Ķēde bija tīra un sausa kā jauna. To vari redzēt pēc kasetes pēdējiem trim zobratiem. Mazgāju ar lakbenzīnu (vaitspirts), skaloju ar ūdeni un pāris stundas ļāvu nožūt.
Iespējams, ka eļļas bija pa daudz, bet ļoti strikti bija 1 piliens katrā ķēdes posmā. Pus-pilienu no tās pudeles es nevaru dabūt ārā, savukārt griežot ķēdi un pilinot, man šķiet tādā veidā sanāks vēl vairāk eļļas dabūt virsū.
Jebkurā gadījumā, pēc tam vēl tika pāriets pāri ar tīru papīra salveti (virtuves dvieli).
By ginca23 24.02.2014 11:14:39
Member+ · 3,160 commentsEs ar prolong eļļoju uzpilinot uz pirkstiem (rādītāj un īkšķa) un tad velkot pār ķēdi. Sākumā arī nekādies nevarēju dozējumu ietrāpīt.
Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)
By Vaskis 24.02.2014 11:38:59
Member · 2,612 commentsIzklausās pēc raķešzinātnes. Servisiem reāls pakalpojums jāsagatavo, "ķēdes piedziņas mehānisma profesionāla tīrīšana un eļļošana:D Tikai 2.99EUR
By SEA 24.02.2014 12:06:40
Member · 1,711 commentsBieži esmu cilvēkiem stāstījis par pareizas kopšanas secību un noteikumiem.
Es personīgi teiktu, ka man labāk patīk baloniņa pieejamais Prolong. Nobraucot pat mēnesi pa sniegiem un sāļiem bez papildus eļļošanas, ķēde ir klusa un salīdzinoši tīra.
ℝℂ/ᴾᴿᴱᴹᴵᵁᴹ²
By LOOK 24.02.2014 12:12:12
Member# · 2,704 commentsĶēde bija tīra un sausa kā jauna. To vari redzēt pēc kasetes pēdējiem trim zobratiem. Mazgāju ar lakbenzīnu (vaitspirts), skaloju ar ūdeni un pāris stundas ļāvu nožūt.
Iespējams, ka eļļas bija pa daudz, bet ļoti strikti bija 1 piliens katrā ķēdes posmā. Pus-pilienu no tās pudeles es nevaru dabūt ārā, savukārt griežot ķēdi un pilinot, man šķiet tādā veidā sanāks vēl vairāk eļļas dabūt virsū.
Jebkurā gadījumā, pēc tam vēl tika pāriets pāri ar tīru papīra salveti (virtuves dvieli).
Jauna Tava ķēde izskatijās no ārpuses, bet iekšā tur palika viss (smiltis, vecā smēre, metāla skaidiņas utt.)
Daudz maz effektīvs mazgāšanas šķidrums (no viegli pieejamiem) ir petroleja. Salīdzinoši mazs molekulas izmērs un viegli ielien visādās šķirbās.
Prolong spēks ir šādos parametros:
dramatiski samazina berzi starp metāla virsmām,
ļoti effektīvi atdala visa veida netīrumus,
ļoti ūdeni atgrūdošs,
ekstrēmi ilgi noturīgs uz metāla virsmām.
Lūk aukstāk minētie parametri kuri nodrošina teju 2x ilgāku ķēdes kalpošanas laiku.
p.s. ja kādam liekas, ka vienreiz uzpilinot Prolong nav noticis brīnums, varat mierīgi turpināt izmantot savus favorītsmērus un negausties, ka viss ir slikti.
Jau iepriekš vairākkārt rakstīju, Prolong ir jāpalieto vairākas eļļošanas reizes, lai sajustu tā spēku.
p.p.s Mans novērojums: pirmajā reizē riktīgi salaistīt to ķēdi, bez kautrēšanās. Tad izbraukt treniņu un tos mega netīrumus kārtīgi nomazgāt. Jau katrā nakamajā eļļošanas reizē būs nesalīdzināmi tīrāka, gan ķēde, gan kasete.
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By dzonemons 24.02.2014 16:01:35
Member · 68 comments..prolong spl 100 ar salminhu smidzinaams ..400 km jau nobraukti shoziem ,divas reizes kheede mazgaata ar vaitspirtu un ziepjuudeni ..mans veerteejums - lhoti laba ,ziemai un pilseetai piemeerota ..
By martinsb 24.02.2014 18:33:07
Member+ · 964 commentsŠogad ziema nemaz nebija. Lietoju Prolong pūšamo, man patīk, ķedi mazgāju reti un tāpat viņa neapaug, Iepriekš bija kkada pilināmā, tad bija pilna ķēde ar smiltīm!
By vitamiins_xc 24.02.2014 19:12:34
Member+ · 2,831 commentsķedi mazgāju reti un tāpat viņa neapaug
apaug un kā vēl.. skatoties jau cik min. ja 100km mēnesī, tad tam varētu ticēt.
Bet SPL gan vieglāk tīrīt un ziemā labāk kustās ķēde.
Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™
By Garinhais 24.02.2014 20:32:56
Member · 59 commentsTo LOOK:
Vai lūdzu varat pakomentēt savu tekstu: "Daudz maz effektīvs mazgāšanas šķidrums (no viegli pieejamiem) ir petroleja"
Kas zem vārda petroleja slēpjas? Vai aviācijas degviela, ko reāli lej lidmašīnās/helikopteros, vai tīrā (tīrīta ar tvaicēšanas metodi) petroleja ko var dabūt lidostas degvielas testēšanas kabinetā un ir lietojama ārstnieciskos nolūkos, vai arī šķiltavu degviela, vai arī parastā dīzeļdegviela kas nopērkama jebkurā tankštelē?
www.4rati.lv
Nu tie 4 riteņi arī mīļi...
By martinsb 24.02.2014 21:34:34
Member+ · 964 commentsķedi mazgāju reti un tāpat viņa neapaug
apaug un kā vēl.. skatoties jau cik min. ja 100km mēnesī, tad tam varētu ticēt.
Bet SPL gan vieglāk tīrīt un ziemā labāk kustās ķēde.
Pagājušo sezon nominu 3000km, vasarā mainiju ķēdi un kaseti, ķēdi esmu mazgājis 2x pa visu sezonu.
Tīrās man viņa pārpalikušo Prolong slaukot nost ar salveti:D
By KasparsS 24.02.2014 22:35:12
Member+ · 2,273 commentsEs arī vienreiz nominu gandrīz 3000 un ne reizi nemazgāju, viendien noslaucīju ar lupatiņu un ik pa laikam uzsmidzināju SPL100.
Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs
By LOOK 24.02.2014 23:42:37
Member# · 2,704 commentsTo LOOK:
Vai lūdzu varat pakomentēt savu tekstu: "Daudz maz effektīvs mazgāšanas šķidrums (no viegli pieejamiem) ir petroleja"
Kas zem vārda petroleja slēpjas? Vai aviācijas degviela, ko reāli lej lidmašīnās/helikopteros, vai tīrā (tīrīta ar tvaicēšanas metodi) petroleja ko var dabūt lidostas degvielas testēšanas kabinetā un ir lietojama ārstnieciskos nolūkos, vai arī šķiltavu degviela, vai arī parastā dīzeļdegviela kas nopērkama jebkurā tankštelē?
Vārdos viegli pieejama ir apslēpti kodēts fakts: nopērkama celtniecības un krāsu veikalos.
Piemēram šāda:
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By oskars 10.04.2014 10:12:02
Member · 696 commentsDaudzi te rakstīja, ka nepatīk Prolong. Varbūt kāds grib iemainīt nevajdzīgu Prolong aerosolu pret pāris želejām?
By Corratec 11.04.2014 22:45:52
Member · 911 commentsAtklātu runājot palasot dažu etalonu komentārus uznāca cemme
1. nafiga jāmazgā ar ziepjūdeni ? ( tas kāds palags vai spilvendrāna ? )
2. ja jau tik ļoti ir saķepis iekšā posmos , pieslēdzās kompresors un smuki visa draņķība tiek izpūsta ārā , loģiski pirms tam pamazgājot ar kaut vai to pašu white spirit , kas te nav skaidrs ???
3. jā Prolong rullē , citu eļļu vairs neizmantoju )
...p.s. viss ir baigi vienkārši , tak nevajag no mušas ziloni uzpūst .
By tolx 11.04.2014 23:07:50
Member · 149 commentsKonkrēts jautājums - ķēdi var mazgāt benzīnā?
Dell/Lenovo/HP portatīvie datori par lieliskām cenām - PM
By antikurjers 11.04.2014 23:12:35
restricted · 550 commentsProtams var. Neko sliktu tas ķēdei nodarīt nevar. Tik nesmēķē procesā
Šķaidītājs man liekas ir tomēr labāk, jo galvenais lai eļļu šķaida. Netīrumus/dubļus nomazgā ar fairy+ūdens
Personīgie uzskati, tāpat kā kauli. Katram savi.
By Ansis 11.04.2014 23:57:45
Member++ · 3,694 commentsAr vaitspirtu neiesaku riskēt! Rāmja krāsa teorētiski varbūt skaitās spirtu inerta, bet praksē spirti uz glancētas krāsas virsas mēdz atstāt matētus pleķus.
Ja mazgā ar mašīnu, terpentīns ļoti pieķepina mašīnu. No saimniecības šķidrumu klāsta es ieteiktu ar dīzeļdegvielu, petroleju vai parasto benzīnu.
Aviācijas degviela ir tīrītais benzīns - būs bez vajadzības dārgāks.
Vēl ir "raķešu degviela" (lietoja arī "B" grupas rallija auto), kur ir piemaisīts toluols, lai palielinātu oktānskaitli - to draņķi noteikti nē.
By KKTK 12.04.2014 19:10:17
Member+ · 2,298 commentsReāli no saimniecības līdzekļiem ir trauku līdzeklis Zilgme, ja nav pārķepusi ķēde, tad dara visu. Pārējie Anša uzskaitītie tomēr jāmeklē garāžā
By Corratec 13.04.2014 21:09:01
Member · 911 commentsAr vaitspirtu neiesaku riskēt! Rāmja krāsa teorētiski varbūt skaitās spirtu inerta, bet praksē spirti uz glancētas krāsas virsas mēdz atstāt matētus pleķus.
Ja mazgā ar mašīnu, terpentīns ļoti pieķepina mašīnu. No saimniecības šķidrumu klāsta es ieteiktu ar dīzeļdegvielu, petroleju vai parasto benzīnu.
Aviācijas degviela ir tīrītais benzīns - būs bez vajadzības dārgāks.
Vēl ir "raķešu degviela" (lietoja arī "B" grupas rallija auto), kur ir piemaisīts toluols, lai palielinātu oktānskaitli - to draņķi noteikti nē.
Ansis piemirsa vēl tādu labu lietu kā Amway šķidrās ziepes , padārgs , bet ja saudzīgi pilina uz ķēdes posmiem , tad var iekļauties budžetā .
By antikurjers 14.04.2014 09:29:26
restricted · 550 commentsAr vaitspirtu neiesaku riskēt! Rāmja krāsa teorētiski varbūt skaitās spirtu inerta, bet praksē spirti uz glancētas krāsas virsas mēdz atstāt matētus pleķus.
Ja mazgā ar mašīnu, terpentīns ļoti pieķepina mašīnu. No saimniecības šķidrumu klāsta es ieteiktu ar dīzeļdegvielu, petroleju vai parasto benzīnu.
Aviācijas degviela ir tīrītais benzīns - būs bez vajadzības dārgāks.
Vēl ir "raķešu degviela" (lietoja arī "B" grupas rallija auto), kur ir piemaisīts toluols, lai palielinātu oktānskaitli - to draņķi noteikti nē.Ansis piemirsa vēl tādu labu lietu kā Amway šķidrās ziepes , padārgs , bet ja saudzīgi pilina uz ķēdes posmiem , tad var iekļauties budžetā .
Amway +1
Zaļā pudele ļoti laba.
Personīgie uzskati, tāpat kā kauli. Katram savi.
By zinatnieks 14.05.2014 19:49:59
Member · 69 commentsMana pieredze ar Prolong Gold līdzīga kā Ksplv. Tika lietota jaunai Ultegra 6800 grupai. Regulāri tika eļļota un tik par regulāri tīrīta. Pēc lietus ķēde un kasete bija melna. Pēc pirmajiem 1k km ķēde izdilusi par 0.25%. Nodilums mērīts ar lineālu (no 38.1 izstiepusies uz 38.2). Nerekomendēju Prolong Gold.
Tagad turpināšu ar Prolong SPL 100. Vakar pēc pirmā brauciena lietū ar SPL 100 ķēde bija tīra. Pat tīrāka kā ar Gold pēc 100 km pa sausu asfaltu. Ceru, ka ar SPL 100 līdz 3000 km izvilkšu ar ~0.5% nodilumu.
By 321 14.05.2014 20:06:39
Member · 6,357 commentsMazgāju siltā ūdenī ar veļaspulveri
By sc 14.05.2014 23:59:18
Member · 98 commentsTukšs 2L Apinītis+ sauja benzīna, pagaidām pusceļā neesmu palicis.
By 436 24.05.2014 14:10:13
Member · 825 commentsizskatās, ka pa 1,2k km būšu nodrāzis savu ķēdi. braucot pilnīgi neko nejūtu, bet šodien pamēriju ar 12 collu lineālu un 1/8 ir pāri... jeb arī es kaut ko ne tā mēru!? kasetei zobi arī izskatās pilnīgā kārtībā
By Allii 24.05.2014 22:33:26
Member · 1 comments+1
Ar diizeli ir kjeedes mazgaashana.
By putraimgaņģis 10.09.2015 09:00:20
Member · 11 commentsKā iesācējs reiteņbraucējs vakar pusi dienas lasīju topikus par ķēdes mazgāšanu, eļļošanu. Biju nolēmis nopirkt mazgāšanas mašīnu, bet pēc visa izlasīšanas mainījās viedoklis, jo mašīnām tomēr daudz trūkumu, kā izrādījās.
Palasot topikus nonācu pie slēdziena, ka ķēde tiek mazgāta pēc katra indivīda fantāzijas lidojuma - daži iesācēji mazgā(un eļļo) ar WD40, kas nav pareizi, citi nemazgā, bet pūš brīnumlīdzekli, citi mērcē soļķī/terpentīnā/vaitspirtā/fairy, strādā ar zobubirsti, vai krata pudelēs, visatraktīvākais risinājums likās iebāzt ūzās kabatā to ķēdi un mazgāt kopā ar drēbēm, ko te arī kāds ir ieteicis. Protams, citi mazgā ar mašīnu, vai stumj mazgāt citiem, noteikti kāds nemazgā vispār. Laikam vienīgais, kas netiek pielietots ķēdes tīrīšanai ir apelsīnu sula, pārējo visu gāž virsū un lielās ar rezultātiem.
Tātad, ņemot vērā, ka mana ķēde bija ļoti netīra, iepriekšējie mazgāšanas mēģinājumi ar soļķi un zobubirsti to tikai ārēji notīrija, pavērpjot smiltis iekšā palika šņirkstot, izdomāju ka jāpieiet radikālāk. Aizdomas bija par to, ka Zefal Wet eļļa ir ļoti neganta un nešķīst, tāpēc vajag jiftīgāku šķidinātāju, lai to izmagātu, jo smiltis tieši tas smāķis pietur iekšienē.
Ko darīju:
1) noņēmu ķēdi, ieskrāpēju(drošs paliek, drošs) atzīmi, lai uzliktu atpakaļ tieši tāpat;
2) 0,3L nestea pudelē iemērcu vaitspirtā, 20 min. stāvēja, nedaudz paskalināju; [ķēde tīra, bet smiltis šņerkst pavērpjot]
3) piena pudelē karsts ūdens un 2 saujas veļas pulvera automātam - 30 min intensīvi skalināju; [smiltis pavērpjot ķēdi praktiski nav, ūdens bālgans, vaitspirts paņēma 99% organisko netīrumu]
4) vēl 2 reizes izskalināju ar tīru ūdeni;
5) cepeškrāsns 5 min; [ķēde kā no veikala!!! smiltis - 0!!!]
6) meklēju ieskrāpēto atzīmi, kuru beigās *laikam* atradu;
7) uzliku ķēdi + eļļa uz katra posma 2 piles;
8) kārtīgi noslaucīju ar drāniņu, no rīta vēlreiz;
Skalināšana pudelē nozīmē ūdeni 3/4 un tad visādos virzienos dzenāt to ķēdi, ķēde labi lokās uz visām pusēm, vismaz manā piena pudelē, ūdens šļakstoties kārtīgi skalo no visām pusēm, skalināšanai 0.3 pudele noteikti būs par mazu.
Manliekas šis ir vistīrākais veids priekš dzīvokļa, jo viss notiek aizvērtās pudelēs, nekas nekur netek, vaitspirts nemaz tā nesmird, ja to neizlaista pa grīdu. Lielākais mīnuss, kur likt vaitspirtu, kas ir melns kā piķis.
Izmaksas 0.3L vaitspirta - 1 euro(1 litrs 3 eiro). Lai ikdienā tīrītu nedaudz netīru ķēdi, laikam pietiktu ar koncentrētu veļaspulveri, vaitspirts tikai ģenerāltīrīšanai, varētu tā būt, jāpatestē. Vaitspirtu, iespējams, var nostādināt un lietot atkal, lai vēl ieekonomētu, bet tā nedarīju, jo katra lieka ķīmijas pudele mājās ir drauds bērniem.
Ietaupītos 40 eur, ko biju paredzējis krutajai mašīnai ar šķidrumiem noziedoju http://www.zemessargam.lv
Varbūt kādam mans stāsts palīdzēs.
Ideāli rezultāti. Ķēde kā no veikala, ne smilšu graudiņa, verp kā gribi, kluss.
PS: Tās 30 minūtes ar pudeli - kratīt var sēžot pie kompja, vai skatoties vienkārši TV, atgādina power ball virpināšanu, nav jāsēž 30 min pie feļļa un ka zombijam jākrata, pudele aizvērta, tīra, var staigāt pa māju droši, kaut ko citu darīt fonā.
Last edited by putraimgaņģis (10.09.2015 09:07:42)
By Aģents Ilze 10.09.2015 10:47:11
restricted · 765 commentsJā, 0,5L PET pudelē mazgāt ir ļoti ērti, ir tikai pāris bet:
1) aktuāli tikai izjaucamajām ķēdēm;
2) nez vai vērts biežāk kā reizi sezonā pie parastas lietošanas to darīt, nekāds lielais ieguvums izņemot kosmētisku diez vai būs. Pietiek saķepušos klumpučus izbirstēt un saeļļot.
Nemaz tik traki dārgi tā tīrīšanas mašīnīte nemaksā - piem. BBB pa 15Eur var nopirkt gana labu, un tā pat arī tajā ir lejams vaitspirts (es lietoju industriālo grīdas mazgājamo Taski R40 no 10L tilpuma). Škidrums pēc mazgāšanas nav jālej ārā!!! Tas ir jāsalej tajā pašā PET pudelē un jāatstāj - visas metāliskās daļiņas, kas arī dod to melno, netīro krāsu strādājušai eļļai, nogulsnēsies un šķīdinātājs līdz nākamai mazgāšanas reizei paliek dzidrs. Ja dikti gribas var iemest magnētu, kas metālu savilks klāt.
Brīdinājums par WD40!!!
Tā nav eļļa vai eļļošanas līdzeklis. Tas ir jāuztver kā šķīdinātājs, neatkarīgi no tā kas uz tās buņdžiņas uzrakstīts. Tā sastāvā ir viegli izgarojoši naftas destilāti. Tā primārais mērķis, kad tas tika radīts bija - WATER DISLACEMENT un numurs 40 tika pievienots kā četrdesmitais pēc kārts maisījuma numrs, kurš izrādijās veiksmīgs. Šķidruma pasūtītājs bija ASV bruņotie spēki, balistisko raķešu apkalpošanai. Ar tām bija problēmas, ka stāvot šahtās kondensāts bojāja elektrosistēmas, līdz ar ko bija nepieciešams risinājums apkopei, kā veikli dabūt ūdeni ārā. Tad arī ķīmiķis Normans Larsens ķērās pie pasūtījuma izpildes. Veiksmīgais maisījums ar 40 kārtas numuru tika pārņemts civilai izmantošanai. Tā eļļojošās īpašības izpaužas tikai īsu brīdi un tikai tādā sakarā, ka izšķīdina veco eļļu un rodas ilūzija, ka viss ir saeļļots. Paiet brīdis un WD40 izgaro, vecā eļļa arī ir izmazgājusies, un tad ar divkāršu spēku klāt ķeras draudzene korozija, turklāt WD40 ir arī nedaudz skāba reakcija.
By Ksplv 24.02.2014 10:39:42
Member · 120 comments