Diivainas skanjas no monobloka....Jaapeerk jauns vai kaa?

Avatar

By herc 23.07.2004 22:07:28

Guest

Pirms kadas nedeeljas mans monobloks saaka izdot diivainas skanjas tad kad stipraak uzminu uz pedaalja.....vai tur kas izchakareejies vareetu buut vai tikai vajag ieelljot ( ja vaig ta kaa lai to izdara, tur nekam nevar tikt klaat)

Avatar

By MLc 23.07.2004 22:57:03

Member+ · 284 comments

Man ari ta bija cik atceros butu labi atskruvet un nonjemt klanjus un pievilkt monobloka "malas" nu kas tur ir pievelkams. Pamegjini nu sliktak nebus pie reizes ari veres kauko iesmeret.

Chau

Avatar

By herc 24.07.2004 00:28:10

Guest

paldies par padomu..a veel papildu jautaajums : ar kaadu instrumentu lai atskruuvee taas monobloka "malas" ? man ir daudz dzaadu toolu, bet prieksh monobloka "malu" atskruuveeshanas nav..kur var dabuut taadu instrumentu un cik taads varetu maksaat? Tur tak neder kadas parastas atsleegas. ne?

Avatar

By pinhead 03.08.2004 19:18:53

Guest

herc, с этой проблемой езжай в сервис или веломагазин, где покупал велосипед, там, как правило есть человек, который отвечает за это. Моноблок в домашних условиях снимать, разбирать, чистить не рекомендуется, как ты сам заметил, инструмента подходящего нету. так что в сервис.

Сам с таким вопросом ездил, песок попал во внутрь моноблока, скрипит отвратительно, но терпеть можно, к тому же на езду не влияет никак.

Avatar

By IrenaB 03.08.2004 23:49:35

Member+ · 320 comments

Nu, ja ir vēlēšanās, tad mājās var izdarīt visu to pašu, ko kāds veikalā, tad tu vairs neesi ne no viena atkarīgs. Tas instruments (monobloka atslēga), atkarībā no izgatavotājfirmas maksā apmēram 3-10 latu. Labākie pie mums - ParkTools (Cēsu ielā un Trekā) un Pedro's (ZZK). Lai noņemtu klaņus, arī vajag īpašu "novilcēju" (maksā apmēram tikpat). Un tad darīt kā teica MLc. Taču pats monobloks parasti nav izjaucams, ja vaina ir pašā monoblokā, tad jāmaina (ja ir tā monobloka atslēga, tad nomainīt arī var mājās).
Ā jā, vēl jāievēro, ka monoblokam (un, protams, attiecīgi arī rāmim) kraisajā pusē ir labā vītne, labajā pusē - kreisā (otrādi nekā pedāļiem). Un kārtīgi jāiesmērē vītnes.

Avatar

By herc 04.08.2004 05:10:41

Guest

Paldies par info..tas klanju novilceejs man ir....aa un veel jautaajums: ar ko tad labaak iesmeereet tas viitnes?

Avatar

By IrenaB 04.08.2004 12:37:19

Member+ · 320 comments

es izmantoju Statoil "multi-purpose grease EP2" UniWay Li62, ko nopirku benzīntankā - tāds solidolam līdzīgs zaņķis. Bet, droši vien, ir arī citi (labāki?) varianti.

Avatar

By herc 04.08.2004 15:04:30

Guest

OK. paldies!

Avatar

By Osis 11.08.2004 15:30:49

Guest

Jautājums no nespeciālista. Sen nebiju skrūvējis velo, un tagad ir pienākusi kārta monobloka nomaiņai. Tā kā nolēmu pats nomainīt monobloku, tad atdūros pie vienas nepatīkamas lietas: Nevaru nekādi atskrūvēt labo pusi. tas ka vītne ir otrādi, to zinu un saprotu, bet nost jau tā kā jādabū. Kā savādāk jauno ieskrūvēsi. Vai ir kādas idejas?
Pats monobloks pa kreiso pusi izkrita. Palika tikai labās puses monobloka mala.

Avatar

By ario 13.08.2004 14:49:14

Guest

Osim:
ir dazhaadas malas - plastmasa vai metaala. plastmasa jau var uzshkeerst, metaala - nu jaameegina atskruuveet. es ar reiz nevareeju dabuut valjaa un tad vedu uz zzk, kur taadi muskuljaini teevochi divataa stiiveejot atskruuveeja. un teica lai naakamreiz viitni kaartiigi iesmeeree ar elljinju, tad taa nebuus.

hercam:
nu liidz shim man pasham monobloki nav krakshkeejushi - saakushi grabeet gan. bet ja vajag vinjus eeljot, tad var iemeerkt kaadaa shkidraa elljaa - gan jau iekshaa satecees visur kur var sateceet un saelljosies smile)

Avatar

By Osis 17.08.2004 23:16:54

Guest

Ario:
Dabuuju valjaa smile Probleemas bija ar metaalisko pusi. Ja monobloks ir aaraa, bet palicis tikai pati mala, varu ieteikt - panjem garaaku skruuvi, izmauc cauri raamim, no vienas puses liela sheiba, kas atbalstaas pret raami, otraa galaa uzliek specatsleegu, un galaa uzgriezni. Visu to lietu savelk kopaa, lai turas, un tad ar parastu atsleegu jaavelk valjaa kameer zils gar aciim. Atnaaca diezgan labi valjaa, jo galvenaa probleema ir tas, ka atsleega der plastmasas daljai kaa uzlieta, bet metaaliskajaa daljaa  vinja kustas, un neseezh ritiigi virsuu. Maaciiba uz muuzhu:)

Jautaajusm par monblokiem: Pirku veikalaa bloku, pateicu ass garumu. Tur iedeva par pusmilimetru garaaku, tas viss buutu siikums, bet kad ieskruuveeju, un peec tam to plastmasas detalju skruuveeju, tad sanaaca taa, ka liidz galam tas plastmasas uzgrieznies neiet. Atduras pret monobloku un viss. Aarpusee paliek kaads centimetrs viitnes. Ko ieteiksiet? Braukt taa pat, vai nest mainiit monobloku uz veikalu? To es nezinaaju, ka raami arii jaanomeera. Un veikalaa arii neko neprasiija.

Avatar

By IrenaB 18.08.2004 02:33:12

Member+ · 320 comments

>Osis
Bez ass garuma vēl svarīgs ir paša monobloka korpusa garums, kam jāsakrīt ar rāmja platumu tai vietā. Visbiežāk izplatītais ir 68mm, taču ir vēl arī 74mm un vēl citi retāki standarti. Tam būtu jābūt rakstītam uz paša monobloka. Izmēri, vai rāmja izmērs tai vietā atbilst tam, kas rakstīts uz monobloka.

Bet par to atskrūvēšanas metodi - ģeniāli:)) Vienreiz es ar ko tādu darīju, izmantojot skrūvspīles, jo monobloka atslēga šļuka nost.

Avatar

By ario 18.08.2004 20:41:10

Guest

ireena monstrs smile

Avatar

By Orangy 24.05.2005 18:44:24

Guest

manam monoblokam arī ir parādījušās līdzīgas skaņas kā herc rakstīja. kādas varētu būt sekas šai skaņai? respektīvi, vai var vēl braukāt uz nebēdu, vai arī būtu jāmeklē īstās atslēgas vai meistars?

Avatar

By fubar 25.05.2005 15:18:23

Member · 1,811 comments

taadas skanjas var noziimeet daudz ko, ne tikai to, ka probleema ar monobloku.
var nebuut pietiekoshi stipri pievilkts pret raami, var nedaudz staigaat viitne pret viitni, iipashi ja paargriezta vai tiiriita raamja viitne.
monobloku viitne arii nemeedz buut superpreciiza.
klanjiem uz shliceem (shimano paarsvaraa) var krakshkjeet klanja un monobloka interfeiss.
visbeidzot- pedaalji. atshkjirt shitos krakshkjus vienu no otra nav viegli.
shiis probleemas lieliski risina pareiza savilkshana un/vai smeere un/vai teflona lenta.
ja krakshkj tishaam monobloks- elljoshana neko daudz neglaabs, tikai izskalos peedeejaas smeeres paliekas. tad veel arii buus jaaelljo visu laiku, ljoti biezhi, un gultnji uz elljas nolietojas nesaliidzinaami aatraak kaa uz smeeres.
ir gan taadi monobloki, kuriem aareejaas bliives var uzmaniigi nonjemt un, ieprieksh izskalojot (ellja), salikt iekshaa jaunu smeeri.

es gan shaubos, ka tas process atmaksaasies, laika pateerinsh afigenaakais. tas ir variants situaacijaas, kad jaunam monoblokam nav naudas/ taupiigais latvietis / no taas knibinaashanaas tiek kjerts kaifs.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By LOOK 25.05.2005 18:12:26

Member# · 2,702 comments
IrenaB wrote

es izmantoju Statoil "multi-purpose grease EP2" UniWay Li62, ko nopirku benzīntankā - tāds solidolam līdzīgs zaņķis. Bet, droši vien, ir arī citi (labāki?) varianti.

Gribu vērst uzmanību, tiem kuri paši cīnās ar sava velo remontu. Vītnes (jo sevišķi monoblokam) NEDRĪKST iesmērēt ar smērvielu kura satur skābi. Tamdēļ pievērsiet uzmanību vai smērvielai ir specifikācijā minēts ACID FREE. Lieta tāda ka Alumīnijam ir tieksme oksidēties un šajā procesā notiek virsmas "uzbriešana", tas tad arī ir galvenais šķērslis savienojumu atskrūvēšanai. Otra lieta ir tas ka alumīnijs samērā īsā laikā var difuzēties praktiski ar jebkuru metālu. Silti iesaku arī gultņu eļļošanai izmantot smērvielas kurās kā viskozitātes stabilizators netiek izmantota skābe (pretējā gad. kādu laiku nelietojot velo, iesmērētajos gultņos parādīsies rūsa).


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By fubar 25.05.2005 18:44:15

Member · 1,811 comments
LOOK wrote

. Vītnes (jo sevišķi monoblokam) NEDRĪKST iesmērēt ar smērvielu kura satur skābi. Tamdēļ pievērsiet uzmanību vai smērvielai ir specifikācijā minēts ACID FREE.

specifikaacija ir gauzhaam reta paraadiiba. gandriiz nekad uz bundzhas/tuubinjas neraksta, kas sastaavaa, labi veel ka uzraksta uz kaadas baazes taisiits. var buut rakstiits, ka kautkaads supernosleepumainais sastaavs sad marketinga BS!
teoreetiski tas viss taa ir, bet taas ir LJOTI smalkas nianses perfekcionistiem.
prakse raada, ka vajag ar KAUT KO iesmereet to viitni. kautvai ar kurpju smeeri smile
nu visparastaakaa uz litija ziepju baazes taisiitaa universaalaa smeerviela (nu kaa taa statoil) pilniigi derees viitneem. pat peec vairaakiem gadiem taadu viitni mieriigi varees dabuut valjaa. ja viitne paliek sausa, oksideeshanaas gan notiek ljoti aatri.

nevienaa darbniicaa menedzheri neiepeerk viitneem neko krutaaku par leetu universaalo smeeri. parasti vispaar liek kautkaaadas grafiitenes.

nu ok, bet iistaa buutu poli-uretaana baazes smeere. kaa PARKTOOL un daudzas citas. litola savienojumi pat bez skaabes piedevaam nav iipashi draudziigi hromeejumam un alumiinijam, bet taas ir ljoti smalkas nianses un ja juus domaajat, ka litija smeeres picinja uzlikta uz juusu miiljajiem gultniishiem mezhoniigi sprakshkjot un kuupot tos saeediis un veel izbrauks cauri 3 betona griidaam (a lja svesho asinis) tad juus drusku maldaaties.
diemzheel latvijaa pagaidaam nav nopeerkama, taa kaa maksimaalisti var aiziet tur un izdariit to smile
prakse raada, ka litija smeeres ir ljoti noturiigas, labi sadziivo ar ellju un taam ir laba mitrumizturiiba. pie tam pofigistam draudziigas, jo nezaudee savas iipashiibas maisiijumos ar nezinaama sastaava smeereem (iznjemot PU, bet taadas ir retums)
citiem vaardiem sakot, var pielikt klaat citu, nav pilniibaa jaaiztiira vecaa.

mans arsenaals- MOTOREX dakshu smeere shaubiigos gadiijumos (agraak bija PARK TOOL), litija baazes smeeres paareejos.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By IrenaB 30.05.2005 16:37:12

Member+ · 320 comments

Eu, nu man tagad nav miera. Kā aizveru acis, tā rādās, kā tiek saēstas visas tās vietas, kur esmu iesmērējusi to savu Li62. Es pat kārtīgi iezieķēju rāmī apakšā (tur, kur tas nolāpītais monoblokz) iekšā tādu kārtiņu, jo tur parasti uzkrājas kāda lāsīte ūdens (un var turēties, starp citu, veselu mēnesi), nemaz nerunājot par to milzu daudzumu uz monobloka vītnēm, rumbu gultņiem, pedāļu vītnēm, trosīšu apvalkos, uz pārslēdzēju atsperēm, sviestmaizēm.... ar katru brīdi atceros jaunas vietas, kur esmu to lietojusi, pat bērna ratiņu riteņu gultņos.

Tiešām varētu būt tik traki? fubar mani drusku nomierināja, bet pilnīgu mieru atgūt laikam nekad vairs neizdosies...

Last edited by IrenaB (30.05.2005 16:39:31)

Avatar

By fubar 02.06.2005 05:24:33

Member · 1,811 comments

uj, uz sviestmaizeem gan nevajadzeeja... hmm
bet visur citur toch driikst. nu vismaz 80 % richukos visaas iespeejamaas vietaas ir shaada vai liidziiga smeere. razhotaaji liek leetako normaalo un parasti taa ir litija. es jau gadiem pats lietoju un citiem lieku. biezhi vien peerku tieshi shito statoil.
savam richukam ar MOTOREX lutinu tikai dakshu, citur universaalaa, nu i nafig viitneem kko daargaaku, ja taa pati LI62 ir pietiekoshi laba.

rumbaas vispaar tieshi tas kas vajadziigs, ja kaartiigi gaazh, taapat biezhi jaamaina smeere, labi ir, ja smeere aiztur mitrumu un Litola smeeres taadaa zinjaa ir labas.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222