Jebkāds lukturītis stacionāram priekšmetam, vai velosipēdistam uz braucamās daļas, kam nākas tuvoties, ļauj to laikus pamanīt un izvairīties.
Sarežģītākās situācijās, tas var izraisīt nepatīkamas kļūdas, identiski kā zaļš luksafora signāls visus virzienos.
Sarkans lukturis priekšā var nozīmēt atšķirību starp to, vai maišīna nogriežoties sānielā apstāsies palaist, vai brauks un jūs "atmuguriski" iebrauksiet mašīnai sānos.
Jebkurā gadījumā, viņa jūs ievēros un samazinās ātrumu.
Ja tas ir naudas jautājums, labāk lai ir nepareiza gaismiņa, nekā tikai "pareizi" atstarotāji. Ja pamanīs, varbūt pietiks laika reaģēt arī uz neadekvātu indikāciju. Ja luktura nav, var pamanīt par vēlu un vispār nepietikt laika reaģēt...
Man gan vairāk ir sajūta, ka tā nav īsti cenas, bet biežāk nezināšanas un iracionālu argumentu balstīta izvēle. Ir dzirdēts, ka cilvēkiem gribas ar velo, vai abiem lukturiem saskaņotas krāsas, nepatīk tas zilganbaltais tonis u.c. Kā arī citi neidziļinās signālu nozīmē kustības un trajektoriju izvēlē - gluži kā daži autovadītāji neparāda pagriezienu un tad brīnās, ka kāds viņam pa labo "nogriež ceļu" uz sānielu.
Tāpēc pievienojos Vanagam ar aicinājumu apjautāties tādiem saviem draugiem, kādēļ tad tie liek priekšā sarkano un izstāstīt par priekšrocībām, ko sniedz noteikumiem atbilstošas krāsas gaismas.
Šis gan ir maz ticami, bet varu iedomāties vēl kādu argumentu - sarkanā krāsa neizjauc "nakts redzi". Braucot vājā apgaismojumā ar pietiekoši spilgtu balto gaismu, acs būs piemērojusies "dienas redzei" un nespēs labi saskatīt detaļas ārpus gaismas kūļa un vispār jebkur perifērijā.
Last edited by makaroni (09.10.2014 15:21:44)
By Kalvis 09.10.2014 17:11:47
Member+ · 156 commentsAtsaucoties uz šajā tēmā pieminēto velojoslu plānojumu Rīgā, šeit ir interesants piemērs no Portland ASV, kā izmantojot Strava Metro var plānot pilsētvidi velosipēdistu vajadzībām.
http://www.theverge.com/2014/10/8/69380 … lmk8bBFsl9
There is no growth in the comfort zone;
And there is no comfort in the growth zone
By Kalvis 09.10.2014 17:16:26
Member+ · 156 commentsUn runājot par Rīgas salīdzināšanu ar Dāniju, Nīderlandi utt. Šeit ir piemērs no Dienvidkorejas, kur veloceliņu infrastruktūra ir labāka kā lielā daļā ASV un citās valstīt. Jūlijā esot Rīgā šādus brīnumus neredzēju. Tas pieminot, ka var būt arī sliktāk
https://www.facebook.com/video.php?v=529710123840117
There is no growth in the comfort zone;
And there is no comfort in the growth zone
By Mihails 09.10.2014 17:56:01
Member · 341 commentsAtsaucoties uz šajā tēmā pieminēto velojoslu plānojumu Rīgā, šeit ir interesants piemērs no Portland ASV, kā izmantojot Strava Metro var plānot pilsētvidi velosipēdistu vajadzībām.
Nu jā, var, re kur karte:
http://labs.strava.com/heatmap/#12/24.1 … /gray/bike
Bet Jūs pasakiet Rīgas domes Satiksmes departamenta atbildīgajiem darbiniekiem, ka vajag velojoslas Valdemāra ielā vai uz Deglava tilta, kā Jūs domājat, ko viņi atbildēs?
Un, skatoties uz karti, var redzēt, ka Stravai Rīgā diezgan mazs lietotāju skaits, un pārsvarā to izmanto tie, kas brauc treniņus vai atpūtas braucienus (kam pārsvarā nav konkrētā galamērķa, var izvēlēties braukt tajā virzienā, kur labāks ceļš), nevis brauc uz darbu, mācībām utt.
By makaroni 09.10.2014 21:39:48
Member · 924 commentsForša karte. Tādu izdrukāt, kā plakātu un RDSD uzdāvināt likšanai pie sienas.
Ar Deglava tiltu nebūtu problēmu izdarīt līdzīgi Brasas tiltam - vienīgi vajadzētu mini pārbrauktuvi ar luksoforu, jo tur vilcieni nāk no līkuma un diezgan ātri.
Īstenībā arī VEF, tur pat tramvaju varēja pār sliedēm laist. Tramvaji iet gana paredzami, lai ieplānotu braukšanu starp vilcieniem. Nav arī problēmu pieturā pus minūti pagaidīt.
Pie viena varētu arī pieturas pārkārtot tā, lai viņām nav jābrauc gluži cauri.
Valdemārā ielā jāturpina skolas ielas ideja - velo atsevišķi no gājējiem. Drīzākais to varētu izdarīt pa Miera, vai Vesetas ielām, vai arī globāli jānovirza ar Valdemāra ielu saistītā satiksmes plūsma uz citurieni (Skanstes ielu?) un Valdemārena jāpadara par "kluso" ielu.
By KasparsZ 09.10.2014 22:00:20
Member · 473 commentsTā karte neattaino patieso situāciju, jo, tiešām, var redzēt, ka to izmanto pārsvarā sportiskām aktivitātēm. Šosejas ir sarkanākas par to pašu centru.
chủ nghĩa phát xít
By Mihails 09.10.2014 22:03:02
Member · 341 commentsValdemārā ielā jāturpina skolas ielas ideja - velo atsevišķi no gājējiem. Drīzākais to varētu izdarīt pa Miera, vai Vesetas ielām, vai arī globāli jānovirza ar Valdemāra ielu saistītā satiksmes plūsma uz citurieni (Skanstes ielu?) un Valdemārena jāpadara par "kluso" ielu.
Vai arī ieviest iebraukšanas maksu centrā darba dienās no 7:00 līdz 19:00, kaut divus eirīšus, sastrēgumi izzudīs, un tad nebūs problēma uztaisīt velojoslas jebkurā ielā...
By KasparsZ 09.10.2014 22:08:41
Member · 473 commentsDeglava tiltam mierīgi var ieviest velojoslu, padarot tiltu līdzīgu Valdemāra/Čaka ielām - tipa viena josla, kur blakus var normāli ietilpt divas automašīnas vai viens trolejbuss. Tramvaji karstākajā laikā iet ik pēc 6 minūtēm, un novirzes ir +-2 minūtes. Nekas prātīgs nesanāks, ņemot vērā sarežģīto infrastruktūru (vadiem ir dažāda strāva u.t.t.). 2009. gadā vēl bija runas vai plāns VEF tramvaju tunelim, starp citu...
Laba ideja par Valdemāra ielas traffika novirzīšanu uz paralēlo ielu. Tikai tad būtu jāpārbūvē uzbraukšana uz Vanšu tilta.
chủ nghĩa phát xít
By Mihails 09.10.2014 22:24:26
Member · 341 commentsDeglava tiltam mierīgi var ieviest velojoslu, padarot tiltu līdzīgu Valdemāra/Čaka ielām - tipa viena josla, kur blakus var normāli ietilpt divas automašīnas vai viens trolejbuss.
Vai arī uztaisīt maiņvirziena joslu tāpat kā uz Mīlgrāvja tilta, no rīta uz centru, vakarā - uz Purvciemu. Vai pēc principa aiz krustojuma viena josla, pirms krustojuma - divas. Sastrēgums būs garāks, taču posma izbraukšanas ātrums būtiski nemainīsies, jo caurlaidspēju nosaka joslu skaits krustojumā.
Laba ideja par Valdemāra ielas traffika novirzīšanu uz paralēlo ielu. Tikai tad būtu jāpārbūvē uzbraukšana uz Vanšu tilta.
Iespējams, pietiktu ar luksofora ierīkošanu Valdemāra/Citadeles krustojumā un dažiem lētiem risinājumiem (ceļa zīmes, apzīmējumi, luksoforu pārregulēšana) citās vietās, lai uz Vanšu tilta varētu normāli uzbraukt no krastmalas.
By makaroni 10.10.2014 01:01:38
Member · 924 commentsValdemāra un Čaka ielās "Normāli" blakus neietilpst - ietilpst, ja paveicās un tad arī, visas peļķes šķiežot, bedres ķerot un nekur nevienam nepiekāpjoties ne par centimetru.
Tad jau drīzāk maiņvirziens, vai parastu vienu joslu katrā virzienā un paredzēt daļai plūsmas ceļu citur, ja savādāk nevar.
Dzelzceļi manuprāt Rīgā vispār ļoti slikti iekļaujas. Nav jau kā Daugava, kur kilometra garumā no nekā jāpaceļ tilts, bet kā ar nazi sadalījuši pilsētu. Tur taču katrai otrajai ielai, kas atduras sliedēs varēja pārvadu, vai vēl labāk - vienreiz palaist dzelzceļu padziļinātā koridorā un nebūtu nekas jāceļ, tikai sijas jāpārliek kur vajag.
By averza 10.10.2014 07:24:34
Member++ · 5,039 commentsEs sāktu ar ne-centra ielām - ļoti daudzām ir bezjēdzīgi platas joslas un uzvilkt treknu līniju malā nemaksā dārgi. Tā cilvēki jau pierastu, ka Rīga ir pilna ar velojoslām.
Un Vanšu tiltu, kur vajag vienkārši nodauzīt apmali līdz margai un arī pietiek tikai ievilkt līniju, kas iet lejā uz Ķīpsalu; virzienā uz centru gan nav tik vienkārši. Vajag vienkārši paskaitīt, cik velobraucēju konkrētos pulksteņos šķērso Vanšu, Deglava utt. tiltus/pārvadus, tad arī zinās, kur tās joslas visvairāk nepieciešamas.
Nevajag arī uzreiz palikt alkatīgiem, no paralēlajām ielām pilnīgi pietiktu ar vienu, kurai būtu velojoslas. Čaka un Valdemāra ir malējās, Tērbatas atkrīt bruģa dēļ, Brīvības iela ir vairāk pa vidu un arī platāka, tāpēc tā, manuprāt, būtu labākais kandidāts. Izmaksas arī mazākas - dubulto līniju pārkrāso par parastu, varbūt var virzienā uz centru uzlikt zīmi "30", jo tur tāpat ātrāk braukt nav jēgas (sarkanais vilnis). Uzskatu, ka viss ir daudz vienkāršāk nekā cilvēki grib - maiņvirziena joslas, bezauto ielas, pārtaisīt ietves utt. Vismaz iesākumā.
By buzic 65 10.10.2014 10:51:45
Member · 1,159 commentsUn runājot par Rīgas salīdzināšanu ar Dāniju, Nīderlandi utt. Šeit ir piemērs no Dienvidkorejas, kur veloceliņu infrastruktūra ir labāka kā lielā daļā ASV un citās valstīt. Jūlijā esot Rīgā šādus brīnumus neredzēju. Tas pieminot, ka var būt arī sliktāk
Visrēcīgākais bija kadrs ar lietussargu! Bet, laikam, jau to korejiešu ir tik daudz, ka paši velobraucēji nodarbojas ar dabisko atlasi.
By averza 24.11.2014 21:42:02
Member++ · 5,039 commentsDienas citāts:
Vislielākais drauds ir tie stulbeņi ,kas nebrauc pa trotuāru vai veloceliņu, bet pa ielas braucamo daļu. It sevišķi uz Vanšu tilta. Lai šitos mūlāpus neaziķertu, nākas mainīt rindu.
By kaska 24.11.2014 21:59:33
Member · 887 commentsStarp citu... kas tas tāds "trotuārs"? 0_o CSN nemanu tādu terminu. Un veloceliņa arī uz Vanšu tilta nav. XD
Averza! Citāts no apollo komentāriem?
Last edited by kaska (24.11.2014 22:02:05)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By averza 24.11.2014 22:22:35
Member++ · 5,039 commentstē vē net!
By kaska 25.11.2014 11:33:49
Member · 887 commentsNo tās pašas operas:
Braucu šeit (no Siguldas) ar velo un auto regulāri, tāpēc man ir jautājums... Kur šeit ir veloceliņš? [braukt reibumā ,protams, nav labi].
Vai šī teksta autori ir Mediķi? Policija? Vai tas ir tikai 'žurnālistu' interpretējums?
Sadursmē cieta divas automašīnas un kāds velosipēdists. Avārija notika uz ieskriešanās joslas.
Pēc policijas sniegtās informācijas, ar velosipēdu braucis kāds 67 gadus vecs vīrietis, turklāt vīrietis pārvietojies nevis pa veloceliņu, bet gan pa automašīnām paredzēto brauktuvi. Iespējams, viņš bijis alkohola reibumā. Kāds autovadītājs velosipēdistu nav pamanījis, pārkārtojoties blakus joslā, un neaizsargātais satiksmes dalībnieks saņēmis pamatīgu triecienu.
http://apollo.tvnet.lv/zinas/baisa-avar … um=newsbox
Last edited by kaska (25.11.2014 13:03:05)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By averza 25.11.2014 11:38:28
Member++ · 5,039 commentsVai mūsu dārgie velotiesību aktīvisti nevēlas savākt parakstus vai ko nu tur vajag, lai šajā vietā izveido normālu gājēju pāreju un vēlams arī guļošo onkuli automašīnām?
By gaga 25.11.2014 12:10:09
Member+ · 2,160 commentskaska, vispār jau ir tur velo celiņš aiz metāla barjeras, skaitās ka iet uz Baltezeru vai kaut kā tamlīdzīgi, no Siguldas puses braucot tas nav nekādi pamanāms vai nosakāms, Baltezera galā gan tam celiņam ir kaut kādi apzīmējumi piemēram velo uzkrāsots uz asfalta https://www.google.lv/maps/@57.0126462, … Y6dV1Q!2e0
averza, tur izskatās, ka nav nemaz paredzēts, ka bojāgājēji un velobraucēji varētu šķērsot ielu?
By KasparsZ 25.11.2014 12:20:30
Member · 473 commentsDa otrā pusē tai pašai Valdemāra ielai pirms Vantinieka vispār uztaisīts tā, ka gājējiem jāmēro papildus 200 metri, lai varētu iet pa taisni Vanšu tiltā. Izcils stulbums...
chủ nghĩa phát xít
By DZ 25.11.2014 12:20:41
Member · 3,502 commentsVai mūsu dārgie velotiesību aktīvisti nevēlas savākt parakstus vai ko nu tur vajag, lai šajā vietā izveido normālu gājēju pāreju un vēlams arī guļošo onkuli automašīnām?
Un kā es varēšu no kreisās puses tajā līkumā no tilta uz 60 nākot lejā sānslīdē varētu ieiet, no velomaratona man pieradums tur atvilkt
Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv
By averza 25.11.2014 12:37:48
Member++ · 5,039 commentsaverza, tur izskatās, ka nav nemaz paredzēts, ka bojāgājēji un velobraucēji varētu šķērsot ielu?
Domāju, ka IR paredzēts, jo citādi būtu saliktas barjeras tāpat kā otrā pusē.
Bet DZ arguments ir spēcīgs, laikam guļošais nederēs.
By kaska 25.11.2014 12:40:34
Member · 887 commentskaska, vispār jau ir tur velo celiņš aiz metāla barjeras
gaga,
Sāksim ar to, ka pēc CSN tas nav "Velosipēdu ceļš", bet gan "gājēju un velosipēdu ceļš" (skatīt ceļazīmes!). Un tas ir būtiski, jo attiecīgi piemērojas citi CSN punkti - konkrētajā vietā pēc CSN drīkst braukt ar velosipēdu pa braucamo daļu!
Otrkārt, kā jau minēji - ja brauc no Siguldas, tad pieminētais "gājēju un velosipēdu ceļš" ir nepamanāms un fiziski nesasniedzams, jo ir aiz barjeras. Tuvākā vieta, kur uz tā varētu nokļūt (BET NAV OBLIGĀTI!), ir tieši nelaimīgās/traģiskās ieskrējiena joslas pašās beigās - pie iebrauktuves gāzes uzpildes stacijā.
Pieļauju, ka velosipēdists brauca no Siguldas puses, nevis no Baltezera puses un tieši tāpēc viņš atradās tur, kur atradās.
Un tik tālu viss ir atbilstoši CSN. Rakstā gan ir minēts, ka velosipēdists, iespējams, bijis arī reibumā.. Ja tā izrādīsies taisnība, tad... arī es uzskatu, ka tas, kurš reibumā, ir atzīstams par vainīgu.
Mans cepiens ir par to, ka, iespējams, policija ir 'konstatējusi' šo:
...turklāt vīrietis pārvietojies nevis pa veloceliņu, bet gan pa automašīnām paredzēto brauktuvi...
Kompetences trūkums? Vai varbūt ir vienkāršāk noformēt protokolu muļķa velosipēdistam nekā autovadītājam, kurš pārkārtojoties, nav devis ceļu un ir īstais avārijas vaininieks?
Last edited by kaska (25.11.2014 13:04:15)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By gaga 25.11.2014 12:40:49
Member+ · 2,160 commentskādreiz varbūt bija tur sataisīts kaut kas bet šobrīd tieši DZ argumenta dēļ tur nav nekādas labiekārtotas bojāgājēju pārbrauktuves
By kaska 25.11.2014 12:58:40
Member · 887 commentsMans cepiens ir par to, ka, iespējams, policija ir 'konstatējusi' šo:
...turklāt vīrietis pārvietojies nevis pa veloceliņu, bet gan pa automašīnām paredzēto brauktuvi...
Kompetences trūkums? Vai varbūt ir vienkāršāk noformēt protokolu muļķa velosipēdistam nekā autovadītājam, kurš pārkārtojoties, nav devis ceļu un ir īstais avārijas vaininieks?
skumji ir tas, ka šīs muļķības ir izkļuvušas internetā - turpmāk, droši vien, šajā vietā man regulāri būs jāsastopas ar nejēdzīgām auto taurēm un vadītāju žestiem.
Last edited by kaska (25.11.2014 12:59:35)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By gaga 25.11.2014 13:01:40
Member+ · 2,160 commentspar TVNET publicēto rakstu autoru kompetences esamību nebūtu pārāk jābrīnās, sākas brīvā interpretācija lai sagatavotu ko sensacionālāku un ar vairāk simboliem
Arī braucot no Baltezera puses uz tā celiņa vai kas nu arī tas būtu pēc CSN nevar tik vienkārši nokļūt, jo priekšā ir ceļa malā esošā barjera. No pagrieziena uz Alderiem braucot ir ļoti jāpiedomā lai varētu izdomāt ka šosejai blakus ir arī celiņš pa kuru varētu braukt ar velo un nokļūt Berģos.
Pēc situācijas apraksta arī vairāk sliecos par to ka onka braucis no Siguldas puses, savādāk nav iespējams viņam virsū uzkārtoties.
By sursurs 25.11.2014 13:23:06
Member · 922 commentsArī braucot no Baltezera puses uz tā celiņa vai kas nu arī tas būtu pēc CSN nevar tik vienkārši nokļūt, jo priekšā ir ceļa malā esošā barjera. No pagrieziena uz Alderiem braucot ir ļoti jāpiedomā lai varētu izdomāt ka šosejai blakus ir arī celiņš pa kuru varētu braukt ar velo un nokļūt Berģos.
Arī no alderiem tā nokļūšana Berģos ir tāda "interesanta".. Vienreiz godīgi mēģināju sameklēt to celiņu, ciktur reizes to pazaudēju, tad, kad biju atkal jau uz brauktuves, šis kkur mistiski blakus uzradās..
velo 4ever
By waldis 11.10.2015 19:12:54
Member · 208 commentsDīvaini, bet pie mums diemžēl visu vajag pēdējā brīdī sačakarēt ...
Vecāķu veloceliņa posms no dz. pārbrauktuves līdz Atlantijas ielas krustolumam ir ļoti nelabi pārvērties. Kāds i...s izdomājis nesaprotamu iemeslu dēļ uzstādīt dzelzs barjeru, kas atdala brauktuvi no veloceļa. It kā jau viss ok, bet
1. tā barkera ir kādus x*10 cm no baltās strīpas uz veloceļa pusi
2. tā ir riktīgi augsta, un netīšām to aizķerot var bez pirkstiem palikt..
Rezultātā tas veloceļš ir kļuvis būtiski šaurāks, un problemātiski samainīties ar gājējiem, ratu stūmējiem un citiem, beztam barjeras augstums un veids apdraud braucēju pirkstu esamību...
Lūk, tādi jaunumi
By makaroni 09.10.2014 14:06:55
Member · 924 comments