Es gan fiziku mācījos nu ļoti sen atpakaļ, varu kļūdīties savos spriedumos, bet ātrumu summēšana ir absolūti aplama!!! Ja saskrienas pretīmbraucoši objekti ar vienādu ātrumu un vienādu masu, tad ātrums nereizinās ar divi! (tas ir kā ieskriet sienā tieši ar to pašu ātrumu, ar kādu brauc!) Ja atšķiras ātrumi un masas, aprēķins komplicētāks, varbūt Ansis ielūkosies un izstāstīs saprotamāk.
Un mani joprojām tracina demagoģija par to, ka velosipēdistam ietve ir bīstamāka par brauktuvi! Nemeklēšu šeit tik uzsvērto statistiku par pagājušo gadu, bet 13. gadā bojā gāja, laikam, 11 velobraucēji. Negribi man pastāstīt, cik no tiem brauca pa ietvi un/vai šķērsoja brauktuvi krustojumos, kad tika izdzēsta viņu dzīvība? Protams - 1000 uz ietves saskrējušies, krituši, kaulus lauzuši utt velosipēdisti pret 10 pa ielu braucošiem, bojāgājušiem ir statistiskais karogs jūsu rokās, lai turpinātu stāstīt, cik nenormāli bīstami ir braukt ar velo pa ietvi, kur pietam vēl "pa vidu vēl maisās abos virzienos ejoši cilvēki".
Es tak nesaku,ka vienkārša summēšana ķip 3+2, bet nu kopumā in general sadursme notiek ar lielāku spēku, attiecīgi abi iesaistītie saņem lielāku triecienu nekā tas būtu, ja tie brauktu vienā virzienā ar tādiem pat ātrumiem.. Sienu nepiesauksim - tai vnk ir po*, cik liels trieciens.
Vot nepateikšu, kur bija pētījums, bet laikam aizpagājušajā gadā, ja nemaldos bija par LV kkāda statistika, ka uz ietvēm chruši ar velo iesaisti ir reģistrēti vairāk nekā uz ielām. Turklāt jāņem vērā, ka velochrušos uz ietvēm ieš ne tikai velo, bet arī gājēji...
velo 4ever
By sursurs 13.01.2015 14:33:24
Member · 908 commentsTikai ar vesti tumsā, protams, nepietiek! Esmu pati bārusikaut kur uz Ērgļu šosejas rudenī vienu onku - viņš brauca tikai ar vesti bez lampiņām un ņefiga viņu nevarēja redzēt laicīgi - vismaz ne braucot ar auto ātrumu...
Ar lampiņām arī - arī labākāslampiņas brīdī, kad tām sāk beigties bačas kļūst nemanāmas. Esmu arī mēģinājusi teikt citiem velosipēdistiem tumsā, kuri brauc bez vestēm, un kuriem lampiņas var pamanīt knapi 2m attālumā, ka vajag kko darīt vai vismaz nebraukt pa ielu. Pašai ir bijis, ka negaidīti beidzas bačas vai tamlīdzīgi, veste nav. Tajās reizēs es lielākoties ripinos pa ietvi un uz ielas izlienu tikai ļoti platās un apgaismotās vietās.. Arī vesti parasti velku pa virsu mugursomai. Protams, džekam ar xl izmēru varētu būt grūtāk atrast vesti, kas līstu vēl arī pāri mugursomai..
Par tikai vesti rakstīju dienas gaišajā laikā. Piemēram, pati ziemā braucu ar gaišu slēpošanas jaku. Ja ir sniegs, tā vispār pazūd uz baltā fona. Labāk tad uzvelku zaļo vesti pa virsu vēl mugursomai un tad vismaz tas apģērbs kaut kā izceļas. Spilgtam vienas krāsas apģērbam bez mugursomaspa virsu noteikti ir tikpat labs efekts.
Nu a ja par ķiveri šitiem tumšajiem braucējiem - nu imho tādā situācijā, ja kāds laikus nepamanīs, tur procentuāli nav pārāk liela iespēja, ka tieši ķivere būtu tā, kas izglābs..Kā jau rakstīju, imho tomēr lielāka jēga ir no tā, ka šoferis velobraucēju laicīgi pamana un attiecīgi viņam ir vairāk laika kaut kādiem manevriem, bremzēšanai, nevis ierauga tikai bezmaz uz kapota. Tāpēc arī pilsētās posmos, kur pati kaut ko varu redzēt, lietoju gaismām mirguļojošos režīmus, kas noteikti piesaista varāk uzmanības kā vienlaidus (lai arī spilgta) gaisma.
velo 4ever
By Brakkis 13.01.2015 15:08:43
Member+ · 958 commentsJā, veste viņam gan bija virsu, bet nevienas lampiņas gan priekša gan aizmugure.
Šis jau ir interesanti, tad tu saki, ka no vestēm jēga maza?
Vai šādas gaismas var pamanīt? http://veloatlaides.lv/lukturi/4264712- … lekts.html
Ja jaunas bačas un mirgojošais režīms - kā vēl var! Cita lieta ir Ilikechaineese ar 1 vai max 2 apaļām, gumijā iebāztām diodītēm vidū un punktveida staru...
Pašam ir līdzīgas kā piemērā (vairs gan nelietoju, jo nopirku lielāku) - 2 uz stūres bij ļoti labi redzamas.
Last edited by Brakkis (13.01.2015 15:37:11)
"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv
By Brakkis 19.01.2015 18:37:23
Member+ · 958 commentsVakar, braucot no laukiem, atkal sastapu velobraucēju, pat laimi ar lukturi, kam vesti ieraudzīju reizē ar pašu braucēju apmēram 30m attālumā... Pie tam ap 60m priekšā brauca vēl viens, un arī viņa tuvajās veste neiespīdējās.
Ķiveres nebija.
Last edited by Brakkis (19.01.2015 18:38:01)
"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv
By averza 21.04.2015 12:45:08
Member++ · 5,039 commentsŠorīt nejauši pamanīju, ka manai 3 gadus senai ķiverei ir pāris kārtīgas plaisas. It kā netika krists utt., tā ka ieteikums painspicēt savas ķiveres.
By 321 21.04.2015 12:51:10
Member · 6,351 commentsVarbūt nokritusi zemē kādreiz...
By IAeroI 21.04.2015 15:58:16
Member · 427 commentsVarbūt mazliet ne tema, bet par ķiveri vien ir.
Sastapos ar to ka jamaina iekšejie mikstie ieliktni (helmet pads (set)).
Ķivere - BRIKO, i-neta neko šim modelim neatradu... Aizsūtīju e-pastu dažiem tirgotajiem, vieniem neka nav, otrie vispar neatbild.
Sanak ka atlicis tikai viens variants: sameklet kadu tuvaku variantu +šķeres +šujmašinite
Ir kads sastapies ar šo ieliktņu maiņu?
By 321 21.04.2015 16:07:07
Member · 6,351 commentsEbay
By makaroni 16.01.2016 16:12:15
Member · 921 commentsJauns pētījums par jau iepriekš novērotu lietu:
http://www.sciencemag.org/news/2016/01/ … benefits-0
T.i. ķiveres iedrošina riskantāku braukšanu, kas bieži vien skaitliski rada lielāku iespēju iegūt smagu traumu.
By IAeroI 17.01.2016 13:33:43
Member · 427 commentsJauns pētījums par jau iepriekš novērotu lietu:
http://www.sciencemag.org/news/2016/01/ … benefits-0T.i. ķiveres iedrošina riskantāku braukšanu, kas bieži vien skaitliski rada lielāku iespēju iegūt smagu traumu.
sure...
By martinsb 17.01.2016 14:03:26
Member+ · 964 commentsatliek vienreiz salauzt ķiveri, lai saprastu cik tālu var riskēt...
By oval 17.01.2016 14:16:48
Member · 220 commentsJauns pētījums par jau iepriekš novērotu lietu:
http://www.sciencemag.org/news/2016/01/ … benefits-0T.i. ķiveres iedrošina riskantāku braukšanu, kas bieži vien skaitliski rada lielāku iespēju iegūt smagu traumu.
ja esi auns tad esi . ar ķiveri ir jābrauc tā patās kā bez ķiveres .. sargā sevi un dievs tevi sargās
By ieris 17.01.2016 15:03:42
Member · 315 commentsJauns pētījums par jau iepriekš novērotu lietu:
http://www.sciencemag.org/news/2016/01/ … benefits-0T.i. ķiveres iedrošina riskantāku braukšanu, kas bieži vien skaitliski rada lielāku iespēju iegūt smagu traumu.
Idiotisms
Last edited by ieris (17.01.2016 15:05:34)
By Mikka 17.01.2016 16:20:52
Member · 141 commentsJauns pētījums par jau iepriekš novērotu lietu:
http://www.sciencemag.org/news/2016/01/ … benefits-0T.i. ķiveres iedrošina riskantāku braukšanu, kas bieži vien skaitliski rada lielāku iespēju iegūt smagu traumu.
Par riskantāku braukšanu pētījumā nebija nekā. Arī pirms gada turpat publicētais pētījums, ka ķiveres lietošana par 20% samazina smadzeņu traumu risku, rakstā netika apšaubīts.
Šo pētījumu vispār nedrīkstētu attiecināt uz riteņbraucējiem un ķiverēm, jo pētnieki mēģināja noskaidrot, kā drošības inventārs maina uzvedību situācijās, kurās konkrētais inventārs drošību nepaaugstina:
Here, we demonstrated that risk taking increases in people who are not explicitly aware they are wearing protective equipment; furthermore, this happens for behaviors that could not be made safer by that equipment.
Eksperimenta rezultātu var apskatīt arī no cita viedokļa - kā psiholoģiski komfortabls aprīkojums palīdz realizēt iespējas. Ja balonu bez sasprāgšanas var piepūst līdz lielumam X, tad dalībnieki, kas jutās mazāk pasargāti, pārtrauca balonu pūšanu 30% tālāk no lieluma X, nekā tie, kas jutās pasargātāki
Vēl pēc šī pētījuma varētu secināt, ka, ja motociklistiem aizliegtu izmantot ķiveres, tad to ātrums vidēji samazinātos par 30% .
By novērotājs 18.01.2016 12:09:48
Member+ · 1,908 comments...ķiveres iedrošina riskantāku braukšanu, kas bieži vien skaitliski rada lielāku iespēju iegūt smagu traumu.
Murgs! Ar ko tik tie ķiveru nīdēji nemēģina attaisnot savu nemīlestību pret ķiverēm...:D
Nesen no viena vietējā it kā velolietpratēja (tā vismaz viņš pats par sevi domā) dzirdēju spārnotu frāzi: - Bērniem ķiveres jāvalkā no 7 līdz 12 gadiem, tātad man bērns vēl divus gadus drīkst to nelikt!
Pirmkārt, ķiveres bērniem ir obligātas arī pirms 7 g.v., otrkārt - kādas aizkustinošas rūpes par bērna tiesībām vēl divus gadus censties tikt pie galvas traumām! (tas gadās arī rūdītākiem braucējiem, ja ķivere nav bijusi galvā).
By androns1983 18.01.2016 15:31:25
Member · 418 commentsautomašīnā drošības joslas lietošana veicina agresīvāku un bīstamāku braucienu.... kur nu vēl ja padomā par drošības spilvenu esamību !
šausmas!!
Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)
By 436 18.01.2016 15:56:53
Member · 822 commentsiesaku mājās uz ruļļa arī ķiveri vilkt
By novērotājs 18.01.2016 16:00:35
Member+ · 1,908 commentsiesaku mājās uz ruļļa arī ķiveri vilkt
Ja tas ir tiešām rullis (nevis trīsstūris), braucējs tāds patizlāks un nav kur pieturēties, zini, var noderēt, it īpaši, ja kritiena trajektorijā ir asas kantes un stūri.
By oval 18.01.2016 16:08:21
Member · 220 commentsautomašīnā drošības joslas lietošana veicina agresīvāku un bīstamāku braucienu.... kur nu vēl ja padomā par drošības spilvenu esamību !
šausmas!!
plus 1
By oskars 19.01.2016 16:16:13
Member · 695 commentshttp://road.cc/content/news/111258-chri … cling-safe
Chris Boardman: "Helmets not even in top 10 of things that keep cycling safe"
Last edited by oskars (19.01.2016 16:17:11)
By lūsis 19.01.2016 18:56:35
Member · 231 commentsPèc tā, ka oktobrì mani parasta treniņa laikā brutāli nonesa mašìna un pirmá ķermeņa daļa, kura piezemèjās asfaltam bija galva (maná gadìjumā bija ķivere pat uz ziemas cepures) , pèc tam tikai pārèjais rumpis, man vairs nav jautājumi par ķiveres nepieciešamìbu. Arì ir redzèts smìns no átriem braucèjiem par ķiveru lietošanu ikdienišķu treniñu laikà, ká esmu pamanìjis, ka pašmáju komandas nelieto trenèjoties. Neskatoties uz to, ka neviens krist labprátìgi netaisás, tápat reálá satiksme ievieš savas korekcijas un paredzèt visu nav iespèjams.
By averza 19.01.2016 19:41:52
Member++ · 5,039 commentsŠie stāsti šeit lasāmi arvien biežāk. Velobraucēju nonešana drīz jau kļūs par pavisam ikdienišķu normu...
By novērotājs 20.01.2016 11:19:17
Member+ · 1,908 commentsChris Boardman: "Helmets not even in top 10 of things that keep cycling safe"
Un kuras tad ir tās top-10 lietas? Tur nebija minēts arī kaut kas par autovadītāju braukšanas kultūru?
By KasparsS 20.01.2016 11:21:22
Member+ · 2,280 commentsVar taču izdomāt arī top100 lietas. Tas viss nav objektīvi.
Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs
By wrongway 20.01.2016 11:42:41
Member+ · 1,697 commentsKungi, dāmas, puišu un meitenes!
Jau kuro reizi atgādinu - nelieciet vienā maisā sportu, treniņus un braucienu pēc piena, uz darbu vai skolu.
Kad runa ir par ķiveru lietošanas vājo saistību ar reālo drošību, domāts tiek par braukšanu pēc piena, uz darbu vai skolu.
Šādās nodarbēs daudz efektīvāk ir veidot drošu infrastruktūru, ne velti ikdienas riteņbraukšanai drošākās valstis ar ķiveru lietošanu neaizraujas.
Kā te jau tika minēts - sadursme ar auto nav, un tai nevajadzētu būt normālai ikdienas riteņbraukšanas sastāvdaļai.
Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!
By buzic 65 20.01.2016 11:53:59
Member · 1,159 commentsKāpēc jāmēģina kādu piespiest lietot ķiveri, ja viņš to nevēlas? Dabā dabiskā atlase ir pavisam parasta parādība.
Nu nevar kekss ar breolīnā izveidotu ligzdu uz galvas atļauties valkāt kaut kādu putuplasta gabalu!
By e518 20.01.2016 13:17:14
Member · 455 commentsPiekrītu buzic65, ir smadzenes - velkam ķiveri, nav - nevelkam !
By sursurs 13.01.2015 14:19:12
Member · 908 comments