http://www.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40319541
ir daži interesanti punkti, piemēram:
209. Velosipēdu vadītājiem aizliegts:
...
209.6. braukt ar velosipēdu pa pārējiem transportlīdzekļiem paredzēto brauktuvi ja uz ceļa iekārtota velojosla, velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš;
By KasparsZ 10.04.2014 16:44:25
Member · 473 commentsNekas izcils nav, bet, prieks, ka pāris lietas kustās uz priekšu...
Prezentācija šeit http://csdd.lv/lat/noderiga_informacija … /?doc=2438
Last edited by KasparsZ (10.04.2014 16:44:58)
chủ nghĩa phát xít
By vitamiins_xc 10.04.2014 16:50:50
Member+ · 2,831 commentsnu es piekasītos pie "pa pārējiem transportlīdzekļiem paredzēto brauktuvi". Tādas LV nemaz nav
Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™
By waldis 10.04.2014 17:22:23
Member · 209 comments200. Velosipēda vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību, bet, šķērsojot brauktuvi pa ietves vai nomales iedomāto turpinājumu, vai gājēju pāreju, – ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Velosipēda vadītājam pirms brauktuves šķērsošanas pa ietves vai nomales iedomāto turpinājumu laikus jāsamazina braukšanas ātrums, bet pirms brauktuves šķērsošanas pa neregulējamu gājēju pāreju jāaptur velosipēds. Šķērsojot brauktuvi pa ietves vai nomales iedomāto turpinājumu, velosipēda vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.
un vēl šitais.. Braucot pa veloceļiem un gājēju/veloceļiem vai trotuāriem visas ielas saāk galvenās, izņemot izbrauktuves no blakusteritorijām ..
By KasparsZ 10.04.2014 17:23:11
Member · 473 commentsĪstenībā - jā...
1.8. brauktuve — ceļa daļa, kas paredzēta transportlīdzekļu braukšanai. Ceļam var būt vairākas brauktuves, kuras norobežotas ar sadalošajām joslām vai barjerām;
tātad, brauktuve pēc definīcijas ir paredzēta visiem transportlīdzekļiem.
Bet anyway stulbums, vai tiešām CSDD neviens nav redzējis šo klipiņu. https://www.youtube.com/watch?v=bzE-IMaegzQ
chủ nghĩa phát xít
By averza 10.04.2014 18:52:47
Member++ · 5,039 commentsDiemžēl labāku vārdu par "stulbenis" nevaru lietot attiecībā uz personu, kas ir atbildīga par 209.6. punkta ieviešanu. Labs darbiņš padarīts, apsveicu!
Iedomājieties, scenārijs. Es mierīgi braucu pa brauktuvi ar velo. Te pēkšņi no kādas vietas sākas gājēju-velo-celiņš. Man ir kaut kā uz viņu jātiek (jālec pāri apmalei, varbūt jāvelk veļuks pāri margai - uz tiltiem tādas tiešām arī būs, jāškērso zāliens u.tml.) un jābrauc pa celiņu. Pēc 100 metriem manā maršrutā jāgriežas pa kreisi prom no šī celiņa, vai arī tas vienkārši izbeidzas (Latvijā nav retums). Tad man jāpārkārtojas atpakaļ uz ielu (margas, apmales, zālāji, jādod ceļš automašīnām utt.). Ļoti ērti.
Nākamais scenārijs. Pieņemsim, ka Vanšu tilts tiek atstāts bez izmaiņām (neierīko velojoslu). Man ir jātiek uz Kalnciema/Slokas krustojumu, braucot no Nacionālā teātra. Pie krustojuma ar Citadeles ielu pamanu, ka blakus ir taču velo-gājēju-celiņš. Kā lai es uz to tieku? "Nav mana problēma", teiks ceļu policists. OK, nākamreiz zināšu, ka tur ir tas celiņš un braukšu pa to. Un tagad pasakiet, kāda velna pēc man būtu jābrauc lejā uz Ķīpsalu, jāšķērso papildus 4 gājēju pārejas, lai tiktu uz minēto krustojumu un jāveic liels nevajadzīgs līkums.
Nerunāsim detaļās nemaz par scenārijiem kā pilns gājēju-velo-celiņš ar ļaudīm, saparkotiem auto, bedrēm, apmalēm, bīstamām iebrauktuvēm uz pagalmiem, sliktu apgaismojumu (salīdzinot ar brauktuvi, kas ir labāk apgaismota).
Un kāda šim punktam ir doma? Ja veloceliņš būs ērts un kvalitatīvs, tad to tāpat visi izmantos un neviens pa brauktuvi nebrauks. Uz to tad arī vajadzētu tiekties, nevis ieviest nepārdomātus ierobežojumus. Acīmredzot lēmumu pieņēmēji neapzinās, ka ir daļa velobraucēju, kas nevis izmanto velo, lai vasarā saulītē nesteidzīgi pavizinātos, bet kā ikdienas transportlīdzekli (sevišķi kurjeri).
By KasparsZ 10.04.2014 19:16:04
Member · 473 commentsaverza, tas punkts nav ieviests, tas ir papildināts.
Pašreizējie csn.
230. Velosipēdu vai mopēdu vadītājiem aizliegts:
230.6. braukt ar velosipēdu pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš;
Šķiet, ka veloaktīvisti esam nedaudz nolažojuši, ka pieļāvām tādas izmaiņas....
chủ nghĩa phát xít
By 321 10.04.2014 20:57:47
Member · 6,357 commentsDažam velo celiņam ir smukas augstas uzbrauktuves visis apsveicu!
By averza 10.04.2014 21:04:31
Member++ · 5,039 commentsZinu, ka ir tas punkts. Bet vismaz varēja strīdēties par to, kas ir "velosipēdu ceļš". Britiem jau nav labāk - aizliegts braukt pa ietvi.
By kalns_rsi 10.04.2014 21:48:55
Member · 522 commentsEs nekādigi nevaru saprast kā var eksistēt tāds veidojums, kā velosipēdistu un gājēju ceļš kopā apvienots? Tad jau varbūt dzeldzeļa tilts pēc identiskas loģikas varētu būt vilciena/gājēja tilts utt. Manu prāt tas ir kaut kas diezgan ļoti bīstams, protams, tajā jaukajā prezentācijā nav statistikas par velo-gājēju sadursmēm un to ka to skaits krietni palielinātos, ja apzināti saliek velosipēdistus vienā plūsmā ar gājējiem, kur velosipēda ātrums vairāks reizes pārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Savukārt "vecajā" sistēma, kad velosipēdists var brīvi pārvietoties kopā ar citiem transportlīdzkļiem ( pat ja blakus ir bīstamais velo-gājēju ceļš) kuru ātrums ir līdzīgs vai nedaudz lielāks un kulturāli braucot ir paredzema katra transportlīdzekļa braukšanas trajektorija (pagreiznieni, bremžu signāli utt.) un sadursmes risks ir daudz mazāks, tiek aizliegta.
By KasparsZ 10.04.2014 21:51:36
Member · 473 commentsAverza,un kas tur slikts, ka pa ietvēm aizliegts braukt? o.0 Nosaukums IETve pasaka visu...
chủ nghĩa phát xít
By makaroni 10.04.2014 22:16:42
Member · 924 comments209. Velosipēdu vadītājiem aizliegts:
209.6. braukt ar velosipēdu pa pārējiem transportlīdzekļiem paredzēto brauktuvi ja uz ceļa iekārtota velojosla, velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš;
Tas būs tiešām sāpīgi. Viņi tur gadījumā neaizmirsa vēl pieminēt ceļam piegulošās taciņas, pasāžas, vārtrūmes un stāvlaukumus? Arī it-kā velosipēds lien cauri..
Bet ja nopietni, tas nozīmēs, ka būs iegansts neizbūvēt kvalitatīvu infrastruktūru, jo visi kas negribēs lauzt spieķus un klapēt gājējus uz esošajiem brīnumiem pēc būtības skaitīsies likumpārkāpēji. Vairāk kašķu ar šoferiem, kas šo punktu nekautrēsies bāzt sejā kur vajag un kur nevajag, lielās škrobis un konflikts ar gājiejiem u.c. veloceliņu bloķētājiem.
By buzic 65 10.04.2014 22:17:14
Member · 1,159 commentsAverza,un kas tur slikts, ka pa ietvēm aizliegts braukt? o.0 Nosaukums IETve pasaka visu...
protams!! lai 6 gadīga meitene brauc pa Akmens tilta brauktuvi, jo ietve, redz ir IETVE!!!
By KasparsZ 10.04.2014 22:20:27
Member · 473 commentsAverza,un kas tur slikts, ka pa ietvēm aizliegts braukt? o.0 Nosaukums IETve pasaka visu...
protams!! lai 6 gadīga meitene brauc pa Akmens tilta brauktuvi, jo ietve, redz ir IETVE!!!
Atkal viens gudrinieks izlasa vienu teikumu un saprot bez konteksta. Mēs par Angliju runājam. Vācies no šejienes, ja neesi sirdī velosipēdists.
Uzrakstīju CSDD un MK par to punktu, to tiešām vajadzētu izņemt... Lai pamēģina neizņemt...
Last edited by KasparsZ (10.04.2014 22:23:23)
chủ nghĩa phát xít
By buzic 65 10.04.2014 22:24:00
Member · 1,159 commentsklau, KasparZ!! es Tevi neapvainoju! tikai nocitēju Tavu izcilo pērli!
un ne jau Tu man stāstīsi, kas man jādara!
iemācies vienreiz draudzēties ar galvu!!
By KasparsZ 10.04.2014 22:42:40
Member · 473 commentsEs tevi arī neapvainoju, tikai apbrīnoju. Gudriniekus un ģēnijus visi parasti apbrīno.
chủ nghĩa phát xít
By waldis 10.04.2014 22:57:47
Member · 209 comments... vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš...
Bet interesanti, kas ar to domāts? Ietve ar uzzīmētu veloceļu, vai piem. Jūrmalas veloceļš, kas arī ir gājēju/velosipēdu ceļš ??
Ietve tomēr ir ietve un nevis gājēju ceļš ...
By waldis 10.04.2014 23:13:54
Member · 209 comments1.14. gājēju ceļš — atdalīts ceļš vai ceļa daļa, kas paredzēta gājējiem un apzīmēts ar 415.ceļa zīmi;
1.15. gājēju pāreja — brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 537. un 538.ceļa zīmi un (vai) 931.ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei;
1.16. gājēju un velosipēdu ceļš — atdalīts ceļš vai ceļa daļa, kas paredzēts gājējiem un braukšanai ar velosipēdu un apzīmēts ar 419. vai 421.ceļa zīmi;
1.17. ietve — ceļa daļa, kas paredzēta gājējiem. Ietve piekļaujas brauktuvei vai ir atdalīta no tās;
1.18. kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš- atdalīts ceļš vai ceļa daļa, kas paredzēts jauktai gājēju un velosipēdu satiksmei un apzīmēts ar 417. ceļa zīmi;
Tomēr, iespējams, ietve ar veloceļu nav gājēju un velosipēdu ceļš..
Bet izbraucot no Rīgas Siguldas virzienā ir
Last edited by waldis (10.04.2014 23:15:56)
By Bigfish 10.04.2014 23:30:38
Member · 524 commentshttp://www.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40319541
ir daži interesanti punkti, piemēram:
209. Velosipēdu vadītājiem aizliegts:
...
209.6. braukt ar velosipēdu pa pārējiem transportlīdzekļiem paredzēto brauktuvi ja uz ceļa iekārtota velojosla, velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš;
Es vienīgais neatrodu ceļa definīciju tajos noteikumos? Respektīvi, kur tad beidzas tas "ceļš" uz kura iekārtota velojosla, velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš? Un ja kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš atrodas teiksim 50m no braucamās daļas, tas joprojām ir viens ceļš?
By averza 11.04.2014 01:51:37
Member++ · 5,039 commentsAizmirsu vēl pieminēt VEF tiltu...
Atbildot uz "kas tur slikts": uzskatu, ka "drošības" ierobežojumi ir ekvivalenti visu cilvēku likšanai vienā maisā. Piemēram, kādam tur augšā šķiet, ka pa veloceliņiem braukt visiem būs labāk, tāpēc aizliedz braukt pa ietvi (Lielbritānijā). Bet cilvēki ir dažādi, noteikti atradīsies tādi, kuri ērtāk, drošāk jutīsies uz tās ietves (varbūt ne ekskluzīvi uz ietves, bet maršruta noteiktos posmos).
Tas pats ar veloceliņiem Latvijā un šo 209.6 punktu. Tipa "mēs zinām labāk". Tas ir tas pats, kas pateikt, ka nedrīkst braukt ar ratiem lielākiem par 26", jo redz man šķiet, ka tā būs visiem drošāk. BMXus varētu aizliegt. Un tā tālāk.
By KasparsZ 11.04.2014 08:03:13
Member · 473 commentsPa ietvi LV tik ātri nevajadzētu aizliegt braukt, bet noteikt ātruma ierobežojumu gan. Ja gribi braukt pa ietvi - pērc spidometru... Jo lielākas problēmas rada ātrumu attiecība 1:5(uz ietves), nekā 1:2,5 (uz brauktuves) Es ministrijai un CSDD arī uzprasīju, kāda ir pašreizējā jēga terminam "kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš". Jo vienīgā jēga, ko redzu, ir tāda, ka tiek aizliegts braukt pa blakus esošiem ceļiem. Bet vai tādēļ bija nepieciešama speciāla zīme un noteikums? Ir taču zīme "Velosipēdistiem braukt aizliegts". Kādas problēmas tādu uzstādīt?...
chủ nghĩa phát xít
By Brakkis 11.04.2014 08:20:08
Member+ · 958 commentsEs nekādigi nevaru saprast kā var eksistēt tāds veidojums, kā velosipēdistu un gājēju ceļš kopā apvienots? Tad jau varbūt dzeldzeļa tilts pēc identiskas loģikas varētu būt vilciena/gājēja tilts utt. Manu prāt tas ir kaut kas diezgan ļoti bīstams, protams, tajā jaukajā prezentācijā nav statistikas par velo-gājēju sadursmēm un to ka to skaits krietni palielinātos, ja apzināti saliek velosipēdistus vienā plūsmā ar gājējiem, kur velosipēda ātrums vairāks reizes pārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Savukārt "vecajā" sistēma, kad velosipēdists var brīvi pārvietoties kopā ar citiem transportlīdzkļiem ( pat ja blakus ir bīstamais velo-gājēju ceļš) kuru ātrums ir līdzīgs vai nedaudz lielāks un kulturāli braucot ir paredzema katra transportlīdzekļa braukšanas trajektorija (pagreiznieni, bremžu signāli utt.) un sadursmes risks ir daudz mazāks, tiek aizliegta.
Pilnīgi pievienojos!
Un Buzic65 - mācies saskatīt sarkasmu un dīvainus apzīmējumus (o.0) postos - tie šad tad arī k-ko nozīmē, un, iespējams, pagriež cilvēka uzskatu pilnīgi pretēji...
Last edited by Brakkis (11.04.2014 08:20:34)
"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv
By 321 11.04.2014 09:07:34
Member · 6,357 commentsPa brauktuvi parasti brauc tie kas nebaidās tur braukt un brauc ikdienā, zinot ka braukšana pa gājēju celiņu ir piedzīvojumu pilna.
Tiešām neredzu daudzus kas brauktu tur kur es braucu pa brauktuvi, bet sportiskāki cilvēki uz gājēju celiņa izskatās smieklīgi...
By averza 11.04.2014 09:36:44
Member++ · 5,039 commentskāda ir pašreizējā jēga terminam "kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš"
Jēga tāda, ka uz ietves gājēji var iet visā tās platumā un nav jāvācas malā, ja pretī vai no aizmugures brauc velo. Uz kopīgā tiesības to izmantot ir vienādas abām pusēm.
By KasparsZ 11.04.2014 10:14:21
Member · 473 commentsaverza, nu nav tā! nejauc ar sadalītu gājēju un velosipēdu ceļu. "kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš" ir, piemēram, Vanšu tilta labā puse. Tur arī gājēji drīkst iet visā platumā un nekur viņiem nav jāvācas.
Ir tā, ka "kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš" = ietve + aizliegums braukt pa paralēlo brauktuvi
chủ nghĩa phát xít
By vitamiins_xc 11.04.2014 10:22:05
Member+ · 2,831 commentsja nav šis - tad var braukt... Pat pa maksas bāni.
Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™
By averza 11.04.2014 10:51:24
Member++ · 5,039 commentsaverza, nu nav tā!
Lai šiem vārdiem būtu kāda jēga, lūdzu, konkrētus CSN punktus studijā. Reku es vienu atradu:
224. Velosipēdu un mopēdu vadītājiem pa ceļu atļauts braukt vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai. [..] Netraucējot gājējus un citus ceļu satiksmes dalībniekus, atļauts braukt nomali, bet velosipēdu vadītājiem – arī pa ietvi, kā arī šķērsot brauktuvi pa regulējamām gājēju pārejām. Braucot pa ietvi, velosipēda vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību.
Lūk, šie noteikumi nav attiecināmi uz gājēju-velo-ceļu. Tātad uz tā es drīkstu traucēt gājējus un braukt ar ātrumu, kas apdraud drošību
By waldis 10.04.2014 16:43:05
Member · 209 comments