Žēl, ka galva neielīda kadrā, bet man liekas, ka galva viņam zemi tāpat nebūtu skārusi...
Es līdzīgi metu kūleni SEB Smiltenē un ķivere man zemi nesasniedza.
Un vēl, vakar par ķiverēm aizdomājos:
Man ir 4 ķiveru veidi - velo, slēpošanas, moto, mežinieka
Un tad padomāju, kāpēc es viņas izmantoju:
Velo - sacensībās un treniņos, kur iespēja nokrist liela, esmu kritis, bet ķiverei tāpat ne skrambas. Tiešām lieku, lai aizsargātu smadzeni, ja kas. Bet uzskatu, ka IKDIENĀ VIZINOTIES tā ir pārāk liela piesardzība un neērtības. Salīdzināms ar staigāšanu ķiverē lāsteku laikā.
Slēpošanas - nopirku, kad taisījos "freestailu" lēkāt, nedaud paākstījos un tagad svaidās. Slēpoju no 1986 gada, ir bijušas vairākas trīces bērnībā, bet tas neatsver neērtības. AAA - vēl biju uzlicis, kad pārs gadi atpakaļ 1o reiz pa krācēm laidu. Bet tad sapratu, ka LV tas nav nepieciešams.
Moto, ja tā padomā, lieku pārsvarā dēļ CSN, skaņas izolācijas un kukaiņiem, jo bērnībā braukājām un esmu lidojis pār stūri bez ķiveres - dzīvs un nesavainots, bet pie tagadējiem ātrumiem ķivere tik palīdz saturēt kopā, lai mediķiem vieglāk salasīt...
Meža ķivere - lieku pļaujot ar trimmeri, jo ir labas ausis un stikls klāt - skaņai un acīm. Savādāk - ziemā salst, vasarā svīst, aizsedz skatu, krīt nost u.t.t.
Ātri savelkot pieredzi kopā secinu, ka mani ķivere būtu glābusi no pārs satricinājumiem bērnībā slēpojot uz kalna, bet tāpat visnopietnāko smadzeņu trīci es dabūju skolā sporta stundā!
Tā ka no visa neizsargāsies! Tāpēc ķiveri, un citus drošības aprīkojumus, jālieto paaugstinātas traumas iespējamības gadījumos, par kādu nevajadzētu būt ikdienas velobraukšanai.
Last edited by Brakkis (10.04.2013 14:17:20)
"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv
By DZ 10.04.2013 14:17:19
Member · 3,501 commentsPirms gadiem kādā žurnālā lasīju rakstu par meiteni, kura pie Lielupes tilta, pastaigu režīmā baucot, saskrējās ar kādu vīrieti(abi uz velo). Rezultātā krita un ļoti nopietni sasita galvu pret apmali. Pēc vairākiem slimnīcā pavadītiem mēnešiem meitene no jauna mācījās staigāt.
Man Tev pastāstīt gadījumumus, kad gājēji vai autovadītāji gūst galvas traumas? Domājams, ka ar beigsies diska vieta serverī, kur glabājas šis forums...
Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv
By DZ 10.04.2013 14:19:36
Member · 3,501 commentsVarbūt pamēģiniet sadalīt vecumu, atbildību, vietu.
Dzīvojamā zona:
*Drošību bērniem dzīvojamā zonā atstājiet izvērtēt vecākiem.Uz ceļa:
*Līdz 12 g.v. nosaka likums kā obligātu valkāt ķiveri.
*No 12+ g.v. drošību izvērtē vecāki. Iespējams, ka bērns būs jau pieradis valkāt ķiveri un ar to jutīsies droši un ērti.
*Pieaugušie tāpēc ir pieaugušie, lai paši izvērtētu savu drošību.
Līdz 12 g.v. uz ceļa vispār nedrīkst atrasties!!!
Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv
By duuzis 10.04.2013 14:24:56
Member · 461 commentsTas ir pīīīī, lai neteiktu vairāk. Cilvis satādījis brošūru par dorošu velobraukšanu un pats propogandē braukšanu bez ķiveres! Nu kur vēl tālāk! Neliec, ja negribi, bet nebazūnē, ka tas nav nepieciešams! Tad jau mašīnā drošības jostu ar var nelikt, jo tak jūtubē vatr atrast video, kur pacients izgāžas no pepelaca un paliek dzīvs, kā arī gan jau ka ir pazīstams onkulis, nu tas no garāžu kooperatīva, kas savulaik avarēja ar moskviču un palika dzīvs tikai tāpēc, ka nebija piesprādzējies, jo izkrita no autiņa ārā, a mašiņš ievēlas upē un noslīka. Nu labi, kad dzenās dragraisu, tad uzliks to jostu, a pēc piena braucot tak nevajag, ne? Tā kaukā...
Ir reklāma pa teļļuku, neatceros ko reklamēja, bet čalīts stāsta, ka tad, kad bija jauns, viss vija pie kājas - dzēra, tetovējās utt, a tagad pieaudzis un sācis domāt. Gan jau autors ar pieaugs.
Par brošūru: stipri par garu, par daudz teksta, par maz bilžu. Mācību līdzeklis OK, bet na kā izdales materiāls. Uz skolām var aizsūtīt.
By Brakkis 10.04.2013 14:29:40
Member+ · 958 commentsTas ir pīīīī, lai neteiktu vairāk. Cilvis satādījis brošūru par dorošu velobraukšanu un pats propogandē braukšanu bez ķiveres! Nu kur vēl tālāk! Neliec, ja negribi, bet nebazūnē, ka tas nav nepieciešams! Tad jau mašīnā drošības jostu ar var nelikt, jo tak jūtubē vatr atrast video, kur pacients izgāžas no pepelaca un paliek dzīvs, kā arī gan jau ka ir pazīstams onkulis, nu tas no garāžu kooperatīva, kas savulaik avarēja ar moskviču un palika dzīvs tikai tāpēc, ka nebija piesprādzējies, jo izkrita no autiņa ārā, a mašiņš ievēlas upē un noslīka. Nu labi, kad dzenās dragraisu, tad uzliks to jostu, a pēc piena braucot tak nevajag, ne? Tā kaukā...
Ir reklāma pa teļļuku, neatceros ko reklamēja, bet čalīts stāsta, ka tad, kad bija jauns, viss vija pie kājas - dzēra, tetovējās utt, a tagad pieaudzis un sācis domāt. Gan jau autors ar pieaugs.
Par brošūru: stipri par garu, par daudz teksta, par maz bilžu. Mācību līdzeklis OK, bet na kā izdales materiāls. Uz skolām var aizsūtīt.
Kāpēc velosipēds tiek ielikts pie tādiem ātrumiem, kā auto, moto, kaut vai kalns, ja runa iet par PARASTO braukāšanu, kur ātrumi lielākai daļai ir +-15kmh un augstums no zemes tikpat, cik stāvot kājās.
Tad jau skrienot ar jāliek ķivere, ceļu sargi, elkoņu sargi!!!
"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv
By Chris_B 10.04.2013 14:32:45
Member · 259 commentsTad jau mašīnā drošības jostu ar var nelikt, jo tak jūtubē vatr atrast video, kur pacients izgāžas no pepelaca un paliek dzīvs, kā arī gan jau ka ir pazīstams onkulis, nu tas no garāžu kooperatīva, kas savulaik avarēja ar moskviču un palika dzīvs tikai tāpēc, ka nebija piesprādzējies, jo izkrita no autiņa ārā, a mašiņš ievēlas upē un noslīka. Nu labi, kad dzenās dragraisu, tad uzliks to jostu, a pēc piena braucot tak nevajag, ne? Tā kaukā...
Ar to sprādzēšanos/nesprādzēšanos - cilvēki nepadomā, ka tie, kuri nepiesprādzējušies izdzīvo un vēlāk ir spējīgi par to citiem palielīties, ir tikai niecīga daļa no pārējiem, kuri tomēr miruši, jo nav bijuši piezprādzējušies. Viņi par savu pieredzi ar nesprādzēšanos vairs nevar padalīties...
Bezjēdzīga diskusija, ww var pats par sevi priecāties un troļļot tālāk.
P.s. Ja tiec veloveikalā uz interviju, saki, ka ķiveres jāņem ārā no pārdošanas - tā cilvēki vairāk pirks velosipēdus (tev ir pētījums). Savādāk ienāk iekšā veikalā, visur redz plakātus ar cilvēkiem ķiverēs un ķiveres plauktos, ka nesabīstās un vēl trieku nenoķer no bailēm pārvietoties ar velo.
Victory Loves Preparation
By parazutis 10.04.2013 15:00:43
Member+ · 757 commentsKāpēc velosipēds tiek ielikts pie tādiem ātrumiem, kā auto, moto, kaut vai kalns, ja runa iet par PARASTO braukāšanu, kur ātrumi lielākai daļai ir +-15kmh un augstums no zemes tikpat, cik stāvot kājās.
Tad jau skrienot ar jāliek ķivere, ceļu sargi, elkoņu sargi!!!
Tak izlasi autora ielikto peetiijumu no Australijas. Ar velo ir biistamaak parvietoties nekaa ar moci
->DZ
liidz 12 gadiem var braukt pa shoseju pieaugusho pavadiibaa, cik atceros CSN
By Brakkis 10.04.2013 15:12:43
Member+ · 958 commentsKāpēc velosipēds tiek ielikts pie tādiem ātrumiem, kā auto, moto, kaut vai kalns, ja runa iet par PARASTO braukāšanu, kur ātrumi lielākai daļai ir +-15kmh un augstums no zemes tikpat, cik stāvot kājās.
Tad jau skrienot ar jāliek ķivere, ceļu sargi, elkoņu sargi!!!Tak izlasi autora ielikto peetiijumu no Australijas. Ar velo ir biistamaak parvietoties nekaa ar moci
->DZ
liidz 12 gadiem var braukt pa shoseju pieaugusho pavadiibaa, cik atceros CSN
Nuja - Autrālijā tak ķenguri un antilopes ar, varbūt! Ar moci vismaz aizmukt var.
Irākā ar bruņuvestēm esot drošāk!
Last edited by Brakkis (10.04.2013 15:13:28)
"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv
By kašķis 10.04.2013 16:04:31
Member · 1,210 commentsPrincipā, trijos naktī šķērsot labi pārredzamu krustojumi pie sarkanās gaismas ir droši (ja neskaita iespēju uzrauties uz CP) un galvenais ērti. Bet man tomēr nav drosmes pārliecināt citus ka tā ir laba doma.
Drusku par citu tēmu.
Divu joslu brauktuve. Krustojumā no kreisās joslas atļauts braukt tikai taisni, bet no labās tikai pa labi. Kā pareizi braukt ar velo, ja man vajag taisni?
Last edited by kašķis (10.04.2013 16:05:03)
By Papuass 10.04.2013 16:28:07
Member+ · 2,978 commentsJa satiksme atļauj un šķiet, ka esi pietiekami redzams, laicīgi ieņem labo malējo stāvokli kreisajā joslā. Ja ir bīstami, pārvācies uz trotuāru un ielu šķērso ar gājējiem. Ja krustojums šķiet bailīgs, neiekļauj to savā regulārajā maršrutā.
By uvis 10.04.2013 18:41:56
Member · 98 commentsNo sākuma bija jautri, tad tagad jau ir skumji. Katram ir tiesības uz viedokli, bet to nevajag uzspiest citiem.
Ir 2 kategorijas:
a) lieto ķiveri (tie kas domā par savu drošību un bērni);
b) nevalkā ķiveri (jūtas neērti, žēl naudas, nav obligāti un wrongway).
Papīrs pacieš visu, to statistiku var sarēķināt kā tik gribas, bet skaļi bļaut, ka ķiveres nenēsāšana dod lielāku drošību- wtf?
Es vēl saprastu, ka censtos apgalvot, ka ķivere neko nedod kritiena gadījumā (99 no 100 kritējiem bija tādas pašas traumas).
Tad jau taisām mašīnas bez virsbūvēm- visi tak brauks mierīgi, jo katra sadursme būs letāla, trepes bez margām- visi ies uzmanīgi un nekad nepaklups, un vispār STS dabū tikai tie, kas lieto prezervatīvu, karuseļos parasti izkrīt tie, kas piesprādzējās, izpletņlēcēji nositās tikai tie, kam ir 2 izpletņi un kuģi nogrimst tikai tie, kam ir glābšanas vestes un laivas.
Es piekritīšu tam viedoklim, kas bija pašā sākumā, ja ir kaut 0,1 % iespēja, ka tas man palīdzēs, to atstarotāju kāds pamanīs un es tikšu uz mājām, tad to vajag. Un jā- man nav ķiveres, jo pagaidām neesmu atradis ērtu priekš savām optiskajām brillēm/galvas.
Viedoklis subjektīvais.
By Maijux 10.04.2013 20:15:58
Member · 58 commentsVarbūt pamēģiniet sadalīt vecumu, atbildību, vietu.
Dzīvojamā zona:
*Drošību bērniem dzīvojamā zonā atstājiet izvērtēt vecākiem.Uz ceļa:
*Līdz 12 g.v. nosaka likums kā obligātu valkāt ķiveri.
*No 12+ g.v. drošību izvērtē vecāki. Iespējams, ka bērns būs jau pieradis valkāt ķiveri un ar to jutīsies droši un ērti.
*Pieaugušie tāpēc ir pieaugušie, lai paši izvērtētu savu drošību.Līdz 12 g.v. uz ceļa vispār nedrīkst atrasties!!!
DZ - nepiesienies sīkumiem
Tā arī biju domājusi, ka uz ceļa līdz 12 g.v. brauc pieaugušo pavadībā ar ķiveri kā to nosaka likums.
Svarīgs nav mūsu darbu lielums, bet gan mīlestības daudzums, ko mēs ieliekam savos darbos.
By kašķis 11.04.2013 09:05:01
Member · 1,210 comments"Ārpus apdzīvotām vietām, uz lielceļiem, šosejām jāatceras, ka
automašīnu ātrums ir ievērojami lielāks nekā pilsētā, tāpēc veikt kreiso
pagriezienu ir ļoti bīstami. Tādēļ šādā krustojumā brauktuvi ieteicams
šķērsot tikai no labās malas."
Principā jau CSN 228. punkts to prasa, tāpēc vārds "ieteicams" šeit nav īsti vietā.
By OnkulisBobs 11.04.2013 13:20:52
Member · 3 commentsBeidzot!!! publiski tiek izskaidrota braukšana krustojumos. Ar to domāju CSN 138. punkta vienīgo saprātīgo interpretāciju (31., arī 25. un 27. attēlos).
Taču šī punkta zināšana velosipēdistam ir dzīvībai bīstama un vēl gadus N neiesaku izmantot savas tiesības "uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmē izpildīs noteiktās prasības." Tieši tā, acu kontakts, jo...
Lielas acis iepletīs vairums autovadītāju (Timrots tai skaitā, http://tv.delfi.lv/video/rTLXM0tx/) un
par lielu nožēlošanu - arī policija.
Uzskatu, ka materiāls ir ļoti labs mācību līdzeklis skolām un ieinteresētām personām. Ar neieinteresētajiem jākomunicē citādi, lai vispirms vispār uzsēstos uz riteņa. Turklāt nedomāju, ka mārketinga vārdā būtu jāziedo kāda no sadaļām.
Doma par izplatīšanu CSDD laba, bet noderētu arī policijā, Zebrā un autoskolās.
Liels paldies par darbu un rezultātu!
By OnkulisBobs 11.04.2013 13:24:00
Member · 3 commentsIr arī daži ieteikumi.
Varbūt noderētu izmaiņas struktūrā. Šobrīd ievērota hronoloģija pēc braucēja - sākot no mazākajiem braucējiem, pasažieriem (3.nod.). Bet tā patiesībā orientēta uz (jaunajiem) vecākiem. Vajadzētu sākt no skolēna un beigt ar vecākiem.
22. attēls ir maldinošs. Velosipēdistam būtu jāuzliek sarkans X.
32. attēla skaidrojumā pievienojos averza. Velosipēdists brauc pa ietvi! Kā skaidrotu, ja velisopēdists pa ietvi brauktu pretējā virzienā?
30. attēla skaidrojumam tā pati problēma, tie būtībā ir vienādi, jo uz ietves velosipēdistu ceļš regulē attiecības vienīgi ar gājējiem.
Rezultātā rodas jautājums arī par 26. attēla pareizību.
Mans viedoklis ataino tikai manu ideju par drošu pārvietošanos ar velo. Šī ir pelēkā zona, kas CSN nav skaidri izklāstīta, bet būtu bīstami pielietot principu, ka velosipēdists uz ietves ir priviliģētāks par gājēju uz ietves. Mašīna to nesapratīs.
Cits jautājums ir par velosipēdistu uz brauktuves ar vai bez atdalošās joslas.
By parazutis 11.04.2013 13:46:02
Member+ · 757 commentsVai kāds pie reizes varētu paskaidrot par Brīvības ielas veloceliņu, piemēram krustojums pie Alfas.
Iedegas zaļas velo luksofors, skaidrs - braucam
Iedegas sarkanais velo luksofors, bet blakus gājējiem joprojām deg zaļais vīriņš. Vai es drīkstu, kā pēc notiekumiem teikts, gājēju ātrumā nenokāpjot no velo, PA ZEBRU, nevis veloceliņu, šķērsot šo krustojumu?
By Duff 11.04.2013 14:08:46
Member · 449 commentsVai es drīkstu, kā pēc notiekumiem teikts, gājēju ātrumā nenokāpjot no velo, PA ZEBRU, nevis veloceliņu, šķērsot šo krustojumu?
jap
By vitamiins_xc 11.04.2013 14:16:54
Member+ · 2,832 commentsgājēja ātrums nav noteikts iekš `bībeles`, tātad drīkst jebkādu
Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™
By KasparsS 11.04.2013 14:33:14
Member+ · 2,280 commentsVai es drīkstu, kā pēc notiekumiem teikts, gājēju ātrumā nenokāpjot no velo, PA ZEBRU, nevis veloceliņu, šķērsot šo krustojumu?
jap
Nedrīkst, jo blakus ir veloceliņš. Tas attiecas tikai uz tām vietām, kur blakus nav veloceliņš.
To neizdomāju, saku no pieredzes, jo vienreiz nācās pakašķēties ar likumsargiem par šo jautājumu. Lai gan agrāk arī biju uz 99% pārliecināts, ka drīkstu tā šķērsot.
Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs
By OnkulisBobs 11.04.2013 14:44:25
Member · 3 commentsVai es drīkstu, kā pēc notiekumiem teikts, gājēju ātrumā nenokāpjot no velo, PA ZEBRU, nevis veloceliņu, šķērsot šo krustojumu?
jap
Nedrīkst, jo blakus ir veloceliņš. Tas attiecas tikai uz tām vietām, kur blakus nav veloceliņš.
To neizdomāju, saku no pieredzes, jo vienreiz nācās pakašķēties ar likumsargiem par šo jautājumu. Lai gan agrāk arī biju uz 99% pārliecināts, ka drīkstu tā šķērsot.
Bet drīkst nepaslinkot, nokāpt no velo, pārstumt pāri pie rokas un priecīgs braukt tālāk.
By KasparsS 11.04.2013 14:53:30
Member+ · 2,280 commentsBet drīkst nepaslinkot, nokāpt no velo, pārstumt pāri pie rokas un priecīgs braukt tālāk.
Tad jau būs endomondo jāmaina workouts uz Walking
Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs
By Bibo 11.04.2013 15:04:45
Member · 582 commentsA kur tā ideja ir, kāpēc velo tur deg jau sarkanais, kad gājējiem vēl kādu laiku zaļais?
By averza 11.04.2013 18:10:28
Member++ · 5,039 commentsDroši vien lai mašīnas var griezties. Galvenā paradigma uz Brīvības veloceliņa - neļaut mašīnām nogriezties (pa labi), kamēr velo ir zaļš luksis.
By Jurģis404 11.04.2013 19:34:03
Member · 602 commentsKad tur braucu pagaišgad rudenī,tur vispār bija absurda situacija....zaļais luksis velosipedistiem dega pāris sekundes,un deļ tā man sanāca,nobraukt gar mašīnas bamperi pāris centimetrus ar ātrumu ap 30 km/h.Braucot virzienā uz Šmerli pirms Alfas krustojuma,kādus 50 m pirms,iedegas zaļais velo,uzņēmu ātrumu un deguna priekšā iedegas sarkanais,mašīnas sāk kustību ar labo pagriezienu......avārijas situācija,bet toreiz izspruku,domāju ka autovadītājs maigi izsakoties bij sašutis.
Ap Saldus rajonu! LMT-22427537
By averza 11.04.2013 20:21:43
Member++ · 5,039 commentsNoteikti ir arī dzeltenā gaisma.
By Brakkis 10.04.2013 13:57:21
Member+ · 958 comments