Jūrmalas velomaratons 2015

Avatar

By Rust Chole 10.06.2015 16:23:54

Member · 25 comments

Jautājuma filozofiskā puse ir sekojoša: 1) Ja brauc ar riteni, jautājums nav vai, bet kad tu noliksies. 2)Domāju, ka neviens, kas piedalījās JV vai citās sacensībās nebrauca ar domu nokrist vai nogāzt kādu citu (cits jautājums, cik nu kuram prātiņa un meistarības).

Viss kaut kas tiek apspriests, bet neesmu dzirdējis nevienu risinājmu jeb atbildi uz pašu galveno jautājumu. Ko darīt? Visticamāk, nav ideāla risinājuma, bet, manuprāt, vienkāršākais risinājums, kas palīdzētu izvairīties no liela skaita kritienu būtu pagarināt tautas distanci robežās no 45 - 60km.
Kāpēc?
1) 30km reāli ir sprints, kas arī rada šo "gaļas mašīnas situāciju" un lielu grupu veidošanos.
2)Garāka distance palīdzētu braucējiem izretoties pēc spēku samēriem un finišā nāktu nevis 40cilvēku grupas, bet pa 10-15 vai pa 5.
3) Mazākas grupas, mazāk bistamu situāciju, ja visi zin, ka gonka ir 60km startā būtu mazāk stresa gan priekšā, gan "pakaļā" (uz 30km jau sākumā visi min kā uz finišu).
4) Atkristu arī atsēdētāju problēma, par kuru te daudzi uztraucas (es ne pārāk), jo, ja tev spēka nav, ilgi neatsēdēsi. (Pats aizvakar izbraucu treniņu kopā ar savu čomu pro, lai kā es tur mocītos atsēdēt, tad kad viņš, esot sānvejam uzmina vairāk kā 45, atbiru vienā mirklī).

īsāk sakot, tautai garākas distances vai tad neņemt nost sportā, tikai par 20min, bet, protams, viss ir organizatoru ziņā.

P.S. atvainojos par kļūdām, slinkums pārlasīt


Atpūta ir priekš cilvēkiem, kas strādā

Avatar

By mrlobber 10.06.2015 16:33:46

Member · 826 comments

Lai nu kā, nākošgad Jūrmalai tauta gan jau atkal būs līdz Kauguriem un atpakaļ, tā ka būs savi 40km un mazāk līkumu.

Avatar

By ARZ 10.06.2015 16:35:48

Member · 356 comments

Spriežot pēc vidējā ātruma rezultātos, sportā no trases tika noņemti tikai 5 braucēji.


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By marsh 10.06.2015 16:36:31

Member · 353 comments

Garākās distancēs "tauta" nogurst, sāk dzert, ēst, laist vaļā rokas no stūres un iznākums tāds pats.

Avatar

By Slowmo 10.06.2015 17:06:01

Member+ · 1,166 comments
1veloteam wrote

Rider team FANS ( Peeter Dedov ) Nr.1, šausmas finišs !

https://www.youtube.com/watch?v=kpSKTNOXkW8


Kāda viņam doma bija, šādi pārvietojoties pa kreisi? Nelaist konkurentu garām?

Last edited by Slowmo (10.06.2015 17:07:24)

Avatar

By Anrijs 10.06.2015 17:10:33

Member · 39 comments
Slowmo wrote
1veloteam wrote

Rider team FANS ( Peeter Dedov ) Nr.1, šausmas finišs !

https://www.youtube.com/watch?v=kpSKTNOXkW8


Kāda viņam doma bija, šādi pārvietojoties pa kreisi? Nelaist konkurentu garām?

Doma viņam bij' - Esmu vājāks, jāsāk bloķēt, kantēt, varbūt nepaies garām, iespējams taktika!!!!

Avatar

By klacis 10.06.2015 17:15:18

Member · 75 comments

nebraucu ne ķekavā nedz Jūrmalā, bet vērojot baisos kritienus, arī vienu dienu aizdomājos par risinājumiem un vienīgais, kas nāca prātā - ar tādiem vai savādākiem līdzekļiem padarīt distanci fiziski grūtāku, proti, ja nav kalnu, tad garāks gabals. Protams uz noguruma fona arī var sanākt brīnumi, bet tomēr nepilni 30km noturēt grupā ap 37 km/h nav nekas pārdabisks ne tikai līderiem. Tad nu visi finišā nāk iekšā ar skaidru pārliecību, ka cīņa par "medaļām" ir reāla.
Par tempa raustīšanu - tika piesaukta vajadzība/nevajadzība būt fizikas doktoram. Es kā fizikas doktors varu droši apgalvot, ka vismaz Latvijā mums nemācīja par velosacīkšu tempa raustīšanu. Bet kā ikdienas satiksmes dalībnieks varu teikt, ka tieši tāpat kā braucot ar auto intensīvā satiksmē un sastrēgumos - jo dziļāk no spices esi iepēries, jo raustīgāks ir temps. Esmu pārliecināts, ka priekšējie zēni neraustīja ātrumu no 30 uz 50 un atpakaļ. Jā, viņi droši vien piekontrolēja kādus atsevišķus izrāvienus, bet tur priekšā tās svārstības nav tik izteiktas. Katrs nākamais aiz muguras ar zināmu nokavēšanos piefiksē, ka priekšā ir uzrāviens, tad, iespējams, ar nepareizu pārnesumu cenšas samazināt atstarpi, lai paliktu aizvējā. Ja mērķis ir piebraukt klāt atpakaļ līdz 30 cm spraugai, bet nokavēšanās dēļ, tā ir izaugusi līdz metram vai diviem, tad ir nepieciešams attīstīt lielāku ātrumu nekā priekšā braucošajam, jo ar identisku paātrinājumu sprauga nesamazināsies, bet paliks tā 1-1.5 m līmenī. Te mēs iegūstam ekstra paātrinājumu.
Tas pats ir ar bremzēšanu. Es tagad no muguras velku klāt ar 40 zēnam, kurš min uz 37. Ja viņš maigi uzmet pa bremzēm vai vienkārši atmetas uz 35, man uz to ir jāreaģē daudz dramatiskāk, jo reakcijas laiks man nozog kādu gabaliņu no bremzēšanas ceļa un tad man vēl ir jāpazaudē vismaz 5km/h no sava ātruma. Sekojoši bidri aiz manis plēš matus, jo izskatās, ka es braucu kā galīgais idiots.
Paskatoties profu sprinta finišus un to kā viņi ar visu savu mega pieredzi tur grūstās, varu droši apgalvot, ka es tur būtu uz dēļiem pirmo desmit sekunžu laikā, ja pieņemam, ka es spētu tādu švunku attīstīt. Viņi ar pakaļu jūt uzbrukumus no citām komandām, laicīgi sāk uzņemt ātrumu utt, tāpēc arī 9/10 reizēm visi noturas uz riteņa. Mums nekas cits neatliek kā krāt un krāt pieredzi un saprast, ka nekad nebūs tā, ka ar 3-5 šosejas sacīkstēm pa gadu visi tie 200 Latvijas tautas pirmā peletona kandidāti mācēs adekvāti reaģēt uz grupas kustībām.

p.s.
kā kārtīgam fiziķim pienākas, skaitļus es izzīdu no pirksta, ar aprēķiniem nepārbaudīju un spriedumus varu pamatot tikai ar tādiem pašiem likumiem kā lodveida zirga kustību vakuumā.

Avatar

By Tantrix 10.06.2015 17:16:22

Member · 527 comments

es arī domāju, ka mums Latvijā nav sacensību distanču trenētiem ambicioziem amatieriem smile
1) ar 60 - 80 km distanci. 2) neņem nost no distances par 20 min atpalikšanu no līdera, bet gan būtu jāiekļaujas samērīgos laika limitos, piemēram,  ne zemāk par 25 km/h vid , kā  tas ir Igauņos.
Un viss būs ok - groziņtantes un tie , kam galvenais nobraukt kaut kādu gabalu - izvēlēsies tautas 30-40 km. Lielie sportisti saies savā sporta distancē. Un šamā pa vidu būtu tā, kura potenciāli varētu būt īstā šeit rakstītājiem smile


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By buzic 65 10.06.2015 18:51:30

Member · 1,159 comments

klacis godam valkā fizikas doktora grādu! smile pievienojos katram rakstītajam vārdam! +100

p.s. varbūt "tautas sportistiem" ne tikai ciska, bet arī reakcijas asums jāpatrennē?!

Avatar

By NilsS 10.06.2015 21:52:15

Member · 775 comments

Jā,  sakarīgi noformulēja  vispārējo domu.
Un es arī par  garākām  trasēm, nu vismaz 50-60km

Avatar

By sursurs 11.06.2015 01:41:56

Member · 905 comments

klacim - lieliski paskaidroji, to, ko pašai bija slinkums rakstīt, kaut galīgi nepretendēju ne uz kādiem doktora godiem, vēl jo mazāk fizikā. smile

Savukārt, ja rodas bažas par savas reakcijas asumu, utt., tad nu atkārtošos - nevajag līst tur kur šķiet raustīgi braukt.
A par nelaišanu garām - kā no starta sāka, tā visus 29km nelaida garām?? yikes Visi kā viens sazvērējās, sastājās viens otram blakus un nelaida garām?? Un tik raustīja tempu, lai aizmugurē zavalus uztaisītu? big_smile Vai arī vnk drusku spēciņa pieterūka, lai uzmītu un tiktu garām? Protams, ja 25km atsēdējis pēdējos 5us izdomāsi no grupas vidus tgd līst priekšā, gan jau, ka būs grūtāk. smile Katrs tomēr tur drusku pats par sevi un savu rezultātu cīnās - kāpēc laist garām, ja var nelaist?

Ķekavā tak bija bik vairāk paretojušies pa tiem 45km.. vismaz man tā šķita.. Bet nu atkal ar tiem garajiem gabaliem, kas neiet atpļos un, kur ir pa pusei norobežota satiksme / trase - sākas tautā visi tie azmotora vilkšanas brīnumi... (kā ķekavā).


velo 4ever

Avatar

By Gendolfs 11.06.2015 05:40:15

Member · 30 comments

klacis, protams, sakarīgi aprakstīja situāciju, paldies !
Tomēr saliekot 2+2 rodas jautājums - zinot, ka trase ir īsa un grupā ir daudz cilvēku "atsēdētāju" un bez pieredzes, vai ir lietderīgi pārbaudīt viņu reakcijas laiku?????

Avatar

By puucis 11.06.2015 08:24:39

Member · 39 comments

Pats šo Jūrmalu nebraucu , bet braucu Ķekavu un iepriekšējo Jūrmalu. Man liekas, ka tos lielākos sūdus sataisa tas tehniskais starts. Tā laikā kamēr mašīna brauc pa priekšu, no aizmugurējiem koridoriem visi grib salīst priekšā un tāpēc tā lielā pirmā grupa veidojas tik liela un šaubīga. Kurā lielākā daļa nemaz negrib strādāt priekšā un tikai atsēdēt līdz finišam. Ja būtu parasts starts , tad tās grupiņas veidotos mazākas. Un tur nu būtu jāstrādā katram, lai tiktu klāt līderiem un parādītos tas cik katrs ir spēcīgs un gribošs strādāt, lai uz priekšu tiktu ātrāk. ( nu šādā Jūrmala uz 2 apļi ar parastu startu ir kā ir ) Tās ir manas domas. Pašam lielāku gandarījumu rada sadarbošanās ar kādu kopā, nekā sēdēt grupā, kura sporta skolu audzēkņi griež priekšā nemaz neskatoties uz aizmuguri.

Last edited by puucis (11.06.2015 09:01:36)

Avatar

By klacis 11.06.2015 09:26:57

Member · 75 comments
Gendolfs wrote

klacis, protams, sakarīgi aprakstīja situāciju, paldies !
Tomēr saliekot 2+2 rodas jautājums - zinot, ka trase ir īsa un grupā ir daudz cilvēku "atsēdētāju" un bez pieredzes, vai ir lietderīgi pārbaudīt viņu reakcijas laiku?????

Neguļās?? bez divdesmit sešos jau forumā!!
Es īsti nesapratu, kam adresēts jautājums. IMHO neviens speciāli nepārbauda kāda cita reakcijas laiku. Kur nu vēl censties no tā kaut ko lietderīgu izsist! Timrots un ko savos prātuļojumos par satiksmes drošību un bremzēšanas ceļiem sen jau ir pārbaudījis visus iespējamos reakcijas laikus un noskaidrojis, ka, izņemot atsevišķus brīnumbērnus, visiem cilvēkiem ir kaut kāds galīgs nenulles reakcijas laiks. Labo, ja kļūdos, bet tu pats augstāk rakstīji, ka izdevi skaņas signālus. Man domāt, ka pie tā noveda tas, ka tavs reakcijas laiks bija pārāk liels, lai laicīgi un bez stresa izšūpotu līdzi mainīgo tempu. Būtu es tavā vietā, būtu tieši tas pats. Būtu citi foruma biedri tavā pozīcijā, arī viņiem būtu nepatīkami, bet jāsaprot, ka tās raustības ir neizbēgamas, ja otrajā un trešajā rindā ir pietiekami stipri zēni, lai uztaisītu uzrāvienu garām pirmajai rindai, bet pietiekami vāji un nepieredzējuši, lai reāli atrautos un atstātu palicējus jaņos. Savukārt pirmā rinda arī ir nesaskaņota (loģiski, jo nav kopīgs komandas plāns un darbs) un pakļaujas dabiskam bara instinktam, kas paģēr, ka jebkuri uzrāvieni ir momentāni jālikvidē, kaut ir gana skaidrs, ka 95% no tiem būtu nekaitīgi, ja ļautu tiem solistiem nedaudz atvēsināties kārtīgā pretvēja sienā.
Nākamreiz atslābsti, laicīgi izlien no grupas un brauc tās maliņā. 1) būs daudz drošāk; 2) pats varēsi nedaudz pacīnīties ar pretvēju un finišā būs lielāka padarītā darba sajūta; 3) no maliņas nudien būs vieglāk uztaisīt kroņa izrāvienu un izcelt godpilno 14. pleķi 37. vietā.

Avatar

By Ansis 11.06.2015 09:33:46

Member++ · 3,685 comments
klacis wrote

kā kārtīgam fiziķim pienākas, skaitļus es izzīdu no pirksta, ar aprēķiniem nepārbaudīju un spriedumus varu pamatot tikai ar tādiem pašiem likumiem kā lodveida zirga kustību vakuumā.

Lodveida zirgs vakuumā ir fizikālo procesu matemātisko modelētāju nevis fiziķu firmas zīme. No LU aprites cieņā Jakoviča, Bethera un Cēbera darba grupā. Starp citu, kad to dzird humanitāro zinātņu pārstāvji, viņi tikai mazliet pasmaida - nu, kaut ko jancīgu izdomājuši, bet nesaprot, kāpēc zirgs jāaizstāj ar sfēru un vide ar vakuumu.
Par uzdevumu, vienā Vissavienības fizikas olimpiādē tāds bija apskatīts 1D gadījumā: tātad visi brauc vienā svītriņā, priekšā sadursme, visiem intervāls mazāks kā ātrums reiz reaģēšanas laiks. Bija jāizskaidro, kāpēc realitātē kritiena draudi pastāv pirmajiem 3.-5., bet tālāk nē.
Izskaidrojums tāds, ka no notikuma vietas un brīža izplatās informācija attēla un skaņas veidā, ar attiecīgi gaismas un skaņas ātrumu. Sākot ar kādu 5. riteņbraucēju, lēmums ievērot piesardzību nāk no tā.

Avatar

By Anrijs 11.06.2015 10:00:03

Member · 39 comments
Ansis wrote
klacis wrote

kā kārtīgam fiziķim pienākas, skaitļus es izzīdu no pirksta, ar aprēķiniem nepārbaudīju un spriedumus varu pamatot tikai ar tādiem pašiem likumiem kā lodveida zirga kustību vakuumā.

Lodveida zirgs vakuumā ir fizikālo procesu matemātisko modelētāju nevis fiziķu firmas zīme. No LU aprites cieņā Jakoviča, Bethera un Cēbera darba grupā. Starp citu, kad to dzird humanitāro zinātņu pārstāvji, viņi tikai mazliet pasmaida - nu, kaut ko jancīgu izdomājuši, bet nesaprot, kāpēc zirgs jāaizstāj ar sfēru un vide ar vakuumu.
Par uzdevumu, vienā Vissavienības fizikas olimpiādē tāds bija apskatīts 1D gadījumā: tātad visi brauc vienā svītriņā, priekšā sadursme, visiem intervāls mazāks kā ātrums reiz reaģēšanas laiks. Bija jāizskaidro, kāpēc realitātē kritiena draudi pastāv pirmajiem 3.-5., bet tālāk nē.
Izskaidrojums tāds, ka no notikuma vietas un brīža izplatās informācija attēla un skaņas veidā, ar attiecīgi gaismas un skaņas ātrumu. Sākot ar kādu 5. riteņbraucēju, lēmums ievērot piesardzību nāk no tā.

Man liekas, ka jūs jau esat aizlidojuši par tālu big_smile wink

Avatar

By buzic 65 11.06.2015 11:33:18

Member · 1,159 comments

Nē, nē, nekur nav par tālu!!! Sacensības, beidzot, ir jānoliek uz īsteni zinātniskiem pamatiem! Un pie sacensībām jālaiž tikai tos, kuri sekmīgi ir nokārtojuši gan teorijas eksāmenu, gan praktisko darbu  šajos jautājumos! smile

Avatar

By klacis 11.06.2015 11:42:25

Member · 75 comments

Lūk tieši no minēto kungu tiešā tuvuma es arī nāku, tāpēc man tā anekdote ir tā teikt siltā piemiņā. Rakstot nepadomāju, ka tas ir pārāk vulgārs vispārinājums, kas īsti neattiecas uz zēniem no citām katedrām.

Avatar

By novērotājs 11.06.2015 12:46:53

Member+ · 1,908 comments
adix wrote

...skatoties to video 45. minūtes kritienu, nesaprotu, ka tā var izpildīties džeks, kurš iepriekšējos gadus Xsporta kausos vecuma grupā bija un pjedestāla.... izlīst grupas priekšā un sākt skatīties pa labi, pa kreisi un līdzi stūri grozīt......izāķēt vēl kāju.....

Viena lieta gan mani pārsteidz - minētais džeks izraisa kritienu ar smagām sekām, loģiski būtu kaut kur te lasīt - sorry, veči, tā nu gadījās... man ļoti žēl..
Bet kaut kā nav iznācis neko līdzīgu pamanīt. Ir te bijušas atvainošanās par krietni mazākām lietām - nu vismaz redzi, ka cilvēks saprot kļūdu un izdarīs secinājumus.

Avatar

By trakaliene 11.06.2015 19:04:30

Member · 52 comments

Labi tas viss ir labi, bet a kur ir mūsu fotogrāfi?????

Čota maz bildes esmu redzējis

Avatar

By RST 11.06.2015 20:47:00

Member · 103 comments
novērotājs wrote
adix wrote

...skatoties to video 45. minūtes kritienu, nesaprotu, ka tā var izpildīties džeks, kurš iepriekšējos gadus Xsporta kausos vecuma grupā bija un pjedestāla.... izlīst grupas priekšā un sākt skatīties pa labi, pa kreisi un līdzi stūri grozīt......izāķēt vēl kāju.....

Viena lieta gan mani pārsteidz - minētais džeks izraisa kritienu ar smagām sekām, loģiski būtu kaut kur te lasīt - sorry, veči, tā nu gadījās... man ļoti žēl..
Bet kaut kā nav iznācis neko līdzīgu pamanīt. Ir te bijušas atvainošanās par krietni mazākām lietām - nu vismaz redzi, ka cilvēks saprot kļūdu un izdarīs secinājumus.

Cilvēkam noteikti ir grūti atzīt savu vainu tāda masveida kritienā kur daudz cieta braucēji un viņu tehnika.

Avatar

By uh 11.06.2015 21:12:07

Member · 9 comments

kāpēc Tu domā, ka nenožēlo? Varbūt citā valodā un citā vietā.....varbūt

RST wrote
novērotājs wrote
adix wrote

...skatoties to video 45. minūtes kritienu, nesaprotu, ka tā var izpildīties džeks, kurš iepriekšējos gadus Xsporta kausos vecuma grupā bija un pjedestāla.... izlīst grupas priekšā un sākt skatīties pa labi, pa kreisi un līdzi stūri grozīt......izāķēt vēl kāju.....

Viena lieta gan mani pārsteidz - minētais džeks izraisa kritienu ar smagām sekām, loģiski būtu kaut kur te lasīt - sorry, veči, tā nu gadījās... man ļoti žēl..
Bet kaut kā nav iznācis neko līdzīgu pamanīt. Ir te bijušas atvainošanās par krietni mazākām lietām - nu vismaz redzi, ka cilvēks saprot kļūdu un izdarīs secinājumus.

Cilvēkam noteikti ir grūti atzīt savu vainu tāda masveida kritienā kur daudz cieta braucēji un viņu tehnika.

Avatar

By a-69 11.06.2015 21:34:54

Member · 352 comments

Fotogrāfi zin kur jābrauc, viņi visi Baldonē bij sapulcējušies!

trakaliene wrote

Labi tas viss ir labi, bet a kur ir mūsu fotogrāfi?????

Čota maz bildes esmu redzējis

Avatar

By trakaliene 12.06.2015 01:28:18

Member · 52 comments

un ja godīgi visus tos podus ko vārija daži indivīdi nav tā vērti lai pieminētu..... par pozitīvo vajag parunāt....

jo tur no visas tautas klases labi ja kāda 5 daļa māk braukt grupā un netaisīt zavalus pat es neesmu viens no viņiem jo trenējos individuāli un gonkā plus mīnus tieši tā pat.....

Avatar

By toms79 12.06.2015 09:22:20

Member · 465 comments
trakaliene wrote

un ja godīgi visus tos podus ko vārija daži indivīdi nav tā vērti lai pieminētu..... par pozitīvo vajag parunāt....

jo tur no visas tautas klases labi ja kāda 5 daļa māk braukt grupā un netaisīt zavalus pat es neesmu viens no viņiem jo trenējos individuāli un gonkā plus mīnus tieši tā pat.....

++ vēl par savu sportisko sniegumu un spējām arī vairāk parunāt!


Avatar

By prx25 12.06.2015 22:18:19

Member · 200 comments

Es atkal domāju, mēs ko te tiki 2 kontuzētie? Kur pārējie? Vēl pa ārstniecības iestādēm. Izskatās ka man 2 velo sezonas pa kāju sad Pus gads paies lai tiktu "uz kājām" un tad jua pēc pus gada skrūves jāķeksē ārā no pleca.
Pieļauju ka problēmas sev sadarīju pirms kritiena, t.i. spriežot pēc sagrieztās stūres esmu pirms trieciena bremzējis ar taisnām rokām un iespējams pie trieciena izsitu pleca kaulu no vietas un pie atsitiena pret zemi to nolauzis, jo nekādi savādāk tas viss kopā neliekas. Žēl ka nav video. Bet nu kas noticis noticis.