Kā pareizi izvelēties ratus uz MTB ja uz tiem tiks likti sliki?

Avatar

By Kykc 23.08.2012 18:25:27

Member · 79 comments

Sakarā ar to ka gribās padarīt savu velosipēdu vairāk universālu, tiek plānots braukt ar slikiem.

Lai katru reizi nemainīt riepas gribētos vienkārši mainīt ratus. Sakarā ar šo domu rodās jautājumi, vai tas ir iespējams?))
Ja ritenim ir 26 rati tad kādus ratus vajag slikiem?
Ja ir v- bremzes tad rati kas ir piemeroti disku bremzēm- atkrīt kā variants?
Lai ātri nomainīt pakaļejo ratu tad tam jābūt ar atbilstošo kaseti?

Budžets pasākumam ~ 100ls.

Ceru uz šo jautājumu paskaidrošanu, jo šajos jautājumos īpaši neorientējos. Paldies.

Last edited by Kykc (23.08.2012 18:32:30)

Avatar

By Slowmo 23.08.2012 18:52:30

Member+ · 1,166 comments

Izvēlies no sākuma slikus un tad skaties, vai konkrētā ratu aploce der attiecīgam riepu platumam. Var gadīties, ka aploce ir par platu.
Vairumā gadījumu disku bremžu rati atkritīs. Ja nu vienīgi ir disku bremžu rumba un v-bremžu aploce.
Kasetei jābūt ar pareizu zobratu skaitu tik varbūt pēc ratu nomaiņas būs nedaudz jāpieregulē aizmugurējais pārslēdzējs. Vēl ieteikums būtu izmantot divas ķēdes. Vienu vienam ratu komplektam, otru - otram. Tad vajag ķēdes ar ātri atvienojamo posmiņu.

Avatar

By Kykc 23.08.2012 19:00:39

Member · 79 comments

Tad  galvenāis skatīties lai būtu v - bremžu aploce.
p.s priekš kam vajag maināmo ķēdi?

Avatar

By Slowmo 23.08.2012 19:09:22

Member+ · 1,166 comments

Ķēde dilst kopā ar kaseti. Noteikti, ka ar vienu komplektu brauksi vairāk kā ar otru, tāpēc nebūs vienāds kasešu nodilums. Ja turēsi ķēdi kopā ar ratu, paildzināsi kasetes un ķēdes mūžu. Citiem vārdiem - divi komplekti (ķēde/kasete) kalpos ilgāk kā divas kasetes un viena pēc otras mainītas ķēdes.

Avatar

By Kykc 23.08.2012 19:12:15

Member · 79 comments

Ok tagad sapratu loģiku. Paldies.

Avatar

By Eduards 24.08.2012 09:38:30

Member# · 2,686 comments

Kasete dilst lēnāk nekā ķēde. Ar trim vai pat vairāk ķēdēm var nobraukt vienu kaseti.

Avatar

By Slowmo 24.08.2012 10:06:08

Member+ · 1,166 comments

Tas jā, bet ķēde dils vēl ātrāk, ja tiks mainīta starp divām dažādām kasetēm.

Avatar

By despecs 24.08.2012 10:25:14

Member · 1,745 comments

imo labāk iepirkt kasetes noņemšanas komplektu(nekā mainīt ķēdes), pats darbiņš prasa pāris minūtes.

PS labāk aizej uz veici vai pie kāda spečuka, lai tev salasa ratus + riepas cik nu platas gribi. Ideāli protams būtu, ja aploces būtu tādas pašas kā otram komplektam, tad nevajadzētu V bremzes regulēt pēc katras maiņas.


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By Inars 24.08.2012 11:11:09

Member+ · 1,303 comments

Nekas nav lētāks un labāks kā otrs velo.

Avatar

By gaga 24.08.2012 11:25:06

Member+ · 2,160 comments

par 100ls grūti būs atrast normālu pilsētas velo, kā arī vajadzīga papildus vieta velo glabāšanai būs

Avatar

By A Vanags 26.08.2012 13:36:01

Local.Auth · 2,110 comments
Slowmo wrote

Tas jā, bet ķēde dils vēl ātrāk, ja tiks mainīta starp divām dažādām kasetēm.

Šeit nu atļaušos nepiekrist. Ķēdes dilšanu nosaka tādi faktori:
1. Ķēdes tīrība
2. Eļļošana
3. Pareiza slēgšanās
4. Kasetes tīrība.

Tieši ķēde ir tā, kas nosaka kasetes dilšanu, nevis otrādāk.
Ja ķēde nav pārlieku izstiepta, un ir normas robežās, tad viņa strādās vienlīdz labi uz dažādām kasetēm, pie nosacījuma, ka kasetes nav izdilušas.


Šmerlis

Avatar

By Vaskis 26.08.2012 15:28:48

Member · 2,612 comments

Citiem mērķiem, cits velo!  tas izklausās stulbi, bet tas ir gudrākais ko darīt, ja šādas idejas parādās.

Droši vien ir daudz maz-normāls mtb, kuru plāns braukt ar slikiem, lai iet ātrāk vai nedilst pumpenes?
Ja žēl pumpenes, tad nopērc universālas-izturīgas riepas pilsētai un slikus šosejas sacenēm(ja vajag ātrumu-sacenēm).
Pa pilsētu darbs mājas, tad nafig pilsētas velo var nopirkt pa 100 ar kapeiciņu? Pēc ziems atmaksāsies, kad sapratīsi ko tehnikai nodara sāls...
Gribi šosejnieku, tad tagad uz rudeni nopērc, kaut uz līzi, tas būs prātīgāk...

P.s
var montēt universālus ratus ar v- aploci un db-rumbām.
divu ratu kopmlektiem, jašakrīt 1:1, jo rumbu platums nav identisks- ātrumi nekad neslēgies ideāli.
nerunājot par tādiem sīkumiem, ka nepiedilušiem zobratiem, ķēdēm.
a ja db, tad vispēr pizdets, katru reizi regulēt, nafig.

Iedomājies vajag uz pilsētu praucu ar pilsētas velo, vajag braucu ar mtb, tieši tik vienkārši, ņem un brauc!