Bet šis ir vispār vāks. LAMB
http://www.apollo.lv/zinas/vai-nakotne- … rds/646473
Nupat ir tapusi arī atbilde - tikpat sarkastiska
http://www.diena.lv/latvija/viedokli/ri … a-14052250
Last edited by KKTK (14.04.2014 16:42:41)
By makaroni 14.04.2014 19:45:10
Member · 924 commentsNosūtīju savu sagataves variāciju SM. Ja organizējat kaut ko konkrētu, rakstāt te, vai droši PM.
Bet tie rakstiņi abi ir ņirgāšanās, ja ar tādu vienpersonisku attieksmi un subjektīviem apgalvojumiem pamatojoties risina satiksmes drošības u.c. jautājumus, nepārsteidz situācija kurā esam...
Last edited by makaroni (15.04.2014 20:06:00)
By sursurs 14.04.2014 20:40:02
Member · 940 commentsTomēr var iesniegt savus iebildumus jebkurš interesents: http://www.lvportals.lv/likumi-prakse.php?id=262248
Izmantojam iespēju - iebilstam (vēlams argumentēti un pamatoti) par tādiem murgiem kā 200., 201. 209.6, 209.7.punkti.. Un gan jau vēl citus ar varat arast, ko varētu/vajadzētu noformulēt labāk.
velo 4ever
By wrongway 15.04.2014 00:56:22
Member+ · 1,691 commentsMani 5 santīmi par tēmu.
https://www.facebook.com/permalink.php? … 7230580217
Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!
By buzic 65 15.04.2014 11:53:10
Member · 1,159 commentsĪstenībā skumji. Izskatās, ka varēsim pagātnes formā priecāties par to kā bija..
Nešaubos, ka tūlīt kāds kliegs, ka man jāvācas prom no šejienes, jo ienīstu riteņbraucējus, bet tomēr atļaušos izteikt savas domas, ka gan LAMB, gan Silenieka traktāti ir klajš populisms - ceļš, kurš ved uz nekurieni. Man patika J.Zvirbuļa pērle par gaisa piesārņošanu, kamēr auto riņķo pa centru, meklējot, kur noparkoties! Neviens neriņķos, ja stāvvietas kā tādas nebūs!! Protams, ka jārisina jautājums, kur tad tiks "uzglabāts" centrā dzīvojošo cilvēku privātais autotransports. Un Silenieks ar saviem 15000 mirušajiem no sirds un asinsvadu slimībām jau sāk apnikt! Dzirdu to nepārtraukti jau vairāku gadu garumā. Nav sevišķi liela māksla paņemt no statistikas izdevīgus ciparus un ar tiem manipulēt. Kāpēc netiek pieminēts, ka LV ir trešais zemākais rādītājs ES automašīnu skaita ziņā uz 1000 iedzīvotājiem? 2013.gadā - 316 auto LV; Luksemburgā 2004.gadā - 659 auto. Toties esam starp līderiem CSN bojāgājušo skaita ziņā. Latvijā no sirds/asinsvadu slimībām mirst 726,5 cilv. uz 100 000 iedzīvotājiem (17% no tiem līdz 64g vecumam), Luksemburgā - 212,5 uz tiem pašiem 100 000. Es pat nebrīnīšos, ja Luksemburgā būs mazāks velobraucēju skaits uz 1000 iedzīvotājiem nekā Latvijā. Vēl jau statistika sausi stāsta, ka Latvijā uz vienu iedzīvotāju ceļu blīvums esot viens no lielākajiem Eiropā.
Vai nu mēs neprotam vai negribam atrisināt šo jautājumu!! Visticamāk, ka gan neprotam, gan negribam.. Žēl.
p.s. man personīgi derdzās abi divi - gan autodievi, gan velodievi (un lamā mani kā vieni, tā otri)
By Brakkis 16.04.2014 09:47:53
Member+ · 958 commentsKamēr veloceliņi būs tādi, kādi viņi ir - kā braucu pa ielu, tā braukšu. Tas gan ne Rīgā.
"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv
By sursurs 16.04.2014 14:15:51
Member · 940 commentsIzlasot drīzāk šķiet, ka jaunais projekts tapis NEņemot vērā Latvijas Riteņbraucēju apvienības priekšlikumus: http://divritenis.lv/?ct=latrit_news&fu … n=1&cmst=1
Laikam vienīgais, ko varam darīt, ir tiešām iebilst vēlreiz un vēlreiz.
velo 4ever
By averza 16.04.2014 20:24:16
Member++ · 5,039 commentsLaikam vienīgais, ko varam darīt, ir tiešām iebilst vēlreiz un vēlreiz.
Es piedāvāju vismaz sākt ar to, ka pa vakariem likt atkritumu maisus virsū veloceliņu zīmēm. Un laikam jāsāk domāt par videoreģistratora iegādi.
By sursurs 16.04.2014 20:47:55
Member · 940 commentsLaikam vienīgais, ko varam darīt, ir tiešām iebilst vēlreiz un vēlreiz.
Es piedāvāju vismaz sākt ar to, ka pa vakariem likt atkritumu maisus virsū veloceliņu zīmēm. Un laikam jāsāk domāt par videoreģistratora iegādi.
Ja nekas tiešām nemainīsies līdz tam 1.janvārim (kad plānota spēkā stāšanās), tad tas arī ir variants. Sadalīties un tiešām stulbākajās vietās salikt tos maisus virsū. ))
Un visādas kritiskās masas, u.tml. - vienmēr esmu domājusi, ka nafik tādas, jo nu var takš normāli pa ielām braukt arī neizrādoties un nemēģinot auto nospiest kkur vai kkā izrādīties. Tomēr pagaidām izskatās, ka visi legāli pieejamie līdzekļi jau ir izsmelti.
Lielākā daļa nesaprātīgo punktu ir labi argumentēti Latvijas Riteņbraucēju Apvienības priekšlikumos, un pat piedāvātas jaunas redakcijas. Pie tam vairākkārt.
Par stulbajiem punktiem vēl varētu piekasīties, lai tad Satiksmes Ministrija dod skaidrojumu katrā konkrētā situācijā kā šo punktu piemērot u.tml. - varbūt tad attaptos, kad apniktu sacerēt atbildes uz stulbiem jautājumiem ^^. Bet tie jau ziediņi. Tie visstulbākie punkti ir pat ļoti skaidri uzrakstīti.
velo 4ever
By sursurs 17.04.2014 10:38:58
Member · 940 commentsBtw šeku reku esot veids, kā oficiāli iesniegt iestādījumiem (nu tai pašai Satiksmes Ministrijai) iesniegumu elektroniski - pat, ja pašam nav e-paraksta, utt.
https://www.latvija.lv/Epakalpojumi/EP155/Apraksts
Pati gan vēl neesmu mēģinājusi.
velo 4ever
By 321 17.04.2014 10:59:58
Member · 6,357 comments*Un visādas kritiskās masas, u.tml. - vienmēr esmu domājusi, ka nafik tādas, jo nu var takš normāli pa ielām braukt arī neizrādoties un nemēģinot auto nospiest kkur vai kkā izrādīties. Tomēr pagaidām izskatās, ka visi legāli pieejamie līdzekļi jau ir izsmelti*
Nu bet tieši tā!
By Papuass 17.04.2014 13:27:37
Member+ · 2,997 commentsMan te norādīja, ka tas 201. punkts jau šobrīd ir noteikumos:
227. Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, velosipēdu vadītāji drīkst turpināt braukt tad, kad tie novērtējuši attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī novērtējuši to braukšanas ātrumu un pārliecinājušies par drošību.
http://likumi.lv/doc.php?id=90585
Attiecīgi velosipēdistu jau tagad var padarīt par līdzvainīgu.
By sursurs 17.04.2014 13:38:42
Member · 940 commentsemm nu bet anyway - tas punkts nav loģisks, ne?
Perosnīgi man bija csn gadījums, kuri mani nonesa apbraucot. Lieliski atceros, cik ļoti poliči meklēja jebkādu punktu, kam piesieties, lai uztaisītu mani arī par līdzvainīgu. Aizgāja pat līdz tam, ka izdomāja neesošu busa joslu notriekšanas vietā.
Ja šobrīd apdrošinātāji/poliči nav praksē šo pantu izmantojuši (par ko atklāti sakot šaubos), tad tas nenozīmē, ka jebkur
a brīdī šo punktu nevar izmantot. Galu galā noteikumiem ir jābūt tādiem, lai tie nebūtu atstāti tikai poliču u.tml rokās. Tb - ja nu kas - "mums ir universālais punkts, kas nosaka, ka uz velo tāds jēdziens kā " priekšroka" neattiecas"?
velo 4ever
By Papuass 17.04.2014 13:44:20
Member+ · 2,997 commentsEs piekrītu, ka tas punkts ir jāmaina, nebija domas to apstrīdēt.
By vitamiins_xc 17.04.2014 13:44:37
Member+ · 2,831 commentsnē, tu vari novērtēt un visticamāk to automātiski izdarīsi (pašsagl. instikts).. bet tik un tā tevi var notriekt. Un CSNg velo nebūs vainīgs.
Tāds punkts ir arī auto/jebkuram citam
70. Pirms jebkura manevra — braukšanas sākšanas, pārkārtošanās, nogriešanās, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā, apdzīšanas, transportlīdzekļa apturēšanas u.tml. — transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki
Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™
By Papuass 17.04.2014 13:53:10
Member+ · 2,997 commentsVelosipēdistam to prasa jebkur, kur trajektorijas krustojās, pārējiem pirms manevra.
By artursp 17.04.2014 14:04:05
Member · 392 commentsNeaizmirstam arī šo (vismaz pašreizējā redakcijā):
6. Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.
By waldis 22.04.2014 21:30:35
Member · 209 commentshttp://www.la.lv/kreisais-pagrieziens-i … nt-2699368
Varētu palasīt šito ...
By klacis 22.04.2014 22:05:44
Member · 75 commentsDomāju domaju par šiem noteikumim un nonācu pie dažiem secinajumiem.
1) Nav gluzi pratigi likt uzsvaru uz tām ātrumu attiecibām. šī attiecība, manuprāt, nosaka tikai to cik varbūtīga ir sadursme, proti, uz trotuāra tā ir reālāka, jo viens lido, bet otrs neko ļaunu nenojauš. Diemžēl realitātē daudz lielāku lomu spēlē impulss, t.i. masa*ātrums. Pat pie ļoti vienādiem ātrumiem auto vienmēr uzvarēs. Traumu apjomu nosaka tieši šis lielums un gājeja/velo sadursmē varbut bus kada lauzta riba, sasists stilbs, bet vajadzētu ļoti nepaveikties, lai sekas butu smagakas. auto/velo keisos ir arī nelaiķi... Tad nu pieļauju, ka CSDD un ko ne visu parāk labi skaidro, taču neizslēdzu, ka viņu mērķis ir tieši samazināt smagās traumas.
2) Mēs velobraucēji piemirstam par privilēģijam, kuras mums vēlarvien ir, proti, mums nav ātruma ierobežojuma. Tagad, kad mums liek piebremzet pie pārejām pukojamies, bet reāli visur maucam, cik tik iekšā. Auto visur (vai gandrīz visur) ātrums ir ierobezots gan infrastruktūras dēļ, gan drošības dēļ. Jā, piekrītu, ka arī velo infrastrukturai ir kur augt un attīstīties, bet, kamēr tā ir tāda kā ir, arī mums vajadzētu braukt atbilstoši. Piemēram pa trotuāru ar cilvēkiem - lēnāk, pa bedrainu ielas malu - lēnāk. Mums vajadzētu saprast, ka gonščiki ar sporta/mtb velosipediem procentuāli paliek arvien mazāk, jo airvien vairāk cilvēku kāpj uz ielas riteņiem, ar kuriem tie nemēģina uzvaret kādu tūres posmu. Un noteikumi visticamak tiks piemeroti lielākajai sociālajai grupai. Lai sacenstos mums ir meži, trases, ceļi ārpus pilsētam un sacīkstes kā tādas, bet ikdienā - laikam jau tomēr būs vien jāievelk bremžu trosīte apvalkā...
Nu tādas subjektīvas pārdomas.
ps. es zinu, ka jālieto mīkstinajuma zīmes, bet sežu pie datora ar debilu klaviaturu.
By waldis 22.04.2014 22:30:35
Member · 209 commentsLai noteikumos ierakstītu ātruma ierobežojumus jābūt iespējai to kontrolēt gan vadītājam, kā arī policijai. Nav velo aprīkoti ar sertificētiem spidometriem, tāpēc parādās tādi mistiski formulējumi "gājju ātrums" u.t.t.. Interesanti, kādā veidā to varēs konstatēt un attiecīgi sodīt? Kāds ir maksimālais gājēja ātrums? Vai kāds abstraktais vidējais gājēja ātrums?? Protams, var likt visus velo aprīkot ar sertificētiem mērrīkiem, tomēr vai tas ir tā vērts? Reāli max ātrums tomēr reti ir >30 km/h, un drošais ātrums? Nu nevar būt tas < 10 km/h, tātad visu iespējamo ātrumu diapazons 10 līdz 30 km/h.. Fignja sanāk ...
By averza 22.04.2014 22:44:41
Member++ · 5,039 commentsUSĀ ir redzētas zīmes speed limit 5mph, 10, 15... - domātas velobraucējiem. Kaut kā sertificētu spidometru neesamība neliedza tādas zīmes uzstādīt. Neizliksimies par muļķiem, katrs ir spējīgs sajust atšķirību starp 5-10, 15-20 km/h un 30+km/h.
By sursurs 22.04.2014 23:34:08
Member · 940 commentsKlacim -> par masu, utt. runājot: no pagājušā gadā piedzīvotajām sadursmēm, tieši ar busu bija visvieglākās traumas.
Uz ielas tieši tā ātrumu starpība ir svarīgi - ja uzskriešanas spēks ir no aizmugures (aizķer) traumas var nebūt arī smagas, ja pasviež malā - kā man paveicās), protams, ja pretī uzskrien vai no sāna nones, tad cits stāsts. Tāpēc arī sākotnējā LAMB vēstulē teiktais, ka labāk velojoslas vienā ielas pusē likās vispār kkas prātam neaptverams. Jau autoskolā māca, ka starp vienā virzienā braucošiem intervāls var būt mazāks, starp pretim braucošiem - jābūt lielākam.
A par ārumiem runājot - varbūt būtu laba ideja, ka šībrīža 209.6.punkta redakcijas vieta ieliktu kko par ātrumu tēmu. Tb līdz cik tur km/h - obligāti pa gājēju/veloceļu, kaut arī kopīgs, no cik tur km/h var arī pa ielu, pat, ja blakus ir tas gājēju&velo ceļš.
Nu vismaz spriežot pēc personīgajām sajūtām - ja braucu līdz 20km/h (ātruma starpība sanāk 3x), tad principā nav probēmu arī piebremzēt pie visādām bordēm, palīkumot starp gājējiem (ja viņu nav pārlieku daudz, utt. Ja virs 25 km/h, tad jau tāda līkumošana kļūst bīstama visiem, kas pa ceļam.
Turklāt man nebūtu nekādu iebildumu - lai liek sodus arī velo par ātruma pārsniegšanu. Ja man ir atļauts braukt normāli kā auto, neraustoties no vienas ielas malas uz otru veloceliņa meklējumos, tad man nav grūti kkādos pagalmos braukt uz 20 km/h un ievērot vietām arī atļautos 30km/h (tie, kuri māk lidot ātrāk par 50, tāpat vienmēr var izpausties uz šosejām ārpus pilsētas un nedomāju, ka būs daudzi velosipēdisti, kas brēks, ka viņi tiek apbižoti, jo redz pa pilsētu nedrīkst vairs braukt ātrāk kā 50-70km/h ).
Un velo nav aš jāstājas nostpie bedrainas nomales. Šķērsli IR atļauts apbraukt, bedres IR atļauts apbraukt, bedraina nomale ir šķērslis. Protams, nevajag, neskatoties pār plecu vnk raut iekšā ielas vidū, bet nu skatiens pār plecu, signās (ja aizmugurē kāds ir), ja ir pārāk tuvu, pagaidīt, utt. - pilnīgi normāla braukšana. Kāpēc velo jābūt tam sliktākajm transporta līdzeklim, kuram jālauž zobi un inventārs pa iegrimušiem vai pazudušiem aku vākiem????
velo 4ever
By sursurs 22.04.2014 23:42:26
Member · 940 commentsBtw vēl ideja komentāriem par tiem CSN: varētu ņemt laukā to jaunielikto punktu, ka jābrauc ar velo arī pa gājēju&velo ceļiem obligātā kārtā vienmēr. Bet vnk tajās vietās, kur izbūvētā infrastruktūra ir tiešām sakarīga, uzlikt uz brauktuves, ka velo aizliegts braukt. Imho samērā labs piemērs ir ceļš, ka uz Vecmīlgrāvi iet. Sākot no Staķika līdz Vecmīgrāvim (tālāk uz Vecāķiem gan ir briesmas). Tur ir kopīgais gājēju&velo ceļš, bet tas ir tik plats, ka tiešām jāpacenšas, lai kāds traucētu. Gājēju trafiks reti ir liels. Bordes lielākoties smuki nolīdzinātas, visas izbrauktuves/iebrauktuves ir lieliski pārredzamas un var ļoti laicīgi manīt, vai kāds auto negrasās kur braukt iekšā/laukā, utt.
Nu vienīgi zem tilta tā vieta, varēja būt "gudrāk", bet nu jā - tur vietas ne pārāk daudz. Ja tādā vietā uzliek, ka obligāti ar velo jābrauc, okei - nebūsim sīkumaini - tur vismaz var braukt. Bet, piemēram, Vanšu tilts - lai tak viņi iet dillēs!
Vajadzētu, lai autovadītājs pamēģina ar 50km/h pabraukt pa ielu, kur priekšā vidēji uz 10km/h puse citu auto brauktu krustām šķērsām kā ienāk prātā, pie tam nerādot absolūti nekādus signālus. Ā un vēl vietām brauktuve tiktu sašaurināta līdz vienai joslai, kur jāizmainās ar ar bretimbraucšajiem. Tad varbūt saprastu, ko nozīmē braukt, piemēram, pa Vanšu tilta "veloceliņu".
velo 4ever
By waldis 23.04.2014 07:53:19
Member · 209 commentsVajadzētu, lai autovadītājs pamēģina ar 50km/h pabraukt pa ielu, kur priekšā vidēji uz 10km/h puse citu auto brauktu krustām šķērsām kā ienāk prātā, pie tam nerādot absolūti nekādus signālus. Ā un vēl vietām brauktuve tiktu sašaurināta līdz vienai joslai, kur jāizmainās ar ar bretimbraucšajiem. Tad varbūt saprastu, ko nozīmē braukt, piemēram, pa Vanšu tilta "veloceliņu".
By blieztunmaukt 23.04.2014 09:29:32
Member+ · 1,548 commentsBy blieztunmaukt 23.04.2014 09:34:33
Member+ · 1,548 commentsja vēl kāds nezin, tad lūk, šodien pēc pusotras stundas ir lieliska iespēja savu sāpi pateikt likumu darinātājiem sejā:
AR VELO-MOTO PARĀDI ATKLĀS SATIKSMES DROŠĪBAS KAMPAŅU UN RĪGAS VELO NEDĒĻU
Arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju ikdienā izvēlas pārvietoties ar velosipēdiem un mopēdiem – vienlaikus palielinās arī ar šiem transportlīdzekļiem saistīto negadījumu un tajos cietušo skaits.
Šogad satiksmes negadījumos bojā gājuši jau divi velosipēdisti, savukārt, salīdzinot ar pagājušā gada trijiem mēnešiem, mopēdu negadījumu skaits ir palielinājies četras reizes.
Esošo situāciju rada gan satiksmes dalībnieku neuzmanība, gan nerēķināšanās ar citiem satiksmes dalībniekiem jeb savstarpējas cieņas trūkums. Lai atgādinātu par velosipēdu un mopēdu atgriešanos uz ceļiem un dotu oficiālu startu velo-moto sezonai, CSDD kopā ar partneriem uzsāk satiksmes drošības kampaņu „Cieņa darbojas!”. Kampaņa tiks sākta līdz ar Rīgas velo nedēļas atklāšanu, kuras laikā plānoti dažādi ar velo saistīti pasākumi.
Aicinām mediju pārstāvjus uz ceļu satiksmes drošības kampaņas
„CIEŅA DARBOJAS!” un RĪGAS VELO NEDĒĻAS atklāšanas pasākumu
TREŠDIEN, 2014.GADA 23.APRĪLĪ, PULKSTEN 11:00
Esplanādē (Brīvības bulvāra pusē, laukumā pie strūklakas)
Programma:
11:00 Pasākuma dalībnieki pulcējas Esplanādē, kur modes māksliniece Elita Patmalniece un body art speciālisti viņiem palīdz sagatavoties parādes braucienam
11:10 Tiek dots starts krāsainajam velo-moto parādes braucienam Rīgas ielās
11:25 Parādes brauciens finišē Esplanādē un tiks sniegta informācija par:
velosipēdu un mopēdu vadītāju aktuālo statistiku, situāciju un tendencēm ceļu satiksmē
izplatītākajiem velosipēdistu un mopēdistu pārkāpumiem, to sekām
izmaiņām likumdošanā un Rīgas domes plānoto velo infrastruktūras attīstību
Rīgas velo nedēļas aktivitāšu programmu
Velo-moto parādē piedalīsies un aktuālo informāciju sniegs:Anrijs Matīss, satiksmes ministrs
Andris Lukstiņš, CSDD valdes priekšsēdētājs
Normunds Krapsis, Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks
Nils Ušakovs, Rīgas domes priekšsēdētājs
Toms Ērenpreiss, Rīgas velo nedēļas pārstāvis
aktīvākie Rīgas velosipēdu un mopēdu braucēju apvienību pārstāvji
By buzic 65 23.04.2014 12:05:23
Member · 1,159 commentsNobraucu gar Esplanādi. Biju kādas 15 minūtes pāri 11. Amatpersonas, nomainot viena otru pie mikrofona, teica patētiskas runas. Sapratu, ka jau šovasar mūs, tos, kuri pa pilsētu pārvietojas ar velosipēdiem, sagaida piena upes ar ķīseļa krastiem. Klausītāju-velomīļu bija labi ja daži desmiti, tikpat daudz bija mēdiju pārstāvju. Nesapratu, kas ar to parādi - vai nu biju jau nokavējis, vai bija mainīti plāni, bet tādu es nepieredzēju.
No visa pasākuma sev paņēmu atziņu, kura šķita visvērtīgākā: Kopējā satiksmē izturēsimies ar savstarpēju cieņu viens pret otru.
By KKTK 14.04.2014 16:41:24
Member+ · 2,298 comments