziem tiks pārtaisīts uz 1x11. Otram velo 1x12 - 34T priekšā un 10-50 aizmugurē. Te nu pats nedaudz nošāvu greizi - priekšā vajadzēja likt 36T vai pat 38T, bet to vēl paspēšu. Tā kā neredzu jēgu dubultam zobratam priekšā - arī atceros to kā murgu.

Avatar

By jaja 07.04.2017 09:04:58

New Member · 1,271 comments

Sliktums jau tik tajā, ka ir lieli lecieni starp zobu skaitu. Un uz 1x10 to jūtu stipri. Neesmu braucis ar 1x12 bet pieņemu ka tur ir labāk, un nav tik lielu caurumu.


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By kandrejevs 07.04.2017 09:17:28

Member+ · 767 comments

bet tie lecieni visām sistēmām ir daudz maz vienādi.


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By fuuliitis 07.04.2017 12:19:27

Member · 75 comments
kandrejevs wrote

uz šiem jautājumiem lieliski atbildēs matemātika, analīze un vai pieredze. es paanalizēju kā es braucu ar 3x10 un nonācu pie pilnīgi drošas atbildes, ka 1x11 34t ovālais ar 11-42 kaseti ir man vispiemērotākais.

34t uz 29er ir 48km/h pie 110 kadences, mana grupa pa asfaltu brauc ap 40km/h.
kalnos es rāpjos ar 30t priekšā un 32 vai 36 aizmugurē, pie zemākas attiecības nespēju noturēt līdzsvaru. tas atbilst 34-42 uz 1x sistēmas. 22t es vispār neizmantoju, un 40t-11 man ir par smagu, reti 40t-13 tiek izmantots, bet tas ir tieši tas pats, kas 34t-11. atmetot 1. un 3. chainring un uzliekot lielāku kaseti es saglabāju to pašu diapozonu, kuru izmantoju uz 3x10 un pazaudēju visu lieko.


diez vai tads , kam nav baiga baze, to kadenci spes noturet baigi ilgi (ja spes, tad visticamak maksas pa to velak ) big_smile

Avatar

By kandrejevs 07.04.2017 13:16:24

Member+ · 767 comments

ja esi tik spēcīgs, ka ilgstoši ar 50km/h ar MTB vari braukt, tad jāliek lielāks chainring. neticu, ka kādam kalnā vajag 22t 46t slēgties un knapi tiek augšā, bet uz ceļa tin 50km/h bez piepūles


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By fastestlapsDOTcom 07.04.2017 14:15:28

Member · 95 comments

Ar ķēdes šķībumu malējos zobratos nav problēmu? Tajā SickBiker video Canyon fullītim izskatās diezgan pabaisi kad ieslēdz lielākajā zobratā. Kka nešķiet ka ķēde var ilgi operēt tādā leņķī, nemaz nerunājot par jaudas zudumiem un troksni.