Par kāju garumu jeb - GS vai SGS?

Avatar

By IrenaB 03.03.2007 14:08:42

Member+ · 320 comments

Runa šoreiz nav par riteņbraucēju kājām, bet par aizmugurējiem pārslēdzējiem (šoreiz Shimano). Kā tad tur īsti ir ar to kāju garumu? Kuros gadījumos jāņem īsā (GS) un kuros - garā (SGS) kāja? Pētīju ražotāja specifikāciju un vienīgā atšķirība bija "total capacity", kas garajai kājai ir 43T, bet īsajai - 33T. Ko tas īsti nozīmē - vai tā ir starpība starp priekšējo lielāko zobratu zobu skaitu un aizmugurējo mazāko (manā gadījumā - 44-11=33)? Ja tā, vai tas nozīmē, ka praktiski lielākajā daļā gadījumu var iztikt ar īso kāju, ja vien priekšā nav uzlikti kādi lielāki zobrati? Un kāpēc tad vispār lieto to garo kāju, ja priekšā 44-32-22?

Avatar

By Kaspi4 03.03.2007 14:37:45

Member++ · 2,282 comments

GS parasti iisti labi nav aizmugurejam zobratam virs 30 zobiem. Taa ir taa lieta ko es zinu. Jo garie var "panjemt" vairaak kjeedes. Jaa gonka aatra (reti vajag lietot 7,8,9 parnesumu uz aizm kasetes), var lietot iisos, kuri sleedzas drusku labaak un lauziens mazaaks. Tavaa gadiijumaa kapacitaate vareetu  buut 33, ja paarsleedzeejs XTR, TB lielaakais aizm zobrats 33, bet nevajadzeetu lietot maksimaalo veertiibu.

Kaa man liekas peec teorijas vajadzeetu buut:

1) SEB gonkaas labaak GS
2) Krosos un kaa vieniigaais paarsleedzeejs SGS

Last edited by Kaspi4 (03.03.2007 15:05:58)


Don't argue with an idiot - he'll drag you to his level and beat you with experience

Avatar

By Ansis 03.03.2007 19:45:12

Member++ · 3,689 comments

Kaspi4 sniedza atbildi, teikdams, ka viņš to zin. Es savukārt nevis zinu, bet domāju.

Tātad es domāju, ka "total capacity" ir kopējais zobu skaits (pr + pak), ko pārslēdzēja pirksts var "paņemt sevī". Aplūkojam populārāko pr. zobratu kombināciju, kur lielais ir 44T, mazais 22T. Aizmugurējo T skaitu pagaidām apzīmējam ar burtiem: mazākais "m", lielākais "l". Izrakstām glīti kā 6. klases algebras uzdevumā:

kombinācijas lielākais zobu skaits: 44 + l
kombinācijas mazākais zobu skaits: 22 + m

īsais pirksts ir spējīgs paņemt 33 = 44 + l - 22 - m = 22 + l - m

Tagad par m vērtību. "Bikeris vulgaris" - brīkš-brākš, uzskata par lietojamu arī galīgi šķērsenisko ķēdes stāvokli, viņam m = 11. Savukārt "bikeris delicatis" ņem vērā tehnisko ieteikumu, ka pak. drīkst likt tikai 3. mazāko, ja pr. ir mazākais, viņam m = 13. Ievietojot m = 13:

l = 33 - 22 + m = 24

Tātad ar īso pirkstu aizmugurē max drīkst slēgt uz 24 (kad pr. ir uz lielo). Ja 24T ir trešais lielākais, tad "bikeris delicatis" ir apmierināts, "bikeris vulgaris" protams nē...

Avatar

By Kaspi4 03.03.2007 20:24:56

Member++ · 2,282 comments

Tātad es domāju, ka "total capacity" ir kopējais zobu skaits (pr + pak), ko pārslēdzēja pirksts var "paņemt sevī".

Kjede iet ap visu zobratu , ja?


Don't argue with an idiot - he'll drag you to his level and beat you with experience

Avatar

By Kaspi4 03.03.2007 20:27:06

Member++ · 2,282 comments

Max Front
Difference 22T Kaa noraadiits Shimano lapaa pie taadiem pashiem lielumiem

http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cyc … 2932065729


Don't argue with an idiot - he'll drag you to his level and beat you with experience

Avatar

By IrenaB 03.03.2007 21:11:04

Member+ · 320 comments

>Kaspi4
Es ar to "max front difference - 22T" biju sapratusi starpību starp priekšējiem zobratiem, respektīvi, standarta variantā - 44-22=22 (vai, piemēram, XT alternatīvajā variantā 48-26=22). Turklāt, gan SG, gan SGS šis rādītājs ir vienāds - 22T.

Avatar

By Ansis 03.03.2007 22:28:13

Member++ · 3,689 comments

"Kjede iet ap visu zobratu , ja?"
Nē, apmēram ap pusi no katra zobrata.

Irēna, padomā pati - vai tad uzslēgtajam pārnesumam nav jāapsver pr+pak zobratu zobu summa? (Ķēdes novilcējam ir vienalga, kurš zobrats - pr vai pak viņam tos liekos posmus "dod".)

Last edited by Ansis (04.03.2007 00:38:11)

Avatar

By IrenaB 04.03.2007 00:40:24

Member+ · 320 comments

Parēķināju pēc Anša izsecinātās formulas un konstatēju, ka man it kā pietiktu mazā kāja, jo ar lielo priekšējo es vispār nelietoju tālāku par vidējo (5.) aizmugurējo zobratu, kas man ir 20T, taču, tā kā sistēmai vajadzētu strādāt nevainojami, neatkarīgi no mana braukšanas stila, tad iznāk, ka kombinācijai 11-34 aizmugurē un 22-44 priekšā tomēr jāņem tā neglītā garā kāja.
(Līdz šim biju paradusi braukt ar šosejas kaseti (12-25) un 22-32-44 priekšā, tad, protams, īsā kāja visu nodrošina)
Paldies par padomiem, pagaidām tad palieku pie garās kājas. Ja vēl kādas idejas, mīļuprāt uzklausīšu smile

Last edited by IrenaB (04.03.2007 00:52:45)

Avatar

By Ansis 04.03.2007 01:27:16

Member++ · 3,689 comments

Liekas, ka pareizi, Irēna!

Zem Kaspi4: "Kjede iet ap visu zobratu , ja?" laikam slēpjas pamanītā it kā kļūda manā aprēķinā, jo ķēde tiešām apņem tikai pusi no katra zobrata, bet es operēju ar pilno zobu skaitu. Taču kļūdas tur nav, jo parametrā "total capacity" šis lielums arī ir jau pareizināts ar divi, neatstājot vairs vajadzību neko dalīt ar divi.
Par to es nupat pārliecinājos. Uzslēdzu vismazāko kombināciju (22+12), lai kāja aizietu max uz atpakaļ. Tad saņēmu ķēdi pirkstos divās vietās, 16-17 posmu attālumā vienu no otras. Savilku šīs vietas kopā, un kāja nostājās mazliet uz priekšu no vertikālā stāvokļa - tik, cik tas ir atļauts. Šis 16-17 ir tieši 1/2 no manas kājas "total capacity" = 33T!

Tātad, ja gribētu rakstīt fizikāli korekti, katrs saskaitāmais būtu jādala ar 2 (bet algebriski tas nav vajadzīgs!):

33/2 = 44/2 + l/2 - 22/2 - m/2 = 22/2 + l/2 - m/2

Avatar

By Kaspi4 04.03.2007 01:56:56

Member++ · 2,282 comments

Ir absoluutu lielumi un .... Bet ko es pie taisniibas nonaacaam smile


Don't argue with an idiot - he'll drag you to his level and beat you with experience