Priekšējais pārslēdzējs

Avatar

By Ansis 12.09.2006 01:45:38

Member++ · 3,687 comments

Nepateikšu neko jaunu, ka (vismaz) Shimano priekšējie pārslēdzēji mēdz būt gan ar stiprinājuma cilpu ap rāmi virs paša pārslēdzēja rāmīša (DOWN Swing Front Derailleur), gan ar zemo cilpu (TOP swing Front Derailleur). Gribēju pajautāt zinošajiem - kura konstrukcija sevi labāk attaisno? Man ir bijusi darīšana tikai ar DOWN Swing, un pēc manām domām tas strādā labi, dubļi arī pārāk nekrājas. TOP Swing sanāk mazliet vieglāks (XT: 174 vs. 183 g), bet vai ap to viss rāmja apakšējais mezgls nepiedzenas pilns ar dubļiem?

Avatar

By LOOK 12.09.2006 04:20:16

Member# · 2,703 comments

Mans subjektīvais viedoklis ir ka Down swing (XTR ieskaitot) vienmēr slēdzas nedaudz sliktāk nekā ar zemo savilcēju (Top swing). Dubļi nekad priekšējam pārslēdzējam nav bijis šķērslis (pat tad ja tas kļūst neredzams). Atgriežoties pie konstrukcijas, Down variants kalpo ilgi un pat pēc 10 gadiem praktiski neparādās lufte kustīgajās vietās. Top swingam parasti pēc kāda laika parādas lufte un pārslēdzējs it kā zaudē savu stingrību, taču tas nemazina pārslēgšanās funkcionalitāti. Ir vēl E-type pārslēdzēji, kuri pēc konstrukcijas ir līdzīgi Top sw. variantam, tikai stiprinās pie rāmja ar tādu kā plāksnīti. Esmu izmēģinājis visus iepriekš minētos variantus sākot no Deore līdz XTR, pamatideja visiem saglabājas.

p.s. pats paliku pie XTR 952 E-type ar karbona plāksnīti ( 107 gr.)


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By cello 12.09.2006 04:28:44

Local.Auth · 4,686 comments

man šķiet ka e-type piestiprinās ar monobloka palīdzību...tipa pievelk to skavu(kronšteinu)ar labo šāli.

Avatar

By LOOK 12.09.2006 13:07:18

Member# · 2,703 comments

Tieši tā!
E-typa pārslēdzējs pasargā no ķēdes pārkrišanas pāri mazajam zobratam (reizēm noder).


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By Ansis 12.09.2006 14:47:35

Member++ · 3,687 comments

Paldies!
E-type laikam tiešām stiprinās ap monobloku, kā to redz Shimano mājas lapā XT-2004 grupas apskatā.
XTR ar karbona plāksnīti 107 gr - izskatās, ka LOOK šajās velolietās liek iekšā arī daļu sirds un dvēseles...

Avatar

By fubar 13.09.2006 15:01:19

Member · 1,811 comments

gribu papildinat LOOK teikto. viss pareizi, bet:
" Top swingam parasti pēc kāda laika parādas lufte un pārslēdzējs it kā zaudē savu stingrību, taču tas nemazina pārslēgšanās funkcionalitāti."
zaudee, uj kaa zaudee. XTR to tik izteikti nejuut, bet deore-XT peec vienas kaartiigas sezonas ir izmetami.
pie tam tie saak pretiigi grabeet, tiko lufte ir lielaaka.

savukaart pat 10 gadus vecs down- swing "karaajas" trosee, kas likvidee lufti.

E-type ir visnepreciizaakie deelj taas plaaksnes elastiibas. parasti lieto FS un citiem raamjiem, kam deelj konstrukcijas iipatniibaam neko citu nemaz nevar uzlikt.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By Ansis 14.09.2006 00:20:26

Member++ · 3,687 comments

Šis jautājums man nupat ieguva jaunu pavērsienu. Manās rokās nonāca viens "kreiss" rāmis, kuram sēdekļa stutes caurule augšā ir 30,0 mm, bet zemāk paresninās līdz 31,8 mm (ārējie diametri). Joks tāds, ka diametru pāreja ir 131 mm augstumā no BB centra - tieši tādā augstumā, kur skrūvējas XT-2004 Down swing gredzens!
Vai eksistē tādi cilpas "ieliknīši" ar iekšējā diametra pāreju? Vai citiem pārslēdzējiem cilpa atrodas citā aukstumā nekā XT-2004? Vai arī konstruktoru untuma dēļ tas rāmis ir domāts vienīgi Top swing?...

Avatar

By LOOK 14.09.2006 03:22:44

Member# · 2,703 comments

Tādi ieliktnīši ir, kuri pārvērš 34,5 uz 31,8. Taču nav vērts viņus meklēt, jo tur nav nekas sarežģīts, ņemam 1 mm biezu alumīnija plāksnīti un aplokam ap rāmi. Tad liekam virsū pārslēdzēju un savelkam.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By Ansis 14.09.2006 14:33:55

Member++ · 3,687 comments

LOOK, parastās pārejas no lielāka cilpas diametra uz mazāka diametra cauruli es zinu, bet konkrētajā gadījumā man vajag tādu, kura augšdaļā pāriet no 34,9 uz 30, 0, bet apakšdaļā no 34,9 uz 31,8! (Kā jau rakstu, man tieši tai vietā rāmja caurule maina diametru).
Ja tādas pārejas nav, man ir doma palūgt savas darba vietas frēzētāju, lai uztaisa no teflona. Teflons ir tāda ļoti īpaša "plūstoša" plastmasa, kuras 2,5 mm biezu strēmeli var aplocīt ap 30 mm trubu.

Avatar

By FOX 14.09.2006 15:12:27

Member+ · 5,298 comments

Ansi, nav manītas tādas pārejas, kā Tev vajag! Tā kā nāksies vien pašam uzražot!!!


TREK Supercaliber

Avatar

By Ansis 14.09.2006 15:47:02

Member++ · 3,687 comments

Paldies, FOX, runāšu ar frēzētāju, lai uztaisa no teflona (strēmeli ar diviem biezumiem), tad skatīšos, cik veiksmīgi to var apliekt.
Es pamanīju, ka Tu tirgo XTR Top swing, bet man tāda filozofija veidot savu braucamo XTR-free:) Vnk es neuzskatu, ka esmu tik augstas klases braucējs, lai skrūvētu sev krutāko Shimano grupu, bez tam manas baikošanas kilometrāža ir tik niecīga, braukšanas stils tik maigs, ka LX, XT grupas ne izdilst, ne izļurkājas.

Avatar

By FOX 14.09.2006 15:52:08

Member+ · 5,298 comments

Vienmēr var tiekties pēc tā labākā, lai gan varbūt pietiek ar pašu viduvējību! smile


TREK Supercaliber

Avatar

By Biker 14.09.2006 16:22:07

Member+ · 954 comments

XTR nav nekas ūberkruts, hehe big_smile


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By Ansis 14.09.2006 16:42:13

Member++ · 3,687 comments

Es tak web'ā skatos, ka ir visādi krutie "Vectēva elementi" (Deda elements) u.tml. Tomēr negribas man pat XTR ievazāt, tai grupai ir nelāga slava - nobrauc mačos ne pārāk, citi pamanīs, ka tev ir XTR un zobosies:)

Avatar

By KKTK 14.09.2006 19:56:52

Member+ · 2,298 comments

Kā vispār priekšējas slēdzis kādreiz var nestrādāt? yikes
Man tikai reizi mūžā ir ĻOTI slikti strādājis, tad kad piedzinās ar dubļiem, bet tur vaina bija trosee un apvalkā. Pēc gonkas atbraucot mājās nevarēju vairs trosi izraut ārā no apvalka. Tikai ar spēku to darot izrāvās un līdzi iekšējais apvalks big_smile Bet slēdzīs...pfff XTR, vēl labāki, Deda E-type - tanugan te probēmu sacēluši ... Kalnā būs jāmin saviem spēkiem jebkurā no variantiem wink

Avatar

By Ansis 15.09.2006 00:38:44

Member++ · 3,687 comments

Ja ziemā ap 0 grādiem tur sarauj sniegu vai sniega-dubļu putru, tas maisījums tur sasalst un bloķē pārslēdzēja darbību. Liekas, ka Top swing ir vieglāk saķepināt... kaut gan pats esmu braucis vienīgi ar Down swing.

Avatar

By LOOK 15.09.2006 13:17:20

Member# · 2,703 comments

Nekas tāds pagaidām nav novērots.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By Ansis 15.09.2006 23:17:33

Member++ · 3,687 comments

"Nekas tāds pagaidām nav novērots."

Pagaidīsim, varbūt Fubar pateiks, ka ir novērots:)

Piem. "V" bremzes arī man ir sagājušas pilnas ar sniega masu tā, ka bremzējot bremžu kluči pat netiek klāt aplokam.

Avatar

By fubar 18.09.2006 13:50:46

Member · 1,811 comments

o jaa, ir noveerots smile
bet tas liekas ka aktuaali tikai kurjeriem. tur taa ir normaala probleema.
nezinu kaa to var paveikt aarpus pilseetas.
bet man liidziigi ir bijis ar dublju un zaales maisiijumu, braucot pa galiigu NElaiku un NEceljiem.
ja peec tam izbbrauc sauliitee, taad aatri viss sacementeejas smile
un tiehsaam tas apdraud Top Swing, bet gandriz neskar Down Swing.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222