Pļāpas par ķiveru lietošanu:

Avatar

By kalns_rsi 12.01.2015 10:49:32

Member · 521 comments

Tad jau sanāk, ka visdrošāk ir braukt pa brauktuvi, nevis pa veloceliņu. (dzīvē manuprāt tā arī ir) vai arī es kaut ko pārprotu pēc tā pētījuma?

Avatar

By buzic 65 12.01.2015 11:09:02

Member · 1,159 comments

Domu sapratu. Es par mazliet ko citu. Šis 11,9 vai 13,0 vai 100 ir pavisam sausi balstīts uz statistiku. Ar statistikas "palīdzību", bez problēmām varētu pierādīt, ka ielas šķērsošana pie regulējamas gājēju pārejas sarkanā signāla ir neskaitāmas reizes drošāka nekā pie zaļā. To, ka braukšana ar auto reibumā ir mazāk bīstama par ātruma pārsniegšanu utt. utjp. Vajag tikai izvēlēties vēlamos parametrus, atbilstošu pētījuma vietu un viss notiek.

Avatar

By Brakkis 12.01.2015 11:32:10

Member+ · 958 comments
averza wrote

Laikam nesaprati domu. Es par to, ka varbūt pa ietvēm tā pētījuma laikā brauca 20x vairāk velobraucēju nekā pa ielām, līdz ar to pašsaprotami negadījumu, šķērsojot ietvi, būs krietni vairāk.

Aha. Bišku tavu domu nesapratu gan. Bet nu diez vai jau tie pētītāji tik neapdomīgi. smile


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By Brakkis 12.01.2015 11:34:36

Member+ · 958 comments
buzic 65 wrote

Domu sapratu. Es par mazliet ko citu. Šis 11,9 vai 13,0 vai 100 ir pavisam sausi balstīts uz statistiku. Ar statistikas "palīdzību", bez problēmām varētu pierādīt, ka ielas šķērsošana pie regulējamas gājēju pārejas sarkanā signāla ir neskaitāmas reizes drošāka nekā pie zaļā. To, ka braukšana ar auto reibumā ir mazāk bīstama par ātruma pārsniegšanu utt. utjp. Vajag tikai izvēlēties vēlamos parametrus, atbilstošu pētījuma vietu un viss notiek.

Piekrītu!
Piemēram - man sencis nekad nešķērso ielu pa pārejām, jo pēc viņa statistikas - uz pārejām gājēji tiek notriekti visbiežāk. smile


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By kaska 12.01.2015 13:41:02

Member · 886 comments

Iekš #51 posta attēlos redzamā kopaina šķiet visai loģiska...

Līdzīgi ir uz vienvirziena Skolas ielas, kur no Euro Park izbraucošie (veloceliņu šķērsojošie) t/l vadītāji skatās pa kreisi, bet piemirst , ka veloceliņš ir divvirzienu.

kalns_rsi wrote

Tad jau sanāk, ka visdrošāk ir braukt pa brauktuvi, nevis pa veloceliņu. (dzīvē manuprāt tā arī ir) vai arī es kaut ko pārprotu pēc tā pētījuma?

Jap, tieši tā!  Un ne tikai dēļ šeit atainotajiem iemesliem. Pa "gājēju un velosipēdistu ceļiem" (kā arī Brīvības ielas veloceliņu) ganās mazi bērni, veci cilvēki, ietiepīgi auni, tukšpauri ( big_smile ).  Pofig par pēdējiem, bet notriekt sīci vai salauzt ompenei pēdējos kauliņus man būtu ļoti nepatīkami, pat apzinoties, ka formāli es neesmu vainīgs.

Last edited by kaska (12.01.2015 13:48:09)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By wrongway 12.01.2015 14:06:15

Member+ · 1,695 comments

Visi statistikas skeptiķi varētu arī atteikties no potēm un savus bērnus nevakcinēt.
Arī taču statistikā balstīta procedūra.


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By wrongway 12.01.2015 14:09:41

Member+ · 1,695 comments

Savukārt rezultātu aktualitātes apšubītāji varētu pamatot, ar ko atšķirās pētījumā aprakstītā situācija no "veloceļa", kurš uz ietves uzvilkts ar baltu līniju, un šķērso neregulējamu krustojumu blakus gājēju parejai?
Latvijā tādu ir pilns - Valmieras galvenā iela, piemēram.


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By KasparsZ 12.01.2015 16:50:03

Member · 473 comments

Tas skaits ir loģisks, jo autovadītāji griežoties pa labi, skatās tikai pa kreisi. smile


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By buzic 65 12.01.2015 17:12:43

Member · 1,159 comments
KasparsZ wrote

Tas skaits ir loģisks, jo autovadītāji griežoties pa labi, skatās tikai pa kreisi. smile

Tieši tāpat, kā šķērsojot velojoslu, kura uzzīmēta uz ielas blakus ietvei.

Avatar

By KasparsZ 12.01.2015 18:22:13

Member · 473 comments

Uz tās jau neviens pretējā virzienā nebrauks. Vismaz 99% gadījumu nebrauks...


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By makaroni 12.01.2015 19:22:16

Member · 921 comments

Tātad pētījums attiecas tikai uz skaitu, nevis bīstamību. Un kurā gadījumā traumas būs nopietnākas? Kad jūs ar stūri apgrūž no krustojuma uzsākoša mašīna, vai nepamana (jeb jums uzsprāgst riepa) satiksmē, priekšā 30+, vai blakus 50+ km/h A/M.

Arī situācijas novērtējums izskatās pēc Nīderlandes paradīzes "mans veloceliņš, manas tiesības, braucu priekšā braucošai A/M". Latvijā es neko tādu neatļautos, nepārliecinoties par acu kontaktu un mērķtiecīgu A/M bremzēšanu.

Bet runājot par trotuāriem, šobrīd aktuāla problēma - krītošie ledus kluči! wink

Avatar

By Brakkis 12.01.2015 21:18:54

Member+ · 958 comments

A kas ar tām riepām? Vismaz MTB man uzspràga- tik vien kà troksnis...


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By makaroni 12.01.2015 21:51:50

Member · 921 comments

Es to kā piemēru minēju. Tas laikam vairāk šosejniekiem gadās, kas ar max PSI brauc. Lēni jau nekas. Iedomājos ātrumā, tā riepa tur nobortēsies un visdrīzāk ieķīlēsies / sametīs priekšējais rats.

Bet no pieredzes - visādi gadās. Man visbiežāk neparedzēti sanācis, kad no trotuāra kāds gājējs vienkārši nokāpj uz braucamās daļas neskatoties (acīmredzot domājot, ka metru no malas neviens nenobrauks). Ir bijis, ka speciāli stumj bortā, vēl apstājās un pasaka, ka velosipēdistiem jābrauc pa trotuāru. Ir gadījies, ka paralēli novietota mašīna izgriež priekšā bez gaismām un pagriezieniem. Bet man labas bremzes. Parasti vairāk baidos, ka kāds neieliek mugurā.

Avatar

By averza 12.01.2015 22:50:57

Member++ · 5,039 comments

Smieklīgi baidīties, ka kāds neieliek mugurā. Kaut kur lasīju, ka tas notiek ārkārtīgi reti. Turklāt ātrumi šādā gadījumā jāatņem, nevis jāsummē, līdz ar to traumas mazākas. Pārsvarā problēmas ir ar uzbraukšanu no priekšpuses vai sāna, tad atvērtās durvis, izbraukšana no vārtrūmes, gājēji, ..., intervāla neievērošana (aizķer ar spoguli).

P.S. Ā, nu ja neskatoties pārkārtojas pa kreisi, tad var arī mugurā dabūt smile

Last edited by averza (12.01.2015 22:52:11)

Avatar

By kaska 13.01.2015 01:11:59

Member · 886 comments
averza wrote

Smieklīgi baidīties, ka kāds neieliek mugurā. Kaut kur lasīju, ka tas notiek ārkārtīgi reti. Turklāt ātrumi šādā gadījumā jāatņem, nevis jāsummē, līdz ar to traumas mazākas.

Nūū, Tu grib teikt, ka sekojošās situācijās traumas būs vienlīdzīgas?:
- Jūrmalas šoseja + velosipēdists 30km/h + auto no aizmugures 90 km/h.
- Apdzīvota vieta + velosipēdists stāv uz vietas + auto no aizmugures 60 km/h.

P.s. Kur palika pļāpas par ķiverēm? tongue


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By kaska 13.01.2015 01:31:57

Member · 886 comments
buzic 65 wrote
KasparsZ wrote

Tas skaits ir loģisks, jo autovadītāji griežoties pa labi, skatās tikai pa kreisi. smile

Tieši tāpat, kā šķērsojot velojoslu, kura uzzīmēta uz ielas blakus ietvei.

KasparsZ wrote

Uz tās jau neviens pretējā virzienā nebrauks. Vismaz 99% gadījumu nebrauks...

Atkārtošos - Skolas iela!

kaska wrote

Līdzīgi ir uz vienvirziena Skolas ielas, kur no Euro Park izbraucošie (veloceliņu šķērsojošie) t/l vadītāji skatās pa kreisi, bet piemirst , ka veloceliņš ir divvirzienu.

Last edited by kaska (13.01.2015 13:30:52)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By sursurs 13.01.2015 08:10:38

Member · 905 comments

Aizķer ar spoguli - nekas - nolocījās spogulis džekam. Nezinu, gan, kas būtu kādam antīkam auto, kur spoguļi nelokās. Stūre gan bij jātur stingri. big_smile
Priekšējā riepa pārsprāgst pie ~30km/h (MTB gan) - nu bik panēsā, nekas cits -> arī stūre stingri jātur. big_smile

Btw tiem, kas piesējās par ielu/ietvi -> imho arī šobrīd vairāk velo brauc pa ietvēm, nekā ielām. Ok - var jau būt, ka tas ir tas iemesls, kāpēc uz ietvēm ir bīstamāk -> tb vairāk chrušu, bet piem., braucot pa brauktuvi tiek braukts vienā virzienā pa brauktuvi/malu - gan auto, gan velo (neskaitot izbrauktuves, krustojumus, utt), attiecīgi chrušu iespējamība starp vienā virzienā braucošajiem IR mazāka, nekā, ja pa kaut kādu noteikta šauruma vietu (ietvi/gājēju&veloceļu) brauc abos virzienos, un tam visam pa vidu vēl maisās abos virzienos ejoši cilvēki. Ne velti arī visās autoskolās māca, ka arī intervālu starp vienā virzienā braucošiem transporta līdzekļiem var atstāt mazāku, nekā starp pretim braucošiem.. Vienā virzienā chruša gadījumā kaut vai ar gājēju/citu velo ātrumi atņemsies, bet pretī -> summēsies un traumas var būt smagākas.

Un kkad iepriekš vēl pavīdēja teikums, ka braucot pa Krasta ielu u.c.maģistrālajām ielām redz labāk likt ķiveri. Vakar tieši minos pa Krasta ielu un labāk uzvilku atstarojošo vesti - kaut atpakaļ minos gaišā dienas laikā. Imho ķiveri ielas satiksmē ir jēga vilkt tad, kad esi jau izdarījis VISU iespējamo, lai Tevi pamanītu - tumsā lampiņas, atstarojošā veste vai cits tikpat labi pamanāms/atstarojošs apģērbs (vietās, kur auto brauc ātrāk, arī dienas laikā). Nevis braucam pēc principa "pofig, ka mani pamanīs 3 sekundes pirms notriekšanas, za to man būs ķivere un pēc notriekšanas obligāti kritīšu uz galvas, lai cieš ķivere, nevis mani kauli/iekšējie orgāni".

Last edited by sursurs (13.01.2015 08:15:23)


velo 4ever

Avatar

By KasparsZ 13.01.2015 12:30:35

Member · 473 comments
kaska wrote
buzic 65 wrote
KasparsZ wrote

Tas skaits ir loģisks, jo autovadītāji griežoties pa labi, skatās tikai pa kreisi. smile

Tieši tāpat, kā šķērsojot velojoslu, kura uzzīmēta uz ielas blakus ietvei.

KasparsZ wrote

Uz tās jau neviens pretējā virzienā nebrauks. Vismaz 99% gadījumu nebrauks...

Atkārtošos - Skolas iela!

Davai, aizved mani un parādi, kur tur ir velojosla...


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By buzic 65 13.01.2015 13:08:12

Member · 1,159 comments
sursurs wrote

Btw tiem, kas piesējās par ielu/ietvi -> imho arī šobrīd vairāk velo brauc pa ietvēm, nekā ielām. Ok - var jau būt, ka tas ir tas iemesls, kāpēc uz ietvēm ir bīstamāk -> tb vairāk chrušu, bet piem., braucot pa brauktuvi tiek braukts vienā virzienā pa brauktuvi/malu - gan auto, gan velo (neskaitot izbrauktuves, krustojumus, utt), attiecīgi chrušu iespējamība starp vienā virzienā braucošajiem IR mazāka, nekā, ja pa kaut kādu noteikta šauruma vietu (ietvi/gājēju&veloceļu) brauc abos virzienos, un tam visam pa vidu vēl maisās abos virzienos ejoši cilvēki. Ne velti arī visās autoskolās māca, ka arī intervālu starp vienā virzienā braucošiem transporta līdzekļiem var atstāt mazāku, nekā starp pretim braucošiem.. Vienā virzienā chruša gadījumā kaut vai ar gājēju/citu velo ātrumi atņemsies, bet pretī -> summēsies un traumas var būt smagākas.

Es gan fiziku mācījos nu ļoti sen atpakaļ, varu kļūdīties savos spriedumos, bet ātrumu summēšana ir absolūti aplama!!! Ja saskrienas pretīmbraucoši objekti ar vienādu ātrumu un vienādu masu, tad ātrums nereizinās ar divi! (tas ir kā ieskriet sienā tieši ar to pašu ātrumu, ar kādu brauc!) Ja atšķiras ātrumi un masas, aprēķins komplicētāks, varbūt Ansis ielūkosies un izstāstīs saprotamāk.

Un mani joprojām tracina demagoģija par to, ka velosipēdistam ietve ir bīstamāka par brauktuvi! Nemeklēšu šeit tik uzsvērto statistiku par pagājušo gadu, bet 13. gadā bojā gāja, laikam, 11 velobraucēji. Negribi man pastāstīt, cik no tiem brauca pa ietvi un/vai šķērsoja brauktuvi krustojumos, kad tika izdzēsta viņu dzīvība? Protams - 1000 uz ietves saskrējušies, krituši, kaulus lauzuši utt velosipēdisti pret 10 pa ielu braucošiem, bojāgājušiem ir statistiskais karogs jūsu rokās, lai turpinātu stāstīt, cik nenormāli bīstami ir braukt ar velo pa ietvi, kur pietam vēl "pa vidu vēl maisās abos virzienos ejoši cilvēki".

Avatar

By KasparsZ 13.01.2015 13:21:27

Member · 473 comments

buzic. kāpēc Tev šķiet, ka esi gudrāks par R-Eiropu, kur pa ietvēm braukt ir aizliegts? Runa ir par to, ka daudz drošāk ir braukt, izmantojot autojoslas, jo uz tām autovadītāji tevi pamanīs laicīgak, nekā ja brauksi pa ietvi. 

Nevar salīdzināt braukšanu pa ietvi ar brauktuvi. Ja es braukšu pa brauktuvi uz 30kmh, tad pa ietvi braucot uz 30kmh tas būs DAUDZ bīstamāk, nekā pa brauktuvi...

http://angles.atkinsglobal.com/wp-conte … Lanes3.gif - ideālais variants modernām no jauna būvētām ielām.

Last edited by KasparsZ (13.01.2015 13:23:39)


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By Brakkis 13.01.2015 13:23:12

Member+ · 958 comments

Arī lidmašīnas krīt, un uzreiz pa pārsimt mirst, bet ko saka statistika?


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By IAeroI 13.01.2015 13:26:28

Member · 427 comments

Par ķiverem:

Visi atceras kadi laika apstakli vakar bija ap 19:00-20:00?
Vienu riteņbrauceju redzēju Braslas iela (brauca pa brauktuvi no Dominas puses - Dienvidu tilta virziena), pec korķiem utt ieraudzīju to pašu personu jau uz Dienvudu tilta... Jā, veste viņam gan bija virsu, bet nevienas lampiņas gan priekša gan aizmugure.
Otru pokemonu tai paša vakara redzeju jau Valdeķu iela, tas pats, brauktuve un tikai gaismu atstarojoša veste...
Trešo pamaniju jau blakus savai mājai, viss tas pats ka jau iepriekš izņemot ka vestes nabija...

Protams ķiveres nebija nevienam, bet ka lietotajs "sursurs" rākstija iepriekš - nafig jau vajag ja lampiņu nav...

Šada tipa riteņbrauceji aizmirst vienu mazu lietiņu, es piemēram sežu iekša 2.2 tonnas  smagaja auto - tu sēdi uz 14 kg. smaga riteņa bez jebkadam gaismam... tjfu tjfu tjfu, bet ffs, kam labakas izredzes slimnīca un tiesa?

P.s. vasaras vakaros var rēdzet tas vestes, bet ziema... kad ara pilniga tumsa un iet sniegs, uz ceļa lēdus un no priekša braucošiem met uz stiklu tik daudz visādu #$%^ ka stiklu nepaspej pat notirīt... nu ko te var teikt...

Last edited by IAeroI (13.01.2015 13:31:12)

Avatar

By kaska 13.01.2015 13:27:17

Member · 886 comments
KasparsZ wrote

Davai, aizved mani un parādi, kur tur ir velojosla...

Uj, izviņiķi/prastķiķi... Tiešām samudījos pieminētajos CSN terminos ;(

kaska wrote

Līdzīgi ir uz vienvirziena Skolas ielas, kur no Euro Park izbraucošie (veloceliņu šķērsojošie) t/l vadītāji skatās pa kreisi, bet piemirst , ka veloceliņš ir divvirzienu

Last edited by kaska (13.01.2015 13:30:21)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By kaska 13.01.2015 13:45:00

Member · 886 comments
buzic 65 wrote

Es gan fiziku mācījos nu ļoti sen atpakaļ, varu kļūdīties savos spriedumos, bet ātrumu summēšana ir absolūti aplama!!!

Varbūt kāds var/vēlas to pierādīt vai atspēkot izmantojot fizikas formulas. Bet mana doma ir pavisma vienkārša - "auto notriec braucošu velosipēdistu no mugurpuses" sadursmes gadījumā (neiet runa par spoguļu aizķeršanu), ātrums, ar kādu velosipēdista ķermenis trieksies pret zemi(vai citu stacionāru objektu), ir proporcionāls automašīnas faktiskajam ātrumam, nevis kaut kādām summām/starpībām. Nepiekritīisiet?

Last edited by kaska (13.01.2015 13:46:14)


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By Brakkis 13.01.2015 13:46:15

Member+ · 958 comments
IAeroI wrote

Par ķiverem:
P.s. vasaras vakaros var rēdzet tas vestes, bet ziema... kad ara pilniga tumsa un iet sniegs, uz ceļa lēdus un no priekša braucošiem met uz stiklu tik daudz visādu #$%^ ka stiklu nepaspej pat notirīt... nu ko te var teikt...

Un labākais jau tas, ka tās vestes ar visādas un ne visas spīd jau par gabalu un no švakas gaismas. Lielai daļai ir jāuzspīdina diezgan pamatīgi, kas no pareizi noregulētiem tuvās gaismas lukturiem nenotiek.... Vai vēl ir kadri ar vesti un mugursomu.
Laukos (kur viss lētāks), cik reizes ir bijis, ka vispirms pamana pedāļu atstarotājus, un tikai tad vesti.
Bet nu jaunie noteikumi tā ļauj un tā ir vieglāk - veste mugurā un miers...

Last edited by Brakkis (13.01.2015 13:48:08)


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By Bibo 13.01.2015 13:47:25

Member · 581 comments
IAeroI wrote

Jā, veste viņam gan bija virsu, bet nevienas lampiņas gan priekša gan aizmugure.

Šis jau ir interesanti, tad tu saki, ka no vestēm jēga maza?

Vai šādas gaismas var pamanīt? http://veloatlaides.lv/lukturi/4264712- … lekts.html

Avatar

By KasparsZ 13.01.2015 14:11:11

Member · 473 comments

Nū, vienā nightride viena dāma gados aizrādīja 40+ velosipēdistiem, kuriem praktiski visiem bija lampiņas - "Ārprāc, tādā barā un bez vestēm" :DBibo, pilnīgā tumsā uz šosejas jā, bet ziemas apstākļos prasas kas nopietnāks... Ne dārgāks, bet nopietnāks. par 4 Eiro var nopirkt ļoti ok mirgojošu pakaļējo uguntiņu.

Par Skolas ielu - termini ta termini, bet velojoslas ir ar domu braukt tikai vienāvirzienā. Kamēr skolas ielā būtībā ir tā pati ietve, tikai sadalīta. wink

P.S. Un nav tāda termina "veloceliņš". wink

Last edited by KasparsZ (13.01.2015 14:11:54)


chủ nghĩa phát xít