Biķernieku trases izbūvēšana
Moto aplis, 1966.g.:
http://www.racinghistory.lv/fotoarhivs% … index.html
Auto apli piebūvēja klāt 1968.g.
By Devil_Inside 21.09.2010 06:57:26
Member · 438 commentsMan mammai ir kaimiņiene, kas strādājusi Biķerniekos gandrīz kopš pirmsākumiem. Laiku pa laikam, kad satieko, viņa man pastāsta kaut ko interesantu. Pats vēl atceros kā sīks gāju skatīties formulas.
By raiter 21.09.2010 09:00:06
Member+ · 3,346 commentsVaru vien apbrīnot tā laika plānotāju tālredzību. Nevis vienkārši nosavaltēja apli mežā, bet uzreiz paredzēja tuneli gājējiem, un ieplānoja vietu tribīnēm... Ar smaidu skatījos uz pļavām, kurās tagad ir Mežciems
Toreiz viss tomēr turējies uz entuziastiem - Arī 60-smitajos motosportisti paši savām rociņām kokus gāza.
Rīgā velo-trekam arī velo-sportistu roka tika pielikta...
Mjā, tādas būves sportam tik drīz nesabūvēs. Uz velo-treku bes entuziastu naudas mums tagad arī necerēt...
Last edited by raiter (21.09.2010 09:06:44)
By Roberts 21.09.2010 10:53:55
Member · 59 commentsBūvēja jau sev, tāpēc arī tāds entuziasms un pamatīgums.
Cepuri nost šo vīru priekšā, jo ar tik primitivam un vienkāršām metodēm kā tolaik, kaut ko tādu dabūt gatavu, bija sasniegums.
Skumīgi un nožēlojami, ka daudzus padomju laika sasniegumus un būves esam aizlaiduši postā - treks sapuvis, Biķernieku trases liktenis zem jautājuma zīmes (varbūt kaut kas ir mainījies, bet vēl nesen bija doma likvidēt), VEF stadions nolīdzināts.
Minos tā lēnītēm, jo atskatos uz pelītēm :)
By Daniels 21.09.2010 12:14:09
Member+ · 199 commentsMjā, tādas būves sportam tik drīz nesabūvēs. Uz velo-treku bes entuziastu naudas mums tagad arī necerēt...
Es teiktu otrādi - bez valsts atbalsta tikai ar entuziastu naudu un enerģiju vien nepietiek.
Starp citu arī LOK prezidents Vrubļevskis bijis labs riteņbraucējs gan šosejā,gan trekā...
Protams ir bēdīgi,ka ar tik riteņbraukšanas tradīcijām bagātā valstī,kā Latvija,nav sava velotreka.Nesen radio intervijā Japiņš pareizi teica,ka ne visiem riteņbraucējiem ir lemts izpausties šosejā vai mtb...kāds savu talantu atklātu daudzajās treka disciplīnās...
By raiter 22.09.2010 09:40:38
Member+ · 3,346 commentsNeesmu bijsi trekā kopš tiem laikiem, kad vēl Brīvības ielas treks bija braucams. Kāds tagad ir segums trekos? Ja pareizi noprotu tad koka? Tas nozīmē ka mega-betonēšanas darbi nav nepieciešami...
Izbūvēt treku varētu būt saimnieciski neizdevīgi. Attiecīgi to var apvienot ar citiem biznesiem (sporta cents, boulinga halle, bistro un ... slidotava trekam pa vidu :D:D
Varbūt kāds ir bijis trekos citviet pasaulē? Kā tur ir? Treks pilnīgi atsevišķa būve rudzulauka vidū? Vai arī toēr multi-funkcionāla celtne?
By Delfins 22.09.2010 09:54:35
Member+ · 3,575 commentsnekas sarežģīts jau trekā nav, bet tā kā tas ir no koka, tad vajadzēs halli uzturēt vajadzīgā siltumā/mitrumā, lai tas treks beigās neizskatās sliktāk par ģerevņu ceļu.
Celt nav māksla, māksla ir uzprojektēt, piesaistīt finanses un uzturēt
By Kaspars 22.09.2010 10:09:13
Banned · 2,164 commentsVarbūt kāds ir bijis trekos citviet pasaulē? Kā tur ir? Treks pilnīgi atsevišķa būve rudzulauka vidū? Vai arī toēr multi-funkcionāla celtne?
http://undergroundelite.com.au/strongma … 23zydr.jpg
http://foto.terpe.lt/inkelti/20081030/c … 1025_1.jpg
http://www.cidoarena.lt/?site=81
Tur notiek izstādes, koncerti, protams sporta aktivitātes. Un tas ir tepat Lietuvā. Domāju, ka šādā multifunkcionālā arēnā treka izbūve maksā ļoti maz. Varbūt 1/100 daļa no arēnas kopējām celtniecības izmaksām. Mums gan te uzcep arēnu, kurā tusē nodzērušies tīņi studentu paradīzēs un tas skaitās kļova, kamēr sportam ar gaaaariem zobiem tiek atvēlēta biķernieku trase, kas jau sen vairs nav ideāla vieta kur trenēties jaunajiem braucējiem līdz 12 gadiem...bet citas vietas arī nemaz nav! Tas, ka agrāk sports bija vienā līmenī ar pārējiem kultūras objektiem ir skaidrs, to var redzēt pēc padomju laikā celtajām sporta ēkām. Kas tagad no tā ir palicis? Uzbūvēja tepat sūda ZOC Jelgavā, kas arī skaitās baigais Jelgavnieku pašlepnums, bet reāli tas pasākums izskatās pēc dažu labu vidusskolu sporta halles kurai piebūvēta bmx trase... Lai arī mums ir labi bmx braucēji, tomēr mums arī ir ļoti daudz bmx trases priekš mūsu mazās valsts. Un potenciālie braucēji trekā būtu krietni vairāk, nekā pašlaik ir bmx braucēji. Bet te jau atkal sākas bizness, bmx'am tomēr ir lielāks glamūrs.
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By Baltais 22.09.2010 10:11:27
Local.Auth · 5,425 commentskur te bija atgriešanās pie tēmas? tēma ir Biķernieku trases izbūvēšana.
Es nepārdodu, es palīdzu nopirkt!
By Martins_L 22.09.2010 10:55:01
Member++ · 755 commentsJauna tēma: "Vai vai cik slikti, ka mums nav sava treka"
Arhitekti šajā forumā ir, būvinženieri arī ir, celtnieki ir, finansisti ir...
... bet vai šajā "materiālisma laikmetā" ir arī kāds tāds ENTUZIASTS/FANĀTIĶIS kā tēmas pirmajā ierakstā redzamie cilvēki? Kad kaut daži tādi uzradīsies, tad būs arī Latvijā treks. Pagaidām ir tikai BKSB.
Ps. Esam "apgājuši apli" un atgriezušies pie Biķernieku trases izbūves. Ar to arī varētu šo diskusiju beigt!
By Delfins 22.09.2010 11:30:01
Member+ · 3,575 commentsko dod finansists (džeks uzvalkā, kas sēž ofisā un neko nedara), ja apkārt nav neviena sponsora.. te nav runa par samesties pa piečukam.. lai uzturētu treku vajag nenormālus resursus (tas arī jāsaskaņo, jauzceļ)
Ar biķerniekiem ir pilnīgi savādāk (jo ir būve zem klajas debess) - nocērt kokus, uzlej asfaltu un vis... ja arī ir kaut kāda uzturēšana - tad jauna asfalta likšana vai sienas atjaunošana ja kāds to ir "nobučojis". Protams šeit entuziasms ir OK, jo nav tik mežonīgs un sarežģīts darbs jāiegulda.
Drīzxāk biķernieku stāstu var piemērot bmx/dh trases izveidei kādā mežā `pa kluso` (kur vispār finanses ir tik daudz, cik lāpstas nopirkt un nospert vecos dēļus kaut kur)
Last edited by Delfins (22.09.2010 11:40:08)
By Martins_L 22.09.2010 11:41:10
Member++ · 755 commentsManuprāt, šodienas entuziastam galvenais darbarīks ir nevis motorzāģis, bet gan "kurpes ar īpaši nodilumizturīgu zoli".
By ktn 22.09.2010 11:42:09
Member+ · 1,642 commentsŠodien ir cita sistēma un par kaut kā būvēšanu uz fanātisma/entuziasma pamatu... aizmirstiet to.
BTW, Martins_L, ir tāds teiciens, "strīdos dzimst patiesība". Ir vērts pieciest nelielu offtopiku, lai izkristalizētos kāda doma.. nu ne jau protams tāda doma, ka viss ir slikti, utt., bet kaut vai tas, ka aktīvi padarbojoties, no ES izsist finanses un uzbūvēt treku - grūti, bet, iespējams, reāli.
Ja Lietuvā treks ir tuvu, varbūt visu var atrisināt ar autobusu, uz kuru aizved/atved tos, kas trenējas?
p.s. Tēmas īstā vieta ir sadaļā "Interesanti palasīties".
Last edited by ktn (22.09.2010 11:44:51)
Coffee & Racing. Adventures, too.
By Delfins 22.09.2010 11:46:28
Member+ · 3,575 comments- Ja Lietuvā treks ir tuvu, varbūt visu var atrisināt ar autobusu, uz kuru aizved/atved tos, kas trenējas?
man liekas tuvākajos 5 gadus tas ir vienīgais loģiskais un izdevīgākais risinājums [kamēr valsts neizķepurosis, kas ir maz iespējams]
Glābiņš būtu, ja kāds no lieliem `bagātiem ar kontakiem` politiķiem kļūst par velo sporta fanātiķi.
By Delfins 22.09.2010 12:05:19
Member+ · 3,575 commentsUlmanis/Aksenoks/Emsis?
By a51 22.09.2010 12:13:44
Member · 186 commentsUlmanis/Aksenoks/Emsis?
Ulmanis diemžēl ir tikai partijas seja un vēlak neko nedaris (pie kam hoķis viņam tuvāks)... Emsis jau bija un neka diža neizdarija. Aksenoku vel varētu, bet liekas ka viņš nepiedalas. Jāgaida ka Japiņš dosies politika... laigan labāk lai viņš dara to ko dara!
By Ansis 22.09.2010 13:14:23
Member++ · 3,685 commentsLai arī Look raksta, ka Biķerniekos ir braucis tieši krosā, mēs šo sadaļu pārcelsim. Vai uz šoseju, vai "interesanti palasīties". Topika oriģinālideja bija parādīt, kā tapa asfalta trase.
Tallinas pierajonā Piritā ir atvērtais betona velotreks, tur notiek finišs skriešanas pusmaratonam. Esmu tur finišējis:) Interesanti gan, vai sportistiem uz betona nav bail grūstīties un pa reizēm kādam arī krist? Vīriešu sprintā finiša ātrumi ir 60-65 km/h.
Pirms kādiem 10 gadiem vācieši bija uzdāvinājuši Murjāņiem dēļu velotreku. Tas treks dēļu plašu veidā bija jau nogādāts Murjāņos, vajadzēja izbrīvēt vietu un uzmontēt. Bet neviens to vairāku gadu garumā nedarīja, ļāva sapūt:( Vismaz vienreiz dāvinātāji vācieši bija atbraukuši paskatīties, un aizbrauca ļoti vīlušies. Šis info ir no to laiku sporta sižetiem Latvijas presē un TV. Domāju, ka kāds šai forumā varētu par Murjāņiem dāvināto treku pastāstīt vairāk...
By Delfins 22.09.2010 14:11:03
Member+ · 3,575 commentsNu treks istenībā būtu labs treniņa lauciņš ziemā, tā kā jumtu prasās tā vai šā. Bet vai kāds brauktu ziemas aukstumā... Atstrādāt tehniku vasarā jā - tas derētu gan
Jāiepērk hektārs zemes un jāceļ tik augšā..
Līdzīgs liktenis, bet pretējs sezonai - bobsleja trase. pa vasaru stāv, nīkst.. a ziemā atgriežas dzīvība
By Didzis Sulcs 22.09.2010 14:20:45
Member+ · 205 commentsAnsha rakstiito dereetu veelreiz paarlasiit treka entuziastam Kasparam. Iipashi to jauko dalju par Murjaanjos sapuudeeto treku. Un cik tad iisti daudz Latvijaa ir to bmx trashu??? Un cik vajadzeetu?? Un kur tad ir taas milziigaas, potenciaalaas trekistu masas. Kad vajadzeeja uz olimpiaadi braukt - bija jaanjem bmxisti. Sorii ka velku uz kaskji - uztveru personiigi.
P.S. Esmu BMX-ikaanja teetis
By Kaspars 22.09.2010 14:40:21
Banned · 2,164 commentsEsmu Murjāņos bijis un 2 nedēļas februāra vidū salis tajā hallē kur no rītiem nebija vairāk par +10 grādiem. Tad ar džekiem runājām par treku, jo tur bija tāds trekam līdzīgs ieslīps skrejceliņš. Ventspilī arī tāds pats bija, bet jau ar īstu treka slīpumu, kur notika VFS sacensības. Pirms daudziem gadiem mums trekistu bija vairāk kā vajag. Paskaties LOK lapu ar sportistiem, kuri savulaik startēja trekā. Ja mums būtu treks, mums būtu ko sūtīt uz olimpiādi. Vajag tomēr arī saprast ka trekā ir daudzas disciplīnas un Ivo var(varēja) sacenesties tikai īsos sprintos.
BMX trases trūkst? http://www.bmxrace.lv/?q=node/920 11 gabali! Un te ir tikai tās, ko uzskaita, ir arī tādas puspamestas mazas bmx trases kur puikas paši pielīdzina paugurus un lēkā.
Kas nu kuram tuvāks.
P.S. Ja jau kādam tik ļoti uztrauc offtopiks, kas šeit valda par Biķernieku trasi, tad atgādinu, ka tas ir auto, moto un kartinga komplekss un ar velo tam nav nekāda sakara. Velosacensības arī Nirburgringā ir notikušas. Šķiet, ka diskusija par citām 'trasēm' ir pilnībā normāla.
Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR
#108
By metalpower 22.09.2010 15:22:54
Member · 1,203 commentsRīgā vienīga ir Kleistos un tie kuri tur bijuši zinās, ka nekas baisi labs tas nav.. tās trases mežos turās uz puņķiem un drīzāk domātas sīkajiem zīmuļiem nevis bmx-eriem
By Andersons 22.09.2010 15:59:59
Member+ · 2,639 commentsManuprāt, šodienas entuziastam galvenais darbarīks ir nevis motorzāģis, bet gan "kurpes ar īpaši nodilumizturīgu zoli".
Man nebūtu žēl šāda projekta vārdā ieliet benzīnu savā motorzāģī un darbināt, jo tāda manta man pieliekamajā stāv.
2Ansis es jau šo minēju blakus forumā Veloclub par to ka būtu atdevuši tautai rokās lai liek kopā to velotreku ko Murjāņos sapūdēja, atceros ka šķiet tanī pašā tvnet šo ziņu lasīju ka ir atvests uz Murjāņiem šis treks, ja iepatiktos trenēties pa velotreku, būtu es pat gatavs kādu abonēšanas maksu maksāt.
Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.
By raiter 22.09.2010 17:19:05
Member+ · 3,346 commentsKad biju maziņš 5-gadīd puišelis, man tēvs (būdams treneris /un attiecīgi entuziasts/) kopā ar citiem līdzīgiem, pielika roku, un nagloja treku Brīvības ielā. Man maziņam škita ka nekas sarežģits nav.:)
Pieļauju, ka mūsu pašu LV inženieri būtu spējīgi saprojektēt koka, alumīnija vai betona pamatu, un mūsu pašu kocenieki gatavi uzklāt koka, parketa, lamināta vai kaut vai flīžu... Ja protams vēlamies uber-kruto un UCI standartiem atbilstošu - tad iepsējams jāņem no vāciešiem vēl viens segums (un jāpudē )
Ar to vēlējos teikt, ka visam pamatā ir gribēšana. Jā, jāapbruņojas ar pacietību, papīriem (būvvaldei), pieminētajām kurpēm ar nedilstošu zoli (lai izstaigātu LRF, LOK, IZGL.MIN., Būvvaldes u.c. koridorus).
Par to vai treks noderīgs -manuprāt jautājumu nav (pats pēdējo reizi gan braucu pa to treku 6 gadu vecumā )
Bet ziemas aukstos mēnešus, kad līdz nelabumam minam pa ruļļiem, tad slēgtais treks būtu ideāla vieta treniņiem gan komandām, gan individuāli, gan arī jaunu trekistu paaudzi varētu audzināt. To saka arī LRF un treneri...
Paliek tikai gribēšana.
By metalpower 22.09.2010 17:49:16
Member · 1,203 commentses esmu tikai PAR!
By Daniels 22.09.2010 18:00:42
Member+ · 199 commentsSlēgts velokterks - šķiet tuvākos 4-5 gadus tas ir nereāls pasākums.Viena lieta, uzbūvēt slēgtu velotreku piemēram,tādu,kā jau minēto leišu treku - tas jau izmaksu ziņā būtu daudzi simti tūkstoši,ja ne septiņciparu skaitlis...otra lieta uzturēt,kas gadā noteikti būtu vairākai desmiti tūkstoši latu un ne ar kādām īres/nomas naudām treks sevi pilnībā uzturēt nevarētu.Respektīvi ar to gribu teikt,ka bez valsts/pašvaldību EU naudu atbalsta šis pasākums nav iespējams.
Cita lieta atklātais velotreks - izmaksas un uzturēšana noteikti ir varākas reizes mazāka.Hektārs zemes Siguldas vai Murjāņu apkārtnē - ideālākā vieta.Uznāk,vai sola lietu - treka treniņš tiek pārcelts un Sigulda - Turaidas šūpolēm.:)
Bet lai iekustinātu šo lietu ir vajadzīga dažāda līmeņa sporta funkcionāru iniciatīva.
Par Anša minēto - vai nav bailes nesties betona trekā finišā ar ātrumu 60-65 km/h? Nav,jo betona treka segums ir daudz gludāks par asfalta segumu un arī šosejā grupā,līzdenā finišā,labā pavēja pūtienā būs tie paši 60-65 un tāpat kāds pagrūstīsies.
By Martins_L 22.09.2010 18:59:55
Member++ · 755 commentsŠeit mums ir brīnišķīga iespēja palūkoties uz sevi "spogulī":
By LOOK 23.09.2010 12:51:08
Member# · 2,704 commentsTreku var izmantot arī atpūtai!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By Ansis 21.09.2010 01:10:58
Member++ · 3,685 comments