Kā izmantot ātrumus?

Avatar

By tuviniece 19.06.2008 15:50:48

Guest

Labdien visiem un visām!
Esmu beidzot tikusi pie sava ilgi kārotā ričuka. JĒ! Paldies visiem, kas man palīdzēja izvēlēties!:) Varētu teikt, ka esmu pilnībā laimīga, jo braucu ka nu un man patīk.:) Tikai nesaprotu vienu lietu (tālāk sekos mani orģinālie termini) NEKO NEKSAPROTU PAR ĀTRUMU PĀRSLĒGŠANU... KAM VISPĀR IR DOMĀTS AIZMUGURĒJĀ RITEŅA MAZAIS ZOBRATS? MAN BIJA UN IR  SAJŪTA , KA IR NOKRITUSI ĶĒDE. UN NO TĀ NEVAR TIKT NORMĀLI ATPAKAĻ UZ LIELO. VARU JAU BRAUKT VIENĀ POZĪCIJĀ, BET AR PREIEKU UZKLAUSĪTU KĀPĒC TAS TĀ smile
PALDIES!

Avatar

By airavs 19.06.2008 18:55:25

Member · 1,643 comments

regulēšanas jautājums. ved atpakaļ uz veikalu un saki lai saregulē, jo šis ir pārāk primitīvs remonts lai mehi to nebūtu pamanījuši jau sākumā.

Avatar

By Velomens 19.06.2008 19:38:59

Member+ · 1,681 comments

Man liekas,ka te jāuzdod pretjautājums - Kā tika iegādāts velosipēds,ka nav pat primitīvākās lietas paskaidrotas/iedota grāmatiņa par lietošanu?


Veloceļojumi www.velomens.lv

Avatar

By Delfins 19.06.2008 19:50:48

Member+ · 3,575 comments
tuviniece wrote

MAN BIJA UN IR  SAJŪTA , KA IR NOKRITUSI ĶĒDE.PALDIES!

tā ira tikai SAJŪTA, vai reāli ķēde nokritusi? smile

Avatar

By e-biker 19.06.2008 23:35:34

Member · 107 comments

man domat, meitene grib teikt ka kede uz mazaka zobrata skarksk, tipa neparsledzas lidz galam!
varbut ir verts pateikt kura skruvite japieregule? (ja zinatu pateiktu pats smile )


tievējam :) scotts dienišķais 10.62kg svarā

Avatar

By Taurenis 20.06.2008 00:05:19

Member · 4,677 comments

Domājams...jāpajautā kāda tipa pārslēdzēji:

30_twistshifter_large.jpg

vai

ONCO.jpg

vai vēl kādi citi...

iespējams, nav prakses pārslēgt atpakaļ...

Last edited by Taurenis (20.06.2008 00:09:06)


The voices are telling me to GO CYCLING AGAIN!!! If I don`t go, they won`t stop.

Avatar

By onkulis 20.06.2008 11:02:02

Member · 432 comments

sajūta ka nokritusi ķēde varētu būt pie lielāka ātruma priekšā nometot uz mazo zobu, bet ja tāda sajūta ir aizmugurē uzslēdzot mazo zobu, tad gan jāsaka ka meitenei ir dzelzbetona kājas smile Kaut gan ja tas ir pie ātruma 70 km/st tad pilnībā normāli - nav viegli mīties ar kadenci 120...   nu tras tā nenopietni runajot..
..visticamāk gan ka stāstījums ir stipri saputrots, tādēļ arī neko īsti nesaprotam.  es arī kādreiz sievai skaidroju kad pārslēgt ātrumus, tomēr izrādījās ka neliels izbrauciens pa kalniņiem ārāk saliek visu pa "plauktiem" nekā teorētiskais stāstījums.

Avatar

By Taurenis 20.06.2008 13:03:20

Member · 4,677 comments

Te būs nedaudz paskaidrots par minēto lietu:

Shifting

Most people don’t shift enough, which leads to premature drivetrain wear, sore knees (or worse) and one tired rider. Here’s how to shift a bicycle: Think of yourself as the bike’s engine. Like an auto engine, you’re most efficient pedaling at a certain rate, usually from 70 to 90 pedal revolutions per minute. To maintain this efficiency, shift every time you feel your pedaling rate (called cadence) slow or speed up. Following this rule, on a rolling course, you’ll be shifting almost constantly to maintain that steady cadence. But at ride’s end, you’ll be fresh while a ride partner who shifts less will be spent.

How do you know what gear to select? First, don’t get confused by the many choices, and don’t worry about harming the bike by shifting it “wrong” — you can’t hurt it as long as you slightly ease the pedal pressure when shifting (you must pedal to shift). And understand that the correct gear is any gear that allows you to pedal comfortably at the moment. There’s no right or wrong gear and there’s no proper sequence to follow. You just shift when your body tells you it’s time for a change.

Shifting the right lever one click makes it slightly easier or harder to pedal. Think of this lever as a way to fine-tune the effort required to pedal. As you pick up speed on a slight downhill for example, you’d click the lever once or twice to shift into a better gear for the speed. Shifting the left lever makes large differences in pedal effort. Think of this lever as a way to make it considerably easier or harder to pedal. Dropping into a valley for instance, you’ll want an easy gear to get back out. But, you’ll probably be in a hard gear because you were just riding downhill. To make the pedaling easy immediately, shift the left lever to move the chain onto a smaller chainring providing much easier pedaling.

If you’re at all nervous about shifting, practice. A good way to do this is to shift the bike when it’s supported on a stand. You might place the bike on a trunk-style bike rack or in a repair stand, hang the nose of the seat on a low branch, or ask a friend to hold the bike off the ground by the seat. Once the bike is supported, use one hand to pedal and the other to shift while watching the chain move over the cogs and chainrings. With a few sweeps of the levers, you’ll get a clear understanding of what’s going on back there and should feel more comfortable about shifting a lot while riding.

http://www.jimlangley.net/

Last edited by Taurenis (20.06.2008 13:03:59)


The voices are telling me to GO CYCLING AGAIN!!! If I don`t go, they won`t stop.

Avatar

By Briedis666 21.06.2008 12:57:03

Member · 78 comments

Jo pārslēgsi lielāku priekšējo zobratu un mazāku aizmugurējo jo - ātrāk tu varēsi braukt (ja kājas pavilks) smile   Loģiski domājot - lielāks zobrats girež mazāku...
Par ātrumu regulēšanu gan labāk aizved uz servisu


Galvenais nav rezultāts,
Galvenais ir process!

Avatar

By mada 21.06.2008 23:33:32

Member · 13 comments

Ja aizmugurė nevar tikt prom no maza zobrata, trosite ir par valigu. Ja ir sajuta, ka nomesta kede, ticamakais, ka ta ari ir, tatad jaregule ierobezojosas skruvites, to labak uzticet kadam kas to ir jau kadreiz darijis.

Avatar

By Spektators 24.04.2011 23:39:01

Member · 167 comments

Man drošvien arī tāds muļķīgs jautājums: tā bija iegājies, ka centos ātrumus slēgt ar domu, lai ķēdei nebūtu ''lauziens'' (teiksim, priekšā 1. robs, aizmugurē 1.-4. robs; priekšā 2., aizmugurē - 3.-7.; priekšā 3., aizmugurē - 6-8.). Tā varētu būt pareizi? Tagad iegādājos jaunu velo, kura Sram X7 pārslēdzējiem nemaz nav cipariņu pie stūres... Tad man radās jautājums, kā tad īsti ''izjust'' to slēgšanu (kā man meistars teica: nemaz nav vajadzīgi tie rādītāji)? Tāpat arī ik pa laikam, pēc vajadzības, mest aci uz ķēdi???
Paldies!

Last edited by Spektators (24.04.2011 23:39:39)


YouTool

Avatar

By Grafomāns 25.04.2011 00:21:50

Member · 186 comments
tuviniece wrote

...KAM VISPĀR IR DOMĀTS AIZMUGURĒJĀ RITEŅA MAZAIS ZOBRATS? MAN BIJA UN IR  SAJŪTA , KA IR NOKRITUSI ĶĒDE.


Jauna Emīlija Sonka:)


Qu'ils mangent de la brioche

Avatar

By Laurelz 25.04.2011 01:07:17

Member · 148 comments

Spektators sleegaa peec izjuutas, es pa retam uzmetu aci prieksheejiem zobratiem aizmugureejiem, skiet nekad, a par to lauzienu, es domaaju, ka par to jau ir padomaats, veidojot shiis sisteemas, nekam trakam nevajadzeetu, vieniigi (varbut) nedaudz lielaaks nodilums.

Avatar

By Spektators 25.04.2011 01:12:52

Member · 167 comments
Laurelz wrote

Spektators sleegaa peec izjuutas, es pa retam uzmetu aci prieksheejiem zobratiem aizmugureejiem, skiet nekad, a par to lauzienu, es domaaju, ka par to jau ir padomaats, veidojot shiis sisteemas, nekam trakam nevajadzeetu, vieniigi (varbut) nedaudz lielaaks nodilums.

Bet tā taču varētu būt, ka nevajadzētu braukt, teiksim, ar 1-9 vai 3-1 (pārspīlējot, protams)...? Ja nu pēkšņi galīgi kko esmu sajaucis.

Last edited by Spektators (25.04.2011 01:15:08)


YouTool

Avatar

By gaga 25.04.2011 01:51:31

Member+ · 2,160 comments

Spektators, galīgi šķērsām saslēgties braucot ir grūti, atkarībā no reljefa vajag laicīgi slēgties vai nu uz omi vai lielo zobratu. līdz ko daudzmaz līdzenums, tā liekam lielo, sākas reljefs - otro, stāvs, grūti pārvarams kāpums - omi

Avatar

By Roberts 25.04.2011 19:40:28

Member · 59 comments

Varbūt jātaisa augšā jauns bizness - veloapmācība?

Tuviniecei un Spektatoram mans ieteikums būtu aizbraukt līdz tuvākajam veloveikalam un palūgt pārdevējam, lai izstāsta un nodemonstrē kā slēdzas ātrumi un kāpēc tas vispār ir vajadzīgs.


Minos tā lēnītēm, jo atskatos uz pelītēm :)

Avatar

By Brakkis 26.04.2011 16:19:21

Member+ · 958 comments

Es ar ievēroju "neslēgt pa diagonāli". Starp citu, lētajiem jauniem ričukiem instrukcijā ir pat shēma (man bija), kur no kura drīkst slēgt.
Iepriekš braucu 1:1-3, 2:2-6, 3:4-8
Tagad jaunajiem pārslēdzējiem numuriņu nav, bet vakar, pirmo vakaru vizinoties, pamanīju, ka labi strādā un liekas, ka nelauž, ja aizmugures zobratu pārslēdzēja rādītājs ir tajā pašā sektorā un uz/aiz robežas uz mazo zobratu pusi, kur priekšējais - sanāk apmēram tās pašas attiecības, kas ar vecajiem cipariņpārslēdzējiem.
Bet tas, laikam, līdz laikam, kamēr tas viss notiks automātiski un uz izjūtām (mašīnai un mocim tak ar uz kloķi neskatās...) smile

Last edited by Brakkis (28.04.2011 22:01:25)


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By Ansis 28.04.2011 21:59:16

Member++ · 3,687 comments
Spektators wrote

Tad man radās jautājums, kā tad īsti ''izjust'' to slēgšanu (kā man meistars teica: nemaz nav vajadzīgi tie rādītāji)? Tāpat arī ik pa laikam, pēc vajadzības, mest aci uz ķēdi???

Ja Tev ir standarta komplektācijas MTB zobrati: priekšā 22 - 32 - 44 (vai tuvu ap to) un aizmugurē MTB kasete nevis šosejas, tad, rupji rēķinot, pārslēgšanās par 1 zobratu priekšā dod to pašu, ko par 3 aizmugurē. Pareizi, ka šķērseniskos stāvokļus slēgt nevajag. Bet ar visu to, nelaužot ķēdi, var vienlīdz labi uzslēgt piem. 44/19 un 32/14 - tātad vienā gadījumā priekšā uz lielā, otrā uz vidējā. Lai pateiktu, kura kombinācija labāka, jāskatās trasē uz priekšu. Ja tūlīt būs garš nobrauciens, tad atstāj priekšā uz lielā. Ja būs jābrauc pakāpeniski aizvien stāvākā kāpumā, tad atstāj uz vidējā un slēdzies aizmugurē pa vienam uz augšu.
Pēdējos gados krosa trasēs ir arī lēkāšanas un stipras kratīšanās vietas. Tās ir sarežģītas ne tikai pašas par sevi, bet arī ar to, ka ķēdi ļoti vēlams priekšā uzslēgt uz lielākā - lai tā nesitas pret rāmi.

Avatar

By ktn 29.04.2011 10:37:21

Member+ · 1,642 comments
Ansis wrote

Pēdējos gados krosa trasēs ir arī lēkāšanas un stipras kratīšanās vietas. Tās ir sarežģītas ne tikai pašas par sevi, bet arī ar to, ka ķēdi ļoti vēlams priekšā uzslēgt uz lielākā - lai tā nesitas pret rāmi.

Par to kratīšanos: http://www.bikeradar.com/gear/category/ … leur-44703

Savulai, bildējot krosu, biju pārsteigts par to, cik ļoti ķēde šūpojas. Bildēs, no malas, to var izteikti redzēt.

Kas attiecas uz jautājumu, arī ja ir indikātors, reizēm sanāk paskatīties, vai ķēde tiešām pārslēgusies. Visvairāk tam der sekot līdzi posmos, kur ķēde ir starp omi un vidējo.. personīgi man nereti gadās ieskrieties un secināt, ka esmu saslēdzis 22-11.


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By Delfins 29.04.2011 10:41:54

Member+ · 3,575 comments

Vai tad 22-11 fiziski savietojams? Tur nenormāls lauziens sanāk.

Avatar

By ktn 29.04.2011 10:52:02

Member+ · 1,642 comments

Ir, ir.. Kāja līdz pašam galam atpakaļ un ķēde pagūst izlocīties. Nupat pārliecinājos vēlreiz, relatīvi zobratu plaknes arī ir tuvāk, nekā 44-32 gadījumā.


Coffee & Racing. Adventures, too.