braucieni kaapumos.

Avatar

By raimis 18.07.2004 03:10:59

Guest

sacensiibaas kaapumi izshkjir gandriiz visu, taapeec varbuut daliisimies pieredzee kaa labaak braukt vai iet kaapumos.

Avatar

By Vains 18.07.2004 03:36:33

Local.Auth · 402 comments

Man liekas, ka zelta likums kāpumos ir turēt savu tempu (sev pieņemamu, protams). Tikai problēma ir tā, ka pagaidām esmu sastapies tikai ar 2 puslīdz normāliem kāpumiem - viens ir Gaujas ieleja Vienības braucienā un otrs bija Krimuldas serpentīns. Tāpēc ir grūti runāt par to, ka sacensību rezultāts atkarīgs no kāpumu šturmēšanas ātruma. Piemēram, šodien Kuldīgā - nekā tamlīdzīga. Tur galvenais ir spēja turēt augstu tempu. Vienīgās sacīkstes, kur tas patiešām bija izšķirošais bija LV čempionāts OX, kas pirms nedēļas notika Siguldā. Un man tur gāja vienkārši super. Tāpēc žēl, ka Latvijā nekur citur tādas trases uztaisīt nevar... Reljiefs neļauj.

Avatar

By Grey 18.07.2004 15:34:55

Member# · 1,688 comments

Re, Vains jau visu pateica! Nu, varbūt vēl var piebilst, ka no sākuma jānovērtē kāpums un situācija gonkā. Ja ir zināms, ka pēc kāpuma seko vieglāks ceļa posms, iespējams kāpumā atdot drusku vairāk spēka, un pēc tam vieglākajā posmā atgūties. Tāpat kāpums ir laba iespēja atrauties no kāda vai pietuvoties kādam (grupai) un arī šajos gadījumos, man liekas, ir vērts pastrādāt smagāk.

Lieki piebilst, ka pirms kāpuma ieteicams padomāt ar kādu pārnesumu to pieveikt un pirms gonkas padomāt par pareizajām riepām.

Vēl var ieskatīties šeit:
http://www.cptips.com/climb.htm

Avatar

By Biker 19.07.2004 16:29:31

Member+ · 954 comments

Te būs links krievu valodā:
http://velocity.vlink.kharkov.ua/article10.php


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By Davo_Rider 20.07.2004 18:16:35

Member+ · 121 comments

Ja ir staavs kaapums, Es maksimaali pieliecos klaat stuurei un pavirzos uz seedeklja priekshpusi, lai minoties prieksheejais ritens paliktu pie zemes smile

Avatar

By cello01 20.07.2004 20:59:09

Guest

man skiet so temu var abgut tikai daba jo rakstit var bet vai sapratis visi.Ir dazadi faktori kas iespaido kapuma brauksanu.cik stavs,cik gars,grants,vai saknaina taka utt.katra vieta savadak jarikojas.pirms staviem kapumiem zobratus vajag laicigi saslegt,jo stavuma saslegties gruti un sledzi ar var nobeigt.

Avatar

By LOOK 21.07.2004 23:31:03

Member# · 2,702 comments

Par laicīgo saslēgšanos varu piekrist tikai daļēji. Tuvojoties kalnam ir jānovērtē ar kādu priekšējo zobratu varēs uzbraukt un uz to tad arī pārslēgties. Tālāk atkarībā no kāpuma ir jāizmanto aizm.zobratu pakete. Nepiekrītu tiem kuri saka ka nedrīkst pārslēgties braucot kalnā. Protams to vajag darīt ar galvu, cenšoties pārslēgties pie iespējami minimālas slodzes uz ķēdi, pretējā gad. neglābjami zudīs ātrums un kalna vidū nāksies apstāties.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By cello01 22.07.2004 21:03:43

Guest

reti jau kads ri kas trasi nav izbraucis ta ka visi zin ar kadu un kura vieta.protams kalna braucot pa vienam var parmest,bet visadi gadas...

Avatar

By Rouzijs 23.07.2004 13:48:34

Guest

Nu manuprāt ja tuvojas kalns, tad ir jāslēdz diezgan liels pārnesmums, un kalnā jābrauc ļoti ātri nezaudējot tempu... Tā var apdzīt daudzus, kas kalnā lēnām min ar maziem pārnesumiem... No maza pārnesuma nav jēgas - iztērējas daudz lielāks spēks un ilgāks laiks... galvenais saņemties uzbraukt augšā kalnā, gandarījums, par tā ātru pieveikšanu, visticamāk dos spēku braukt tālāk ne mazāk ātri... Protams, tas ir tikai mans viedoklis...

Last edited by Rouzijs (23.07.2004 13:49:21)

Avatar

By Biker 23.07.2004 14:37:11

Member+ · 954 comments

Kur vispār te Rīgā var trenēties kalnābraukšanā? ...jābrauc būs laikam 6dien vai 7dien uz Siguldu iemočīt pa trasīti un pie reizes pamīt kalnā...)))
Vai kāds treniņbiedrs pieteiksies ? teiksim, varētu izbraukt ritdien tā ap 10-11 no centr.stacijas

Last edited by Biker (23.07.2004 15:52:39)


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By Rouzijs 23.07.2004 15:32:42

Guest

Nu Rīgā jau laikam būs grūti atrast tādu vietu... Turaidas kalns, tas ir labs...

Avatar

By fubar 29.09.2004 18:48:33

Member · 1,811 comments

laba lieta ir inerce. neesmu paarliecinaats, ka rouzijs runaa par to pashu, bet nu varbuut.

pirms kalna ja ir iespeeja vajag dabuut aatrumu un taa var dazhreiz diezgan augstu uzvilkt. tikmeer kameer ir inerce, var arii sasleegt aatrumus. piekriitu LOOK, prieksha jaasasleedz jau uzreiz, peec tam pat vislabaakais paarsleedzeejs var netikt galaa.

ja nu gadaas taada shmuce, ka ir sasleegts neadekvaati, piemeeram kalns izraadaas staavaaks un vajag nevis videejo, bet mazo zobratu priekshaa, tad ir iespeeja ka kjeede pati norausies zemaak, ja uz kasetes buus peedeejais vislielaakais zobrats uzsleegts. nu un gan jau ka buus smile)

nu un tad jau jaajuut, kur truukst sakjeres un attieciigi jaasveras uz priekshu vai jaseezh normaali. parasti jau staavaakaa kalnaa ir drusku jaasasveras uz priekshu, iipashi, ja kautkur ir jaagriezh.

es esmu paarliecinaats "seedeetaaju" skolas paaarstaavis smile
pieceljoties kaajaas, aiziet vairaak speeka un sakjere kljuust sliktaaka, ritens nestabilaaks, ja nav lokautu vai SP, saak shuupoties amiitis(vai abi)
uz maziem paarnesumiem neizteereejaas vairaak speeka, rouzij, driizaak otraadaak. svariigi lai paarnesums buutu atbilstoshs ne tikai kalna staavumam, bet arii tavai pashsajuutai. gandariijums protams ir labs dopings, bet no komas nepaglaabs.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222